Kraamvisite

Wij hebben ook een kraamfeest gehouden voor onze dochter Lotte ( nu 7 weken en 3 dagen). En inderdaad, er gaan veel kaartjes de deur uit omdat het 'verplicht is'. Verre familie, mensen die je normaal nooit ziet... En laten die dan dus allemaal op het kraamfeest willen komen! Het gevolg: het hele huis vol (dat bedoel ik letterlijk, de mensen stonden door de hele woonkamer en keuken en wij hebben een behoorlijk groot huis)!

Wat mij betreft hoeft die visite sowieso niet. De eerste twee dagen in het ziekenhuis zijn onze vaders, moeders en zussen geweest en de rest hoofdzakelijk op het kraamfeest. Maar veel mensen konden toch ook niet op die dag en komen nu nog...  

Hebben jullie uberhaupt nog last dat jullie geen bezoek willen? Ik heb het gevoel dat ik nog helemaal niet aan mezelf toe ben gekomen en wil eigenlijk alleen maar rust. Als het aan mij lag werd ik kluizenaar en kwam er niemand. Maar vooral de opa's en oma's staan te trappelen om constant langs te komen en klagen constant dat ze onze meid niet mogen zien. (en dat terwijl ze net nog een week in het ziekenhuis heeft gelegen en ik daarbij, omdat ik borstvoeding geef. Niks ernstigs verder hoor...) Lotte heeft geen behoefte aan bezoek omdat die haar draai in de wereld nog niet heeft gevonden en ook ik ben nog lang niet klaar voor 'mijn nieuwe leven'.... Ik voel me regelmatig enorm onder druk gezet en baal dat ik steeds weer de boeman ben als ik iedereen op afstand hou...

Groetjes, Marisa
 
1 en al herkenning.....ik heb ook echt het gevoel gehad dat ik meer geleefd ben in de kraamperiode.
Mijn zoontje is inmiddels 3,5 maand en nog steeds bellen er mensen op dat ze alsnog op kraamvisite willen komen maar het zo ontzettend druk hebben gehad...bah

En wat hier ook al meerdere keren werd genoemd, er komen mensen langs die je eigenlijk nooit ziet en nu ineens op de stoep staan en je kindje vast willen komen houden...

Ook ik heb eigenlijk weinig begrip gekregen van mensen die bijvoorbeeld om 20:00uur op visite kwamen en dan echt niet begrepen dat we hem niet even wakker hebben   gehouden....

Maarja weet zeker dat ik bij een tweede het heel erg anders zou doen qua kraamvisite..
 
hallo bren

ik hoop dat alles nu goed gaat met je kindje   mijn zus is 29 jaar geleden ook met
een open buik geboren   zei is helemaal in orde en loopt ook gewoon ze heeft zelfs 10 maanden geleden een tweeling gebaard hoop dat bij jou ook alles goed komt en is


even over kraamvisite ik heb alleen mijn moeder zus zwager en schoonouders op bezoek gehad en voor de rest helemaal niemand van mijn man zijn kant is er nog helemaal geen visite geweest wat mijn echt heel erg dwars zit en voor de rest van mijn family is er ook niemand geweest ik had het wel leuk gevonden als ze er zouden zijn maar ja zo leer je je family kennen   mijn zoontje is nu 2 maanden en 4 dagen hij is 20-4-2007 geboren

groetjes natascha heyman
 
hallo allemaal
vervelendt jo dat er niemandt is gekomen mijn broers en zusjes waren er al toen ik voor het eerst weer naar huis mocht gaan erg gezellig moet ik je wel vertellen maar je wordt er wel erg moe van al die bezoekjes ik ben blij dat dat allemaal weer achter de rug is

ze is nu bijna 5 maanden dat gaat snel ze begint te kruipen en rollen erg leuk om dat eens te zien

suc6 met die klien van jou groetjes mama van larissa
 
Oplossing: Babyshower!

