klusmeiden 08 08

Hoi hoi meiden,

wat fijn om te lezen dat er weer nieuwe berichtjes zijn.

@maatje, gefeliciteerd! Hoe voel je je nu?

@peetje, leuk hé om even in je buik te kunnen kijken. Dat is toch ook wel heel bijzonder dat dat kan. Toevallig heb ik gister ook weer een echo gehad. Wij waren de laatste en omdat we een half uur hadden moeten wachten. Zei de vk zullen we een echootje maken. Daar zeg ik geen nee tegen. Zo fijn om te weten hoe het in je buik is.

@linda, is het nog een beetje uit te houden zonder je mannetje? Komt ie al weer bijna thuis. Ik ben vergeten wanneer dat ookal weer was.

@maaikie, wat goed van je dat je er wat meer afstand van neemt. Al die stress heeft ook geen positieve uitwerking op het zwanger worden. En een vakantie kan wonderen doen.

@mamaSaskia, heb je dat wel vaker dat je geen eisprong hebt? Want je kunt daar toch ook medicijnen voor krijgen. Anders duurt het helemaal lang om zwanger te worden als je ook nog weleens een cyclus zonder eisprong hebt.

@Maaike, fijn om te horen dat het allemaal goed gaat. Wel spannend hè dat afwachten van wanneer gaat het geboren worden. Hopenlijk blijft die kleine meid nog wel even zitten. Met 37 weken is vroeg genoeg, maar misschien blijft ze wel zitten tot 2 weken dat de uitgerekende datum. Je weet maar nooit.
Hier is trouwens alles goed. Toch al bijna 30 weken, maar ik ben toch wel aan het aftellen.

Sorry voor de korte berichtjes. Op het moment heb ik niet zoveel inspiratie. Volgende keer beter.

Liefs,

Firstmum: Dank je wel! Ik voel me prima. Maar goed zit ook nog maar op 4 1/2 week dus is nog vrij kort en kan dus nog van alles gebeuren. Hoe voel jij je? Wanneer had jij getest?

Ik heb de verloskundige gebeld en ik heb een afspraak staan op 20 april en de week erop 27 april moet ik voor een echo. Ze willen dit keer eerder kijken hoe het ervoor staat in verband met mijn miskraam van vorige keer. Dus ik ben erg benieuwd. Lijkt me ontzettend leuk dat te zien. Ook al is er nog niet veel te zien hahha.

Peetje: hoe ging jou echo eigenlijk? Jij bent nu 8 weken toch?

Hallo dames,

Maatje: wel fijn dat je al sneller een echo krijgt, voor de gemoedsrust....

Linda: ik heb vorige maand wel ovu testen gebruikt en die gaven aan dat er een eisprong was, dat zag ik toen ook in mijn temp curve. Deze ronde had ik nog maar 2 staafjes, die heb ik in het midden van de cyclus gebruikt maar waren negatief, ook mijn curve zei negatief... misschien ga ik ze wel weer halen, maar ben bang dat ik mezelf dan helemaal gek maak! Gebruik jij ze?

First-mum: Ik weet niet of ik vaker geen ei sprong heb, dit was pas de 2e ronde van temperaturen en ovu testen. Ik ben wel altijd onregelmatig geweest....
Heb jij wel een betrouwbare cyclus en voel jij jouw ei sprong ook?

Maaikie: volg je gevoel en neem afstand als je denkt dat dat beter is! Lekker zo'n vakantie tussendoor, wij gaan over 2 weken ook een weekje weg, kijk er nu al naar uit!

Tot snel maar weer!
Saskia

Hoi Meiden,

Zit hier alweer lichtelijk in paniek te zijn.. Ik had afgelopen dagen echt pijnlijke tepels en borsten waren echt gevoelig. Maar nou sinds vandaag alweer een stuk minder. Is dat normaal? Of betekend het nu alweer een naderende miskraam.. Ik wou dat ik al voorbij dei 3 maanden was vind dit eht geen leuke tijd..... al die onzekerheid.
En ik heb pas 27e mijn echo dus dat duurt ook nog zo lang allemaal.

liefs,

Maatje

Hoi dames,

Wat is het heerlijk weer zeg!!! Ik zit nu lekker buiten even met de laptop. Bert is er gelukkig weer!!!

