Mei 2009: voor het eerst zwanger

Hoi meiden,

Juul, je vroeg hoe het is met de misselijkheid. Eigenlijk wel goed, nauwelijks klachten alleen als ik niet op tijd eet (vroeger ook al wel eens, maar nu helemaal). Verder wordt ik elke week een beetje minder moe, dus dat is heerlijk.

Ik ben al wel een kilo of 4 gegroeid, maar kan gelukkig nog 2 gewone broeken aan, want het zijn lage heupbroeken. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik 1 zwangerschapsspijkerbroek heb gekocht die heeeeeerlijk zit, maar ja die kan ik nog lang genoeg aan he. Afgelopen weekend wel lekker geshopt met mijn schoonzusje en 2 leuke jurkjes gekocht met een legging (dat ik die ooit nog eens ging dragen), dus nu kan ik voorlopig wel weer vooruit.

Leuk dat er nog steeds nieuwe meiden bijkomen voor mei 2009. Zetten jullie je gegevens ook even bij of in (krijg het zelf niet voor elkaar) de topic: mei 2009: (nieuwe) lijst met datums.......

Vandaag overigens voor de 2e keer bij de verloskundige geweest en alles was goed. Op 17 december hebben we de 20 weken echo, spannend.

groetjes Miranda

Hola!
Hoest nou?

Hoe gaat het met jullie koopzucht?
Ik wil allerlei dingen kopen en had tegen mezelf gezegd dat ik, als de echo goed zou zijn, helemaal los zou gaan.
Echo was prima, maar nu heb ik weer zoiets van "wil eerst weten wat het wordt, kan ik wat gerichter kopen, hahaha!
Nou heb ik ook al wel een buikje ( een beetje van mezelf, een beetje van...) maar nog niet genoeg voor het echte werk, afgezien van broeken.
@ Klimmie: wat geinig dat je jurkjes en leggings wil kopen en daar waarschijnlijk niet echt een type voor bent. Dat heb ik ook, vind dat zo leuk staan met zo'n buik erin!
Maar goed, daar wacht ik ook nog even mee...

Kortom, zit overal een beetje tussenin...

Morgen weer naar de vk, hoop dat we het hartje gaan beluisteren, al gaf het luisteren bij de echo al een goed gevoel waar ik tot nu toe op kan teren.

Ben benieuwd...

Tot laterzzzz
Natalie

Hoi meiden!
Bijna niemand zal me nog weten te herinneren, ik had me eind augustus, begin september aangemeld bij het mei '09 forum.Was 6 mei uitgerekend, maar helaas, met 6 weekjes ging het alweer mis.
Wilde jullie nu zeggen dat ik weer zwanger ben!
Moest 1 cyclus overslaan en eind september gingen we er weer voor en meteen was 't weer raak.Dus in juli, als jullie kindjes dik 2 maanden oud zijn hopen wij ons 4e kindje in onze armen te mogen sluiten...
Hopelijk gaan de komende weekjes snel voorbij, ben uiteraard nog geen 3 maanden.
Ik doe niks anders dan duimen momenteel.
Jullie allemaal veel succes!!!
Groetjes Roos.

Hallo allemaal,

Het is al een tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb, ik heb het veel te druk gehad.

Miss mama van harte gefeliciteerd met het goede nieuws.
Ook iedereen gefeliciteerd die het zelfde goede nieuws heeft.

Morgen ben ik 15 weken en ik heb al best wel een buikje. Krijg ook van iedereen te horen "zo jou buik groeit goed!" Ik vind het wel leuk dat je kunt zien dat ik zwanger ben, maar ben toch ook een beetje bang dat mijn buik straks giga wordt.
Maandag mag ik voor de derde keer naar de v.k, ik heb er wel weer zin in, even horen of alles goed gaat.
Mijn misselijkheid is zo goed als helemaal over. Wel ben ik nog altijd moe.

Iedereen succes met alles.
Groetjes

Hallo allemaal,

Wat leuk om al die verhalen te lezen van mensen die in dezelfde fase als ik zitten. Ik ben vandaag 12 weken en 3 dagen zwanger van mijn eerste kindje. Het is heel spannend allemaal, maar erg leuk. Ik ben al bij de verloskundige geweest (maar alleen voor intake) en ook bij het echocentrum (met 9 weken, met specifieke reden). Aanstaande maandag gaan we weer naar het echocentrum voor de termijnecho. Volgens de verloskundige is de uitgerekende datum 24 mei, maar dat kan maandag dus nog veranderen. Ik ben erg benieuwd. Verder heb ik niet zoveel kwaaltjes gehad, behalve wat moeheid en misselijkheid. Wel ben ik momenteel bezig een baan te zoeken, omdat ik nu 4 maanden ben afgestudeerd. Dat wil nog niet zo vlotten, ik vind het solliciteren wel lastig (in mijn beroepsgroep sowieso bijna onmogelijk, laat staan als zwangere).

Als laatste wil ik iedereen heel veel succes wensen met (hopelijk laatste) kwaaltjes, eerste echo's en natuurlijk het plezier van het zwanger zijn! Leuk om mee te lezen en soms zelf ook wat te posten.

