Mei 2009: voor het eerst zwanger

HoiHoi,
Dacht, laat ook maar weer eens wat van me horen.
Ben toevallig vanmorgen ook naar de huisarts/verloskundige geweest. (16+6 weken) Kon eindelijk weer een teken van leven horen. De laatste keer was bij de termijnecho op 8 weken. Ik heb namelijk nooit ergens last van gehad. Misselijk of wat ook maar. Dan begin je na een tijdje ook wel weer wat te twijfelen of alles daarbinnen wel goed is. Nou gelukkig wel.

Zal volgende week ff een afspraak gaan maken voor de 20-weken echo.

Had even een kleine tegenvaller. Mocht eerst namelijk bloedonderzoek gaan doen op antistoffen tegen schapenziektes en nu blijkt dat helemaal niet te kunnen en mag ik dit voorjaar niet bij onze schapies in het hok komen. Grote kans van besmetting. Moet zeggen dat ik dat wel heeeeeeeeel erg jammer vind. Had me er zo op verheugd dat ik gewoon mee mocht helpen met de lammetjes ter wereld brengen. Helaas  dit jaar niet.

He Miranda, maar mooi dat het geen uwi is toch? De bandenpijn is maar tijdelijk zegt iedereen. Ik had gister tijdens Cardio-Fitness een paar steken in mn zij. Ben toen maar even langzamer gaan fietsen. Dokter zei vanmorgen ook dat het bandenpijn was.

Nou zo staat het er hier dus voor.

Iedereen sterkte met de kwaaltjes. Hoop voor jullie dat net zoals bij mij veel of zeg maar alles gespaart blijft.

De Groetjes, Mirjam

hallo meiden

hier weer even een berichtje van mij.
ik ben afgeloepen dinsdag naar de gyn geweest en het hartje klopte heel goed.
alleen ben ik heel er geschriokken van mijn suikerwaardes die waaren helemaal niet goed ze waren heel hoog en daarom moet ik komende maandag naar de diabetiskonsulente en moet ik gaan spuiten en het dieet er nog bij .ik wordt nu nog meer indegaten gehouden.
moet 4 december weer terug naar de gyn en ook even een hartfilmpje laten maken om te kijken of ik antibiotica nodig heb na de bevaling.
verder gaat alles goed met mij ik begin aardig een buikje te krijgen en moet nu ook maar eens een zwangerschapsbroek halen alleen die dingen zijn me toch een partij duur .
en ik ben nu echt naar 22 december aan het toe leven want dan krijg ik een uitgebreide 20 weken echo en dan weten we ook misschien wat het wordt.
komende donderdag ga ik kijken naar een kinderwagen bij een vriendin van mijn ma die had er nog eentje staan die ze bijna niet gebruikt heeft.
hoop dat het met jullie ook goed gaat.

groetjes moontje

Hey moontje!
Wou even reageren op je opmerking over de prijs van de zwangerschapsbroeken. Ik heb ze intussen zelf ook nodig en na wat rondsnuffelen heb ik een heel aantal basics gewoon bij de H&M gehaald. Ik vind ze er wel leuk uitzien, ze zijn erg goed te doen qua prijs en uiteindelijk draag je die die dingen niet zo heel lang he....

Hallo!
Ik heb twee broeken bij de C&A vandaan, zijn best leuk.
Mijn schoonmoeder heeft er eentje voor me gekocht bij de miss Etam.
Ik weet niet wat mensen duur vinden, maar dertig euro voor een broek vind ik meevallen...

Ik voelde me gisteren ineens weer een mens, wat heerlijk!
Ineens herkende ik mezelf weer terug terwijl ik mijn haar aan het drogen was...
Lekker warme douche genomen, lekker warme fohn, muziekje erbij,
ik kon weer genieten en heb zelfs een dansje gedaan.
Daar heb ik de afgelopen weken geen zin in gehad kan ik je vertellen.
Heel fijn, i'm back!

Ik zit nu iets over de veertien weken en dus verder een beetje in "niemandsland" in afwachting van het echte werk zeg maar...

Hoest met jullie?

Natalie

Hallo allemaal,

Ook ik vind het weer tijd om een berichtje te plaatsen. Wij zijn vrijdag naar het ziekenhuis geweest voor de nekplooimeting, toch best een beetje spannend!
Op het moment dat we aan de beurt waren was dat kleine eigenwijssie net een koprol aan het maken en kon er dus helemaal niks gemeten worden.

Wel een voordeel want de echoscopiste blijft natuurlijk een tijdje proberen en dat betekent dat je heel lang op de monitor kunt kijken. 2 voetjes, 2 handjes, mooi kloppend hartje, maagje en zelfs al een  neusbotje. Uiteindelijk werd ons aangeraden maar even een kwartiertje door het ziekenhuis te gaan lopen, beetje huppelen en dan maar hopen dat het daarna in een andere positie zou liggen. En dat was zo. Daarna was het zo gepiept! Goede uitslag dus ook weer een opluchting. Nu toeleven naar de 20 weken-echo maar dat duurt nog wel even.

Hoe is het verder met jullie allemaal? Ik lees een aantal rottige verhalen, hoop dat het het gauw met iedereen weer goed gaat en dat iedereen lekker kan genieten.
Ik ben zelf nog steeds misselijk maar het wordt wel minder.....ben nu 13 weken en 3 dagen. Zijn er nog meer mensen die nog steeds misselijk zijn? Of bij wie het rond deze tijd juist over is gegaan?
Ben erg benieuwd......

Nou hou jullie taai en probeer vooral te genieten (voor zover dat lukt natuurlijk).

Groetjes,

Juul

Hallo!
Ik ben nu 14 weken en 3 dagen en bij mij nemen de kwalen dus gelukkig af.
Vanochtend merkte ik wel dat ik blijkbaar soms nog moet overgeven,
komt ineens, ben niet echt misselijk...

En ik kan niet teveel of te vet meer eten, dan gaat de maag protesteren.
Dit terwijl ik wel meer trek krijg, maar ik houd me maar een beetje in...

Natalie

HoiHoi,
Alles goed met jullie? Worden de kwaaltjes al wat minder?
Ik hoor blijkbaar toch bij de 30% die nergens last van heeft. Lijkt me echt vreselijk om zo ziek te zijn. En als ik zo om me heen hoor is ook iedereen vreselijk ziek.
Ben blij dat het me gespaart gebleven is, maar toch begin je ook wel eens te twijfelen of het allemaal wel deugt daar binnen   in.

Heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo. 9 dec. Nou ik kan haast niet wachten om een teken van leven te zien. Horen heb ik donderdag al gedaan, maar zien lijkt me toch leuker. En het leuke is, het wordt op DVD gezet allemaal. Kunnen we het mooi thuis terug zien en/of anderen laten zien.

Ik heb een aantal weken geleden al een zwangerschapsbroek gehaald. Zakt alleen wel af. Heb hem nu met een riem om. Zal straks vast wel achter de bolle buik blijven hangen.
Moet van de week nog maar een paar gaan halen, want heb vandaag weer een stapeltje broeken naar boven gebracht. (Daar laat ik ze mooi liggen tot ik ze hopelijk weer kan dragen) Zal dan ook maar even bij de door jullie genoemde winkels gaan kijken.

Nou ik hoop voor jullie dat jullie ook snel de oude zijn en weer kunnen genieten van alles.

groetjes Mirjam

Hej hej!

Ook van mij nog even een update. Vandaag 15w+4d dus het begint alweer op te schieten he! Van de misselijkheid ben ik nu toch ook grotendeels verlost, alleen moet ik wel zien dat ik genoeg slaap, anders krijg ik daar toch weer last van.
De buik begint hier toch ook wel te groeien, voor vreemden is het nog geen "zwangere buik", maar mensen die me kennen zien het echt al wel :) En in totaal ook nog maar 1,5kg bij dus dat is wel leuk.
Momenteel kijk ik enorm uit naar de eerste bewegingen én het geluid van het hartje, dat hebben wij nog niet gehoord, is voor volgende dinsdag bij onze volgende VK afspraak. Ik had ook ergens gelezen dat je dat met een toiletrolletje zou kunnen horen en dat hebben we wel geprobeerd, maar mijn mand is professioneel muzikant (drummer) en heeft dus ook last van de daar typisch bij horende gehoorbeschadiging, dus dat was nogal een flop :-/

Ik las (bij Nathalie?) dat ze weer helemaal zichzelf was? Dat gevoel herken ik hélemaal! Ook ik ben weer vrolijk, zonnig, ondernemend!!! Heerlijk dat die eerste, rottige periode erop zit!!!

Nog veel genot iederen!
Indra

Terug
Bovenaan