@Maatje: Iedere zwangerschap is anders en de symptomen nemen soms af en soms toe. Het betekend denk ik echt niet dat je weer een miskraam krijgt. Probeer er zoveel mogelijk van te genieten

@Mamasaskia: Ik heb vanafde 6e ronde ovutesten gebruikt en nu voor het eens weer eens niet om er maar niet teveel mee bezig te zijn want dan was ik wel met ovutesten. Je moet doen wat voor jou goed voelt :)

Verder nog geen nieuws

Liefs

Hoihoi meiden,

Iedereen lekker genoten van het heerlijke weer vandaag? Man man man wat was het toch lekker buiten, ben zojuist gewoon even onder een 'koude' douche gaan staan, even afkoelen! Laat de zomer maar komen hoor!

@maatje:
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat heerlijk dat het eindelijk weer raak is na de miskraam!
Kan je trouwens niet bellen om eerder een echo te krijgen omdat je het niet vertrouwd? Of misschien kan de vk je geruststellen?!
Nou moet ik wel zeggen dat ik in het begin ook erg pijnlijke borsten had en dit ging vanzelf weer weg en kwam ook weer terug.. t schommelde eigenlijk heel de tijd een beetje, dus ik hoop voor jou/jullie dat dit ook het geval is!

@peetje:
Balen dat je laptop kapot is, maar kan me voorstellen dat je dan inderdaad niet gezellig heel de tijd achter de computer kruipt als je bij je schoonouders bent! We lezen je berichtjes wel weer zodra je laptop gemaakt is! Hopelijk duurt dat niet te lang want je word wel gemist hoor hier!!!
Wat fijn om te horen dat je een kloppend hartje hebben gezien, dat geeft wel een geruststelling he!? En over 2 weken weer, dan begin je het ook echt wel goed te zien ook, je bent dan een week of 10 he!? Leuk hoor, geniet er maar lekker van!
Gaat het allemaal nog goed qua ziek zijn? Veel last van kwaaltjes? En met het roken? Wilt dat allemaal een beetje lukken?

@linda:
Het beentje kan geen kwaad dat dat iets korter is. Dat zei die vrouw van de echo ookal, wij zijn beide niet erg groot en ze zei ook dan is normaal dat het beentje van de kleine ook wat kleiner is als gemiddeld! Maar ik neem aan als het schrikbarend is dat ze ons dan ook wel voor een verder onderzoek door zouden verwijzen hoor.. Ja wat betreft de naam, nog eventjes geduld haha! De kleine meid zit tot nu toe nog lekker veilig in mijn buik maar ik ben ook wel erg benieuwd wanneer ze komen gaat, mijn man denkt begin mei, ikzelf eind april, maar goed de tijd zal het leren, voor hetzelfde geld is ze 2 weken overtijd!!!

@maaikie:
Oh heerlijk dat je eventjes op vakantie zijn geweest, even je zinnen verzetten! Waar zijn jullie naartoe geweest?

@first mum:
Ja het is inderdaad maar spannend wanneer de kleine geboren word. Ben ook echt wel reuze benieuwd wanneer het moment daar is, en of je dan ook gelijk door hebt dat het begonnen is!! 30 weken schiet ookal op, dan kan het aftellen inderdaad gaan beginnen, ben je er al helemaal klaar voor!? Wisten jullie nu ookal wat het werd of blijft het nog een verassing?

