Mama`s uit Alkmaar (en omgeving)?

Hoi Meiden,

de foto`s die we van Eva hebben laten maken zijn erg leuk geworden. Eva lijkt op mij, op de foto`s lijkt ze helemaal  echt sprekend op mij op die leeftijd, heel leuk, zeker ook voor mijn moeder. Ik heb de foto`s laten maken bij Portrait Place van V&D. Ik had namelijk uit een babydoos nog een bon voor een "gratis" fotosessie. (Gratis bestaat natuurlijk niet, maar het werkt wel laagdrempelig)

de foto`s die we hebben uitgekozen zijn erg leuk, maar ik moest tijdens de sessie de fotografe er wel van weerhouden om van die Anne Geddes achtige foto`s met allerlei toenstanden en plastic bloemen te maken, daar hou ik zelf namelijk helemaal niet van.
We hebben nu gewoon pure foto`s van Eva tegen een witte achtergrond.

Monica, dat was schrikken, zeker, dat je nichtje  op haar leeftijd.  met zulke klachten in het ziekenhuis terecht kwam, gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Het blijft natuurlijk heel vervelend dat ze zo`n hoge bloedruk heeft, maar wat ze heeft mee gemaakt gaat niemand in z`n koude kleren zitten.

Trudi, zoals Monica al zei, wat een schattige foto met de zwarte Pieten, Eva heeft op 03 december op het kinderdagverblijf Sinterklaasfeest (mogen wij ook bij zijn), ik ben
heel benieuwd hoe zij dan gaat reageren. (alhoewel ze meestal alles wel best vind, zolang mama er maar bij is...)

Eva is van kleins af aan al heel alert en oplettend geweest, waarschijnlijk om haar wat trage motoriek te compenseren. Op het kinderdagverblijf komt ze natuurlijk ook veel met kindjes in aanraking, waarschijnlijk vond ze de kindjes met lampionnetjes zo mooi. De laatste tijd beginnen we steeds vaker worden te herkennen in wat ze zegt (helaas nog geen mama, ik geloof ook dat papa trouwens makkelijker uit te spreken is voor kindjes en ze dat dus meestal eerder zeggen)

Tja, het consultatieburo blijft altijd een feest, he.
Ik ben trouwens mijn allereerste afpraak wel echt vergeten (kan natuurliijk ook echt niet!) Toen waren ze ook zo ontzettend aardig tegen mij...

Karin,voor Sinterklaas geven wij  Eva het Nijntje loopauto`tje(waar een kindje achter loopt), misschien werkt dat wel heel motiverend..

de andere genoemde data waren volgens mij 27&28 december, dan kan ik wel. Ik hoor wel of jullie dan of anders op een andere datum kunnen.

Groetjes Marieke

Hallo!

@Monica, vervelend van je nichtje, hopen dat het idd alleen stress is!
Vwb de echo, jammer dat je niet gelijk een uitslag kreeg. Makne ze niet ook nog een rontgenfoto?

@Marieke, ik heb van Alex ook foto's bij Portrait PLace laten maken, alleen ik heb alleen de gratis foto genomen
Ik kan nog 3 keer en ben dan van plan ook alleen de gratis foto te nemen  
Je moet idd zelf duidelijk aangeven wat voor soort foto's je wilt anders wordt 't erg truttig...

@Trudi, wanneer kun jij mee wandelen? 27 of 28 dec?

Over het loopstoeltje is tegen mij gezegd dat het wel kon mits je hem niet te lang en vaak gebruikt, maximaal 20 minuten. Als je gaat googelen schrik je wel van de negatieve berichten, bij nader inzien had ik 'm misschien toch niet gekocht, maar als ik zie hoeveel lol het hem geeft had ik 't toch niet willen missen! Ik gebruik hem nu dus weinig.
Ik denk dat je idd ook beter zo'n loopdingetje kunt kopen wat Marieke heeftt gekocht aleen moeten ze dan al een beetje kunnen lopen dus duurt 't ws nog even...

Hoe is het trouwens met de ontwikkeling van jullie dochters? Als ik hoor dat er al woorden worden gezegd dan gaat 't aardig snel!
Alex kan nu zelf gaan zitten in bed en in de box, anders glijdt hij weg op de plavuizen. En omrollen gaat binnen no time ('t liefst met verschonen, erg handig) Meer kan ik nu even niet bedenken...

groetjes, Karin

Hoi Meiden,

Karin, wat ben jij erg!!!! Oke, ik beken, het was mijn eerste gedacht ook om alleen voor de gratis foto te gaan, maar ik vind het toch ook wel heel leuk om mijn ouders een mooie foto van hun allereerste kleinkind te geven, vandaar dat ik overstag gegaan ben.

