Mei 2021 ❤

Pff..bij de eerste zwangerschap hielden wij het ook niet vol om te wachten tot de 12 weken omdat wij een bbq hadden met vrienden en ik lust ook wel een wijntje ? dus dat viel ook wel op.
En wij gaan het deze week al aan onze beste vrienden vertellen en volgende week denk ik aan onze ouders en dan wachten we nog wel even met de rest van de familie/vrienden.
wij gaan het op een hele "originele" manier vertellen, maar niet heus.
Ons zoontje van 2,5 krijgt een shirt aan met: ik word grote broer. 
en wat zijn jullie plannen?

Ik ga ook maandag naar de verloskundige bellen. Ons plan is ook om de eerste echo af te wachten en dan aan (schoon)ouders, broers en  zussen  te vertellen. 
Voor de "reveal" moeten we nog een leuk plannetje bedenken ? m'n vriend vindt het wel grappig om onze hond zo'n bandana om te doen met "my parents are getting me a human" erop hahaha. 
Ik voel me overigens nog niet echt anders als anders. Wel iets meer moe en net als jij Basje voel ik me echt super opgeblazen! 
Volgend weekend ga ik een weekend weg met m'n werk. Hebben jullie nog goede "smoezen" voor niet drinken? Ik kom niet verder dan de antibiotica smoes ?

Ha allemaal!
Ik ben vandaag 5 weken zwanger.
Het is de eerste zwangerschap, maar ik heb gelukkig vrij weinig symptomen. Alleen elke keer heel kort een buikpijnvlaag.
Zaterdag leek er op dat ik een migraineaanval kreeg. Ik raakte verdoofd bij mijn gebit en mijn vingers raakten verdoofd. Wazig zicht en ik volgde niks meer toen ik in een kamer van 8 personen zat. Gelukkig geen hoofdpijn gekregen.
Zelf voel ik nog geen haast om de vk te bellen, maar moet ik dat wel doen? Je krijgt toch rond 8 weken pas een echo en met de 20 weken?
Hebben jullie al last van misselijkheid?

[quote quote=10355389] Zelf voel ik nog geen haast om de vk te bellen, maar moet ik dat wel doen? [/quote]
Op de site van de praktijk waar ik heen wil staat ook dat je vanaf 6 weken kan bellen voor een afspraak rond de 8/9 weken. Dus je kan prima volgende week bellen. Denk dat veel meiden snel bellen zodat ze een datum hebben om naar toe te leven! Zelf ben ik nu 4w+6d en ga denk ik vandaag of morgen alvast bellen. Gewoon zodat ik een datum weet haha. 
Ik voel me overigens nog niet misselijk!

[quote quote=10355743] Op de site van de praktijk waar ik heen wil staat ook dat je vanaf 6 weken kan bellen voor een afspraak rond de 8/9 weken. Dus je kan prima volgende week bellen. Denk dat veel meiden snel bellen zodat ze een datum hebben om naar toe te leven! Zelf ben ik nu 4w+6d en ga denk ik vandaag of morgen alvast bellen. Gewoon zodat ik een datum weet haha. Ik voel me overigens nog niet misselijk![/quote]
Ik las dat je bij een basisverzekering alleen de 12 en 20 weken echo vergoed wordt, klopt dat? Of is de 8-10 echo tegenwoordig ook bij de basisverzekering inbegrepen?

Hi :) Gefeliciteerd met jullie zwangerschap allemaal! Mijn naam is Kirsten, 28 jaar en als het goed is vandaag 6 + 1 zwanger van ons eerste kindje. Helaas een jaar geleden een miskraam gehad en sindsdien bezig met een fertiliteitstraject. Ik ben super blij, maar ook heel erg bang. Gelukkig heb ik aanstaande vrijdag mijn eerste echo bij de gynaecoloog. Hebben meer van jullie mee gemaakt dat alle kwalen ineens stopten? Ik heb dit nu sinds 2 dagen: pijn in mijn borsten volledig weg en ook veel minder misselijk. De zwangerschapstesten blijven wel duidelijk positief gelukkig.  Liefs   

[quote quote=10355954] Ik las dat je bij een basisverzekering alleen de 12 en 20 weken echo vergoed wordt, klopt dat? Of is de 8-10 echo tegenwoordig ook bij de basisverzekering inbegrepen?[/quote]
Dat zal dan per praktijk verschillen! Bij mijn praktijk wordt er "geadverteerd" met 8weken echo. Dus dan ga ik er vanuit dat die vergoed wordt. Ze heeft er niks van gezegd in ieder geval dat ik het zelf moest betalen ofzo.

Terug
Bovenaan