mei stopper?? deel 2

hoi,

vlinder,
wat leuk dat je school bijna af is dan, heerlijk, zo moe in de les zitten is   niet leuk he.
en gelukkig dat je je goed voelt. heerlijk joh. echt fijn.
geniet lekker verder he?

blondje,
het is inderdaad spannend he. hihi.
leuk hoor. ik ga straks ff kijken.

jmv,
het is inderdaad erg fijn dat het geen blaasontsteking is. dokter zei ook dat je daar heel niet op zit te wachten als je
beginnend zwanger bent,wil worden.
en gaat meer en meer op zwanger worden lijken.
heb nu ook wat buikpijn in midden van buik, wat ik ook heb voor ongi, maar dit heb ik afgelopen week ook al af en toe gehad
alleen ga je het nu meer laten samenhangen met ongesteldheid.

mooie dromen,
ik hoop ook dat ik dikke streep krijg, maar ga er toch om twijfelen hoor. echt moeilijk om positief te blijven.
haha naam van ha kwijt, rekken omlopen, er staat ons nog wat te wachten als we zwanger zijn,
ik botste net met me kop tegen punt van kast, terwijl ik hem zelf open had gezet :s hoezo stom? haha.

nou dames. ik ga weer.
krijg zo visite.

liefs

He Schmetterling, hoeveel echos krijg je eigenlijk als je zwanger bent? Begreep dat het alleen inwendig is in begin zwangerschap?

Bedankt voor uitleg Hyves! Ik ga erover denken, sein me maar in als ik dingen ga missen dan kom ik erbij!

Hallo kletsdames

Kom net van mijn werk, was eigenlijk om 22.30 uur afgewerkt. WAT EEN HEKTIEK. kregen nog een crisis binnen op het laatste moment. Moest ik even kwijt.

Mijn ongesteldheid is anders dan normaal. vind het echt raar. Is misschien een beetje vies, maar wil het toch even opschrijven. Heb bij mijn bloed allemaal gekke slierten en frutsels, en toen straks zat er echt een klonter bij, leek geen bloedpropje, maar een raar op elkaar gepropt velletje.  Weet niet wat het is. Dit heb ik normaal niet. Echt gek.

Bloemetje: ik hoop echt dat je vet positief test. Ik duim voor je.

Ik weet niet meer wie nu heel snel een echo kreeg, maar in ieder geval heel veel succes en geniet ervan.

Karin: hoe was je vakantie nog? Niet meer zo'n slechte dag ertussen gehad op het laatst. Kan zijn dat je dit al geschreven hebt, maar dan heb ik er overheen gelezen. Word ook zoveel geschreven. Nog even en we zitten weer aan de 700 berichten.

Verder iedereen een prettige nacht, ik ga ook maar slapen, ben eigenlijk klaar wakker nu na zo'n lange inspannende dienst.

Liefs Joyce

Hey meiden,

jee wat een hoop zwangeren! degene die ik nog gemist heb: HARTELIJK GEFELICITEERD!!!!

En bloemetje, ik hoop zo voor je dat je zwanger bent, gun het je echt.
Ik had zelf afgelopen keer eigenlijk ook wel goede hoop maar helaas en ik weet nu hoe je dan kunt balen zeg....

Tja, ik ben druk aan het klussen, als het goed is vrijdag weer eisprong, maar wil deze keer wel nog meer kansen benutten. Ik hoop dat ik met alle andere klussers en wachtenden de zwangeren snel opvolg. want ik ben toch wel een beetje jaloers hoor...... (nou ja beetje veel dan, maar ben wel heel blij voor jullie...)

ik wordt soms een beetje onzeker, al weet ik dat ik pas in de 3e ronde zit, dus daarom vind ik het wel fijn even tegen jullie te spuien.
In mijn eigen en mijn schoonfamilie is namelijk iedereen al zwanger in de eerste ronde, een enkele "pas" is de 2e ronde en een heleboel al voordat het de bedoeling was! Gelukkig kan ik het er ook nog aan wijten dat de meeste iets ouder zijn en lang niet allemaal de pil hebben gebruikt en omdat ik moest ontpillen het logisch is dat het in een normaal tempo gaat. Stel ik mezelf toch nog een beetje gerust...want een enkele tante (zussen van mijn vader waar ik het meeste op lijk) hebben kennelijk wel moeite gehad met het krijgen van een kleintje of is noodzakelijkerwijs toch bij 1 gebleven.

nou ja, we zien wel, we zijn nog maar net begonnen moet je maar denken, want we zitten nog lang niet aan het gemiddelde (en het lijkt nu al heel lang...)

