Mei 2009: voor het eerst zwanger

Hallo allemaal,

Indra be ik herken het gevoel helemaal wat je hebt ik vind het ook iedere keer super spannend om naar de vk te gaan en ook weer heel leuk. Maandag mag ik weer en ben altijd heel blij als ze het hartje gevonden heeft. 15 december heb ik de 20 weken echo en hier verheug ik me heel erg op maar zie er ook heel erg tegenop.

Nathalie wat leuk dat je dan voor de kerst weet wat het gaat worden, als ik dat bij jullie lees dan denk ik soms ook zou het stiekem toch ook graag willen weten. Maar toch wil ik wachten en mijn man helemaal.

Nathalie_1984 wat vervelend van die steken in je buik, heb je die echt midden in de buik? Ik heb het vaak aan het einde van de dag rechts onderin.

Ik dacht een paar dagen terug dat ik de baby al gevoeld had een soort van kriebel, nu heb ik toch al een paar dagen helemaal niks gevoeld. Als jullie wat voelen kun je dan met je hand ook al wat voelen?

Verder ben ik zo blij want ik ben een stuk minder moe dan in het begin ik begin nu echt wat meer energie te krijgen.

Iedereen een fijne sinterklaasavond.
Groetjes

Hi Indra en co!
Ik ben ook voor ieder bezoekje ineens weer een beetje nerveus.
Maar ik ben toch erg blij dat we het volgende week al gaan weten.
En de eerste echo lijkt al weer zo lang geleden!

Ik voelde mijn baby toen ik gisteren in bad lag.
Ik legde mijn hand op mijn buik en heb rustig liggen wachten.
Normaal voel ik mijn eigen hartslag ook vrij erg en daar had ik nu niet zo'n last van.
Heeeel lichtjes voelde ik wat gefladder.
Weer 1 keertje, maar erg leuk!

Verder denk ik dat ik alles wat rustiger moet doen.
Ik heb weer energie, maar voel nu echt wel aan het eind van de dag dat ik het wat rustiger aan had moeten doen.
Mijn buik voelt dan wel eens gespannen aan en ik voel me niet zo lekker.
Mensen (familie enzo) rekenen er nog steeds de hele tijd op dat ik maar weer de trein en de bus pak om ze te bezoeken.
Ik merkte dat ik, toen ik me niet lekker voelde en de deur niet uitging, ik eigenlijk ook ineens niemand meer zag.
Nu heb ik aan het eind van de dag geen zin meer om nog eens te reizen.
Het is een beetje teleurstellend, ze hebben een bepaalde verwachting van me, die maak ik nu niet meer waar en nu zie ik mensen ineens gewoon niet.

Heb trouwens een erg leuke tekst voor een geboortekaartje gehoord:
"Het is me gelukt! Ik ben op mijn verjaardag geboren!"
Ja, ik hou ervan...
Geen zoet kaartje voor ons.

Hang in there girls!

Natalie

Goedemorgen, ja ik weet het het is nog vroeg, maar heb niet zo'n fijne nacht gehad
Wat wel fijn was is dat ik gisteren volgens mij onze kleine uk ff heb gevoeld. Idd een beetje een fladderd gevoel. Heb het nog niet weer gevoeld, maar het waren eindelijk eens geen steken. En heb sinds vannacht het idee dat uk wat omhoog is gekropen. Die steken heb ik verschillend, maar vaak links dat ik voel. Of dat mijn buik heel hard is, maar ik merk dat als ik mijn handen dan ff op mijn blote buik leg dat dat wel een beetje helpt. Maar die steekjes heb ik helaas nog steeds.

Hier twijfelen we nog steeds of we het willen weten. Nou ja we, meer ik, hahah. Voor mijn vriend hoeft het niet persee. En ik heb steeds meer zo iets van een verrassing is toch ook wel heel bijzonder. Maar tis ook wel handig om te weten, hihi. We hebben nog ff om erover na de te denken. Hier ook 15 december 20 weken echo.

Wens jullie allemaal heel fijn weekend.