Stel je trouwens niet te veel voor van het "praten" van Eva, hoor, niet voor niets zei ik al dat vooral wij er woorden in herkennen. het is wel grappig dat ze bepaalde woorden heel consequent voor bepaalde voorwerpen gebruikt. Het allereerste woordje van Eva was de naam van de hond van mijn ouders. Daar zit je als moeder echt op te wachten  !!

Op motorisch gebied is Eva niet zo snel, rollen gaat heel goed, zelf gaan zitten probeert ze, kruipen doet ze (sinds kort) achteruit en optrekken en staan houdt ze zich nog helemaal niet mee bezig.
Het loopwagentje hebben we alvast gekocht, ik vond het een beetje zonde om het over een aantal maanden "zomaar" te kopen.

@ Trudi, ik las op het topic van een van de zwanger meiden dat jullie ook voor een tweede kindje gaan, wat spannend, hopelijk kan ik je snel feliciteren!
Wij hebben besloten om er weer voor te gaan als Eva 1 jaar is.
Zelf vind ik dat best snel, maar we hebben aardig lang op Eva moeten wachten en aangezien ik volgende zomer 30 jaar word wil ik geen risicio`s nemen, mocht het weer allemaal wat langer duren of  nog een keer misgaan. (voor Eva heb ik een miskraam gehad)

Nog even over de wandeling bij Geestmerambacht, Ik spreek het liefst op 28 december af, maar eventueel kan ik wel op de 27e .

Groetjes Marieke

Hoi meiden,

Ik ben er een tijdje niet geweest, wel gelezen, maar kon niet inloggen...
Mis je inderdaad wel even om te kunnen reageren op sommmige onderwerpen.
Zo las ik dat Trudi en manlief de pilstrip in de welbekende prullenbak hebben gegooid voor een broertje of zusje voor Jasmijn!  
Super zeg en nou duimen dat het snel gaat lukken. (ik duim in ieder geval hard voor jullie)

Ik kan zowel 27 als 28 december mee te wandelen, Stefan heeft dan bouwvak en dan heb ik dus ook beschikking over de auto (wel zo prettig in december).

Hier gaat alles inmiddels weer goed, mijn nichtje knapt langzamerhand op, wel heeft ze nu een voorhoofds- en bijholteontsteking waarvoor ze antibiotica krijgt, maar ja...  de hoofdpijn zakt langzamerhand gelukkig weg.

Met Isabelle gaat het ook lekker, ze zegt  pip, mamamamamamam, papapapapapa en bah! en woensdagavond was ik haar aan het wassen en ging ze ineens lalala van woezel en pip zingen! Supertrots was ik nadat ik ontdekte waarom het me zo bekend voorkwam!
Ik zing/neurie het vaak als ze onrustig is en ze wordt er altijd heerlijk rustig van en nu kan ze het zelf dus ook.

Ze zit inmiddels helemaal zelfstandig en als het binnenkort lekker weer is zonder gurw wind gaan we voor het eerst in het kinderzitje oefenen!
Ze heeft afgelopen zaterdag voor het eerst haring gegeten (foto staat bij topic "haring?") en ik denk dat ze morgen  weer een paar stukjes van papa gaat krijgen!
Ze schuift op haar buik een heel eind achteruit door de kamer en sinds ze 2 weken geleden dolfijnen heeft gezien gooit ze op haar buik haar kont heel ver de lucht in net als een dolfijn doet!  

Hier gaat alles dus lekker zijn gangetje, zal de komende tijd wat meer van me laten horen.,
Hier nog even een foto van de brood etende Isabelle

Liefs Monica en Isabelle

Hoi dames,

Daar ben ik weer eens. We waren het weekend weg en was de afgelopen dagen zo moe... pfffff..... Erg gezellig zo'n weekend, maar ook heel vermoeiend. We waren met de familie naar centre parcs geweest. Heel erg leuk!

Mij komt 28 december het beste uit om te wandelen. Hoop dat dat lukt.