Ik heb gisteren sinds zaterdag "even" bijgelezen, maar had toen dus door de vele berichten niet eens tijd meer om te reageren.
Ik zal zo eens even op hyves kijken en denk ook wel aanmelden.... mijn plaatje is geen foto maar de cover van een cd van een band en mijn hyvesnaam is gewoon mijn volledige eigen naam (dan moet je me vast wel herkennen, of je kent de band misschien niet...)

en oww het gaat supergoed met ons forum, dus meiden, we houden contact, die glitters blijven we verdelen!!!!!!

liefs leeuwtje

He,

ik krijg 3 grote echo's. Echt uitgebreid. En hartactiviteit wordt ook steeds gemeten aan het eind van de zwangerschap. Is een beetje uitgebreider dan in ned.

En bloemetje, al getest????

ik ben oko erg vergeetachtig, vergeet de stomste dingen. Best vervelend, maar ja, zo erg is het niet he.

Liefs,

Zo weer even een berichtje van mij. Gisteren was weer een erg slechte dag, de hele dag kotsmisselijk en zoooooooooooo moe, en helaas voelt het vandaag nog niet veel beter... Ik voelde me op vakantie beter dan nu ik weer thuis ben. Waar dat dan aan ligt? Geen idee, maar het is niet anders. En allemaal voor het goede doel, he?

Ik hoef gelukkig niet te braken, maar eten gaat wel wat minder. En inmiddels lust ik ook geen koffie en thee meer, vruchtesappen smaken niet, van water krijg ik een waterbuik etc, etc. Het blijft krom dat je moet eten bij misselijkheid en het kost me nu (vooral in ochtend) echt moeite om er wat in te proppen. Hopelijk gaat het over een paar weken weer over. Ik ben nu in ieder geval errug blij dat manlief nog thuis is en Christian onder zijn hoede kan nemen!

Mooie dromen, ik herken veel van je klachtjes, ha ha. Vooral ook idd dat buiten adem, als ik nu een trap op ga, lijk ik net een oud wijf... Dat gaat voorlopig ook echt niet meer weg, neem maar van mij aan. Tja, dat hoort er ook bij. Het zou leuk zijn als we idd gelijk op gaan, ik ben benieuwd wat jouw echo gaat zeggen! Je hebt trouwens in Nederland recht op 2 echo's, een termijnecho en een screeningsecho met 20 weken. In principe zijn alle andere echo's op medische indicatie. Je kunt natuurlijk wel altijd zelf een pretecho laten maken tegen betaling. Ik heb het bij Christian nooit gedaan, aangezien ik vanaf 28 weken regelmatig groeiecho's heb gekregen omdat hij zo groot was (medische indicatie dus).

Joyce, ik had het idd vast al ergens geschreven, maar ik heb echt een hele leuke vakantie gehad! Goed weer, leuke dingen gedaan en gelukkig dus maar 3 van de 14 dagen ziek op bed gelegen. Wat betreft die 'klonten en slierten' in je menstruatie, ik moet zeggen dat ik dat regelmatig bij een normale menstruatie heb, zo om de 4-5 maanden. Ik denk dat het 'stukjes' baarmoederslijmvlies zijn, die afgestoten worden. Maar als je dit nog nooit hebt meegemaakt, misschien is het dan bij jou iets anders?

Schmetterling, hoeveel echo's ga je wel niet krijgen?? Toch wel leuk om eens te horen (en mee te maken voor jou?) hoe dit er allemaal in Duitsland aan toe gaat! Ik hoop dat je idd heel wat meer te zien gaat krijgen! Voel je je verder goed?

Vlinder, ook nog een opleiding naast je baan? Poeh, geen wonder dat je moe bent! Fijn dat het nu afgelopen is, want idd die vermoeidheid is geen pretje als je eigenlijk moet concentreren enzo... Fijn dat jij je verder ook goed voelt.

Bloemetje, nu wordt het echt spannend!!! Pfff, en dan idd van alles in je lijf voelen, wat gaan de dagen dan langzaam voorbij, he? Ik hoop het zo voor je!! En je weet het, een negatieve test deze week zegt nog niets, he? Zolang de RD's maar wegblijven. Ik duim, duim, duim !

