Mei 2009: voor het eerst zwanger

Hoi Allemaal,

Het is weer even geleden dat ik hier wat geschreven heb.

Chook en papaenmamaopkomst gefeliciteerd en welkom.

Ik ben morgen 18 weken en 15 december heb ik mijn 20 weken echo, ben dan net over de 19 weken. Bibelebonsje wij willen ook niet weten wat het wordt maar ik merk ook in mijn omgeving dat veel mensen het tegenwoordig heel normaal vinden om het wel te weten, we krijgen er veel reactie's over dat wij het niet willen.

Nathalie_1984 ik herken je verhaal heel erg over die bandenpijn ik heb een kinderdagverblijf aan huis en merk op het einde van de dag dat ik ook pijn heb van het tillen en ook over het plassen, ik moet ook vaker en kan het bijna niet ophouden. Als ik het te lang ophoud b.v s'nachts dan merk ik dat onder in mijn buik.

Ik lees dat er al veel meiden zijn die al iets voelen, soms denk ik ook wel eens dat ik wat voel kriebelen maar durf nog niet zeker te zeggen of het ook daadwerkelijk zo is.

Groetjes allemaal

Wie herkent dit gevoel??

Gisteren zat ik in me luie stoel en ineens voel ik uit de linker kant van me buik allemaal plopjes heeeel erg apart.

En even later weer en s.avonds 1min achter elkaar....

Zou het dan toch dat ik de baby voel.........

Ik legde me hand op me blote buik maar voelde verder nog niks mijn eigen hartslag is zo sterk dat ik die voel en me niet meer goed kan concentreren of ik een klein wezentje voel schoppen.

hoi allemaal!
wat leuk, al die reacties van afgelopen dagen :)

met ons gaat het prima.
vorige week dacht ik dat ik iets voelde, maar weet helemaal niet zo zeker of het het kindje, mijn darmen of mijn illusie is. het is allemaal nog zo vaag.
deze week niks gevoeld. ik wacht het rustig af. blijkbaar wordt het de komende 4 weken alleen maar duidelijker.
wij willen ook niet het geslacht weten van het kindje!!! dus je bent niet alleen (was het nou bibbelebonsje??). het lijkt ons echt superleuk om dat nog als verrassing te hebben aan het einde. ik krijg er wel positieve reacties over in mijn omgeving. je moet gewoon lekker doen wat je zelf prettig vindt. wel handig voor het inrichten van de babykamer  als je het geslacht weet, maar zelfs dan hoor je vaak dat er fouten gemaakt worden bij de echo.
ik heb ook geen 'gevoel' erover. dus dat het een jongetje of meisje is.
mij abonnement bij de sportschool heb ik al enkele maanden niet gebruikt (uit luiheid en drukte op werk), maar wilde nu weer beetje op de loopband of fietsen. groepslessen vond ik altijd ook leuk, dus misschien pik ik daar nog eentje van mee. nu nog een dagje uitkiezen :)
zijn er nog werkende dames die hebben nagedacht over hoe zij het gaan doen als de kleine er is? ik ben daar erg benieuwd naar.
was gisterochtend vrij, dus ben eindelijk de stad in geweest om naar zwangerschapskleren te kijken. H&M heeft een leuke lijn. C&A had wel leuke broeken. en HEMA heeft zwangerschapsbeha's!!! (ja, die kon ik bij de hunkemoller en livera niet vinden, dus ben prettig verrast).

ok dames ( en heren?)
moet over enkele uurtjes weer aan het werk.
tot schrijfs
Chook

Hey iedereen!

Ok, ik ga een poging ondernemen om op alles te antwoorden waar ik een mening over heb :)

@Choock: jij vroeg ook naar sporten? Ik was tot de zwangerschap erg actief (3 à 4x per week intensief trainen) maar voelde me daar in het begin echt te slecht voor. Nu ben ik op het punt waarop ik wel weer wat wil gaan doen en heb me opgegeven voor zwangerschapszwemmen en -yoga. Nu zien hoe dat loopt he!
Je vroeg ook hoe het zat met kinderopvang? Wij hadden in elk geval echt horrorverhalen gehoord en hebben ons dus heel snel opgegeven. Wij zijn dus al verzekerd van een plekje. Het was ook niet zo moeilijk. In ons dorp is er maar 1 kinderopvang en die hadden toevalling plaats voor ons, dat was dus snel geregeld.
En ik vind de zwangerschapskledij van de H&M echt de max. Ik vind er mijn zin en dat voor weinig geld. Het is natuurlijk geen topkwaliteit, maar dat hoeft voor mij op dit moment ook niet, ten slotte weet je nooit wanneer je er weer uitgroeit...

