Lage Rugpijn

Ahh Anoo, wat fijn dat je van je misselijkheid minder last hebt. En grappig dat je je buikje al merkt! 

Ik heb de laatste dagen echt nul energie. Was echt blij dat het door de feestdagen vorige week maar 2 dagen werken was, want ik ben elke dag zo ontzettend moe en bijna continue misselijk! Heb gelukkig nog niet moeten overgeven, maar ik moet echt gaan zitten of liggen anders ben ik mega misselijk! Eten helpt op zich een klein beetje, maar ik zit echt mega snel propvol, terwijl ik dan toch nog zo een soort knorrende maag heb. Heel vaag. Heb ook iedere dag op de bank geleden en meerdere slaapjes tussendoor gedaan. Hoop dat mijn energie wat meer terugkomt en de misselijkheid zich wat meer koest houdt. Maar ach, het hoort erbij hè. Zo lang alles maar goed gaat mag ik niet klagen! 

En oh, die geurtjes heb ik ook. Kan echt niets van geurtjes hebben. Heel irritant want ik had dus 3w geleden geurstokjes in huis staan en dat ruik ik nog steeds. Ramen meermaals opengegooid, maar de geur blijft! Yuk! Heb ook echt een vieze smaak in mijn mond. Alles helpt niet met de misselijkheid haha. Moet nog gaan zien hoe dat gaat met werken. Vandaag kan ik gelukkig thuis werken, maar morgen moet ik echt aanwezig zijn. Vorige keer had ik het maar makkelijk met die klachtjes rondom deze termijn! 
Heb jij nog tips And tricks rondom het verminderen van de misselijkheid en werken? 

Oh wat rot, ik begrijp je volledig. Probeer wat vaker kleinere porties te eten zodat je wat energie opdoet. Bij mij is het echt zo wisselvallig. Het ene moment gaat het goed en ander moment ben ik zo misselijk en moet ik echt veel overgeven.. 
Ik neem altijd hoestsnoepjes mee, of van die munt snoepjes. Als ik me slecht begin te voelen steek ik er snel een in men mond. En ook bruiswater helpt bij mij wel een beetje omdat plat water wat dik aanvoelt dan. 

En eerst en vooral een Gelukkig Nieuwjaar. Hoop dat je het leuk had! Hebben de smoejes geholpen om niet te drinken? Ahah. Hier was het heel erg gezellig maar ook o zo vermoeiend. Ik heb binnenkort weer een echotje en kijk er echt naar uit hihi. Heb je al een afspraak kunnen maken of wacht je nog een beetje

Gelukkig nieuwjaar! Op een jaar met veel mooie, maar bovenal gezonde baby's! 

Ik was met oudjaar echt moe, ook nog geslapen op de bank. Pas om 23u naar de familie gegaan. Champagne gewoon kunnen afslaan haha. Heb jij het nog gevierd? 

Bij mij is de misselijkheid sinds gistermiddag alweer wat minder. Natuurlijk stress is meteen, want dat was samen met de vermoeidheid het 'kwaaltje' waaraan ik voornamelijk kon merken dat ik zwanger was. Hopelijk is alles gewoon goed!
Wanneer heb jij de volgende echo? Je loopt natuurlijk 4w voor op mij, dus we gaan waarschijnlijk in dezelfde periode een echo hebben! Ik heb hem volgende week vrijdag. Vind het nog wel een beetje eng. Ik hoop dat alles goed is, maar nog steeds denk ik: zelfs als dat goed is, zegt dat nog niet alles. Spannend dus! 

Wat goed dat je ongemerkt de champagne kon overslaan ahaha. Hier ook gezellig met de familie kunnen vieren, en daarna helemaal K O naar bed gegaan. 
Ohh zo leuk, we hebben op dezelfde dag de echo ahah. En niet te veel piekeren, ik snap en begrijp je zorgen maar lekker positief blijven. Alles zal goed komen. Ik zal extra hard duimen voor ons! Dit jaar zal ons hopelijk veel goeds brengen. Hier komt de nipt test ook steeds dichter maar ik blijf positief denken en ben zoo benieuwd naar het geslacht! Heb jij al een voorgevoel wat je zal krijgen? Ahah. 

Ohh wat toevallig dat we op dezelfde dag een echo hebben! Super leuk! Hopelijk voor ons beide goed nieuws! 

haha, KO naar bed gaan ken ik. Ik val elke avond al vroeg in slaap. En ik kan zoveel minder avondeten op! Normaal prop ik met gemak een pizza naar binnen, maar nu kom ik niet verder dan de helft haha. En die geurtjes in huis.. bah, word er niet goed van haha! Dus nog wel kwaaltjes. En vandaag voelen mijn borsten ook wat gevoeliger aan, dus inderdaad: positive thinking! 

