meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Hoi, daar ben ik alweer. Nog even afwachten tot mijn NOD, maar ik ben toch een beetje gespannen, dus of ik nu wel of niet kom forummen dat maakt toch geen verschil. Heb weer even bijgelezen, helaas nog geen goed nieuws... Voor mezelf probeer ik redelijk positief te zijn, maar aan de andere kant; ik heb sinds gisteravond een raar gevoel in mijn buik soms alsof ik ongi moet worden. Wat wel erg te vroeg is want normaal is m'n NOD pas zondag. Ook lijkt mijn buik wat opgezet, maar dat kan ook komen doordat ik de afgelopen 3wk niet meer naar het werk gefietst heb   (alhoewel maar 1kg bijgekomen). (En het gevoel ongi te moeten worden had ik bij Froukje ook...). Verder kan ik voelen wat ik wil voelen (gevoelige borsten, meer moe, ...), dus daar ga ik nog niet zoveel op af. Afwachten dus.   Scheelt dat ik geen test in huis heb, want ik ben wel erg benieuwd... Als we nu niet raak geschoten hebben... ;) Maar helaas is er zoveel meer nodig dan alleen bevruchten... Ben wel bang dat ik erg teleurgesteld ga zijn als het weer niet raak is. Wie weet ga ik dan toch nog eens praten met de gyn... Maar goed, eerst afwachten!!! Ik heb de etos vitaminen geimporteert en slik die nu ook, soms eens afgewisseld met gewone foliumzuur.
Gisteravond is de bevriende buuf komen vertellen dat ze zwanger is, en gelukkig voel ik me (nu nog) niet echt jaloers. Scheelt ook dat ze voor haar 1e bijna 4 of 5jr bezig geweest is (waarschijnlijk niet op het goede moment gevreeen, toen wist ze nog niet van ovulatietesten en nu blijkt ze een heel andere cyclus dan verwacht te hebben), dus ik gun het haar ook van harte. Veel mensen weten dat we graag nog een kindje zouden willen en dat het niet zo hard lukt, al treed ik daarbij niet over in detail bij iedereen.
Met m'n dochter is alles weer prima al slaapt ze wel lang de laatste dagen (tot 08.30, vandaag tot 09.20!) dus wie weet wat er zit te broeien... Mijn man is vorige wk vrijdag geholpen aan zijn vetbolletje. Hij zei dat hij het niet erg vond maar blijkbaar heeft toch wel indruk gemaakt. Met m'n werk gaat het redelijk; het steekt me nog steeds een beetje tegen... Maar op het moment niet veel aan te doen. Ik heb nog eens geinformeerd bij het consultatiebureau; ik zou een jaar opleiding erbij moeten doen om in aanmerking te komen voor een baan daar. Maar ja, dat betekent dus een jaar geen inkomsten en daarna geen garantie op een baan; met een hypotheek en gezin niet helemaal haalbaar dus. Ik kijk rustig verder...

Ik las dat sommigen van jullie naar de gyn gaan; veel succes!! Spannend hoor!
Cis helaas ongi, ben benieuwd naar het zaadonderzoek. Zou ik op zich misschien ook wel een keer willen gewoon om die optie uit te sluiten...
Esk nog in onzekerheid... Zal voor je duimen. Wat een verhaal over je relatie en moeten verhuizen zeg... Wat verschrikkelijk moeilijk! Ik woon 'maar'   in Belgie, niet zo heel ver weg maar sinds de kleine er is heb ik er soms wel last van; Mijn ouders zien haar veel minder dan ze/we zouden willen. Ook verwateren onze vriendschappen omdat we elkaar gewoon niet veel zien. Ik zou graag terug gaan naar NL maar mijn man niet.

Tot zover... Groetjes Esther.
. .

Nog even een update (ik moet het ook even van me afschrijven hoor!): nog niets hier. Ik heb wel wat minder vertrouwen er in dan gister, dus hopelijk heb ik daarin ongelijk... ik heb me voorgenomen op z'n vroegst pas morgen of overmorgen te testen. Ik weet niet of ik dat vol kan houden, het zou zo maar kunnen dat ik het vanavond weer probeer. Ik heb de digitale clearblue in huis gehaald, dan is het in ieder geval geen gedoe met wel streep/geen streep, hoewel bij de laatste drie (!) testen er toch echt geen sprake was van wat voor vage streep dan ook (en dat geeft toch niet echt  vertrouwen). Ik zit nu op m'n 14e dag na m'n eisprong, dus dat is nog wel vroeg.

