klusmeiden 08 08

Hee lieve dames,

Nou inmiddels nog 3 dagen tot de uitgerekende datum maar ons dametje zit volgensmij nog prima!
Heb wel iets meer last van buikpijn en moet ontzettend vaak naar het toilet toe (voor zowel te plassen , maar ook de andere boodschap) en ben wat misselijk aan het worden de laatste dagen, maar om nou te zeggen de bevalling begint.. Nee helaas!

Vandaag heb ik weer een extra controle bij de verloskundige, afgelopen dinsdag was mijn bloeddruk was verhoogd dus vandaag gaan ze die nogmaals controleren en ze gaan bekijken hoe rijp mijn baarmoeder op het moment is, maar dan zal je net zien straks dat er nog niks verandert is vergeleken met vorige week en dat ik weer doodleuk naar huis gestuurd word!

Inmiddels begint het wel op te breken, lig al weken te woelen 's-nachts in bed, vroeg wakker.. de lol begint er aardig vanaf te gaan! Maar ja aan de andere kant straks ben ik ook wakker 's-nachts omdat de baby dan wilt eten, dus ik denk maar zo het zal wel een voorbereiding zijn op wat komen gaat!

Linda:
Echt super dat je zwanger bent!!! Vind het zo leuk voor jullie! Hebben jullie het nieuws al verteld aan de ouders of wachten je echt tot je 'zekerheid' hebben? Wanneer heb je eigenlijk een eerste echo of heb je die inmiddels al gehad?

Peetje:
Jeetje de tijd vliegt he, je voelt je wel goed verder?

Nou ik ga mijn thee opdrinken en dan de badkamer nog maareens schoonmaken.. moet toch wat he als je alweer vanaf 6uur wakker bent!

Meiden ik houd jullie op de hoogte en ik hoop dat ik de volgende keer met 'goed' bericht kan komen!
Liefs Maaike

Hoi dames,

Hier even een kort berichtje van mij. Alles gaat nog steeds goed. Ik ben wel wat moe, gisteren overgegeven en last van mijn borsten. Broeken beginnen wat zeer te doen, dus heb positierokje gekocht. Vond het zonde om een dure broek te kopen die ik nog maar kort aan kan haha. We hebben het de ouders verteld. En iedereen vond het geweldig! Het blijft allemaal nog onwerkelijk en vooral afwachten tot de eerste echo. Deze heb ik op 8 juni. Maar als ik jullie allemaal zo hoor, hebben jullie hem al veel eerder gehad, helaas ik niet dus. En de 25e mei moet ik naar de verloskundige.

We gaan vandaag met mijn schoonouders en schoonzus en zwagers een weekend weg. Dus ik zal even niet reageren. Maar als ik terug ben, zal ik even op iedereen van de afgelopen week, weken reageren :)

Liefs

hallo dames,

@linda, o wat heerlijk een weekend weg, ik hoop dat je ervan geniet. ik wil ook weer een keer weg snif. maar het ziet er naar uit dat het niet lang meer duurt hihi, dan gaan we weer mee om naar zijspanraces te kijken in duitsland.

vandaag gebeurt hier niet zo veel. ik lig al de halve dag op de bank omdat ik geen engergie heb. tot vanmiddag  2 uur gooide ik alles er weer uit wat ik at dus lig ik maar op de bank te slapen en wat tv te staren.
ik heb net wat rijst gegeten en een banaan en nu maar hopen dat het erin blijft.
oo ik wat ben ik blij dat ik dit niet elke dag heb, na 1 dag ben ik helemaal op, ik heb respect voor alle vrouwen die hier elke dag last van hebben en nog door gaan.
ik heb na het eten een potje zitten janken omdat ik het eten zo lekker vond en ik honger had maar niet meer durfde te eten, en me hormonen zijn een spelletje aan het spelen met me.
ik denk dat ik zo ff onder de douche ga staan om het weer warm te krijgen want heb het ook de hele dag koud.
met ander woorden de dag was vandaag gigantisch BAGGER!!!!!!!!!!
veel liefs
peetje

Hoi dames,

ik heb even de tijd om  achter de pc te zitten en even alles te checken.
Ik merk wel dat de tijd vliegt, want het is al even geleden dat ik hier heb gekeken laat staan gereageerd!
Ik heb dagen gehad dat ik hier niet weg kon blijven, maar nu weet ik niet hoe ik de tijd moet plannen om even een kijkje te nemen.

Hoe is het met iedereen?

Ik heb wel alle berichtjes gelezen, maar weet niet meer wie nou wat heeft verteld. Schand, ik weet het, nu kan ik nog zeggen dat het aan de zwangerschapsdementie ligt. Haha.