Hoe staat het met jullie vakantieplannen trouwens? Al wat leuke plekjes in Bali gezien? ;) 

Oh het geslacht, pfff echt geen idee! Vorige keer dacht ik misschien een meisje, maar misschien kon ik mijzelf gewoon eerder met een dochter visualiseren. Bij de mini baby leek toen wel 'iets' daar beneden te zitten, dus volgens mij zou het een jongetje geweest zijn..
Nu nog helemaal niet bezig met de visualisatie van: Ohh ik zie ons al met de kleine zitten. Nu zijn we meer van: eerst de eerste paar echo's en nipt doorkomen en dan lekker dromen! Lijkt me wel super leuk om achter het geslacht te komen! 
Bij ons doen ze alleen volgens mij niet bij de NIPT erna kijken. Daarvoor moet je dan bij je 20w echo zijn of een pretecho doen.
Gaan jullie bij de nipt ook nevenbevindingen doen? Dus ook op andere ziektes dan die drie? 

Heyy, hoe gaat ie? Was hier weer beetje druk en vergat te antwoorden.. hoe gaat het met je? Voel je je al wat beter met de misselijkheid en moe zijn?
En hier begint de misselijkheid te minderen, maar heb er enkel last van als ik nog niets gegeten heb omdat ik meestal ontbijt oversla, wat niet goed is natuurlijk! En ik merk wel dat ik weer meer kan eten als voorheen dus ik moet weer extra opassen op die kilotjes ahah. En heb best wel last van een lage bloeddruk, waardoor ik soms wat duizelig ben. Maar verder wel goed ahah
Hier hebben we sneller de neiging de baby " hem" te noemen maar goed we zullen het ook afwachten, zolang alles goed en in orde is! En goh ik zou het niet weten hoe dat in zen werking gaat. Dus bij de nipt kijken ze naar die drie syndromen, maar je kan dan ook nog andere testjes laten doen? Doen ze het als ze een vermoeden hebben dat niet alles goed zit of moet je het zelf aangeven? 

Het is al bijna vrijdag, spannend eh! Ik hoop dat we goeie echos te zien krijgen en daarna kunnen genieten!

Hee! Hier nog steeds misselijk, wel af en toe wat minder heftig en af en toe juist heftiger met overgeven. Hopelijk is dat wel een teken dat het 'goed' zit. Vermoeidheid neemt wel een beetje af, maar met de misselijkheid lig ik sowieso al veel, dus veel vermoeids doe ik niet Haha. En hoe is het met jou? Druk op je werk enzo?
Wel fijn dat jouw misselijkheid wat minder wordt. Dat van die lege maag ik wel herkenbaar. Alles wat ik overgeef is meestal zuur en een restje haha. Al heb ik vrij weinig trek ik dingen en heb ik het gevoel meer te moeten eten om mijn maag gevuld te houden. Die lage bloeddruk is ook herkenbaar en super vervelend! Die sterretjes zien voelt niet fijn! Veel blijven drinken denk ik dan. Enne die kilo'tjes die horen eraan te komen tijdens een zwangerschap, zo lang je maar niet te veel aankomt en gezond blijft eten is het prima om aan te komen! 

Hoe staat het met jouw buikje? Kan je die al een beetje zien? Bij mij zie ik nog niet zoveel. Alleen rond mijn navel staat het iets boller (daar zit ook net zo een vetje dus dan lijkt het erger haha). 

In NL kan je met de nipt aangeven of je met of zonder 'nevenbevindingen' wil. Bij zonder kijken ze alleen naar die drie chromosomen en bij nevenbevindingen kijken ze naar alles dacht ik. Het risico is dan alleen dat ze iets vinden wat niets ergs blijkt te zijn, maar omdat ze dat hebben gevonden wil je dat wel weer laten checken met Bv een vlokken punctie ofzo. Als er iets met de moeder ja zien ze dan bij beide testjes, dus dat zouden ze wel laten weten.

Pfoeh ja, bijna vrijdag! Ben wel zenuwachtig hoor. Ben continue aan t kijken naar mijn buik, maar die lijkt dus nog niet zichtbaar en mijn broeken zitten ook nog wel goed. Stom waar je onzeker van kan worden, terwijl ik nu toch aan die kwaaltjes wel merk dat er iets is. Laten we inderdaad maar hopen op goede echo's! 

Terug
Bovenaan