Kraamvisite

Hi dames,

Over kraamvisite. Op zich vind ik het wel gezellig, maar zoals een hoop anderen voor mij ook al hebben geschreven: maximaal 1 of uiterlijk 2 uur. Helaas hadden we daar van te voren niet zo over nagedacht, maar na 2 keer met bezoek langer dan 4 uur te hebben gezeten (inclusief mee-eten) heb ik  nu (2 weken na de bevalling) toch duidelijk afgesproken met mijn vriend dat mensen maximaal 2 uur welkom zijn, ook al zijn het Sinterklaas en Zwarte Piet en komen ze speciaal voor dit bezoek uit Spanje. (We hebben nogal wat vrienden en familie die niet direct om de hoek wonen). En als ze toch niet weggaan na 2 uur, dan ga ik gewoon naar boven.
Ook hebben we al meteen afgesproken dat het ritme van ons zoontje gehandhaafd blijft. Dus geen van-hand-tot-hand-vasthoud partijtje, maar gewoon lekker laten slapen als hij slaapt etc. Ik heb geen zin om met een overprikkeld kind te zitten nadat het bezoek weg is.

groetjes
 
Jammer dat vele het als "last" hebben ervaren die visites.
Mijn partner en ik hebben er van genoten.
Wellicht ook omdat ik mij al snel weer fit voelde na de bevalling, maar ook omdat wij wel van feestjes en visites houden.
Wij vonden het juist jammer dat mensen maar een uurtje bleven, ik voelde mij immers goed. Dit gaf ik ook aan en dat mensen gerust nog wat langer mochten blijven, omdat ik 's middags niet meer sliep en 's avonds ook pas rond 11 uur mijn bed opzocht.

Zelf bleven wij op kraamvisites ook even een borrel na de koffie doen, na alles te lezen hier, hoop ik dat mijn vrienden wel zo eerlijk tegen mij hadden durven zeggen als het teveel werd.

Mijn advies is dan ook wees eerlijk, mensen zonder kinderen hebben niet in de gaten hoe je je na een bevalling kunt voelen en wat voor energie alles kost.
En dat is niet omdat ze dat niet willen zaien, maar soms moet je er mee bekend zijn om te denken o ja ik snap het.
 
Ik heb zelf nog geen ervaring met kraamvisite, maar was er wel veel mee bezig in m'n hoofd. Ik ben over 2 weekjes uitgerekend en maakte me idd meer druk om hoe dit in te delen, dan over de bevalling...Dus is het erg fijn hier wat ideeen op te doen! Het verdelen van bezoekjes over mini-kraamborrels spreekt me erg aan, zo had ik er nog niet over nagedacht! Mijn vriend heeft best veel familie (die we dus normaal nooit zien) en ik heb echt geen zin om die mensen straks een voor een op bezoek te hebben. Tuurlijk moet je dankbaar zijn dat mensen de moeite nemen langs te komen en het lijkt me ook best gezellig, maar dan op gezette tijden en vooral wanneer het ons uitkomt!   Ook die tip van de gekleurde drankjes vind ik erg leuk.
Bedankt mensen, weer een zorg minder (want tijdens je verlof heb je veel te veel tijd om overal over te piekeren)

 
 
Dames, wat maken we ons weer druk. Als je geen visite wilt, zeg je gewoon dat je al mensen hebt ingepland voor die dag of avond. Dat heb ik tijdens mijn eerste kraamtijd gedaan en dat beviel uitstekend. En als je de visite die toch komt moe bent, ga je gewoon naar bed. Jij bent kraamvrouw en jij hebt nog gebroken nachten (en je man natuurlijk). Kortom, maak je niet druk over visite en doseer het naar eigen wil. Geniet van de kraamtijd!
 
