Maart 2008 Stoppers, wie kletst er meer?

hi mama22, hoe doe jij dat eigelijk met werk, of ben je hele dagen thuis, ik wil in principe wel parttime blijven werken, en mijn vriend wil best een dag minder werken, ik vraag me af hoe dat allemaal in de praktijk uitpakt, jij als ervaringsdeskundige weet dit misschien>?>

Hoi hoi, ervaringsdeskundige??? hahaha klinkt leuk;)
Nou ik heb de mazzel dat je in de zorg(waar ik dus in werk) ook avonden en weekenden kunt werken. ik werk dus nog 12uur gemiddeld per week. altijd alleen als manlief thuis is! dat is echt super! ik wil er gewoon overdag voor mn zoontje zijn...niets van zijn ontwikkelingen missen... en dat kan dus zo prima.
Ook geef ikdus Tupperwareparty's; dat is ook eigenlijk altijd savonds! dus mn zoontje heb ik eigenlijk nog nooit naar een oppas ofzo hoeven te brengen! heerlijk! weleens voor een vergadering van mn werk ofzo hoor. dan gaat ie even naar mn ma of naar de buurvrouw. die zelf ook   n zoontje heeft die 3weekjes ouder is dan de onze en zij werkt helemaal niet meer dus die heb ik evt. altijd achter de hand
Mijn man werkt dus gewoon fulltime.
Ik ben nog jong. we willen graag 3kids ofzo..(je hebt niks te willen, maar je snap vast wel wat ik bedoel) en dan hoop ik als de kids naar school gaan gewoon weer meer te gaan werken.
Ik bedoel hiermee dat ik niets tegen werkende mama's heb hoor. soms kan het gewoon niet anders. maar voor mij kan dit SUPER dus vandaar deze keuze! is voor ieder persoonlijk he....

ik zou gewoon niet de hele dag thuis kunnen zitten denk ik, vind mijn werk ook te gek, maar ben helemaal voorstander van een kind laten opgroeien met zijn ouders ipv met de peuterspeelzaal of creche juf hihi, maar wat je zegt dat is erg persoonlijk, jou werk leent zich er wel voor , mijn werk op zich ook wel, in de zin dat ik laat weg ga en vroeg thuis ben, dat scheelt weer...

Nina

Hej meiden! De kop is er weer af van deze week  De foliumzuur is in huis gehaald dus dat is al een goed begin, nu nog stoppen met roken  Ik rook al 8 jaar bijna 10 sigaretten per dag en in het weekend meer... Maar goed ik heb wel een goede reden nu  om te stoppen dus dan moet het lukken!! (trouwens die pilletjes zijn idd ieniemie)
Nathalie ik hoop dat je al wat minder moe bent?? Bij mij helpt het altijd als ik buiten lekker een stuk ga lopen, dan kan ik er altijd weer tegen aan.
Leuk boeffieh dat je gaat verhuizen, alvast voor de gezinsuitbreiding?? haha..Alhoewel het wel een hele rompslomp is, dat verhuizen!!
Mama22 ik zal voor je duimen maar goed net als wat je zelf zegt, nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar you never know.
Nu jullie het toch over het werk hebben... Ik  heb ergens gelezen dat als je zonder werk zwanger bent, je toch nog 70% van je laatste 3 jaar aan loon krijgt. Klopt dit? Ik heb nog net geen vast contract, die krijg ik wel over 5 maanden maar goed als ik zwanger zou zijn dan weet ik het niet!!!   We zouden het wel redden met 70% dus vandaar dat we toch eerder zijn gestopt met de pil. En in de administratie is toch veel werk te vinden dus ik maak me er niet druk om dat ik geen werk zou vinden. Of is dit nou een hele domme gedachte??
Nou ik ga maar eens even koken

Hi zazoutje,

Ik heb geen enkel verstand van uitbetaling loon enzovoorts bij zwangerschap, ik geloof dat ik dat nog maar even zo laat, het lijkt me al genoeg rompslomp een kindje erbij hihi, en genoeg stinkluiers natuurlijk!
Ik liep vandaag langs een peuterspeelzaal, zat echt helemaal weg te dromen.. hihi zo van "aaah wat een schatjes "

ahum, ik ga maar even eten koken idd,

groetjes

Hai Nina, ik begrijp dat je nu denkt..pff hele dag thuis zitten wat moet ik dan doen....?! hihi nou in het begin vermaak je je prima met je kindje hoor! daar wil je elke seconde voor parraat staan dus verveel je je vast geen moment, ook ivm extra was enzo...! En ik heb zelf best veel hobby's dus verveel me eigenlijk nooit..en zo ja: dan kruip ik achter de pc!
Maar als je tegen die tijd zoiets heb van ik verveel me echt enorm thuis dan kan je er toch voor kiezen om bijv. 2dagen weer te gaan werken. ik zeg altijd tegen a.s. mama's: dat moet je tegen die tijd als het kindje er is bekijken en met jezelf afspreken. hoe wil ik dit... er helemaal voor je kindje zijn of ook er soms ff lekker uit en werken... Maar ik vind persoonlijk dat je zoiets niet echt van te voren kan weten: Als je kindje er echt is pas! dan krijg je pas dat echte MAMAgevoel-/instict!!
Succes ook met de verhuizing joh..leuk!

En Zazoutje volgens mij klopt het wel wat je zegt over uitbetalingen enzo. als je bijv. als oproepkracht werkt weet ik dat je dan ook 0uren contract hebt. als je dan met zwangerschapsverlof gaat krijg je ook uitbetaald naar hoeveel je de afgelopen tijd ongeveer hebt gewerkt. hoeveel precies en hoeveel procent ofzo dat weet ik niet precies hoor...  Is misschien wel een site van ofzo, waar je dat op kan terug vinden..Moet je misschien ff googlen!

Hey Meiden, ik heb weer een beetje bijgelezen. Vannacht slecht geslapen en voel me vandaag niet zo toppie, dus maak het niet al te lang. Heb weet niet zo goed hoe ik me voel. Nog steeds rd-tjes hier, wel minder gelukkig, maar een cyclus van 22 dagen, 2 april is mijn meest vruchtbare dag staat er, maar hoop dat ik dan wel kan klussen. Vanmorgen was ik weer wat misselijk, niet heel lang. En troep een broek aan die wel heel kramp zat. Dus snap het allemaal niet goed meer, vind het allemaal spannend en maakt me onzeker. Zou dit allemaal met ontpillen te maken hebben. Of lees van anderen dat het ook wel eens voor kan komen dat je gewoon ongi word maar toch zwanger blijkt te zijn. Pff moeilijk allemaal. Ik wil gewoon kunnen genieten, weer lekker klussen en meer duidelijkheid.

Ik ga lekker film kijken met mijn vriendje en hopelijk vannacht beter slapen.

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan