Mei 2009: voor het eerst zwanger

Beste dames,

een beetje aan de late kant, wil mij toch even voorstellen aan jullie.
Ik ben nu 18 weken zwanger van mijn eerste kindje. (uitgerekend 3-5-09).
Door drukte op mijn werk heb ik weinig tijd gehad om op internet te kijken wat er allemaal is, maar er gaat nu een wereld voor me open!
Zo fijn om te weten dat er anderen zijn die dezelfde gevoelens en onzekerheden hebben als ik :)
Ik wist pas met 11 weken dat ik zwanger was en heb tot nu toe (bijna) geen klachten gehad. Het buikje begint nu echt te komen, dus er moet snel geshopt worden voor passende broeken (loop nu al een week lang in dezelfde spijkerbroek, erg charmant).

OK, dat was het voor nu. Succes allemaal deze week.
Trouwens, nog tips voor een niet-poepende zwangere?

Groet,
Chook

Welkom chook! Mijn tip is nogal standaard maar werkt voor mij wel (hoewel ik er tegenwoordig weer wat minder last van heb). Ik start de dag met versgeperst sinaasappelsap, let er op dat ik verder genoeg water drink, genoeg laxerende vruchten eet (denk aan sinaasappelen, mandarijntjes, druiven en pruimen) en ook ontbijtkoek schijnt te helpen... Veel succes ermee!
En uit nieuwsgierigheid: hoe kwam het eigenlijk dat je pas op 11 weken wist dat je zwanger was???

Firstbaby, ik haal mijn informatie voorlopig vooral uit boeken en tijdschriften (Ouders van Nu, of wat dacht je? haha) en inderdaad mama en vriendinnen blijken ook een encyclopedie aan kennis te bevatten. Verder heb ik ook via de vk wel een cursus aangeraden gekregen, maar daar is het nu nog wat te vroeg voor. Maar ook op internet is er wel heel wat te vinden, hoor! Ik vind voorlopig eigenlijk vooral persoonlijke verhalen de leukste, dus idd tijdschriften, boeken van Daphne Deckers en vriendinnen :)

DeeDee, wat fijn dat jij ook al beweging hebt gevoeld! Het is idd nog vrij vroeg nu (allez, bij mij toch op 16 weken) maar ik denk dat ik het zo goed herken omdat ik ten eerste natuurlijk heel veel geluk had dat ik toevallig op de juiste plek drukte toen hij/zijn een (mini)trapje gaf, maar ook denk ik misschien dat het er aan ligt dat ik eerder een spiraaltje had. Bij het steken daarvan viel het me immers op dat dat gevoel , die binnenkant van je baarmoeder, dat ik dat nooit eerder had gevoeld en nu dus weer...

In elk geval allemaal nog veel succes!

hoi indra, bedankt voor je fijne welkom.
ten eerste, ik zal je 'laxeer'tips opvolgen. het moet goedkomen.
wat betreft het feit dat ik pas met 11 weken wist.....  :
ik ben eind juni gestopt met de pil. enkele dagen later ontrekkingsbloeding. 1 maand later geen 'echte' menstruatie. dus ik dacht, JOEPIE ik ben zwanger. meteen zwangerschapstest gedaan. was en bleef negatief de komende weken.
dus ik dacht, gewoon wachten tot je je eerste 'echte' menstruatie krijgt. en dat kan na het stoppen met de pil tot een jaar wel duren. en als ik zwanger ben moet ik er toch wel wat van merken toch??? enkele maanden later had ik een dagje vrij, was aan het opruimen thuis en vond nog een zwangerschapstest. dacht toen, even testje doen, dan kan ik dat ook weggooien. ben toch niet zwanger.......... toen was ie positief! pas 2 weken later kon ik voor een termijnecho terecht. bleek onderhand al 13 weken te zijn! ben er natuurlijk ontzettend blij mee. wel raar dat het zo is gelopen. aangezien dit ons eerste kindje is en ik geen zwangeren in mijn omgeving heb, is alles nog zo onduidelijk voor me. maar dat komt vast wel goed. verder voel ik me prima. de tijd gaat wel zo snel!
vorige week nog een prectecho laten maken. juist omdat ik zo weinig voel, wilde ik even kijken hoe ons kindje het doet. gelukkig zag het er goed uit. 19 dec heb ik 20-weken echo.
heeft iemand nog een idee met hoeveel weken je aan zwangerschapsgym mee kan doen? en gaat iemand nog naar de sportschool? welke lessen volg je allemaal? en kinderopvang, moet je je daar al zo vroeg voor inschrijven? HEEL VEEL VRAGEN!!!! :)

ok dames,
tot schrijfs
Chook

Hallo Allemaal

Ook ik ben hier nieuw, ik ben Bianca ben 23jaar en ik ben nu 17weken zwanger (09-05-09) van de eerste. ik heb al eens eerder op het forum gekeken maar eerder nog geen behoefte gehad om mezelf aan te melden omdat ik de hormonen nog niet voelde en nog niet zo bezig was met alles.

Als de hele zwangerschap zo gaat mag ik niet klagen ben niet misselijk geweest alleen het eerste trimester heel erg   moe maar voel me nu net een energy bom.

En me hormonen gieren door me lijf heen voel me op en top vrouw terwijl het eerste trimester ik dat nog niet zo voelde, ook merk ik dat er veel dingen veranderen ik begin alles wat met zwangerschap te maken heeft erg leuk te vinden en was eerst hierin wat gesloten moest niks weten van buikbanden, zwangerschapskleding etc.... en nu kan ik mezelf niet weg slaan bij de schappen zwangerschapskleding in de winkel.

Ik kwam er achter met 9 weken dat ik zwanger ben, had met 4 weken een nestelingsbloeding gehad en dacht zelf gewoon dat ik ongesteld was geworden, nu vliegt de tijd ineens voor bij en herriner de zwangerschapstest als de dag van vandaag wat gaat de tijd toch snel de dagen en weken vliegen voorbij.

12 December mag ik weer voor een echo spannend hopelijk is alles goed tot nu toe ben ik 2keer bij de verloskundige geweest en alles is dik in orde dus maak me verder ook niet zorgen dat er wat aan de hand is.

Ik vroeg me af of jullie al het kindje voelen in jullie buik ik dacht gisteren wat te voelen maar weet het niet zeker.

Hallo Meiden, ik wil me als het mag graag bij jullie aansluiten. Ik kwam weer eens neuzen hier. En hield steeds in de gaten of we al een eigen mei 2009 forum hadden, maar dus nog steeds niet. In het begin topic werd het zo druk dat ik het als forum gek niet allemaal meer bij kon houden. Ook omdat ik vaak niet lekker was en erg moe, en als je dan wel ff puf hebt om te forummen, zoveel moest bijlezen omdat je graag wilt weten hoe het met iedereen is dat je dan vervolgend weer geen puf meer had om te reageren. Hahah dat herkennen jullie vast.

Maar nu zie ik een leuk topic met allemaal meiden die hun eerste wondertje verwachten. Hier dus ook. Dus lijkt me erg gezellig met jullie mee te kletsen. Ik moet nog wel ff alles lezen, maar dat ga ik denk ik vanavond ff op mijn gemakkie doen. Aantal namen herken ik wel van het lijstje, dus ben benieuwd hoe het met jullie gaat. We zijn immers bijna 20 weken voor degene die begin mei uitgerekend is.

Ik zal ff kort voorstel rondje doen, misschien wel net zo leuk. Ik ben Nathalie, 24 jaar. Inmiddels 18,5 week zwanger van ons eerste kindje. Woon samen met mijn vriend in een dorp in Drenthe.

Nu ga ik gezellig naar een rviendin, dus kom vanavond ff verder kletsen.

Liefs Nathalie

Hallo allemaal,

Wat leuk dat sommigen al een eerste schopje hebben gevoeld! Dat lijkt me zo speciaal, ik wacht er met smart op! Nu ben ik 15 wk 6 dg dus kan vanaf nu gaan gebeuren. Nu heb ik eigenlijk altijd al heel erg actieve en rommelende darmen, dus ik hoop dat ik het verschil ga voelen.

DeeDee: waarom ik met 9 wk al een echo had is een lang verhaal. Maar om het kort te houden, ik zou met mijn vriend naar India gaan. Ik ben in mijn jeugd niet ingeënt tegen Rubella (Rode hond), en dat komt daar nogal voor. Vlak voor de reis bleek ik (overwacht, maar verre van ongewenst!) zwanger te zijn. 4 dagen voor vertrek hebben we de reis geannuleerd, en zijn we naar een minder risicovol land gereisd. We hebben het verder niemand verteld. Dus niemand begreep waarom we onze reis, die al een halfjaar gepland stond, zomaar omgooiden. Toen hebben we de eerste echo vervroegd en daarna hebben we het aan iedereen verteld.

