Kraamvisite

Ik ben 30 okt. bevallen van een zoon. Binnen 48 uur stonden mijn ouders met onze oudste zoon en mijn zus maar man en 2 kinderen op de stoep. Ondanks dat ik mijn moeder expliciet had gevraagd niet met z'n allen tegelijk te komen. Het resultaat: ik ben in panier geraakt en heb op een schijnbaar niet zo'n vriendelijke toon gezegd dat het met te druk werd aan mijn bed. Metals gevolg dat we dit jaar geen kerst gaan vieren bij mijn ouders. Dit doet mij erg veel pijn. Ik ben op erg veel onbegrip van mijn hele familie gestuit. Kraamvisite is toch een groot feest. Dat IS toch leuk!! Ja, maar wel op mí'jn voorwaarden. Niet die van hen.
Miscommunicatie is hierin een grote factor. Maar het onbegrip voor dat wij het misschien anders zouden willen blijf ik stuitend vinden.
Verder blijft het met de kraamvisite lekker rustig. Ik vind het zelf niet erg als dat 4-6 maanden duurt. Ik heb nu per week zo'n 2 dagen visite. Dat is meer dan voldoende. Het gewone leven kan op deze manier zo snel mogelijk weer opgepakt worden. Ook voor de oudste van 3. Die vindt het al raar genoeg. Hoewel hij super trots is op zijn kleine broer.

Iedereen: succes met kraamvisite.
L.
 
Onze Ties, nu drie maanden, is ook in het ziekenhuis geboren, de eerste dag hadden we daar al zo'n 15 man bezoek! echt niet normaal, bedacht ik me achteraf, want iedereen wil er toch even aanzitten.

Toen we de volgende dag thuis waren hebben we meteen besloten om dagjes 'vrij'  te plannen, twee keer in de week een dag dat er niemand mocht komen, ook geen opa's en oma's.
Iedereen gaf ons groot gelijk en van deze vrije dagen hebben we echt genoten. Ik miste op de andere dagen echt dat we een gezinnetje konden zijn, iedereen heel de dag over de vloer, ook veel helpende handen maar je wordt echt overmand.

We legden een agenda aan en lieten niet veel bezoek tegelijk komen. Tegen sommigen vertelden we op voorhand al dat ze niet te laat konden komen en niet te lang konden blijven hangen, voor je het weet zit er om 23.00 uur nog bezoek, vooral mensen zonder kinderen (zo was ik er ook ooit een hoor, daar niet van) blijven gerust plakken. Je wordt er assertief van en je moet even wennen dat je er niet schuldig over hoeft te voelen.
Ik vond sommigen ook erg brutaal. Of ze even mijn kersverse zoon de fles mochten geven ofzo.
We hebben zo'n twee maanden bezoek gehad, maar na twee weken waren we het echt al beu hoor. Echt wel leuk die interesse en ik wilde ook dat iedereen Ties kwam bewonderen want het is nou eenmaal een prachtkind, maar zooo vermoeiend.
Ook onaangekondigd langskomen of extra mensen meebrengen, daar kregen we zo'n hekel aan, daar rekenden we dan niet op en dat kan dan gewoon ff niet. Denk je steeds: wacht maar als je straks zelf....
Zelf heb ik me bij vriendinnen die eerder kk kregen ook moeten verontschuldigen voor mijn eigen gedrag. Je weet het idd pas als je ze zelf hebt, dat is echt waar, dan begrijp je het pas.

Er kwam zelfs een vrouwtje met iemand mee wiens dochter (die ze ook meebracht) een koortslip had, dat vond ik ronduit asociaal en we hebben echt in woede het halve huis ontsmet en de snoeptrommel waar ze in graaide weggegooid. Mensen denken soms echt niet na.

Wees gerust streng voor je bezoek en, ja, ik vind ook dat je er met een kraamfeest makkelijk vanaf komt en als bezoeker dat niet zo leuk is maar ik geef ze groot gelijk, je hebt het al druk genoeg met je gezin en met je familie, die bij ons ALTIJD welkom is overigens.
 