Vroeg hier trouwens ook iemand hoe de anderen het zouden gaan doen als je terug gaat werken??? In elk geval, wij lossen het zo op: ik blijf fulltime werken, maar ben het eerste half jaar wel thuis. Nadien gaat de baby drie hele dagen naar de opvang + een papadag en een mamadag (te combineren met werk dus we zien wel hoe dat loopt). Ik zit ook wel in een speciale situatie want ik werk bij mijn ouders en mijn man is muzikant en dus overdag vaak thuis.. ik heb er dus wel vertrouwen in dat het allemaal goed komt.

@Bianca: welkom!!!

@Nathalie_1984: welkom terug! Ik vroeg me al af waar je was gebleven... Ik heb trouwens ook net zoals jij dat ik nu weer vaker moet plassen. had ik in het begin ook en dan is het even weg gegaan, maar dus nu weer terug. En krijg ook pijn als ik het dan te lang ophoud...

@Bibelebonsje: wij willen het geslacht heel graag weten. Ik snap echt beide partijen, maar ik heb voor mezelf echt het gevoel dat ik me dan beter kan voorbereiden op een persoontje en niet zomaar een baby... Mijn man wil het bovendien bijna nog liever weten dan ik en dus heb ik stiekem voor hem een extra echo geregeld. We hebben de 20w echo op 7/1, maar ik heb op 19/12 een echo enkel voor de geslachtsbepaling geboekt als kerstverrassing voor hem...

@Klein duimje: nee, hier geen last van de bekkenbodemspieren. Maar dat verwacht ik ook niet, toen ik mijn spiraaltje liet verwijderen zij mijn gynaecoloog dat ik ongelofelijk getrainde bekkenbodemspieren had (vermoedelijk van mijn verleden als wedstrijddanser). Op zich is dat dus positief, maar het zou wel in mijn nadeel kunnen gaan werken bij de bevalling zelf, de spieren zouden dan mogelijks minder meegeven zodat de kans op een knip weer wat groter wordt...

@mamaenpapaopkomst: He, die plopjes, ik denk echt dat dat je kindje is hoor! Zo wordt het toch telkens omschreven... het is ook moeilijk te benoemen en 'plopjes' komt aardig in de buurt! Hopelijk laat hij/zij binnenkort iets steviger van zich horen!

Hehe, wat een epistel! Nu nog even mijn eigen nieuws: we hebben gisteravond onze kinderwagen gekocht. Ik heb lang getwijfeld of ik er een zou nemen (zie ander topic op dit forum) maar heb uiteindelijk besloten dat ons kindje toch best een "bedje voor op verplaatsing" nodig zou hebben, zoals bij optredens van mijn man enzo... Maar ik wou er niet te veel geld aan uitgeven en dus is het een tweedehands Quinny driewieler geworden waar we 125 euro aan hebben gegeven. Ik ben er echt heel tevreden mee, hij staat momenteel te pronken in de woonkamer, mijn man wou hem meteen wegbergen want het is natuurlijk nog veel te vroeg, maar ik denk dat ik het nog wel even kan rekken, vind het gewoon zo speciaal om dat al in huis te hebben :)

Nou meiden, ik laat jullie voor ik het hele forum volschrijf!
Indra

Hoi meiden,

I.d. ook ik vind het leuk en gezellig om van iedereen weer wat te lezen. Heb overigens ook maar een mailtje naar de redactie gestuurd, dus misschien dat het helpt....

De  pijnlijke buik  + extra vaak moeten plassen (en dan komt er weinig...) dat ken ik ook van de afgelopen 2 a 3 weken. Ben vanochtend bij de verloskundige geweest voor een extra afspraak om nog maar eens even goed te vragen. Ja, i.d. bandenpijn (blaasontsteking was al uitgesloten door ha) en een uk die heel mooi groeit, zoals het hoort. Ook het hartje weer gehoord en schopjes tegen mijn baarmoeder, erg leuk! Ik heb ook het gevoel dat ik soms binnenin wat voel en dat klopt wel gaf de vk aan.
Haar advies: rustig op de bank gaan liggen en dan je hand op je buik leggen en er echt de tijd voor nemen, grote kans dat je dan toch van binnen wat voelt en evt ook al onder je hand, maar daar kan de uk nog te klein voor zijn.... Hoewel ik ben vandaag ook 18 weken + 2 dgn.