Dit houd zo te zien toch wel iedereen bezig....
ik vond het in het algemeen alleen leuk, de kraamvisite...moest er in het begin heel erg aan wennen als er eens niemand kwam! haha!
Wat ik wel super irritant vond was dat we op het kaartje hadden gezet dat we van 12.00 tot 15.00 rusten en na 21.00 en dat zooo veel mensen zich daar niet aan hielden! belachelijk!
Ik ben zowieso al iemand die haar rust niet neemt, maar als er dan ook nog bezoek is die niet weggaat kan ik dat al helemaal niet (om dan toch naar boven te gaan rusten of de mensen weg te sturen..)
Vooral de eerste twee weken vond ik dat heel erg, ik vond het heerlijk dat mijn ouders, goede vriendin etc (de mensen die heel dicht bij je staan) er waren, Die mochten ook komen wanneer ze wilden.
Maar mensen die gewoon aan de duur stonen, terwijl op het kaartje stond "even bellen" en dan ook nog net tussen 12.00 en 15.00 of na 21.00!! Om gek van te worden!
1 x de hele dag bezoek gehad (mijn dochtertje was toen 3/4 dagen!), eindelijk om 23 uur (!!!) gaan ze weg. Ik sta bij de voordeur, komt er iemand die van een feestje af komt nog even gezellig langs!?!?!?!?! Tot 1.30!!!!!!
Of net eens een dag niet zo druk, alleen smiddags kwam een stel om 15.00 uur en s'avonds mijn ouders nog even, komen mensen ook "spontaan" even langs (met 7 man!!) Zo heb je dus je hele huis vol zitten, kraamhulp was al weg, dus alleen maar koffie maken, beschuitjes smeren bla bla bla en ondertussen pijn lijden omdat je veel te l;ang met hechtingen beneden op de bank zit!

Oke, sorrie, hahahaha, ook bij mij is het verhaal een beetje lang geworden! Merk wel dat dit me nog meer irriteerd als ik er zo over schrijf dan dat ik dacht!

Maar goed, nu is het allemaal een stuk rustiger, al moeten best nog wat mensen komen....
 
Hoi,

Tja kraamvisite... Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook niet een persoon ben die haar rust neemt.
Ik hou alleen rekening met anderen, maar nu had ik rekening te houden met een kleine.
Op ons kaatje stond even bellen voor een afspraak (geld trouwens niet voor ouders/broers/zussen) en als ze dat niet deden, en we hadden er geen trek in... jammer dan.
Stonden ze dus voor een gesloten deur.. hahaha
Ook wat de telefoon betreft waar hier over gesproken wordt: er zit een uit-knopje op, die hebben we dan ook menig keren gebruikt.
Kaartjes sturen voor de nette orde heb ik niet gedaan, vind ik echt onzin, maar daar was ik al achter toen we gingen trouwen. (heb het toen ook niet gedaan)
En ja zal ik simpele ziel wel zijn, als mensen daar geen begrip voor op kunnen brengen, dan ben ik ze liever kwijt dan rijk in mijn leven... jammer dan....

Dus onze kraam-visite is helemaal op rolletjes verlopen, druk als we er zin in hadden, en niemand als we even rust wilde.
 
Door een goed schema van mijn man hebben we de kraamtijd met de visite als heel goed ervaren. In de ochtend hadden we vrij om van onze dochter te genieten. Dan hadden we een rooster voor de middag en avond: 15u00-16u00, 16u00-17u00 en 19u00-20u00. Iedereen wist zo van tevoren precies hoe lang die kon blijven!
Groeten Nelleke
 
tja....kraamvisite..echt drama!!!
Ook wij hadden op het kaartje gezet "bellen voor bezoeken"....maar dan anders verwoord natuurlijk. Maar ook vooral niet tussen de middag...maar zelfs dan heb je mensen die daar dus blijkbaar lak aan hebben. Er zijn ook mensen die dus totaal niet welkom zijn,omdat ze anders ook niks van zich laten horen,en nu op eens babytje willen kijken...
Nou,wat mij betreft kunnen ze dan ook weg blijven. Mensen die je allang verwacht had,die komen maar niet...dat is ook heel irri!!! En dan nog niet gesproken over getrek aan onze baby!! Ik was daar al gigantisch van gestressed  al in de begin periode van mn zwanger zijn..iedereen die het dan maar wl vast houden...en koedikoedie tegen dr zeggen bleh echt erg...De eerste week kreeg niemand haar vast...ze was mijn baby en daar had iedereen van af te blijven..ik had er zelfs moeite mee om haar aan mn vriend te geven...Mijn schoonmoeder dacht haar wel even gewoon te kunnen pakken....als ik toch zeg afblijven...dan is dat toch duidelijk???? Zelfs mijn eigen moeder kreeg haar niet zomaar...maar na een week of 2 ging het al beter,maar zelf nu nog,als we ergens heen gaan naar bekenden,hoop ik dat ze blijft slapen zodat er maar niet gezeikt word dat ze haar even moeten hebben. Ondertussen is ze bijna 5mnd,en nog steeds geef ik haar aan bepaalde mensen liever niet...Zeker niet als ze ook nog gronings tegen haar praten......aaaaaaaaaaaaaaaaahhhh dat vind ik wel zo vreselijk. Verder heb ik mijn kraamtijd goed overleefd ook dankzij de liefste kraamhulp ooit...
Ben ik trouwens de enige die zo "beschermend "was naar de kleine toe???

X
 
Terug
Bovenaan