Lage Rugpijn

Jaa, zou heeel leuk zijn! Al was deze ronde niet heel productief. Door mijn verkoudheid en een drukke zaterdag na de positieve test hebben we wel drie essentiële dagen gemist. Hopelijk zat er een goede zwemmer tussen op de overige dagen! 
Volgens de apps die ik op mn telefoon heb staan zou ik de 16e, 18e of 19e ongesteld moeten worden. Haha lekker verschillende berekeningen dus! Ik zal de 18e aanhouden, ligt mooi in het midden Haha! 
Ik wil idd mijn eisprong een beetje beter volgen. Misschien ook een volledige maand testen. Nu start ik een aantal dagen ervoor en stop ik als de piek is geweest en de test de volgende dag weer licht is. Geen idee hoe de testjes erna eruit zouden zien, maar zou denken dat het allemaal lichte streepjes zullen zijn zoals voor de piek. 
Hier niet echt symptomen, al zijn die altijd natuurlijk wel vaag geweest. Heb wel na de piek lichte steekjes aan de linkerkant in mijn onderbuik. Ik las dat dat een dalend eitje doorheen de eileider kan zijn. Gister had ik daar nog last van, vanmorgen iig niet. Wellicht is t eitje nu in mijn baarmoeder. Hopelijk is het een bevruchte en niet een lege afstervende! Spannende tijden weer! 
Hoe gaat het bij jou? 

Hier ook net hetzelfde. Ik weet niet precies wanneer men eisprong was maar al te veel hoop kunnen we ook niet hebben door zijn zwemmertjes. Soms denk ik, alee het moet maar 1 zijn!! Ahah. Maar we zullen het afwachten. We hebben morgen de afspraak staan in het ziekenhuis voor verder onderzoek en ben best wel benieuwd wat ze gaan zeggen of wat er nu moet gebeuren. Ik zal je op de hoogte houden van wat er gezegd is geweest!
Meestal als je u piek bereikt hebt, gaan de testjes weer lichter zijn dus je gaat duidelijk wel een verschil zien van de eisprong en de dagen erna. 
Hier ook geen symptomen. Denk ergens tussen de 14de en 18de ongesteld te moeten worden. Dus nog een klein weekje afwachten. Ik heb wel laatste dagen echt zo vreetbuien. En dat ik me zo vol kan proppen. Ik denk ofwel dat het komt dat ik ongesteld word. Of omdat ik beetje " emotioneel" was laatste tijd. Maar ik ga proberen weet wat te dieten en op men lijn te letten haha. 
Ik hoop ook dat het een mooi bevrucht eitje is die daar aan wachten is! 

Hey,
Sorry voor de late reactie, maar ben deze week echt dik aan het PMS’en. Heb ee normaal nooit zo een last van maar ben zo chagrijnig en mood swingerig! Vooral naar mijn man toe echt een kort lontje en af en toe was snauwerig. Geen idee waar dit nu weer vandaan komt! Begin ook al wat lichte buikpijn te krijgen. Lekker zo’n week voor nod!
Maar goed, dé belangrijkste vraag voor nu is natuurlijk: hoe is jullie afspraak gegaan? 
Ik houd echt mijn Fingers gekruist voor jullie! Er is inderdaad maar een zaadje nodig voor de bevruchting. Of dat er nu eentje uit een miljard of 100 anderen is dat maakt niet uit, gewoon die ene moet er zijn! 
Ahh dat volproppen herken ik wel. Denk dat beide je emoties en de hormonen dat veroorzaken! En ik heb het vaak op dagen dat ik niets te doen heb en voor de tv zit te hangen. Hoe gaat het daar nu mee?
Wij waren gisteren nog op een etentje. Heb toen wel een paar slokjes champagne gehad en wat rauwe garnaal enzo. Was eerst echt huiverig met die dingen voor de nod, maar nu probeer ik toch nog wel van de dingen te genieten. Elke keer restricties opleggen en laten blijkt het niet raak te zijn, word ik ook niet vrolijker van. Maar tegelijkertijd denk ik: oké, hopelijk als het zo mag zijn, dan kan het geen kwaad!
Ben blij als de volgende week weer een beetje snel voorbij is gegaan! 

Hoihoii
Geen probleem, ken ik maar al te goed die mood swings ahah. En achteraf als je dan ongesteld word denk je van" aha daar lag het dus aan". En hier begint buikpijn ook wat te komen. Soms wat lichte steekjes links of rechts van onder dus kan me gaan voorbereiden. 

