Kraamvisite

ohh nee je bent echt niet de enige!
ik zat er al tegenaan te hikken voor ik bevallen was.
en net zoals bij jullie niemand in de kraamweek.
tot 4 maanden na de bevalling hebben we visite gehad.telkens als er iemand kwam was ik een dag van te voren shaggie.ik heb er zo'n hekel aan en dan blijven ze ook nog eens een hele middag of avond zitten,grrrrrrrr   daar eb je toh absoluut geen tijd en zin in.je ligt helemaal overhoop met je lichaam heb een beeb in je armen alles nieuw zeg maar en dan al dat volk bha
en het dan inderdaad nog maar niet over de opa en oma en peet tante etc te hebben die gewoon weg 6x in de week aan de deur staan.........onaangekodigd!

als ik nog eens zwanger word dan stuur ik geen kaartjes meer denk ik

groetjes debbie
 
Lang leve het kraamfeest...tis niet zo persoonlijk maar je naaste vrienden en familie komen toch meteen na de geboorte en zo tussendoor ff kijken.
Ik vond het heerlijk en ben heel blij dat ik het heb gedaan, gezien  de eerste periode met m'n dochtertje!!
Je hebt echt tijd voor elkaar en om aan het moederschap te wennen. Bij een eventuele tweede kindje doe ik het echt weer!
Groetjes MK
 
Kraamvisite?............ IK vond het fantastisch. De eerste 5 dagen na de bevaling heb ik in het kraamhotel gelegen. Ben daar heerlijk verwend en tot rust gekomen. Toen we thuiskwamen wilden vrienden en bekenden natuurlijk onze zoon  bekijken.  Ik snap sommige reacties niet dat het niet leuk is en dat het niet past in je volle agenda. Je bent net bevallen en je bent trots op je kleintje, dan wil je daar toch mee pronken en iedereen van mee laten genieten?    
 
hoi hoi,

ik heb zo eens al de reacties gelezen over de kraambezoeken pppffff. Erg hardleers die familie vrienden, kennissen en collega's hoor. Hebben dus een plaat voor hun hoofd. Snappen dus niet dat kraamvisite maar voor even is bedoeld en niet voor een paar uur. Ik ben zelf bevallen doormiddel van een keizersnee van een prachtige dochter, maar mijn man heeft gewoon gezegd geen bezoek in ziekenhuis. Gelukkig maar want ik had genoeg aan mezelf. Toen de kraamverzorgster er was, kwam er visite maar niet langer dan een uurtje en gingen weer. Daar had de kraamverzorgster goed de hand op. Daarna hebben we gewoon   twee a drie keer in de week visite ontvangen en meer niet. Je heb ook nog een eigen leven dus laat je niet leven door visite. O ja en als je het zat ben zeg je gewoon sorry mensen maar ik ga naar bed, ik moet rusten.

groetjes
mo
 
Ook hier lijkt er geen einde te komen aan de bezoeken!!
Het is bij ons het eerste kindje en ik was zo blij dat ik mama werd en zo trots! Ik riep dat iedereen mocht komen kijken als alles goed gegaan zou zijn en dat heb ik geweten ook  ik ben heel erg van de klets en ben dol op mensen om me heen, maar ik had niet verwacht dat ik er zo emotioneel en beduusd van zou zijn hihi...
Ik had een supersnelle maar heftige bevalling en Liz ademde niet toen ze ter wereld kwam, dus extra emotioneel, maar ze deed het daarna zo supergoed dat ik 2 uur later thuis in mn eigen bed lag met mn kindje, nog eens 2 uur later zaten er ineens 16 (!!??!!) man in mn huis die allemaal kwamen kijken, overal waren mensen koffie aan het zetten en beschuiten aan het smeren, het was wel allemaal familie maar toch... ze gingen gewoon naar de kinderkamer om te kijken hoe die eruit zag etc verschrikkelijk!!
Nu roep ik dus, mag ik ooit nog eens een kindje krijgen, dan mogen mijn vader en moeder en schoonouders komen en de rest komt maar lekker die week een keertje want dit was wel heel erg en ik wist dan ook niet dat familie zo brutaal kon zijn... Mijn schoonzus die haar kinderen bij mij op bed liet springen, de riempjes van de maxicosie waren net een puzzeltje dus die kinderen waren dat gelijk aan het mollesteren ongelooflijk vond ik het!
Het allerergste vond ik nog dat ik met die hele stroom mensen mijn vader niet eens zijn eigen kleindochter kon laten vasthouden, want ik was bang dat dan iedereen gelijk aan dat kind zou zitten!! HORROR dus en zo wil ik het noooooit meer!!!

 dit was mijn verhaal

Groetjes Karmen
Mama van Liz 11-07-2007
 
Och mama van Liz,
Wat verschrikkelijk om je verhaal te lezen. 16! mensen om je bed. Ik was GEK geworden.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en ik was zo moe dat we besloten hebben om thuis pas bezoek te ontvangen. Dat was een goede zet. Iedereen weet dat ik nog niet de oude ben en is heel terughoudend met op bezoek komen.
We hebben de geboortekaartjes ook pas gestuurd toen ik thuis ben gekomen. Dus mensen kregen een kaartje met de geboortedatum van een week terug. Dat zet mensen meteen aan het denken.
En we hebben ook heel eerlijk gezegd dat iedereen eerst moet bellen en dan kunnen we een afspraak maken. Zo hou je het zelf in de hand.
Veel geluk met je dochter en geniet van de tijd samen met je nieuwe gezinnetje
Ping
 
Wij hebben juist bijna alle kraamvisite in het ziekenhuis laten komen. IN het ziekenhuis blijven ze nooit heel lang omdat de zuster er dan wat van zegt. En in het ziekenhuis hoef je geen koffie ed. te verzorgen(wel hadden we beschuitjes met muisjes)Ik vind het heerlijk dat we het zo gedaan hebben, thuis hadden we nog wel wat visite maar het meeste hadden we al gehad.

Wat ik wel raar vind is dat sommige na twee a 3 maanden nog belden om op kraamvisite te komen....
 
Ik heb het kraambezoek heel erg leuk gevonden. Ik wilde mijn zoontje aan iedereen laten zien. Op het geboortekaartje hebben we gevraagd of mensen van te voren wilde bellen als ze langs wilde komen. Eerlijk gezegd ben ik blij dat het bezoek niet allemaal in de kraamtijd is gekomen, anders heb je helemaal geen rust meer. Ik heb een keizersnede gehad en moest de eerste dagen in het ziekenhuis blijven. Daar heb ik best   veel bezoek ontvangen, maar eigenlijk alleen van onze ouders en broers en zussen met aanhang.
die ook meerdere keren komen, sommige zelfs elke dag. Ik denk dat je het over je heen moet laten komen, want ze komen toch wel langs. Maar ik geef nog wel een paar tips.

* als je nog niet helemaal opgeknapt bent, of moe bent, ontvang het bezoek dan op bed. Het bezoek zal dan niet zo lang blijven. Als je aangekleed beneden zit dan denken ze dat je je weer goed voelt en blijven ze vaak langer.
* Probeer je niet te ergeren, dat is zonde van zo'n mooie periode.
* Als het bezoek te lang blijft, zeg dan dat je moe bent. Echt de meeste mensen zullen dan begrijpen en zullen vertrekken.
* Je kunt ook een kraamfeest geven
 
Terug
Bovenaan