hoihoi

Mijn zoontje is nu 5 weken oud en ik heb het merendeel visite al gehad! Nu komt er alleen nog herhaalvisite! Met de borstvoeding vond ik het idd vervelend om te plannen, maar gelukkig vonden mijn vrienden dat niet erg. Soms als ik me verveel mis ik het wel(volwassen mensen!)iedereen werkt/leert overdag he. Wij hebben bewust gekozen om na mijn bevalling pas te bellen als ik en de baby er klaar voor waren. Interesseerde mij echt niet als iemand er anders over dacht. Nou ik was om 13h37 bevallen en pas om 18h30 gebeld, nog te vroeg vond ik. Maar mijn schoonmoeder woont 1,5 uur verderop(yes!) en mijn vriennd wilde toch wel dat ze even langskwam.Mijn moeder en zus wonen nog geen 5 minuten van mij vandaan, maar die kwamen op de door mij afgesproken tijd. Onze hechte vrienden mochten vanaf dag 2 komen. En wat de kaarten betreft, daar hadden we maar 50 van verstuurd en alleen naar mensen die wij ook op bezoek wilden hebben!Voor degene die nog moeten bevallen: succes en zie jezelf als de baas! Doen wanneer jou het uitkomt (of zin hebt)
gr faye
 
Onze dochter is 3 maanden te vroeg geboren en heeft 14 weken in het ziekenhuis gelegen. In die tijd zijn alleen de ooms en tantes en opa's en oma's langs geweest van haar. Omdat we al zo weinig privacy hadden gehad die 14 weken en mij alle telefoon en visite een beetje de strot uithing  hebben we 1 dag gehouden als kraamfeest. Beste vrienden zijn apart geweest. En we waren er dus snel vanaf. Mocht ik ooit weer bevallen ook van een op tijd geboren kindje zal ik denk ik weer hetzelfde doen.
 
Hallo,

Ik heb een aantal berichten gelezen en ik herken er veel dingen in, van de ene kant is al die visite erg leuk je wordt flink verwend, maar van de andere kant is het ook erg vermoeiend. Ik ben 4 weken bevallen van een prachtige zoon genaamd stijn. de bevallig is niet helemaal vlekkeloos verlopen en uit eindelijk naar een mislukte vacuum bevallibg is Stijn via een keizersnee geboren. je merkt op dit moment aan hem dat hij al die drukte van visite niet aan kan, op het moment dat er visite is ligt meneer heerlijk te slapen in de wandelwagen of ligt rustig op schoot, maar als de visite weg is zit ik met een kind wat erg onrustig is en overstuur is van alle drukte en daardoor slecht slaapt waardoor wij ook weer gebroken nachten hebben. gelukkig hebben we de visite redelijk verdeeld over de week en doorde weeks sávonds bijna geen bezoek. en in het weekend proberen we het te beperken tot 1 keer per dag of in de ochtend of in de middag een hoge uitzondering dat we sávonds nog visite krijgen. zo kunnen we in de avond de boel weer een beetje op de rit krijgen. en kunnen we in het weekend zelf ook nog wat ondernemen.
gr cindy
 
ik herken veel van mijzelf in deze reacties.
toen ons kleine meiske werd geboren was ik na eerst een paar dagen eindelijk thuis en had ik echt geen zin om mijn kleine meid al te moeten delen met visite. fam en goeie vriendinnen zijn leuk maar de rest... daar had ik niet echt een boodschap aan.
van te voren leek het me leuk om je nieuwe kindje aan iedereen te showen maar dat viel even tegen. en ook omdat ik zelf nog hellemaal niet in orde was zag ik er als een berg tegen op als er weer iemand op het program stond.
we willen graag nog een kleintje en als dat ons gegunt is houden we lekker een kraamfeest....
 


Mijn zoon Milan is nu 11 weken oud en ook wij krijgen nog steeds visite,
In de eerste week zijn alleen onze ouders onze beste vriend en vriendin geweest   en wij met 6 dagen naar mijn oma (gelukkig maar want die is 1 dag later overleden) en pas die week daarna kwam het op gang.
iedereen had de smoes: ja wij wilde even wachten want in de eerste week komt iedereen al (niet dus)
Wat wij hebben gedaan is er een lekker weekje tussen uit geweest. Milan was nog geen maand oud en toen hebben we een huisje gehuurd. Heerlijk genieten van de rust en van elkaar.
Bij een eventueel volgend kindje hebben wij afgesproken dat we een kraamfeest houden zo dat iedereen in 1keer komt een paar uurtjes en dan is het voorbij.
1troost er komt toch echt een einde aan al die visite
 
hoi allemaal,


Wij hebben ook al een dochter van bijna twee en ons tweede kindje is al onderweg
en wordt in aug. verwacht..  hebben jullie wel eens aan een kraamfeest gedacht..
dat is ons zo goed bevallen   bijv. op zaterdag van 15.00  tot 20.00 uur
dan heb je dus alles in een keer gehad en nog gezellig ook. ongeveer vier of zes weken naar de bevalling..    

het is maar een tip ( een hele goeie vinden we zelf)    

groetjes wendy
 
Terug
Bovenaan