Ik denk die paar slokjes kunnen geen kwaad, ook voor moest het raak zijn. Soms moet je indd gewoon eventjes kunnen genieten!
Nu de antwoord op u vraag hoe het was: helemaal niet goed..? 
De dokter heeft verteld dat het zaad helemaal niet goed was dus ik niet zwanger zal kunnen geraken op natuurlijke wijze. Er was ook geen oorzaak gevonden waarom het zaad zo slecht was, maar het zal wss genetisch zijn( paar mensen in zijn familie hebben dit ook voorgehad, maar hebben wel kids nu). Wauw, toen hij dat vertelde.. echt schokkerend. Ik keek men man gewoon netjes aan en glimlachte naar hem, van its okej. Hij voelt zich helemaal schuldig nu maar heb er met over gepraat en duidelijk gemaakt dat het niet zijn schuld is en wij sowieso een kind in de toekomst gaan krijgen hoe dan ook! de dokter heeft ons direkt doorverwezen naar een fertiliteitskliniek voor ivf behandeling... Klinkt echt zo heftig. We hebben er wel meteen voor gebeld en hebben een afspraak al over twee weekjes staan bij de dokter maar niet in het kliniek zelf. Omdat de wachttijden tot januarie was! Nu hoop ik dat we na die intake gesprek wel direkt aan de slag kunnen in plaats van maanden te wachten. Pff zoveel dingens die in men hoofd spookten. Zoveel maanden ovu testjes gebruiken, en al die moeite in gestoken zowel emotioneel als fysiek. En dan tog te moeten horen van ' het was precies voor niets'. 
Ik heb er al over gelezen en het is niet niets. We zijn er wel van overtuigd en gaan er voor gaan. Nu hoop ik ook dat die twee weekjes snel voorbij gaan en we meer informatie kunnen krijgen. 
Soms denk ik " hu, is dit echt of wat als ik nu toevallig wel nog zwanger raak?" Maar hiermee krijg ik ook gewoon de bevestiging dat ik gewoon ongesteld ga worden.. 
Sory voor het lange bericht.. en bedankt voor jou luisterend oor. Ik heb het aan niemand verteld, buiten jou. En ik denk dat ik het ook zo wil houden. Ik wil niet achteraf horen van mensen" oei het lukt ze niet, of jaa ze is zwanger door ivf en bla bla" pff het is wel allemaal wat.. 

Hoi allemaal,
Ik heb sinds 3 weken last van mijn onderrug. Fysio zegt dat het stijve spieren zijn door stress. Ik ben nog niet ongesteld geworden. Mijn cyclus is per maand verschillend. Meestal tussen de 28 en 33 in. Ik zit nu op dag 35. Het is 1x in dit jaar voorgekomen dat ik op dag 35 ongesteld werd. Ik heb verder geen andere klachten. Ik probeer al langere tijd zwanger te worden. Ook in mijn vorige relatie iui gedaan. Heb een echte afschuw gekregen van die testen omdat het elke keer negatief was. Eigenlijk durf ik niet meer een test te halen. Bang voor weer een teleurstelling. Volgende maand wordt ik 38 en ben bang dat het misschien nooit meer zal gebeuren. Wie herkent dit? Ik wil dit even melden hier in de hoop dat ik zo wat rust kan vinden en er met iemand over kan hebben. 

Jeetje, Anoo, wat een heftig nieuws zeg! Lijkt me een hele shock om te horen, voor zowel jezelf als je man. Jullie hadden zoiets toch ook niet verwacht naar aanleiding van de uitslag uit het eerdere onderzoek? 
Vind het echt heel verdrietig voor jullie. Kan me voorstellen dat je nu denkt: goh allemaal voor niets, maar het is denk ik zeker wel positief dat jij je cyclus goed in beeld hebt. Ze kunnen dan toch makkelijker jouw kant inschatten. 
Ivf klinkt heel intens, maar jullie slagingskansen zijn wel weer positief! Hopelijk kunnen jullie het traject snel starten en zijn jullie snel zwanger! Wat misschien ook ‘fijn’ is, is dat je in zo’n traject wel goed in de gaten wordt gehouden, dat is een klein voordeeltje. Al begrijp ik heel goed dat je dat kleine voordeeltje liever niet had en in 1x zwanger was.
Wat betreft jullie nieuws voor jullie houden vanwege ‘ivf-baby’ opmerkingen: lieverd, er is niets om je voor te schamen dat jullie in ivf traject gaan, echt! Mensen die zulke reacties zouden geven zouden echt minsten een goede klap in hun gezicht verdienen! Alsof jullie het niet zwaar genoeg hebben! Maar begrijp heel goed dat je het voor jezelf wil houden. Het is niet niks natuurlijk. Bij ons met de miskraam hetzelfde: ik heb het alleen twee vriendinnen verteld (de ene bewust en de andere meer omdat ze wist dat we zwanger waten). Mijn man vertelde het zijn zus, maar dat was meer omdat we toen met zoveel bloed enzo zaten dat we haar om opvangmaterialen vroegen. De reacties waren lief en meegaand. Vooral met die ene vriendin nog goed over kunnen praten. En veel met mijn man natuurlijk. Dat lucht wel op. Jullie moeten echt doen wat bij jullie goed voelt. Voel je echt niet opgelaten dat je het moét vertellen! Jullie leven, jullie keuzes! 
Een hele dikke digitale knuffel voor jullie! Maar gedachten zijn bij jou! ❤️

@gebruiker, vervelend dat je zo’n rugpijn hebt en dan ook nog eens een langere cyclus! Ik kan je helaas geen verlossend antwoord geven. Ik had rugpijn toen ik ongesteld werd en had rugpijn toen ik zwanger bleek. Eigenlijk verschilde mijn klachten van voor de menstruatie niet veel met de klachten die ik had toen ik zwanger was. Ik had ook gewoon buikpijn de week voor nod. Voor mij dus niet het typische verhaal van: ik wist echt zeker dat het dit keer raak was. Dat gevoel en die hoop had ik iedere maand... Het is dus helaas niet anders dan afwachten en eventueel na nod een testje te wagen! 
Heel veel succes inder geval!

Hoi yres,
Het is inderdaad niet anders dan afwachten. Het kan makkelijk zijn dat het door stress langer duurt. Normaal heb ik alle menstruatieklachten die er zijn. Nu helemaal niks. Behalve dan die vreselijke rugpijn. En deze rugpijn is zo anders dan met mijn menstruatie. Dus daarom maak ik me zorgen. 22 oktober afspraak bij huisarts. En maandag maar een test halen. 
Bedankt voor je reactie. Xxx

Terug
Bovenaan