En wij willen het ook niet weten wat het wordt. Extra spannend straks, alleen wat lastiger met kleertjes, maar ja, straks zit je bij het kleine clubje waar het fout bleek...

groetjes Miranda

Hallo, leuk al die verhalen te lezen en idd weer veel dezelfde kwaaltjes. Zijn we toch niet de enige. Ik heb op moment weer heel erg steken in mijn buik. Kan ik die inruilen voor gekriebel, plopjes of een schopje van de kleine, hihih. Vanmorgen lag ik in bed en ineens weer kei harde buik. Toen heb ik mijn handen op mijn buik gelegd en werd minder, zo apart. Voelde gewoon onder mijn handen mijn buik meer ontspannen.

Ik ben er nog steeds niet echt uit of ik het nou wel of niet wil weten. Aan ene kant vind ik het wel heel speicaal als het een verrassing is. En aan andere kant soms ook wel praktisch om te weten.Maar denk toch optie 1, hahah. Maar we hebben nog 1,5 week om te twijfelen.

Is het misschien leuk idee om hier ook bij te gaan houden wanneer wie weer naar vk, gyn of ha moet voor controle en echo bezoekjes? En wanneer wie is uitgerekend. Ben wel benieuwd wie het eerste zal zijn, al duurt het nog zoooo lang, hahah

Liefs Nathalie

Oh, wat ben ik erg...
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling...
IK MOET HET WETEN!!!
Hahahaa!
Ik belde naar Marja Schouten voor een geslachtsbepaling in de 19e week ofzo.
Toen vroeg ze waarom ik wilde wachten. Ik gaf aan dat ik het zo zeker mogelijk wil weten...
Ze vroeg mijn lengte en gewicht en zei dat ze het heus wel eerder kon zien, of ik volgende week niet kon komen...
Eh...JA!

Ik heb de 20-weken echo pas in januari en dat vond ik al zo jammer.
Ik in het begin met mijn "geen extra echo, nergens voor nodig..."
Erg zeg...

Ja sorry mensen, ik vind het gewoon zo leuk om de opa's en oma's met kerst te verrassen en zelf hou ik niet van verrassingen.
Ik heb er wel zin in, kindje kijken...
Spannend zeg...
Pfoe....

Natalie

Ha Nathalie!! Zooooooooo herkenbaar :)
Ik wist al voor ik zwanger was dat ik het geslacht wilde weten, maar kreeg ook pas een afspraak in januari. Ben dan al 21 weken en las dat je 't dus echt al wel vroeger kon weten en dus meteen op zoek naar een echobureau (die hier in België overigens niet zo dik gezaaid zijn aangezien je hier standaard op controle gaat bij de gyn die zelf echo's maakt)! Ik heb op 19/12 een afpraak, ben dan 18w3d... Ik heb het wel voor mezelf gedaan maar ook enorm voor mijn man (die het dus niet weet!) en zodat ik inderdaad de familie met kerst kan verrassen, lijkt me zo leuk!

Maar ik moet wel toegeven dat ik er een beetje een dubbel gevoel bij heb, ik merk bij mezelf dat ik telkens de paar dagen voor een echo of een bezoek aan de vk (hartje luisteren!) een beetje nerveus wordt, zo van "als alles nog maar goed is"... Heb mezelf dus wel voorgenomen dat ik enkel het geslacht wil weten en verder niks. Voor de medische kant van de zaak wil ik gewoon tot de 20w echo wachten bij de gyn en dat ga ik ook echt zeggen tegen de arts die de pretecho maakt, dat hij/zij enkel een uitspraak over het geslacht mag maken... Anders ben ik in de tussenliggende periode toch weer niet te genieten!
Trouwens, wel leuk meegenomen is dat het blijkbaar bij ons een 3D echo zal zijn voor het geslacht. Die krijg je standaard helemaal niet, dus dat lijkt me wel eens fijn. Kost bovendien slechts 25 euro, dus dat heb ik er best voor over om 3 weken eerder het geslacht te weten :)

Terug
Bovenaan