Ik ben heel erg benieuwd naar 1 ding: ik hoor veel dames over de 20 weken echo die de meesten van ons zo in december zullen krijgen. Willen jullie het geslacht weten? En wat zijn jullie overwegingen daarbij?
Wij willen het niet weten, maar ik merk tot nu toe dat wij daarbij veruit in de minderheid zijn.

HoiHoi,
Laat ik mij ook maar weer eens melden.
Tis alweer een poosje geleden.
Goh dat jullie al wat voelen. Ik wil ook zooooo graag wat voelen maar voel niets.
Ben bijna op de 19 weken zeg. Geen plopjes of wat ook maar te vernemen.
Kan niet wachten tot dinsdag dan hebben we de 20-weken echo. Kunnen we eindelijk zien of er leven in de brouwerij is.
Wel een vreselijke pijn in mn buik vanmiddag tijdens het werken. Maar dat is gelukkig weer over.

Er werd gevraagd over zalfjes of wat ook maar te smeren. Ik heb op het moment een lotion van puur Mama. Bevalt wel. Lekker zacht gevoel. Heb ook nog niet het gevoel dat mn buik uit zn vel knapt, maar ja dan is het vast lekker soepel.

En over de sporten. Ik doen nog steeds fanatiek mee met Fitness-Cardio. 1x per week. Ben alleen met roeien en de ligfiets gestopt. Mn buik zit dan wel in de weg. Dan maar wat langer op de gewone fiets of de loopband. Beweging lijkt me wel belangrijk. Ik ben gister ook maar begonnen met wat bekkenspieroefeningen. Heb best wel last van hoesten en dat ik dan moet knijpen om geen natte broek te krijgen.
Ben ik nou de enige? Ik hoor er niemand over.

Nou ik zal weer druk aan de slag met het koken. Doe namelijk nog altijd 10 dingen tegelijk.
Groetjes Mirjam

Hi meiden, heb de hele topic doorgelezen. Moeilijk alle namen te onthouden maar dat komt vanzelf wel. Het is erg grappig om te lezen dat dit topic dus blijkbaar langer bestaat en je eerst veel meiden over misselijkheid en andere kwaaltjes leest. Allemaal heel herkenbaar en nu zijn we weer in nieuwe fase van rond de 20 weken echo. Meiden die begin mei zijn uitgerekend hebben die natuurlijk bijna (zoals ik) en meiden van eind mei gaan nu misschien zich iets minder moe en misselijk voelen. Ik had in begin niet heel extreme kwaaltjes, die kwamen ook wat later. En sinds kort dat ik me wat fijner voel eigenlijk. Ben nu 18 weken & 3 dagen zwanger. En hier en daar eerste schopje, fijn hoor. Ik voel nog niks. Ja steken in mijn buik auwie. Zaterdag had ik harde buiken en trok naar mijn rug. Was ff paar boodschapjes doen en toen werd ik helemaal niet lekker in de winkel. Maandag is mijn urine gecontroleerd op blaasonsteking, maar dat is allemaal goed. Van vk moet ik het rustiger aan doen, het is wellicht bandenpijn. Dus proberen wat beter naar mijn lichaam te luisteren en vond ik van mezelf dat ik al best op de goede weg was, hihi.

Ik merk de laatste dagen dat ik idd ook vaker moet plassen. Heb ik wel eens vaker hoor, maar soms valt het ook wel mee. En wat ook opvalt is dat als ik naar de wc moet ook moet gaan, want kan niet zo lang meer ophouden. Maar heb niet met niezen ofzo dat ik iets verlies, wel steken in mijn buik, auwie.

Sorry voor het nog niet echt persoonlijke berichtje aan iedereen, maar vind het erg gezellig om hier nu mee te kletsen. Las ook dat sommige idd nog niet zo die drang hadden. En dat is hier idd ook zo. Het was eerst nog zo onwerkelijk allemaal. En allemaal nieuw en spannend. En heb me tijd niet zo lekker gevoeld dus dan ook niet echt puf om te kletsen. Vooral niet in mega druk topic waar iedereen van mei 2009 zat, dat was niet meer bij te houden voor me.

Vind het leuk om jullie ervaringen te lezen en hoop dat we hier met veel plezier mogen kletsen.

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan