Mei 2009: voor het eerst zwanger

Hey medezwangeren!
Ik hoop dat jullie nog iemand kunnen gebruiken in de groep van mei 2009.

Ik ben Marjolein, 32 jaar en uitgerekend op 27 mei van ons eerste kindje!
Ik  woon al drie jaar buiten nederland, waarvan de laaste 1,5 jaar op Curacao, maar ik zou het heel gezellig vinden met nederlandse meiden van gedachten te wisselen. Het blijft tenslotte een hele gebeurtemis!
Tot nu toe heel erg moe en met vlagen een heel weeig gevoel, maar dat mag de pret niet drukken.
Vrijdag 7 nov. voor het eerst een echo, dus ik ben heeeeel benieuwd.

Groetjes en geniet,
Marjolein

Hey iedereen!!!

Deze namiddag de langverwachte eerste echo gehad en alles zag er super uit!!! Het kindje was heel beweeglijk en het heeft duidelijk al een eigen willetje want ik moest zelfs even gaan rondlopen en terugkomen omdat hij niet "juist" lag voor de nekplooimeting. Voor mij natuurlijk ideaal want zo heb ik lekker lang kunnen genieten :-D
Is echt zoooo bijzonder om dat kleine hummeltje dan ook echt te zien! Ben zo opgelucht dat alles in orde is... Zat de laatste dagen toch echt met wat zenuwen, ze kunnen bij zo'n echo toch ook een minder leuke vaststelling doen he...
Maar goed, ik zit dus op een hele roze wolk want ik ben ook verder dan gedacht! Zomaar even 6 dagen. De kleine uk wordt dus verwacht op 16/5 en zo spring ik van bijna 12 naar bijna 13 weken, al een week die ik niet meer moet doen, haha! Volgens die rekening ben ik trouwens een modelzwangere want is mijn misselijkheid overgegaan op 12 weken en 1 dag... ;-)
Goed, ik ga hier verder genieten!

groetjes,
Indra

hoi meiden

hier wee even een berichtje van mij.
ben gisteren bij de gyn geweest mijn bloeddruk was 152/75 volgens de gyn wat dit netjes.
toen ging een gyn inopleiding kijken hoe hoog de baarmoeder was maar ze voelde het niet zo goed omdat ik overgewicht heb en toe het hartje luisteren nou dat was me toch een ramp ze vondt het hartje niet nou ik haar verteld dat ze met de vorige echo onder onijn buik het hartje hoorde ne ja hoor heel ver weg hoor de ik het hartje. ik had het idee dat ze iets te voorzigtig was ze had gerust iets harder mogen drukken denk dat het hartje dan beter te horen was.
toen heeft ze de gyn er bij gehaald en die zei dat het ook kon zijn dat de kleine met het kontje naar voren lag en dan hoor je het htje ook niet zo goed.
mijn suiker was iets gedaald maar nog iet genoeg dus weer een ander dieet gekegen nu mot ik over 2 weken teug komen bij de gyn en dan zien we weer verder.

ik hoop dat jullie wat meer me schrijven want dat lijkt me gewoon iets leuker.

groetjes moontje

Hallo allemaal,

Ik zag dit forum en kon het niet laten om ook een berichtje te plaatsen.
Ook in ben in mei uitgerekend en voor de eerste keer zwanger.
Morgen ben ik precies 11,5 week, ik ben helaas vanaf week 6 al vreselijk misselijk en ik heb nog niet echt het gevoel dat het minder wordt. Dus ook de roze wolk heb ik nog niet gezien. Wel heb ik ons kleine mensje op de echo gezien en dan weet je waarvoor je het doet.

Aankomende dinsdag moet ik voor de 2e keer naar de verloskundige en kunnen we als het goed is het hartje horen...spannend!

Iedereen heel veel sterkte en maar hopen dat de ergste kwaaltjes over zijn over een paar weken.

Groetjes,

Juul

Sorry meiden ik ben al even niet meer geweest hier.
Even een tweede window openen zodat ik op iedereen kan reageren.

Indra wat fijn dat de echo goed was.
Die aantal weken die je zwanger bent klopt volgens mij niet altijd bij de echo hoor.
Ik had de echo met 11 weken en 1 dag en volgens de echo was ik 11 weken en 5 dagen.
Maar ik ben via IUI zwanger geworden en weet dus heel precies wanneer ik zwanger ben geraakt. Op het verslag heeft ze dan ook gewoon 11 weken en 1 dag ingevuld.
Mijn misselijkheid is ook een stuk minder. Maar bij mij neemt het langzaam af. Ik eet nog steeds wel wat om 10 uur en om 15 uur. Dan voel ik me gewoon beter.

