Meer dames die voor de eerste gaan?

Kipje; als ik had geweten dat het allemaal zolang ging duren was ik ook eerder gestopt. Ik dacht dit jaar wel zwanger te zijn (April gestopt). Maar helaas. Nu lijkt de eerste dosis Clomid niet aan te slaan, er was vandaag nog niets te zien. Vrijdag nog een x een echo op dag 17. Als er op dag 20 nog geen groeiend eitje te zien is word weer alles afgebroken met Provera. Ik heb dus gewoon sinds het stoppen nog geen enkele eisprong gehad. Alleen 1 opgewekte menstruatie met Provera voor het starten van de behandeling.

Qua foliumzuur raden ze in het ziekenhuis aan om multivitamine te gaan slikken waar ook vit d en 400microgram foliumzuur in zit. Ik slik zelf de davitamon mama plus. De multivitamine schijnt beter te zijn volgens gynaecologen.

Hoop voor jullie die nu van plan zijn te stoppen met hun anticonceptie wel een regelmatige cyclus krijgen!

Gebruiker 89,

Jeetje wat een tegenvaller, wanneer kan je dan aan de nieuwe dosis beginnen? Ik ken het zelf niet maar jeetje sinds april ik hoop voor je dat je snel een eisprong krijgt!

Ik slik die iid ook, daar zit ook visolie in en dat is ook weer goed.

Drink jij wel in deze periode? Niet volle bakken natuurlijk maar af en toe een wijntje?

Ik vind het lastig om te zeggen ik stop vanaf volgende week met alles, al heb ik wel nog een laatste sushidate ingepland voor ik stop. :$

Als ik het zo uitreken zou ik begin januari weer met Clomid mogen beginnen. Hiermee begin je op dag 3 van de menstruatie. Ik ga heel hard hopen dat de dosering toch nog wat doet deze week.

Clomid moet er voor zorgen dat er eitjes gaan rijpen. Hier heb je 3 verschillende doseringen voor.

Ik drink zelf bijna nooit. Maar ik eet ook gewoon filet américan enz. Ik lees dat de meeste dames gewoon nog eten/ drinken tm de eisprong dan kan het niet zoveel kwaad.

ik krijg wel een beetje een eng gevoel aangezien ik hier nog niemand een bericht heb zien achter laten dat het wel gelukt is....

San bij de meeste dames lukt het wel gewoon met zwanger worden binnen een half jaar!

San 89

Dat heb ik idd ook maar gelukkig zijn er ook genoeg vrouwen die wel binnen een half jaar zwanger zijn.

Verder nog gelukkige berichten van een van de dames misschien?

Hey San 89, ik heb op dit moment 3 vriendinnen die in verwachting zijn en allemaal zijn ze binnen 3 maanden na stoppen met voorbehoedmiddelen zwanger geworden. Het kan zijn dat je lichaam een tijdje van slag is als je voorbehoedsmiddelen zoals de pil hebt gebruikt. <span style="line-height: 1.5;">Ik denk dat je hier veel leest over gevallen waarbij het langer duurt omdat je dan vaak behoefte hebt aan informatie, vergelijkingsmateriaal en steun.  </span>

Gebruiker 89 hoe wordt het nu? Slaat de medicatie ondertussen al aan? Hoop dat je snel goed nieuws hebt.

Kopje 007 hoe is het nu bij jou?

Ik heb vorige week mijn bezoek aan de gynaecoloog gehad. Was alweer een maand lang ongesteld, maar gelukkig de dag voor het bezoek stopte het. Vond het anders wel erg naar... Ze zagen een hoop eitjes in mijn eileiders. Te veel, die niet rijp waren.  Een duidelijk symptoom voor pcos. Maar mijn menstruatie past er totaal niet bij. Daarom nu aan de provera. Dit moet mijn menstruatie onderdrukken en herstarten ofzo. Voor 10 dagen een kuur. Daarna op de derde dag van de menstruatie bloed prikken voor van alles en nog wat. O.a. verder onderzoek voor pcos. En ze hebben een uitstrijkje en kweekje genomen. Alles wordt nu dus direct grondig onderzocht. Als ik na de eerste menstruatie niet binnen 6 weken weer menstrueer wordt ik sowieso door gestuurd naar de vertiliteits afdeling. Ben heel benieuwd, maar voel me in ieder geval serieus genomen. En mijn gevoel klopte, dat het echt niet normaal was. Ik ben daar altijd erg onzeker over.

Veel succes dames!

Terug
Bovenaan