meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Maar maar, wat een verhalen weer allemaal.

Esk:
Wat een gedoe ja......
Wat een moeilijke keuze. Je hebt nu dus idd niet alleen het probleem zwanger worden, wat je relatie al op de proef stelt, maar nu het zwitserland er ook nog bij.
Die dip die je had (hebt??) is heel herkenbaar. Ik heb daar ook heel veel last van gehad. En nu ik ook nog ongesteld ben, ben ik weer zo brak.
Maar wat kan een mens toch ineens zorgen aan zijn hoofd hebben hè.
Heel veel succes met alle gesprekken die nog gaat voeren. En idd zolang er nog niets concreet is, het nog effe opschuiven.
Hoe is het met je krampen verder?
Ben erg benieuwd, hopelijk dinsdag goed nieuws, en wordt het maken van keuzes misschien iets makkelijker.

Inge:
Ciz of Cis, het maakt allemaal niet uit. Het is zelfs eigenlijk Christel, maar mijn moeder noemt me altijd Cis. Vandaar!
Maar je gaat de stap gynecoloog zetten. Toen ik eenmaal de stap naar de HA had gezet, was ik al een heel deel opgelucht, jij?
Volgende week (welke dag precies????) gaan we met z'n 2en op de uitslag. Daarna gaan we verdere plannen uitzetten.
Ben benieuwd.

Ik moet zeggen, ondanks dat ik me echt ongesteld voel, zo lekker sjaggie, denk ik niet veel na over het weer mislukken van deze ronde. Eigenlijk ook raar!
Kan wel om alles zo gaan zitten zeiken, vriendje die te laat thuis komt, niet snel genoeg reageerd op smsjes. Ooh dan ben ik echt onredelijk, dat gaat meestal bij dag 2 weg, en dan kan ik mijn excuses weer maken.

Maar Sas, dat weer veilig gaan vrijen! Ik zou dat ook erg jammer vinden van de kansen. Ik snap jou partner wel. Maar goed die onzekerheid ben ik ook beu, dat snap ik dan wel weer van jou! Moeilijk allemaal hè.
Het is ook zo moeilijk om dat allemaal uit te schakelen in je koppie.

Ik ga eens ff wat rond met een stof doek, hahaha.
Tot snel.
Ciz xxx

Hej ciz!
Toch weerongesteld geworden? Gek word je ervan!! en dan vooral als je je achterlijk sjacho voelt.. bah.. Nit te geloven he.. dat het ons allemaal niet lukt!!
Gelukkig hebje idd nu de eerste stappen gezet, dan heb je misschien het gevoel dat je op die manier wat verder komt..   sjonge jonge wat een gedoe he.. en dan maar denken dat zwanger worden allemaal vanzelf gaat...

Esk: kan me voorstellen dat je het nu even voor je uitschuift. Het schiet zo toch niet op...! Het is inderdaad kiezen of delen, en 1 moet iets gaan doen wat ie niet wil.. Gesprekken nu leiden  toch   alleen maar tot frustraties.. Misschien kun je aan lucia van jereno vragen hoe die het vond?  Wat een moeilijke situatie!
echt naar!!!
Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten..

liefs sas

Esk, wat een rotkeuze zeg... ga op je intuitie af zou ik zeggen, bij dat soort grote beslissingen is dat meestal het beste. Ziet jouw man het echt zitten om in een ander land helemaal overnieuw te beginnen? Andere taal, andere cultuur, ver weg van familie en vrienden...ik zou er zelf niet aan moeten denken!

De medische molen...voor- en nadelen zou ik zeggen. Het zaad van je man laten testen is dank ik na een jaar echt wel een goed idee, want als dat heel zwak is weet je dat er bijna zeker kunstgrepen aan te pas moeten komen om zwanger te worden. Aan de andere kant als het bij hem niet goed zit, wil niet zeggen dat het bij jou wel goed zit.

Soms wou ik dat het zoals vroeger was...je trouwde en dan zie je wel hoe het aflloopt. Dan ben je de eerste tijd misschien wel blij dat het niet meteen lukt, of maak je je in ieder geval geen zorgen.
Zou wel wat voor jou zijn Sas, dan krijgen je zenuwen wat rust.

En het verzwijgen..tot nu toe lukt het me nog, maar ik ga volgend weekend op bezoek bij m'n moeder, net voor m'n NOD...ik heb ergens het gevoel dat het ter sprake gaat komen, dat ze het raadt of zo.