Beste iedereen,

Ik heb mij speciaal vandaag ingeschreven om te kunnen reageren op dit onderwerp. Ons zoontje Etiènne is op 11 mei geboren (en is dus nu 7 en een halve week oud). Ik had tevens geen zin in een lange kraamvisite tijd. Iedere keer je beste smile opzetten en het zelfde verhaal vertellen. Naast het feit dat mensen die zelf geen kinderen hebben of de kinderen al groot hebben,  er niet bij stilstaan een kraamvisite kort te houden  maar rustig uren blijven zitten. Daarom hebben wij gekozen voor een "Babyshower".  In de envellop  van de geboorte kaartjes hadden we bij iedereen een uitnodiging voor de babyshower gedaan met een vaste datum (voor 4 weken na de bevalling). Tevens met de vraag ons te laten weten  wie er komt  en het aantal personen (groot en klein). Op de dag zelf was het natuurlijk druk, maar we hadden alles  in de tuin  klaargezet onder een grote tent zodat iedereen eten, koffie/ thee, fris, wijn, bier  (dit laatste hadden we in Etiènne zijn badje gedaan om het koud te houden, vonden we wel een leuke babygrap)  zelf kon pakken. Overal hadden we ballonnen in de tuin liggen en aan de tent en Etiènne zijn  wandelwagen hadden we ook ballonnen vastgemaakt.  Aan de heg hadden we slingers gehangen. Etiènne hadden we in het midden van de tuin in zijn wandelwagen onder de parasol gezet (zodat men kon kijken, maar niet vasthouden!). Voor  alle kindervisite hadden we een kinder tafel gemaakt met beschuit met muisjes, shipjes, snoepjes, Jip & Janneke champagne etc (dit om te voorkomen dat de kinderen de "grote mensen" tafel zuiden gaan plunderen). Verder hadden we binnen DVD's met tekenfilms opgezet  EEN ECHTE AANRADER! Voordat we het wisten zaten alle kinderen voor de buis, en met hun limonade en snoepjes kon hun dag niet meer stuk.  Zo'n dag is erg druk, klopt, maar het betekende wel dat ik 4 weken bij kon komen van de bevalling, daarna 1 dag drukte en vervolgens ben je overal vanaf, op misschien een paar mensen na die niet konden komen op die datum. Maar zij hadden Etiènne ook al kunnen bewonderen op de www.beebiesite.nl die ik had gemaakt. Voor een Babyshower kun je natuurlijk een cateraar inhuren, dat is alleen iets duurder. Verder worden er ook wel Babyshowers gehouden in hotels e.d.. In geval van te kort aan ruimte bij je thuis en je hoeft verder zelf niets voor te bereiden! Dus voor iedereen die nog moet bevallen of net bevallen is......dan is dit de Babyshower DE oplossing.
Veel succes! Anne-Marie
 
Kraamvisite komt me de strot uit! Vreselijk! Elke dag word ik gebeld om maar een afsprtaak in te plannen in mijn o zo overvolle agenda! Ik kom niet eens meer aan mezelf toe zeg! Mijn zoontje is nu bijna 7 weken oud en ik weet zeker dat ik bij ons volgende kindje een kraamfeest zal gaan houden. Ik ben het spuug en spuugzat!!!!! Alleen maar aapjes kijken want daar komt het op neer. Nee ik brei een eind aan de visite, half juli wel te verstaan zijn de laatsten welkom en dan is het SCHLUSS!!!
 
hoi een nieuweling hier. wat een verhalen zeg over kraamvisites. ik ben vorig jaar 20 dec bevallen van een prachtzoon jamie. bij mijn moeder thuis. heerlijk vond ik dat een week lang bij haar zijn en vertroeteld worden en alles wat ik niet wist leren van haar. maar dit gaat over kraamvisites. nou omdat mijn man en ik bij mijn moeder zouden zijn die eerste week hadden we op dat kaartje gezet dat bezoek welkom was in het nieuwe jaar. en dat ze konden bellen voor een afspraak. een oom en tante van mijn man zijn geweest. voor de rest helemaal niemand. ja in de kraamweek zelf zijn een opa en oma van mij geweest. maar mijn opa heeft hem niet gezien mijn oma wel maar heeft hem niet vastgehouden omdta hij lekker in zijn wiegje lag te slapen. toen zij een tijdje later mijn moeder bij hun op visite hadden is zij tegen mij nmoeder uitgevallen want ze was boos dat zij mijn kind niet had mogen vast houden en dat was de taak van mijn moeder omdat wel te doen. waarop mijn moeder heeft gezegd dat het haar kind niet was en dat ik de keuze maakte of ik iets wou of niet. heerlijk zo'n moeder. natuurlijk zijn de ouders van mijn man geweest. iets waar ik tegen op zag maar dat hoort weer ergens anders. ik wil maar zeggen het kan ook anders. mensen waar je van hoopte dat ze langs zouden komen zijn niet gekomen. dat voelt heel er k*t.
 
Dag,

Ik ben zelf nog maar 12 weekjes geleden bevallen. Uiteraard hebben wij ook kraamvisite gehad, maar ik had het wel zelf in de hand.  Als nieuwe, trotse ouder van mijn geweldige en unieke mannetje, vind ik dat ook de medemens om je heen ook belangstelling wil tonen in jouw emotie en geluk. Dus... wat mij betreft kom maar op met die visite. Probeer ervan te genieten, want het duurt allemaal niet lang voordat je weer in je "oude" leven opgaat. Maak er wat van met je visite en zie er het positieve van in. Als mensen bellen om af ts spreken, zeg dat het erg druk is en dat je kan afspreken voor over een klein poosje. Ieder mens zal daar begrip voor hebben.

Succes ermee!
Groet Louise.
 
Terug
Bovenaan