@ Monica; wat een super schattige foto van Isabelle!!

@ Marieke; Hoe was het sinterklaasfeest op het KDV? Heeft Eva er van genoten?

Liefs Trudi

Hoi meiden,

Hier weer een update over ons gezinnetje.

Woensdagochtend werd ik gebeld door de kinderarts uit het MCA met de uitslag van de echo&foto van Isabelle haar heupjes.
Ze zit op de rand van normaal-niet normaal, dus moeten we 23 december naar de orthopaed toe en krijgen we te horen hoe en wat verder.
Toevallig was 's middags een collega van mij op het werk die haar dochtertje is van eind mei en zat ook op het randje en heeft nu een spreidbroek voor de nacht!

Het is natuurlijk bij ieder kind anders, maar ik ga echt heeeeel hard duimen dat er niets aan de hand is!

Verder gaat hier alles zijn gangetje, heerlijk weer buiten, dus we blijven lekker binnen met de kachel aan...

Afgelopen dinsdag waren er zwarte pieten op het kdv en Isabelle schijnt met haar mondje wagenwijd open  te hebben zitten staren naar ze!

We doen er thuis niets aan vandaag, ze heeft vorig weekend Woezel en Pip knuffels gekregen, we konden ze niet ingepakt laten...

Ben aan het aftellen tot mijn laatste werkdag 30 december (nog 9 dagen!!!)

Nou goed, ik kan de 28-ste ook,   we zien nog wel even wat we gaan doen, maar ik hoop lekker te kunnen wandelen!

@Trudi: hoe was het op het Cb? Hoe groot en zwaar is Jasmijn nu?

Liefs Monica

Hoi Monica en de andere dames natuurlijk,

Ik duim voor je mee voor Isabelle. Iedere arts denkt er weer anders over, dus misschien hoeft Isabelle er wel helemaal geen 1. Maar toch is het fijn dat ze een rand-gevalletje is i.p.v. een ernstig geval. Dan hoeft ze naar alle waarschijnlijkheid geen broekje aan voor 24 uur.

Ik ben een beetje klaar met het CB. Ik had om 11 uur een afspraak, was er dus om kwart voor 11 i.v.m. wegen en meten. Zijn we pas om half 12 aan de beurt. Zit ik daar te wachten met een half bloot meisje! Gelukkig is Jasmijn een makkelijk kind, want anders was ik gillend gek geworden! Dat is toch belachelijk!

Jasmijn is alweer 73 cm lang en weegt 8250 gram. Hoe zwaar en lang is Isabelle nu? En de andere kindjes?

Liefs Trudi

Hoi meiden,

Ook hier gaat alles z`n gangetje. Eva begint inmiddels echt een eigen willetje te krijgen en is af en toe behoorlijk ondeugend. Het opvoeden is begonnen!!
Tijdens het Sinterklaasfeest had  ze nog niet zoveel belangstelling voor Sint en de Pieten, maar vooral voor haar kado`tje,  dat belooft nog wat...
5  december hebben we bij mijn ouders gevierd, erg gezellig met Eva voor het eerst er bij.

Wij moeten straks naar het consultatieburo, weer voor inentingen. Ik ben heel benieuwd hoeveel Eva nu met ruim 11 maanden weegt en hoe lang ze is.

@Monica, vervelend dat je nu nog niet weet waar je aan toe bent. Ik hoop voor jullie
dat er met  Isabelle`s heupjes uiteindelijk toch niks mis is. Maar zoals Trudi al zei, iets heel ernstigs zal het waarschijnlijk niet zijn.
Wat leuk trouwens dat ze al zo lekker van haar haring zat te smullen. Ik heb me voorgenomen om ook echt eens met Eva haring te gaan eten, vind ik zelf nlm  ook erg lekker.

Laten we er gewoon vanuit gaan dat we de 28e kunnen wandelen, mocht er erg slecht weer voorspeld worden, dan kunnen we altijd nog een alternatief plan bedenken.
Ik weet niet hoe jullie dagritme is, maar Eva slaapt alleen `s middags nog.
Komt het jullie goed uit om `s morgens zo tussen 10 en 11uur wat af te spreken?
Zo niet, dan is dat ook geen ramp, eventueel slaapt Eva tijdens het wandelen ook wel in haar wandelwagen. het lijkt me leuk om jullie eens te zien!

groetjes Marieke

Terug
Bovenaan