Mijn man wil het ook steeds graager...in het begin had hij een relaxte houding, we zien het wel, het duurt soms wat langer, gaan we volgende maand echt ons best doen (met een dikke knipoog). Maar nu baalt hij net zo hard elke keer als ik ongesteld wordt, en wil hij nu ook weten wat mijn temperatuur 's ochtends is.
Wat overigens ook als leuk gevolg heeft dat als het deze keer niet lukt, het niet is omdat we niet ons best gedaan hebben.

Groetjes, Staartjager

Hallo lieve meiden,
 Ik kom toch ook maar weer eens wat schrijven. ik lees bij jullie wel allemaal mee hoor!

Esk, wat een verschrikkleijk moeilijke situatie. ik zou ook echt niet weten wat ik zou moeten doen. Sorry, daar heb je niet veel aan, he. Ik denk dat als ik voor m'n werk zelf zo'n keuze had, dat ik liever werkloos thuis zou zitten in een bekende omgeving(met werk van de ander)  dan in Zwitserland met werkvoor mezelf en de ander op zoek naar werk.   want hoe dan ook, 1 iemand zal op zoek moeten naar ander werk als ik je verhaal goed begrijp. Heel veel succes.

Bij alle andere meiden dezelfde ontwikkelingen zie ik: geen nieuwe zwangerschappen en de een na de ander naar HA en gyn. Wat een rotsituatie, he.Wie had dat ooit kunnen denken bij het begin.

Bij mij ook weinig nieuws. We zijn vorig weekend lekker een weekendje naar Dl geweest met zo'n saunacomplex en lekker gewandeld, etc. Heerlijk. Dit weekend helaas dienst. Bij mij betekend dat: wachten tot het verpleeghuis belt omdat ze een arts nodig hebben. Helaas woon ik te ver weg, dus zit ik van zaterdagochtend tot maandagochtend in de plaatselijke pastorie oproepbaar te wezen...dan duurt een weekend lang.

Ik heb inmiddels weer steeds meer buikpijn en moet continu naar de wc, maar als ik eerlijk ben heb ik dat dus de laatste tijd telkens in de wachtweek, maar het wordt steeds erger. Ik heb deze klachten nu ook na m'n menstruatie een paar dagen en ook rond de ovulatie (dus eigenlijk van 5 dagen voor m'n ovulatie tot een paar dagen na de menstruatie...). Dan weer de hele dag door moeten plassen en zelfs als de blaas leeg is nog aandrang hebben (geen urineweginfectie, heb ik al gekeken), dan weer menstruatie-achtige buikpijn of een drukkend gevoel alsof er iets op m'n  ovarium drukt. Ik ben zelf bang dat ik minimaal endometriose heb, ofzo.
Donderdag zaadonderzoek en daarna toch maar es met de hA overleggen om hoe dan ook maar naar de gyn te gaan, want deze klachten zijn voor mij inmiddels reden genoeg!

Groetjes Haily

oh ja: vrolijk Pasen natuurlijk! is toch ook een feest van de lente en vruchtbaarheid (naast de religieuze betekenis)

Hallo dames,

Nog 1 nachtje slapen en dan is m'n NOD dag. Ik denk dat ik een ticket heb voor de volgende ronde. Ik voel niks (maar dat doe ik nooit vantevoren) en zaterdag heb ik negatief getest. Waarom ik zaterdag heb getest? Omdat manlief het graag wilde, dus ik heb toegegeven. Natuurlijk absoluut zinloos, maar aan de andere kant, nou komt het morgen niet zo hard aan... da's het enige voordeel aan zelf testen voor je NOD: dat je het moment zelf kan kiezen en voor mijn gevoel verzacht dat de teleurstelling (want dat is het natuurlijk wel). Mijn temperatuur gaat de afgelopen week alle kanten uit (hoog, minder hoog, heel hoog) en dat is volgens mij ook geen goed teken. Anyway, volgende ronde dus.

Haily, leuk dat je meeleest! Ik zou inderdaad 's overleggen met de huisarts. Als je zelf het gevoel hebt dat er iets aan scheelt, moet je daar altijd naar laten kijken, lijkt me. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?

Staartjager, verzwijgen is soms inderdaad lastig. Ik heb het wel aan m'n moeder verteld (per ongeluk) en mijn man weet daar niks van, maar ik vind het zelf echt enorm prettig. Niet dat we het er verder over hebben, maar nu   heb ik gewoon een extra oor en ook nog extra steun als er vervelende vragen uit de familie komen. Mijn moeder springt dan op de bres, zo te zeggen, zonder te zeggen dat ze weet dat wij bezig zijn. Erg fijn. Misschien is het ook wat voor jou. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik het ook niet wilde vertellen, maar dat er een last van me af is gevallen. Verder weet overigens niemand het, totdat wij ook de mm in gaan, dan wil ik het wel melden, denk ik...

