meer dan 8 ronden bezig, Saskia en de rest deel 2

Gatver, al die RD's hier. Helemáál niet leuk! Inge, Esther, Haily en Staartjager, sterkte allemaal.

Cis, hoe ging het bij de arts? Ik ben erg benieuwd.

Staartjager, ik kan me het gevoel van "ik ben toch zwanger" helemaal voorstellen. Dat had ik namelijk deze maand ook. Ik dacht al net dat ik de enige was die dat had... ik heb zelfs op internet allerlei dingen opgezocht over menstruatie en zwangerschap tegelijk en het schijnt dus inderdaad te kunnen. Als je het gevoel blijft houden, zou ik er een test tegenaan gooien. Wel confronterend, maar dan weet je het ook gewoon zeker. Wel fijn inderdaad van die regelmatige cyclus. Ik wilde dat ik dat kon zeggen...
Ook het dal lijkt steeds dieper te worden waar je weer uit moet klimmen, tenminste, dat geld voor mij. Iedere keer weer positief proberen te blijven, hoe doe je dat op een gegeven moment? Ik huil maar flink uit op de schouder van m'n man en daarna maar gewoon weer opnieuw positief de volgende ronde in...

Sassie, je klusdagen zijn er weer of net geweest. En er goed gebruik van gemaakt. Ik hoop dat het deze maand goed nieuws oplevert.

Natalie, leuk dat je meeleest. Ik lees ook op Jereno mee bij de zwangeren en hou je dus daar ook in de gaten ;-). Fijn dat het zo goed gaat en dat je de "gevaarlijke" periode door bent.

Ik hou nog steeds m'n temperatuur bij op fertilityfriend. Ik was door m'n VIP-introductieabonnement heen en heb mezelf maar 90 VIP cadeau gedaan. Ik vond de features wel handig dus waarom niet? Ik hoop dat ik het abonnement niet af hoef te maken... ik baalde wel: 2008 mama worden, wordt wel erg lastig nu. Er is nog maar 1 kansje... da's toch wel even slikken. Maar goed, liever een 2009-mama, dan géén mama.

Ik zie overigens het ziekenhuisgedoe ook helemaal niet zitten, maar we willen toch echt heel graag kinderen. Dat is dus k***e als het er wel van komt. We zien wel hoe het gaat lopen. Ik zit "pas" in ronde 9 dus alle hoop is nog niet verloren...

Nou, iedereen succes en sterkte en zo, ook degenen die ik onverhoopt vergeten ben...

heej meiden,
bah telkens als ik hier kom zie k nare berichten.. ik gun ons heel wat anders!
Nu inge weer die ongesteld is geworden.. sterkte hoor!!!!

Staartjager, fijn dat je er weer bent. Kan me voorstellen dat je zo in een dip zat..gelukkig zijn de ellendigste dagen weer achter de rug.. Nog een ronde en dan naar de ha.. nou dan kunnen we samen de ellende delen.... :(
Ik heb dat ook twee keer gehad, dat ik ondanks de rd's ergens diep van binnen dacht dat ik zwanger was.. stom he. 1 keer heb ik getest, en zelfs dat geloofde ik nog niet helemaal   schaam schaam.. bij mij zakte het idee vanzelf af naarmate het ei weer een beetje in zicht komt.
Dus esk en staartjager, jullie zijn niet de enige!

Ciz: ben zo benieuwd naar de uitslag!!!

Haily, ben nog steeds aan het duimen dat het druppeltje bloed een eenmalige vergissing was en dat je niet ongesteld bent geworden.,.. heb je al nieuws?

Esther, voel jij je al wat beter?

Over icsi, ivf en al dat soort ellende: ik denk ook dat wij daar niet aan gaan beginnen. Daarom is voor ons de stap naar de ha ook zo groot. Als de zwemmers van manlief niet goed zijn, valt het doek meteen, tenzij er een wonder gebeurd..
Ieder moet het voor zichzelf weten, en misschien verander ik nog van gedachten, maar het voelt op dit moment gewoon domweg niet goed.

nou meiden, liefs vanuit een regenachtig dorp... sjonge jonge, kom op met die lente...

x

Hoi Hoi,

Effe een vlugge reactie, heb migraine (krijg je wel van al die shit), reageer morgen op al jullie dingen. Goed?
Maar moest het effe kwijt.