Wat jullie zeggen over moeite met innestelen omdat tussen ei en NOD zo'n kort stukje zit, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar ik heb op internet ook wel gelezen dat er bij heel veel vrouwen ook maar 10 dagen tussen zit en dan gaat het toch goed. Ik denk dat als de periode korter wordt <10 dagen, je wel een  punt hebt. Een bevrucht ei moet toch ook de tijd krijgen om hormonen af te geven zodat het in kan nestelen. Maar goed, ik ben geen dokter, dus heb er nul verstand van. Ik heb trouwens wel altijd het gevoel dat het vaker aan de vrouw dan aan de man ligt, maar als je leest is het wel netjes verdeeld: 1/3 aan de man, 1/3 aan de vrouw en 1/3 aan samen.

Nou, ik hou er weer mee op (zit echt iedere 5  minuten hier op internet, m'n werk gaat er nu onder lijden...). Ik kom vandaag nog wel een paar keer kijken verwacht ik (vindt het hier ook gezellig en wil graag weten hoe het met de rest gaat).

Alle komende NOD-dames, succes!

Groetjes, een-toch-wel-gespannen-Esk

Esk, wat spannend!!! Ik duim mee, hoor!!! Laat weten hoe het verder gaat!

Cis, duurt inderdaad lang 1 april de uitslag. Mocht je niet eerder bellen??
Bij mijn huisarts loopt het allemaal een beetje vaag en gaat er dus ook van alles mis.
Ik had een formulier meegekregen voor zaadonderzoek met de boodschap om tussen 8.00 en 8.30 het potje af te leveren. Niks afspraak maken ofzo. Bij navraag zou 5 dagen later de uitslag er zijn en ik neem aan dta ik dan zou moeten bellen???
Dus ik stond er vandaag, inderdaad met een heleboel gedoe en vele keren verkeerd gelopen in het ziekenhuis. Moest ik wel eigenlijk een afspraak hebben en het moest inmiddels 8.00 ingeleverd worden, dat was aangepast. Verdre bleek ik het verkeerde potje mee te hebben gekregen en moest ik een ponsplaatje hebben waar niks over verteld was. (daar had ik helemaal niet aangedacht, hoewel ik zelf dus ook arts ben, maar bij bloedonderzoek en dus zo'n zelfde formuliertje , heb   je dat ook nooit nodig...)
 Al met al kunnen we 7 april pas terug komen....of eigenlijk ik, want m'n vriend vind dat ik dat allemaal maar alleen moet regelen....

Sas, jouw cyclus is wel erg vervelend aan het worden, he. Knap hoor dat je het een beetje los kan laten en lekker een weekendje weg geweest, lees ik!
Hier lukt het inmiddels ook aardig. Hoewel ik er vandaag wel weer even doorheen zit met alles wat er mislukt is vandaag. Verder verschrikkelijk emotioneel en krampen. Zal de PMS welweer zijn. Dus ik bereid me voor op de volgende ronde.

Esther, Staartjager en Inge, bij jullie nadert de NOD ook weer, he!!!!
En een heel positief klinkend verhaal bij...was het nou bij jou Esther?. Sorry, ik ben even kwijt bij wie ik dat nou net las. Maar ik blijf het vervolgen!!! Duim, duim

Groetjes Haily

Ha die esk:
nog niets? sjonge... gek word je ervan.. vooral icm de negatieve testen.. ik duim voor je hoor!!! SUCCES!!!
over de korte periode tussen ei en nod, ik heb dag 19-20 ongeveer mn ei en normaal een cyclus van 28 dagen, dus das korter dan tien dagen ertussen.. dus zou kunnen bij mij. Deze maand even afwachten wat mn cyclus doet en dan vervolgplannen maken.. (lees dan zullen we er toch   aan moeten geloven)

Haily: huh?? wat een getob met dat zaad.. en begrijp ik het nu goed dat je het uiteindelijk niet in mocht leveren? Wat een gedoe zeg.. net of je het voor je lol doet....!!!
En wat is dat nu weer voor een actie van manlief? dat ie vind dat je het maar alleen moet doen, hij wilde toch zo graag starten met de onderzoeken? bah bah bah en dan ook nog krampen en emo... baaldag!!! hopelijk is het loos alarm!

dikke knuffel voor jullie allebei!!

o en esther, vergeet jou helemaal!
oook voor jou spannende tijden met tekenen die kunnen wijzen op iets heeeeeeel moois!
hou ons op de hoogte!! het is je gegund!!

Vervelend dat je baan je nog steeeds tegenstaat.. kun je niet in de wijk gaan werken ofzo? of als praktijkondersteuner bij de ha? balen dat het bij het cb zo niet gaat lukken...

gelukkig is je dochter weer opgeknapt.. en hopelijk zit er dan niet weer opnieuw iets te broeien.. het is ook zon rottijd qua virussen momenteel!

ik duim voor je hoor!