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij. Ik heb even de schrik gehad want ik heb 3 nachten in het ziekenhuis gelegen. Ik was al 2 weken van de misselijkheid af, maar begon zo opeens op een ochtend met overgeven en dit wou niet stoppen. Ook water of ander vocht bleef niet binnen. Verloskundige en huisarts gebeld, dezegaven een pil tegen de misselijkheid, maar daar werd het alleen maar erger van. Tegen de avond naar de huisartsenpost gebeld en ik mocht meteen komen. Daar voor het eerst het hartje gehoord!! Was erg bijzonder!! Het bleek dat ik teveel afvalstoffen in mijn lichaam had en dat ik was uitgedroogd. Dit binnen 12 uur tijd!! Ik mocht meteen door naar het ziekenhuis en daar werd ik meteen aan een vochtinfuus gelegd en werd er bloed afgenomen. Het bleek dat mijn lichaam al bezig was om mijn eigen lichaamsvet om te zetten in braaksel. Het was allemaal erg pijnlijk en zeer vervelend. De volgende ochtend heb ik een echo gehad om te kijken of met de kleine alles goed was. Gelukkig was hier alles goed mee!! Ik zag de vingertjes en het begin v/d oortjes!! Ineens begon het te bewegen gooide het zichzelf omhoog, dit was een heel spaeciaal moment wat alles weer goed maakte.

Na nog 2 nachten aan het infuus mocht ik weer naar huis, nu is het een kwestie van aansterken en weer opnieuw leren eten. Helaas ben ik door dit alles ruim 4 kilo afgevallen, en zie je voorlopig nog geen buikje. Maar met onze kleine is alles prima, dus maakt de rest mij niets meer uit.

Dat was even een update over de laatste 3 weken. Fijn om te lezen dat het bij jullie allemaal goed gaat!! Ik weet nu dat dat beetje misselijk in de eerste weken niks was vergeleken bij wat laatst is gebeurt!! Denk hier maar aan en zet hem op!!! Het gaat over!!

Groetjes Corien.

Roos (miss mama) wat fijn dat je zo snel al weer zwanger bent geworden.
Ik hoop dat het deze keer helemaal goed zal gaan en 2 maanden na ons je kindje in je armen mag sluiten. Hoe voel je je?

Mikkie mijn buik begint ook echt te groeien hoor. Vrienden zeggen wel: houd je buik eens in. hahaha.

Bibelebonsje leuk dat je mee komt kletsen.
Mag ik vragen waarom je met 9 weken een echo had? Ik heb zelf met 8 weken een echo gehad omdat ik via IUI zwanger ben geworden. 3 weken later hadden we de termijn echo en wat een verschil! Van een garnaaltje naar een echt mensje, van 15 mm naar 49 mm echt ongelofelijk.Een baan zoeken als je zwanger bent lijkt me niet makkelijk, heel veel succes daarmee.

Corien jeetje 3 dagen ziekenhuis! Dat is niet niets.Dat je geen buikje ziet is toch niet zo belangrijk? Dat je weer gezond bent en dat alles goed is met je baby lijkt me zo'n 10000 keer belangrijker. Ik hoop dat de rest van je zwangerschap wat soepeler verloopt en dat je dit niet nog een keer hoef mee te maken.

Hier gaat alles z'n gangetje. Met de zwangerschap gaat alles goed. 's avonds moe en ik kan nog steeds niet uitslapen. Ik begin wat vaker lekkere trek te krijgen, maar dat probeer ik wat oinder controle te houden.
M'n schoonvader is ondertussen geopereerd en gelukkig is dat goed gegaan. Nu hopen dat hij goed hersteld. Het is wel een spannende tijd wat dat betreft. Ik hoop natuurlijk dat onze kleine straks 2 opa's en 2 oma's heeft en dat de opa's en oma's ook de tijd krijgen om de kleine te leren kennen. Maar dat heb je natuurlijk niet in de hand.

He meiden,

hier ook maar weer eens een berichtje. Vandaag nog de verloskundige aan de telefoon gehad ivm buikpijn.  Het is bandenpijn, uk + baarmoeder groeit heel hard de laatste week.
Ik had sinds een dag of 4 een drukkend gevoel (soms pijnlijk) in mijn onderbuik en sinds gisteravond trekt het ook wat naar de zijkanten. Het kon een urineweginfectie zijn of mijn banden/baarmoeder. Dat heb ik uiteindelijk via de huisarts laten kort sluiten en hoewel er wel een paar telefoontjes nodig waren ivm onduidelijke verhalen hoef ik nu niet aan de antibiotica, want een uwi is het niet.

Advies: ontspannen als je last hebt en niet doorgaan waar je mee bezig was.

Mijn buikje begint nog niet echt naar de voorkant te groeien en is afhankelijk van mijn kleding beter of slechter te zien. Wel krijg ik van alle kanten hele leuke reacties op mijn zwangerschap, dus dat is erg fijn.

Hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat en duim maar dat je geen bandenpijn krijgt, want die is niet fijn. (en ook niet dat je nog veeeeel vaker moet plassen daardoor, hihi).

groetjes miranda
16 wk + 2 dgn
17-12-08 20 wk echo en later op de dag 3e afspr verloskundige

Terug
Bovenaan