Het was even schrikken, mijn vent heeft lui zaad!
Het was niet schrikbarend slecht, maar het kon wel zijn dat dit het probleem is bij ons De dokter heeft mijn vent zijn geslachtsdeel onderzocht, en daarna bij mij inwendig onderzoek gedaan.
Bij Jur zat was 1 bal wat weker??? Bij mij voelde en zag alles er op het eerste oog goed uit.
De dokter neemt nu contact op met de fertiliteits arts, en laat dan aan ons horen hoe en wat! Zo'n zaadonderzoek is een momentopname, dus volgende keer kan het weer beter of slechter zijn.
Heb wel bij de huisarts aangegeven dat ik het erg fijn zou vinden om met die fertiliteits arts om de tafel te gaan.
Dit gaat het waarschijnlijk ook wel worden.
Jur is behoorlijk geschrokken, had dit ook echt niet verwacht. En ik eigenlijk ook echt niet.
Nou we wachten maar af.

Meiden ik spreek jullie morgen.
Gr. Ciz xxx

Oooooh Ciz, wat balen!! kan me voorstellen dat je geschrokken bent! en voor je man zal het ook wel heel moeijlijk zijn, das toch een beetje hun trots he..
Hoop dat je gauw weer wat meer weet en dat ze er nu een beetje vaart achter gaan zetten, nu wil je meer weten ook!
Eigenijk ga je naar de ha om te horen dat het of goed is, of dat er heel simpel iets aan gedaan kan worden.. hier reken je dan soort niet op denk ik..
nou hopelijk was het idd een moment opname en is het de volgende keer betere kwaliteit..
en even domme vraag hoor, maar er zijn ook best wel wat dingen die het zaad verslechteren, (roken, strakke boxers, veel alcohol. ) weet niet of ie dat doet? anders kan stoppen en gezond eten ook voor verbetering zorgen!

sterkte samen hoor... ik denk aan jullie..
veel liefs en een hele dikke knuffel

@ Cis, ik kan me voorstellen dat jullie daar even van geschrokken zijn. En ik kan me voorstellen dat je vriend/man daar ff van van de kaart is. Volgens mij verwachten mannen in het algemeen altijd dat het "aan de vrouw"  ligt... Zijn jullie al een beetje bekomen van de schrik? Eigenlijk maakt het niet uit aan wie het ligt, als er maar wat aan gedaan kan worden. Fijn dat je nu waarschijnlijk een gesprek met de fertiliteitsarts kan gaan voeren. Dan heb je in ieder geval de stap niet voor niets genomen en hopelijk heb je snel goed nieuws!

@ Sassie, ik kan me voorstellen hoor, dat je misschien niet kiest voor IVF/IUI en zo. Als ik alleen zou zijn, zou ik dat denk ik ook niet doen (maar goed, dan ging ik waarschijnlijk ook niet voor een kindje). Het is voornamelijk voor m'n man dat ik dat traject in zou willen gaan. Als hij het niet zou willen, zou ik het denk ik ook niet doen. Overigens wil ik echt wel graag een kindje met mijn man hoor, maar ik denk dat hij er "verder" voor wil gaan als ik. Ik hoop gewoon dat het niet nodig is... Aan de andere kant, tegenwoordig kunnen ze zoveel, dus misschien kan het met een kuurtje hormonen of een andere pil heel makkelijk opgelost worden, als er iets zou zijn. IVF en IUI is natuurlijk wel het andere uiterste. Voor dat je daar bent, ben je al een jaar of zo verder.

Nou, ik ben de komende 3 dagen in m'n uppie thuis. Manlief moet voor werk naar Geneve en is tot vrijdag afwezig. Ik heb me voorgenomen ff lekker te gaan genieten van al die dingen waar je met z'n tweeen eigenlijk niet aan toe komt (lekker badderen, lekker lezen, lekker (vrouwen)tv-programm's kijken). Heerlijk! En gelukkig komt ie vrijdagavond alweer lekker thuis.

Groetjes, Esk

Hoi Meisjes,

Daar ben ik weer, en gelukkig weer migraineloos!

We zijn een beetje over de boodschap heen. Bedankt voor jullie
reactie's. Ik ben alleen heel erg benieuwd wat nu   verder. En Sas Tja,
als manlief zijn zaad niet goed is dan valt het doek. Dat heb ik ook
steeds gedacht, maar er zijn dan toch nog zoveel mogelijkheden. Alleen
dan waarschijnlijk niet op de natuurlijke manier. We wachten af.

