Kraamvisite

Tip voor degenen die het bezoek niet leuk vinden...
Zet bij een volgend kindje op het kaartje: Liever geen bezoek
Dan weet je zeker dat er nietmand komt.
Of maak 2 kaartjes, dan bepaal je zelf wie er mag komen en wie niet.
Simpel en doeltreffend.
 
Hoi daar,

Heel erg herkenbaar!!
Je zult het niet geloven; mijn zoontje is nu 3 maanden, en as zondag krijgen we nog steeds kraamvisite!
Ik hou niet van kraamfeesten, vind ik ongezellig en dan erbij; een kraamfeest geef je na een week of 6 pas, sta je daar in een zaaltje handjes te schudden en cadeau's aan te nemen, je kind gaat van hand tot hand, en van overmaat tot ramp is je kind 's avond helemaal uit zijn doen!
Het enige voordeel is dat je de meeste visite dan gehad hebt, maar zeg nou zelf, ookal geef je een kraamfeest, er komt toch wel visite aan huis!

Maar om weer terug te komen over die visite, ik hoop dat heel veel mensen dit lezen,
of beter, dat dit onderwerp gepubliciteerd wordt in ouders van nu of kinderen!

Want wij, als kraamvrouwen, zijn juist in de kraamtijd apetrots op ons klein wondertje!
En willen deze zo klein en lief mogelijk aan de visite laten zien.
Als een baby 3 maanden is geweest, is het "echte baby'tje" er af, en ik vind het ronduit schandalig als je na zo'n tijd nog op kraamvisite durft te komen!!!!

Groeten ilona
 
Hoihoi, inderdaad heerlijk dat er meerdere mensen deze mening over kraamvisite hebben. Ik ben nu 37 weken zwanger van de tweede en ik heb me voorgenomen om me deze keer wat strenger richting het bezoek op te stellen. Mijn schoonfamilie komt nogal een eind uit de buurt dus die willen allemaal in het weekend komen en het liefst de hele dag. Bij mijn oudste kindje was het af en toe net een kippenhok want het zijn gezellige maar errug drukke mensen. Inderdaad kom je dan niet meer aan elkaar toe. Mijn man en ik hebben ons nu voorgenomen en ook al de mensen een beetje voorbereid dat we om het weekend "vrij" willen en geen bezoek ontvangen. Ook hebben wij de doopdatum al bekend gemaakt, die is eind mei dus dan kunnen ze allemaal het kindje bewonderen. Ben benieuwd, scheve gezichten krijg je altijd wel, maar liever dat dan een baby die helemaal van de rel is door de drukte, waardoor de borstvoeding niet meer loopt, enzenz. Want het bezoek gaat weer naar huis en jij en je gezin zitten ermee.
 
Tsjonge, wat een reacties zeg! Ik dacht ik zo'n stresskip was geweest, maar nu lijkt het toch een normale reactie. Het is nu een jaar geleden, maar achteraf heb ik wel een dubbel gevoel over die eerste weken. Enerzijds best leuk al die aandacht, maar ik werd er zo onrustig van omdat het voeden niet lukte met anderen erbij. En ritme had k de eerste weken niet dus jullie begrijpen het al.
Bij een evt. volgende keer overweeg ik dus ook een kraamfeest oid!!
Sterkte én veel plezier voor degenen die er nu midden in zitten!
 
Dag dames.

Ik ben net zelf 4 weken geleden bevallen en zitten dus nog volop in  de kraamvisite, ik heb  er gelukkig geen hekel aan. Wel hoor ik verhalen van vriendinnen die een paar maanden geleden al zijn bevallen en dat zij nog steeds met kraamvisite zitten.
Tips:
1. Als je juist geen kraamvisite in de eerste week wil dan verstuur je je geboorte kaartjes gewoon een paar daagjes later.
2. Als je juist zoveel mogelijk visite wil in de week dat je hulp hebt van een kraamverzorgster (handig!), meldt dit dan duidelijk in je geboortekaartje!
3. Je ben en blijft de baas over je eigen agenda dus als je eens lekker een dag of een paar dagen geen visite wil hebben zet dan een groot X in je agenda! Een paar dagen niks is heerlijk weet ik nu!
4. Houdt een kraamfeest. Alleen niet al te lang na je bevalling (bijv. max. 3 weken erna)  anders zij er altijd mensen die zolang niet kunnen wachten en komen toch maar eerder. (Je hebt natuurlijk ook mensen die niet op het kraamfeest kunnen/willen komen en die heb je dan alsnog..)
5.  Beperk de tijd  dat  de visite kan komen, wij  hebben bijvoorbeeld: van 10.00-12.00, van 15.00-17.00 en van 19.00-21.00 uur, zorg dat je nooit alledrie de tijden vol heb staan en meldt deze opties bij de visite dan weten ze bij voorbaat al dat ze geen uren blijven plakken.

En nog een reactie op een ander probleem. Als ouders gelijk gebeld willen worden als de baby er is, al is het midden in de nacht! Gewoon niet doen! De eerste uren  samen met je partner en je baby zijn zo fijn en heus neemt niemand het je kwalijk als je pas  een paar uur later belt!

Suc6 allemaal en groetjes, Jeanine  
 
Wel grappig, dit is een onderwerp wat dus heel wat meiden bezig houdt. Mij dus ook, ik kon er al tegenop zien nog voor de bevalling. En mijn dochtertje is nu 6 weken en we zijn er nog niet doorheen. Dat komt ook omdat ik in het ziekenhuis bevallen ben en moest blijven en mijn dochtertje later weer ruim een week in het ziekenhuis lag. Hierdoor zijn mensen iets voorzichtiger met komen. Maar hierdoor ben ik mijn hele verlof bezig met de kraamvisite. Ik weet het ik heb er ook iets in te zeggen, maar ik doe het grotendeels ook uit beleefdheid naar de mensen die langs willen komen. Goed om dit onderwerp aan te snijden, zo zie je maar weer dat we hier niet alleen in staan.

Groetjes Lisette
 
Leuk dat zo'n onderwerp zal zo lang staat!!!

Ik moet zeggen dat ik het erg gezellig vind als mensen langskomen en ik ben blij met de interesse die mensen tonen voor mijn trots...

Bij de oudste was het dus ook geweldig!

Maar ja dan krijg je de tweede, je stuurt net zoveel kaartjes, maar als je kindje 2 maanden is heb je nog niet eens de helft van de mensen gezien die wel bij de eerste kwamen...zelfs goede kennissen laten het afweten (goede vrienden kwamen wel hoor)

Moet niet zeuren hoor, maar het viel me ietsje tegen, alsof Naomi minder leuk en belangrijk is dan Ilse 3 jaar geleden!!!

Groetjes Yvonne
 
Hier een Tip!

Mochten diegene besluiten om gezinsuitbreiding te proberen en het lukt ook!

Hou   een kraamfeest: je nodigd iedereen uit voor het feest bijvoorbeeld 6 weken na de uitgerekende datum, daarvoor komt er geen kraamvisite/ mag er geen kraamvisite komen bij jullie thuis.
Je zet de datum en tijd (+ eventueel het adres van de  andere locatie van het feest)  van het kraamfeest op het kaartje en op die dag mag iedereen jullie nieuwe familielid bewonderen.
Het feest zou best wel vermoeiend kunnen zijn, maar dat is dan maar 1 dag en geen weken achter elkaar kraamvisite hebben.

Je kunt kijken op: www.kraamfeestburo.nl of www.vanharte.nl
Of zoek via google op kraamfeest.

Ik zelf heb geen feest gehouden!
 
Terug
Bovenaan