En over vroeger gesproken: ik denk dat het toen echt niet anders was hoor, alleen had je nog minder mogelijkheden om het te bespreken of om ermee bezig te zijn (geen ovutesten, geen forum). Ik weet niet of mensen het er toen minder over hadden of er minder mee bezig waren. Ik hoor toch wel 'ns verhalen van pastoors die op bezoek kwamen als er naar een jaar geen kinderen waren... dat is toch ook hetzelfde?

Cis, wat een leuke naam heb jij. Ik heb 'm meteen in mijn leuke-namenlijstje opgeschreven. Echt een leuke naam! Fijn trouwens dat je er toch wel een goed gevoel bij hebt, dat je de stap naar de huisarts genomen hebt. Niet dat je het fijn vindt natuurlijk om naar de huisarts te gaan, maar dat het gevoel er is dat je nu echt zelf iets aan het DOEN bent. Ik ben erg benieuwd wat er deze week uitkomt. In ieder geval veel sterkte en ik hoop op goed nieuws (als in: we hebben iets gevonden, maar simpel en snel en makkelijk op te lossen).

Inge, heb jij al een afspraak gemaakt? Ik was even benieuwd.

Sassie, hoe gaat het met jou? Ei alweer in aantocht? Deze week of volgende week? Bedankt trouwens ook voor je reactie (weet niet eens meer waar, hier of op Jereno), maar toch bedankt.

Esther, hoe gaat het jou?

Nou, alweer lang verhaal... qua buitenland verhaal: ik ga het allemaal even van me wegschuiven tot het concreet is. Kan er nu weinig mee en tegen die tijd zien we wel (pas na de zomer). Toch bedankt voor jullie input. Het is wel heel fijn om het een keer uitgesproken te hebben.

Zo, nu ga ik stoppen, zometeen staat mijn broer met z'n vrouw en kindjes (1,5 jaar + 1,5 maand) op de stoep.

Groetjes en fijne paasdag nog!

Esk

@Sassie, sorry dat ik vroeg naar je ei hierboven. Dat wil je natuurlijk helemaal niet weten!! Ik weet niet waar ik gister zat met m'n hoofd (blijkbaar in de paaseieren)! Heb je al besloten wat je gaat doen, of weten jullie het eigenlijk nog niet?

Groetjes Esk

Hoi hoi!

Esk!!! vandaag is je nod.... heb je al nieuws voor ons? ik heb gelezen dat je weinig hoop had.. maar je weet maar nooit..

Over dat van mn ei is niet erg hoor!! Ik reken m niet uit, ik test niet, maar na een jaar weet je wel een heel klein beetje wanneer ie komt, en dat kun je toc niet uit je systeem halen!! Ik heb m misschien al gehad.. maar dat zou voor mijn doen ERG vroeg zijn. Had heel veel doorzichtig rekbaar slijm en weer die gekke pijn bij mn linkerheup. Maar normaal heb ik mn minstens een week later. Heb er geen gebruik van gemaakt, hadden geen zin allebei. jammer dan...(paar dagen ervoor wel,  dus  misschien dat die nog aan de slag kunnen dan)  Denk ook niet dat t mn ei was, kan haast niet.
We hebben nog geen keuze gemaakt. Ik denk deze ronde nog even afwachten en dan naar de ha. Staat nog niet vast. En net als wat je zei, geen keuze is ook een keuze..hihi

Gisteren lekker in de sneeuw gebanjerd in de ardennen met vrienden, heerlijk! er lag echt superveel!  Zelfs nog even geskied voor de eerste keer in mn leven!!  Jullie nog wat leuks gedaan?

groetjes

Nog geen nieuws hier. Geen RD's, maar ook geen positieve zwangerschapstest (tenminste, tot nu toe). Ik heb een beetje krampen, maar niets heftigs. Ik heb ergens het gevoel dat ik vandaag niet ongesteld ga worden, maar durf nog niet te denken aan een kleintje van mezelf. Ik mag van mezelf morgenochtend testen als ik vanavond of vannacht niet ongesteld wordt. Ik voel me anders, maar dat is misschien gewoon inbeelding. Het "anders" zit 'm voornamelijk in het feit dat ik geen pre-ongesteldsheidshumeur heb gehad en dat is redelijk ongewoon (meestal dag ervoor niet te genieten). Verder blijft m'n temperatuur ook hoog en ik heb gelezen dat dit positief is. Maar goed, misschien trap ik nu ook in de "zou-het-misschien-toch"-val van het willen voelen. Okee, ik ga nog even verder wachten en hou jullie op de hoogte. Groetjes, Esk

Terug
Bovenaan