En wat die alcohol betrefd, ja dat zei hij zelf ook al meteen. Ik heb
een echte voetballer, dus zondags in die kantine is het erg gezellig!

Ik zal eens gaan neuzen op het net, en het onder zijn neus schuiven.

Staartjager, die dip, de ene keer is die heftiger dan de andere keer.
Kei vervelend. Je voelt je dan ook zo ontzettend K**. Alleen, en
niemand kan je dan wat schelen. Ik ken het helemaal. Hopelijk gaat het
weer beter.

Esk, weer wat daagjes alleen. Inderdaad saai, met name als je naar bed
gaat, maar lekker genieten van je geplande dingetjes. Kan ook heeeeeel
erg fijn zijn.

Haily hoe is het?? Ik leef met je mee.

Wij zitten nu midden in de klusweek, het lijkt nu zo onnodig, maar wie weet. We gaan ervoor.

Tot snel.

Dikke knuffel

Ciz

Hoi Ciz!

Fijn dat je migraine weer over is..
Kan me voorstellen dat de klusweek nu heel raar is! maar wel doen hoor! er hoeft maar een zaadje een goede dag te hebben...!
Wat is zei over slecht zaad en het doek vallen bedoel ik voor mezelf, niet voor jou, dat was voor jou slechte nieuws trouwens. Maar voor ons, als manlief echt helemaal geen goede zwemmers heeft dan houdt het voor ons waarschijnlijk wel op, zaaddonatie is geen optie.. en al die technische hoogstandjes voelen nu niet goed. maar misschien denk ik er dan wel heel anders over..
Hoe is het met je man? Goed dat hij het zelf zei van die alcohol, weet geen hoeveelheden, maar wel dat het schadelijk kan zijn.. biedt misschien nog wat hoop!
Moest de hele dag aan je denken..
Succes met alles hoor! weet je al wat meer over het eventuele gesprek met de fertiliteitsarts?

Esk: home alone! heel dubbel vind ik dat altijd, aan de ene kant lekker rustig, alles doen waar je zin in hebt, lekker jankfilms kijken, vriendinnenavondje.. maar aan de andere kant o zo ongezellig.. gelukkig is het maar een paar daagjes!

Hier zijn de krampen alweer begonnen (??) Beetje snel, maar ja alles is zon zootje dat ik nergens van op kijk! dan zou ik nu op een dag of 25 uitkomen uiteindelijk. Heb ik weleens meer gehad. We wachten maar af.

fijne avond allemaal!!

Goedemorgen dames,
Ondanks mijn goede voornemen om weg te blijven kan ik het niet laten. Dus kijk ik wel hoe het gaat de komende dagen.
Zojuist m'n man gesproken vanuit Geneve. Hij vond het helemaal niets in z'n eentje en zag het hele buitenland verhaal eigenlijk helemaal niet meer zitten. Voor mij echt een opsteker. Ik hoop dat hij nu enthousiast gaat solliciteren en dat hij snel een leuke andere baan vind. En ik hoop ook dat hij nu heel veel daarheen moet, zodat hij er een echte hekel aan krijgt! Stom he?
Verder heb ik weinig te melden. Ik wilde nog even kijken of mijn banner wilde werken hier op dit forum. Ik heb daar altijd zo'n moeite mee...
Dit is dus de enige en laatste poging om te kijken of ik het voor elkaar krijg:

Niet dus... ik krijg zo'n stomme melding steeds... nou ja, dan maar zonder banner...

Ik wil ook wel een nieuwe lijst maken voor april, dus als de liefhebbers zichzelf weer even willen invullen (voor zover alweer niet aanwezig!):

4 april
5 april
6 april
7 april
8 april
9 april
10 april Wietske, 37jr, 9e ronde 1e kindje cyclus 29 dagen
11 april
12 april
13 april
14 april
15 april
16 april
17 april Ciz/Cis   11e ronde- 1e kindje- 28 jaar
18 april
19 april
20 april
21 april
22 april
23 april
24 april
25 april Esk, 31 jr, 9e ronde, 1e kindje
26 april EstherBelgie, 30jr, 14e ronde, 2e kindje (7/4 afspr. gyn)
27 april
28 april
29 april
30 april

Groetjes, Esk

Terug
Bovenaan