Oh ja, nog een vraagje voor de zwangeren: hebben jullie al een besluit genomen over de combinatietest cq nekplooimeting?? En voor de moeders onder ons, heb je het de vorige keer wel/niet laten doen? Ik hink nog steeds een beetje op 2 gedachten. Ik heb het de vorige keer wel laten doen, maar ja, het blijft een risicoschatting, dus tja, wat zegt zo'n uitslag me nu eigenlijk? Ga er nog maar eens over nadenken (manlief wil het trouwens gewoon doen)...

Ik heb me trouwens ook aangemeld bij de hyves, ga eens even kijken of ik al geaccepteerd ben, hi hi!

hoi,

yocher,
balen dat je zo een inspannende dienst had? niet erg leuk.
maar wel lekker geslapen? ik ga zo boodschappen doen en daarna ff op bed, ik ben zo moe.
pff. dus ga vandaag echt niets meer doen.

leeuwtje,
het is inderdaad balen als je goede hoop hebt, en zeker dat in jullie families iedereen snel zwanger is. dat is niet leuk dan, ik hoop dat jullie snel volgen.

schmetterling.
wel leuk dat je zo goed word opgevolgd.
al vind ik het opvolgen van ha en vk hier in nederland ook weer beter dan in belgie hoor.

karin,
balen dat het weer minder gaat. pff, hoe ga je dat op je werk doen? ga je het dan wel vertellen als je je dan zo beroerd voelt? of volhouden en het pas na een tijdje zeggen?

nou dames, haha, heb jullie in spanning gehouden he. hihi.
hier nog geen ongesteldheid, en test heb ik vandaag niet gedaan, gek he, ga er wel een te vroeg doen waarvan ik weet dat ie negatief word, maar nu doe ik het niet. haha.
als ik morgen nog niet ongesteld bent misschien, of anders vrijdag, want dan zit ik echt aan het maximum van afgelopen cyclussen, dan zit ik op dag 29. en dat heb ik een keer gehad. de andere waren allemaal 27,28dagen.
ook niet echt tekenen van ongi, niet echt buikpijn, geen vreetbuien.
het enige wat ik nu heb is dat ik ongelofelijk moe ben, en sommige plekjes in buik opgeblazen zijn, en ik minder naar toilet ga dan normaal.

nou dames, ik hou jullie op de hoogte.

xx

Hallo allemaal
even een berichtje van mij. ik kom nu in de wachtweek voor te kunnen testen, dus heel spannend weer.

@bloemetje
OOh bloemetje, wat spannend.
Ik denk dat ik niet zou kunnen wachten met testen zelf. Maar ik ben dan ook heel nieuwsgierig en ongeduldig van aard.
Ik duim voor je dat het raak is.
@Karin
ik heb 2 kinderen. Bij de eerste heb ik geen nekplooimeting en verder geen enkele prenatale test gedaan. Gelukkig is Marijn een gezonde jongen.
Bij de tweede zwangerschap heb ik een nekplooimeting gedaan. Uitslag was slecht: kans van 1 op 30 op een kindje met chromosoom afwijking. En toen besloten tot vruchtwaterpunctie. Uitslag: gezond kind!

De reden waarom we bij de 2e wel wilde testen is omdat ik al een kindje had. En ik was ook weer 2 jaar ouder. Het moeilijke van testen is dat je voorafgaand aan de test eigenlijk moet weten wat je gaat besluiten bij een slechte uitslag. En dat is heel moeilijk. Want wat je bedenkt is op het moment van handelen heel emotioneel.
Ik was dan ook uitzinnig van vreugde toen ik hoorde dat de punctie goed was. Want dan de zwangerschap afbreken lijkt me echt een hel.

Iedereen beslist dit zelf en voor zijn gezin. Maar ik zal voor onze derde spruit ( als het zover mag komen) ook weer kiezen voor nekplooimeting en punctie. Gewoon omdat ik nu 2 kinderen heb en ik 35 ben.

Ik denk wel,  dat wanneer je nu al weet dat je hoe dan ook je baby wilt laten komen (dus ongeacht afwijking) je wellicht moet overwegen om niet te testen. Want het zijn namelijk zéér onzekere weken met testen en wachten op de uitslag.

succes met de beslissing
groetjes mama van marijn

Terug
Bovenaan