Liefs Nathalie

Jeetje, ik ben hier even niet geweest en er staan toch veel nieuwe reacties...leuk om allemaal te lezen! Ik ben nu bijna 15 weken en gelukkig wordt de misselijkheid steeds minder. Nog wel steeds vlagen maar ik neem aan dat dat straks ook allemaal minder wordt.

Iedereen hier is nu een beetje in de fase van de 20-weken echo, ik ben eind mei uitgerekend dus moet echt nog heel lang wachten, 16 januari zijn wij pas aan de beurt.
Wat betreft de geslachtsbepaling, ik wil het heel graag weten  maar mijn vriend niet en ik denk niet dat het een goeie optie is dat alleen ik het weet want ik kan echt voor geen meter mijn mond houden.

Verder heb ik ook soms al het gevoel dat ik iets voel in mijn buik, een soort luchtbelletjes ofzo, is misschien wel erg vroeg maar ik zou niet weten wat het anders is???

Ik vind het nog steeds zo spannend allemaal.

Liefs Juul

De een voeld het eerder dan de andere hoor Juul, dus misschien kan het wel. Misschien is je kleine de afgelopen weken goed gegroeid en dat je hem/haar daarom nu al een beetje voeld. Ik heb gisteren voor het eerst een beetje fladderd gevoel gevoeld, maar nu nog niet echt iets meer, helaas. Maar komt allemaal wel, dalijk zullen we blij zijn als de kleine ff slaapt en niet tegen onze ribben aan trapt krijg ik steeds te horen. Maar eerste echte schopjes lijken me toch wel heel bijzonder, ook dat mijn vriend het kan voelen.

Liefs Nahtalie

Hallo Dames,
Nou ik lees allemaal goede vorderingen.
Dat geldt hier ook hoor moet ik zeggen.
Volgens mij heb ik gister voor het eerst echt de kleine gevoeld.
Mn man met zn grote eelthanden voelde nog niets, maar dat zal waarschijnlijk wel komen.

Goh kan echt niet wachten tot dinsdag. Dan hebben we de echo.
Ben echt zo benieuwd.

Blij voor jullie dat jullie je nu ook weer de oude gaan voelen. Er is niets minder dan ziek en moe zijn.

Ben toch maar gestopt met paardrijden. Ben toch stiekem wel bang dat ik er tzt een keertje ga afvallen omdat ik voorzichtiger ben. En dat voelt meneer wel hoor.

Nou eerst maar weer de groetjes
Mirjam

Hallo dames,

Vandaag weer bij de vk geweest. Ik vond zelf dat mijn buik niet zo gegroeid was maar mijn baarmoeder was toch van 13cm naar 21cm gegroeid. In totaal ben ik nu 8,5 kilo bijgekomen.
Ook heb ik weer duidelijk het hartje van onze baby kunnen horen,vind het altijd weer een geruststelling als ik het gehoord heb.
Nu op naar de 20 weken echo a.s. maandag dat vind ik toch wel spannend.

Groetjes Kim

Hey,
Alles goed met jullie dames?
Hier wel. We hebben vanmorgen de 20-weken echo gehad. Echt super. Dat was echt de moeite waard om zo naaruit te kijken. Hoop dat jullie dat straks ook zo gaan beleven.
Het lag mooi dat alles duidelijk te zien was en alle onderzoekjes gedaan konden worden.
Gelukkig geen afwijkingen te zien zo op deze echo.
Het lag geen tel stil en was ook al aan het duimzuigen leek het wel. Zal wel een grote drukte maker worden. (waren wij beide ook hihi)

We hebben alles ook nog mee gekregen op DVD, dus kunnen we het in alle rust nog wel een paar keer (of heel vaak) terug zien.
Echt een heel verschil met de termijn echo. Toen was het heel moeilijk om wat te zien.

Net ook nog even bij onze huisarts (verloskundige) geweest. Daar leek het ook allemaal goed. Dus kan er eerst weer 4 weken op vooruit.

Kim, het aftellen kan haast beginnen hoor. Echt de moeite waard.

De groetjes maar weer
Mirjam

Terug
Bovenaan