Het word vanaf vanmiddag weer mooier weer met een zonnetje erbij. Hopelijk blijft dat voorlopig zo, want na die paar regen dagen verlang ik toch wel weer naar wat zon en warmte.

Hier gaat het trouwens weer helemaal goed. Heb van de week ook veel energie gehad. Maar ga dan ook elke middag samen met ons zoontje even een tukkie doen.
De kamertjes zijn nu bijna klaar nog een paar klusjes, maar daar gaat manlief bij helpen, want die is lekker een paar daagjes vrij. Kunnen we gelijk het nieuwe bed van onze eerste ophalen en in elkaar zetten. Hopelijk is hij er aan toe om in een groot bed te slapen, want ik wil eigenlijk geen tweede ledikant kopen.
We zullen zien van de week.

Oja Maaike, hoe gaat het bij jou? De datum vandaag! ZIt er al schot in de zaak? Ik hoop voor je dat die kleine meid toch wel snel wil komen, als ze er al niet is.

Nog een fijne zondag gewenst en hopelijk tot gauw?

Liefs,

Hoi meiden,

Nou ben vanmorgen weer voor een echo geweest! Wow, wat is het kindje gegroeid. De eerste keer alleen een stip en nu alleen al een babytje!! Echt zo leuk! Alles is goed en ziet er goed uit. Het bewoog lekker. Ben weer helemaal gerustgesteld. Vrijdag ga ik bloed laten prikken voor de combinatietest. Wie doet dat nog meer? Of heeft dit gedaan.
Over 2 weken heb ik mijn 12 weken echo en dan gaan ze nekplooimeeting doen!

Spannend allemaal! Ben nog steeds verschrikkelijk moe. Daar wordt ik letterlijk en figuurlijk moe van! haha en misselijkheid niet (meer) heb ik maar eventjes heel vaag gehad. Maar toen niet hoeven spugen. Dus ik mag gewoon niet klagen eigenlijk!

Maaike hoe is het met jou? Al tekenen?

Liefs,

Maatje

hallo maatje1,

ik heb ook bloed geprikt, dat is standaard toch? ik heb het twee weken geleden gedaan en er niks van gehoord dus het zal wel goed zijn.
ik had eigenlijk verwacht dat ze wel zouden bellen omdat er onstekingswaarden was gevonden maar nee dus, is ook wel weer mooi. ik lijt hier dus uit dat me schouder niet weer aan het onsteken is.
heb jij bezwaar gemaakt voor de hiv test? ik niet, want vind het wel belangrijk.
een oude vriendin is er zo achter gekomen dat ze hiv besmet was. het is wel K.. als je er in je zwangerschap achter komt maar je wordt direct helemaal gecontroleerd en je krijgt medicijnen en de kleine wordt ook in de gaten gehouden. helaas is het contact verbroken maar zover ik weet is haar dochter hiv vrij.
ik weet dat mijn suiker ook werdt gecontroleerd omdat me moeder zwangerschapssuiker had bij me broer, bij mij niet maar toen werdt ze wel extra in de gaten gehouden, dus ze houden mij ook extra in de gaten.
ik weet nu al dat ik in week 30 weer bloed moet prikken alleen om te kijken of ik antistoffen aanmaak, ik ben namerlijk resus negatief en tony positief. als het wel zo is krijg ik een prik ervoor en dan na de bevalling ook weer een keer.
maar genoeg erover, ik heb al een hekel aan bloed prikken, me vader moet elke keer mee anders lukt het niet hihi. ik lijkt soms nog een klein kind hihi
veel liefs
petra

Hoi Peetje,

Nee ik bedoel bloed prikken voor de combinatietest. Dat is voor het kansbereken van syndroom van Down..

Ik heb inderdaad bij de vk ook bloed geprikt. Dat was allemaal prima, heb geen HIV ;) Alleen mijn ijzer was wat laag. En ook ik heb resus negatief, en zit dus met hetzelfde verhaal als jij. Ook met 30 weken een prik etc.. Nou ja komt allemaal goed.

wanneer heb jij weer een echo?

Maatje

Hoi Maatje,

wat gaat dat hard hé. Bij de volgende echo sta je er weer versteld van. Het is ook echt wonderlijk hoe een zaadje en een eicelletje uit kunnen groeien tot zulke mooie   schepsels als de babietjes in onze buik.
Trouwens mag ik vragen, waarom je die combitest doet? Is er voor jullie een verhoogd risico?

Geniet maar lekker van die kleine   in je buik voor je het weet ben je bevallen. :)

Liefs,

Terug
Bovenaan