Moontje het is idd gezelliger als er wat meer geschrevewn wordt. Helaas had ik  door familie omstandigheden wel wat anders aan m'n hoofd. Hopelijk komt hier snel verandering in. M'n schoonvader is ernstig ziek en we hopen dat hij deze week geopereerd wordt. Als het weer wat beter gaat met hem, kan ik weer wat meer genieten van het zwanger zijn.
Wij gaan woensdag naar het hartje luisteren, ik hoop dat het dan goed te horen is.
Heb je suikerziekte? Of heb je zwangerschapssuiker?

He Juul die misselijkheid wordt vast binnenkort minder. Wat leuk dat jij ook deze week het hartje gaat luisteren. Jij op dinsdag ik op woensdag. Laat je even weten hoe het was?

Mijn buik begint nu echt wel te groeien hoor. Het valt de meeste mensen nog steeds niet op. Terwijl ik denk: hoe kan je dat nou niet zien? hahaha Bij je eigen lijf valt alles meteen op he.
Ik heb van mijn moeder creme gehad voor op m'n buik en douche scub van zwitsal leuk he? Lekker spul hoor.

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer.
Ook bij is de lengte van mijn zwangerschap niet helemaal duidelijk...als ik afga op de eerste dag van mijn laatste menstruatie ben ik nu al over de 12 weken maar de echo wijst uit dat ik nu 11 weken en 3 dagen zwanger ben.
Kortom, een aantal dagen verschil...nou   ja we zullen wel zien.

Mijn vriend en ik zijn net terug van de 2e afspraak bij de verloskundige. En na 11/12 weken is het altijd een beetje afwachten of de baby goed ligt en je het hartje kunt horen...maar ja hoor binnen 1 seconde hoorden we het. Jeetje wat is dat speciaal  zeg!
DeeDee1973,  ik hoop dat het bij  jou/jullie morgen ook te horen is. Het is zo mooi en je hebt toch weer het gevoel dat alles goed gaat daarbinnen....

Hoe is het verder met jullie misselijkheid? Bij mij wordt het volgens mij de laatste dagen wel wat minder. Ik hoop zo dat dat doorzet en ik gewoon kan gaan genieten!

Voor iedereen, rustig aan, sterkte met alle kwaaltjes.

Liefs Juul

HoiHoi,
Af en toe lees ik de forums op jongegezinnen eens door en zag dat er nu een forum van mei 2009 is.
Ik ben Mirjam, 25 jaar oud, en 15,5 week zwanger van ons eerste kindje.
De gehele periode is voor mij vlekkeloos verlopen. Nooit misselijk geweest, alleen een beetje moe. Maar ja zolang ik naar mn lichaam luister is er niets aan de hand.
Paardrijden gaat nog steeds goed en het werk op de boerderij thuis ook.
Ik ben nog maar een heel klein beetje aangekomen maar moet wel al zwangerschapsbroeken dragen. Pas niet meer in mn gewone broeken.
7 weken geleden hebben we de termijn echo gehad en dat was prachtig om te zien.
Het was al een aardige druktemaker. Lag geen moment stil. En dat kan niet anders met zulke ouders hihi (ook grote druktemakers)
Volgende week heb ik weer een afspraak bij de huisarts (ook onze verloskundige) 3e keer alweer. Tijd gaat wel snel hoor en nu helemaal met die drukke feestdagen op komst.

Nou de groetjes eerst maar weer en dames genietse van de mooie beelden op de echo

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum was...ben druk geweest met andere dingen. o.a. druk bezig met mijn afstuderen, wat gewoon errug veel tijd kost, veel werken en op zoek naar een andere woning (welke we inmiddels wel gevonden hebben)
Hier gaat alles zijn gangetje. Voel me stukken beter als een aantal weken geleden. Ben niet meer misselijk, tenzij ik niet op tijd eet en de vermoeidheid is ook een stuk minder.
Morgen om 19.00 heb ik mijn eerste echo en kan ik dan eindelijk onze kleine uk zien. Vind het nu wel erg spannend, benieuwd of alles goed is enzo en natuurlijk hoe lang ik nu precies zwanger zal zijn (volgens eigen berekening morgen precies 12 weken)

@marjolein
Welkom hier en gefeliciteerd nog met je zwangerschap. Leuk dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend. Zag dat jij al een echo hebt gehad op 7-11.Hoe was het?

@Indra
Wat fijn voor je dat de eerste echo goed was. Lijkt me toch een geruststelling

@Deedee
Wat leuk dat je morgen voor de 1e keer naar het hartje gaat luisteren. Lijkt me helemaal super om dat te horen. Wens je alvast heel veel plezier en laat je nog even weten hoe het was?
Sterkte met je schoonvader. Hoop dat het snel weer beter met hem gaat en jij weer volop kan genieten van je zwangerschap.

@kleinduimpje
Welkom hier en nog van harte met je zwangerschap!

Terug
Bovenaan