Hello allemaal,

Wij mogen weer gaan klussen!
Ja ja de rode duivels zijn weer vertrokken.
Wat jij hebt Sas even helemaal niets, dat heb ik op het moment ook, alleen niet helemaal natuurlijk omdat we 1 april naar de HA gaan voor de uitslag en het verdere plan.
Ik heb het gevoel dat ik het daar neer heb gelegd, en dat geeft me veel rust.
Misschien ook een tip voor je, toch DE stap nemen. Moeilijk maar toch ook fijn na zo'n lange tijd.

Esther tja dat werk, dat heb ik vorig jaar gehad. Ik ben wel ergens anders gaan werken, maar ik werk in een grote stichting, dus overstappen is makkelijker.
En een opleiding, daar moet je ook maar zin in hebben.
Succes met je NOD, die staat weer voor de deur.
Zo ook voor staartjager en Haily, spannend. Ik duim voor jullie!

Esk hoe is het, je maakt het wel spannend!

Ciz xxx

Nou, er komen dus weer een boel NOD's aan en sommigen van ons kunnen weer aan de klus ;-) . Succes ermee! Voor Staartjager, Inge en Esther (als ik goed onthouden heb) voor de NOD-dagspanning en voor Cis met klussen. Haily natuurlijk ook succes met de uitslagen (geldt trouwens ook voor Cis). Wat een gedoe inderdaad met dat inleveren en ik hoop dat je man snel bijtrekt! Da's natuurlijk niet direct een reactie waar je op zit te wachten. Mannen!!

Sassie, bedankt voor je meelevendheid, ik stel het zeer op prijs (ook van alle anderen natuurlijk!). Hoe voel jij je op dit moment nu je nergens aan probeert te denken? Misschien geeft DE stap zetten inderdaad wel rust. Het is allemaal wel moeilijk hoor en erg frustrerend. Ik hoop dat je in ieder geval een goed gevoel hebt bij de koers die je nu vaart.

Hier is er nog geen nieuws. Vanmiddag weer geld verspild aan een negatieve test :-(, maar het goede nieuws is: nog steeds geen RD's.

Mijn redenering is nu als volgt: ik weet zeker dat ik m'n ei heb gehad (vanwege positieve ovu-test in combi met de temperatuurstijging) dus binnen 7 dagen moet ik toch antwoord hebben. Dat ei moet ergens blijven, is het niet bevrucht dan mot het er toch uit, lijkt me. En toch voel ik me niet alsof ik ongesteld moet worden. Ik heb wel af en toe krampen, maar het zet niet door en het voelt ook niet alsof het door moet zetten. Ik kan het niet uitleggen. Volgens fertilityfriend is het morgen dag 16 na de ovu en is het vanaf dag 18 een goed testmoment. Dat hou ik natuurlijk nooit vol, dus ik denk dat ik zaterdagochtend er maar weer een test tegenaan gooi. Het moet toch een keer wat duidelijkheid op gaan leveren???? Tenzij ik natuurlijk toch ongi wordt. Nou ja, wie dan leeft, wie dan zorgt.

Voor nu allemaal welterusten en natuurlijk weten jullie iets zodra ik zelf iets weet (nou ja, eerst m'n man natuurlijk nog en dan jullie ;-)   ).

Groetjes, Esk

Ha die esk..
Ik kwam voor mn werk eens even kijken of je al goed nieuws voor ons had.. maar helaas!   weer een negatieve test!!   nog langer wachten....
ik denk aan je hoor! en dat je nog een positieve instelling hebt nu dat is voor mij wel een goed teken, ik wist eigenlijk stiekem wel dat ik niet zwanger was. Zeker na de tweede negatieve test. zet m op esk!! veel afleiding proberen te zoeken....

Ciz: fijn dat die ellendelingen weer wegzijn. nog 1 weekje, dan weet je weer meer over het zaad. Je hebt helemaal gelijk denk ik. hoewel de stap heel moeilijk is zal het ook rust geven. Ik heb het nu wel losgelaten, maar de komende stap hangt als een donkere wolk boven mn hoofd..   misschien wordt t toch eens tijd om die vreselijk hoge drempel gewoon over te stappen..

dag lieve meiden succes allemaal met jullie nods!! en nou weer eens gewoon goed nieuws hoor!! we hebben heel veel loze rondes gehad, dus nu maar weer eens een paar tegelijk hoor!!

liefs

Terug
Bovenaan