Mei 2009: voor het eerst zwanger

Fruts Wat erg meid. Succes met het verwerken.

Natalie (Eilatan) Wat leuk om te horen dat je zo'n leuk trouwfeest hebt gehad. Jammer dat je zo ziek bent geweest op je huwelijksreis. Wij wilde eigenlijk een lastminute boeken, maar daar hebben we heel erg last minute van af gezien omdat ik dat niet zag zitten zo vroeg in de zwangerschap. Zo te horen heb ik een goede keuze gemaakt.

Moontje wat fijn dat je echo goed was. 7 cm alweer! Wauw wat groed dat toch hard he? Een beetje oppassen als je suiker te hoog is, dat kan natuurlijk zwangerschapssuiker zijn

Mariska jij hebt 12 nov je echo? Dan gaan wij naar het hartje luisteren. Ik zal aan je denken die dag.

Anoniem wat fijn dat het toch goed blijkt te zijn. Het lijkt me verontrustend als je bloed verliest. Met verlof via uitzendbureau heb ik geen ervaring. Maar ik weet wel dat je recht hebt op 16 weken verlof en ik neem aan dat dat ook bij jou gewoon betaald wordt.

Ik heb vandaag 2 spijkerbroeken gekocht die heel laag sluiten en die zaten perfect! Ze moeten alleen nog ingekort worden (ik ben namelijk niet zo lang). Verder heb ik nog een shirtje en een vestje gekocht: mijn eerste positiekleding.
Ik zat alleen te twijfelen over zo'n buikband. Is dat handig om nu al te kopen? Of maar even wachten tot m'n buik wat groter is?

Hoi allemaal,

Wat fijn om te horen dat er weer een paar meiden  een goed echo hebben gehad.
Ik vond het ook zo bijzonder om het te zien bewegen.
Dinsdag mag ik terug naar de vk en dan krijg ik als alles goed gaat het hartje te horen, vind het toch weer een beetje spannend.

Eilatan van harte gefeliciteerd met je huwelijk! Wel jammer dat je je niet helemaal lekker hebt gevoeld op je huwelijksreis.

Bij mij is deze week de misselijkheid ook weer een beetje terug, vorige week ben ik nog trots aan het vertellen dat de misselijkheid zo goed als over is. Nu heb ik ook weer moeten overgeven.

Deedee ik heb 3 buikbanden gekregen met een zak positiekleren van mijn schoonzusje en deze passen toch nog lang niet. Ik zag dat er ook maten in zijn. Volgens mij zitten deze toch het mooist als je al best wel een buikje hebt.

Een fijn weekend,
Groetjes

Hoi allemaal,

ik zal mezelf eerst even voorstellen, mijn naam is anne en ik ben 26 jaar. Ben morgen 13 weken zwanger. Heb 7 oktober mijn termijnecho gehad en ook daaruit bleek dat ik 5 mei 2009 uitgerekend ben. maar dat was voor mij geen verrassing want dat had ik zelf al uitgerekend. Ben vanochtend naar de huisarts geweest en heb mijn bloeduitslagen terug gekregen, en ben helemaal gezond. en toen het belangrijkste van de ochtend, we konden weer even luisteren naar de baby en tot onze grote schrik kon de huisarts geen hartslag vinden. na 20 minuten zoeken hoorden we gelukkig een hartslag. dat was een pak van mijn hart.

Meiden, even gewoon een reactie om ons wat terug naar boven te brengen, want we vielen bijna van de eerste pagina af...
Maar geen nieuws is goed nieuws???
Bij mij begint het in elk geval toch langzaamaan te beteren. Morgen ben ik 11 weken en de misselijkheid en moeheid zijn iets meer onder controle, hoewel nog steeds aanwezig hoor... Maar dat begint de buik nu ook een beetje te zijn en dat is stiekem ook wel leuk :))
Over exact een week heb ik (eindelijk!!!!) de eerste echo dus momenteel is het vooral daar naar uitkijken...

hopelijk voelen jullie je allemaal al wat beter!!!
Indra

Welkom anne-nogwat-82
Wat leuk je bent op dezelfde dag uitgerekend als ik.
Welke bloeduitslagen bedoel je eigenlijk? Ik heb de huisarts alleen even gebeld om te vertellen dat ik zwanger was. Ik heb geen bloed hoeven laten onderzoeken hoor.

Indra Ik denk dat geen nieuws idd goed nieuws is. Met nu 13 weken kan ik zeggen dat de misselijkheid heel veel minder is. Al moet ik nog wel regelmatig wat eten. Maar nu helpt het ook elke keer en 's avonds voel ik me wel wat beter dan eerst.
Alvast veel plezier bij je echo volgende week!

Mikkie ik laat die buikbanden nog maar even voor wat het is hoor. Maar ik ben wel blij dat ik nu wat shirtjes heb die wat langer zijn, ik had elke keer het gevoel dat ik met een blote buik rondliep.

Hebben jullie het ook zo koud?
Mijn collega's lachen me gewoon uit, maar ik heb echt al een dikke trui nodig anders zit ik met blauwe handen op m'n werk.
Ach het hoort erbij.

hoi deedee,

Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik naar de huisarts geweest en heb zij direct en afspraak gemaakt voor een termijnecho om uit te rekenen wanneer ik ga bevallen.   ook moest ik bloed laten onderzoeken of ik hiv hepatitus had etc. ook zijn de bloedwaarden gemeten zoals ijzer gehalte. is standaard hier hoor ik weet niet beter.

hoi meiden

hoe is het met jullie?
hier gaat alles goed.
ben gisteren naar een babybeurs geweest hier in limburg het was er heel gezellig.
ben samen met mijn moeder en haar vriendin gegaan en heb een baby truitj en broekje gekregen.
er was veel info te krijgen en heb veel folders megekegen.

groetjes moontje

Hee hallo allemaal!
Leuk zeg, zo'n beurs!
Volgens mij ga ik in februari pas ofzo...

Ik heb de kinderen uit mijn klas verteld dat ik zwanger ben, heeelemaal geweldig!
Allemaal cadeautjes gekregen, iedere dag wel wat eigenlijk.
Ze zijn zo schattig; ik moest laatst spugen tijdens het lesgeven. Ik rennen, rent er eentje voor me uit, doet snel de deur open en roept me na; "Succes juf!"

Ze willen nu allemaal nooit kinderen, want dan moet je eerst seks hebben, iiiiieuuw!
Grappenmakers. Ik heb gezegd dat ik ze over een jaar of wat nog wel spreek...

T valt me wel zwaar nu, het werken, maar goed, het gaat al weer een stuk beter, zit nu in de 12e week...

Good luck!
Natalie

Terug
Bovenaan