@iedereen:
Hier gaat het allemaal wel redelijk. De buikpijn is gelukkig wel een heel eind gezakt, begin wel goed te merken dat het rusten zijn vruchten afwerpt. Ook hebben we heel wat stress te voorduren gehad, beide oma's natuurlijk borstkanker en die zouden ook allerlei uitslagen krijgen en die hebben we nu gelukkig allemaal achter de rug.
Me ene oma is vandaag geopereerd voor de 2e keer, maar heeft helaas gisteren ook het slechte nieuws te horen gekregen dat de borstkanker volledig uitgezaaid is, het zit in haar botten, darmen, lever en longen en ze is opgegeven. We hebben een beetje zitten zoeken op het internet en het lijkt erop dat ze een maand of 6 heeft hooguit.
Me andere oma word as dinsdag geopereerd en bij haar hebben ze ook onderzoeken enzo gedaan omdat ze in der andere borst ook nog een knobbeltje hadden gevonden maar gelukkig was dat niet kwaadaardig dus dat was nog een lichtpuntje.
Al met al een behoorlijke rottijd en misschien niet helemaal raar dat ik steeds zo'n last had van buikpijn enzo.

Verder hebben we weereens een lekkage van onze bovenburen! Het water kwam voor de 3e keer in een jaar tijd weer via onze muren naar beneden. Nou de loodgieter stond vanochtend om 8uur al op de stoep en ze komen het donderdag maken. Er moeten loden buizen vervangen worden en een andere grote afvoerbuis omdat die aan het slijten zijn en het leuke is, ons plafon word er uitgesloopt.. dus zijn we weer lekker mee! Hopen dat ze het allemaal een beetje snel doen, in principe is het 1 dag werk om alles op te sporen en ze hebben 2 dagen nodig om het plafon in de keuken en toilet te slopen, de buizen te vervangen en een nieuw plafon terug te plaatsen als alles gaat zoals het gaat.. Dus ja even afwachten hoelang we hiermee zoet zijn!

Nou meiden, ik wacht jullie reacties weer af!
Veel liefs Maaike

hallo dames,

hier ben ik weer, ik heb vanmiddag een nieuw klein laptopje gekocht ( nou ja me ouders dan en ik moet straks weer geld naar hun rekenig storten), maar ik kan nou weer dingen regelen en opzoeken gelukkig. het is wel wennen zn klein ding, de toetsen zitten ook zo dicht op elkaar hihi. dus ik ben er weer hihi ik heb het ook gemist om hier te zijn.

ten eerste
@Maatje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat geweldig!!!!!! en hoever denk je dat je bent?

@Maaikie, ik snap het helemaal als je het ff niet meer ziet zitten, ik heb het ook gehad. iedereen om je heen wordt of is zwanger en jij maar niet. probeer het naast je neer te leggen iedereen komt wel aan de beurt, de ene is wat sneller zwanger dan de ander. laat ik het anders zeggen, zij hebben een keer mazzel gehad  dus jouw mazzel komt ook een keer, geef niet op.

@linda, lukt het een beetje om je op iets anders te richten deze ronde? of ben je er nog zo erg mee bezig? ik hoop het tweede.

@ mama saskia, wat leuk dat je mee komt praten, het is een gezellig clubje om te praten.

@ iedereen,
ik heb echt het bekentste zwangerschapskwaaltje, ben ´s ochtends misselijk en ´s middags slaap ik veel.
afgelopen dinsdag heb ik dus die echo gehad, omdat het inwendig was had ik van te voren zoiets van nnnnnnnnnnnnnnneeeeeeeeeeee!!!! maar achteraf bleek het heel erg mee te vallen. volgende week vrijdag heb ik weer een echo en die wordt waarschijnlijk ook inwendig jippy!!.
maar ik ga er weer   vandoor we gaan nog ff een filmpje huren.
veel liefs
peetje

Hoi ladies,

Hier even een snel berichtje van mij, voor het paasontbijt aan haha.
Het lukt aardig om er minder mee bezig te zijn, maar let wel stiekem of ik mijn ei heb gevoeld. Maar volgens mij niet. En we hebben ook niet veel geklust omdat Bert er niet was of omdat ik niet lekker was... Dus het zal vast niet raak zijn. En dat geeft dan ook niet.... Volgende maand weer hetzelfde riedeltje en dan zien we het allemaal wel.

Ik zal een andere keer even snel reageren op iedereen...

Fijne pasen allemaal.... En proost op alle eitjes!! haha dat ze maar snel bevrucht mogen worden haha

Liefs Linda

Terug
Bovenaan