mei stopper?? deel 2

Dag allemaal,

Ik denk elke dag aan jullie hoor, en duim extra hard. Maar, de zon moet gewoon gaan schijnen want dan zijn de zaadcellen actiever, vandaar dat mei een goede maand was. Augustus wordt het weer mooi weer, dus dan extra veel klussen!

Net de tandarts ingelicht die zei vorige keer: ik denk dat het heel snel gaat bij je, en ze had gelijk. Ze was helemaal blij voor me, heb altijd wat dus ken haar goed, en ze denkt dat het een meisje wordt.

Wat betreft Downsyndroom, en de prenatale screening. Ik twijfel nog. In de familie komt het niet voor, en de nekplooi met je leeftijd en je bloed is een kansberekening. Als die niet helemaal goed is, ga je wel verder denk ik en dan zit je aan een vlokkentest of vruchtwaterpunctie vast. Ik vind het dubbel, tuurlijk wil je een gezond kindje, maar aan de andere kant, een aantal van mijn vriendinnen hebben geen kindje met het down syndroom, maar tijdens de bevalling zijn er wel andere complicaties ontstaan. 1 kindje is zo te vroeg geboren dat ze nu met 3 jaar te horen heeft gekregen dat ze nooit kan praten en zich niet verder zal ontwikkelen. Ik bedoel er mee te zeggen dat je met het weten dat het geen Downsyndroom heeft, niet uitsluit dat het niet wat anders heeft. Ik kan me wel voorstellen als het veel in de familie voorkomt dat er voor kiest, maar wij twijfelen erover. Als ik namelijk een kansberekening heb die niet positief is, wil ik weten of het wel of geen Down heeft, en als ik het weet, wat dan?????

Een vriendin van me had de eerste 3 maanden heel erg veel bloedverlies, zelfs de arts wist het niet. Dit was bij het 2e kindje, hier heeft ze het wel gedaan omdat ze dacht dat het eigenlijk een miskraam had moeten worden, maar gelukkig is alles goed.

Aan de andere kant worden veel zwangerschappen automatisch door het lichaam afgbroken in de eerste 12 weken om een niet compleet kindjde te voorkomen. De vriendin van mijn vaders vriend heeft een eigen medisch kinderdagverblijf. Al die kinderen hebben wat, maar ze zijn wel gelukkig.

Ik heb aanstaande maandag mijn echo dus ben uberhaupt al heel gelukkig als ik te horen krijg dat het hartje klopt!!!

Gisteren was ik op bezoek bij 2 vriendinnen met kindjes, erg leuk maar ook vermoeiend!

Nou meiden, succes met klussen, bij mij staat het even stil door de buikkrampen, maar dat schijnt straks te verdwijnen.

Ik denk aan jullie en duim nog harder!!!!

Oh ja het vertellen. Als maandag alles goed is vertellen we het vrijdag aan mijn ouders (heb een boekje van oma en opa Nijn gekocht en daar een gedichtje ingezet wat mijn opa in mijn poezie album heeft geschreven en slaat op kleinzoon of kleindochter). Voor mijn schoonmoeder een boekje van Dribbel naar oma. Voor mijn schoonvader en vriendin haal ik een koffertje en doe hier speen, pyama etc in en een kaartje: mag ik volgend jaar een keer komen logeren. Voor de broer van mijn vriend en zijn vriendin een rompertje met hierop oom en tante gedrukt met hun namen en de uitgerekende datum.

Ja, hoelang moet je wachten met vertellen, als het hartje klopt heb ik vertrouwen en het kan ook met 20 weken misgaan, dat hoop je nooit maar kan wel. Dus zaterdag hebben we een barbeque en vanaf dat moment informeren we gewoon de vrienden zoals we ze zien.

Oh ja de oma en opa van mijn vriend die krijgen roze en blauwe chocola, zal wel even duren voor het kwartje valt!

Gisteren wel weer leuke ideen opgedaan voor babykamer en plakboek bij die vriendin. Ik ga een zwangerschapsagenda bijhouden en boek zwanger en bevalling. Daarna ga ik een dagboek bijhouden op de pc en dit verwerken met fotos, en dan tot de eerste paar jaar.

Genoeg te doen dus, en leuk ben dol op fotos plakken enzo!

Gewicht, nog niks aangekomen dus ben benieuwd. Wel bolle buik na eten en snel vol. En.............HEEL irritant van die zware benen in de nacht, pins and needles, je kan dan echt niet slapen. Heb gel van Weleda, en anders worden het maar steunkousen in de nacht, ziet niemand!

De dvd heet Het wonder van een nieuw leven. Zag net dat je hem cadeau kan krijgen als je meedoet met moeders voor moeders.

hoi meiden....

ik ben de laatste dagen een beetje stil mee aan het lezen, maar ik ben zo bang dat het mis gaat hierzo.....
ik verlies al sinds maandagavond wat bruin bloed, en sinds vandaag ook rood en het wordt steeds iets meer....
verder voel ik me prima, borsten groeien, zijn ook gevoelliger en sinds gisteren zijn de aderen duidelijk te zien......
heb ook helemaal geen kramp of steek, maar het begint er op te lijken dat ik zomaar weer ongesteld wordt........

heb de gynaecoloog gebeld en deze zegt dat het niks hoeft te betekenenen zolang ik geen kramp heb moet ik het maar gewoon op zijn beloop laten, maar ja....zorgen maak je je toch he....
heb echt een dip.....barst iedere keer in tranen uit zo onzeker wordt je hiervan.
moet nog een week wachten op de echo, dus dat wordt een nare week.....

zo...nu heb ik het even lekker van me afgeschreven...........

verder duim ik nog steeds even hard voor jullie hoor....

bloemetje kom op meid...... het moet nu toch echt een keer raak zijn!!!

zo even een klein berichtje van deze kant

de vorige keer was ik op dag 27 laat in de avond ongi geworden
nu zit ik ook op dag 27 maar ben nog niet ongi geworden..
Wel heb ik constant het gevoel dat ik het ga worden heb de
hele dag al  een negatief gevoel vn ach ik word toch wel ongi
want ik ben niet zwanger dus tja zit niet echt lekker in me velletje...
Denk dan ook zeker dat ik morgen niet eens op de wachtbank terecht
kom maar dat ik tegen de avond (moe werken) wel een berichtje zal
plaatsen dat ik ongi wakker ben geworden........
hoop klein beetje op een zwangerschapje hoor

Tot morgen dan maar weer!!!!!!!!
Groetjes 21052007

hoi ester wat naar voor je ik begrijp dat je je kut voelt
en heel onzeker
ik duim extra hart voor je dat er niets aan de hand is
en dat  je volgende week gewoon een mooie echo heb met een kloppend hartje  
ik hoop het zo voor je  

bloemetje ik hoop dat ik jullie niet al te lang in spanning hoef te laten  
is voor mezelf ook niet leuk  
maar beloof me dat jij dat ook niet doen ons zo lang in spanning laten haha  

Ik voel me  vanaf vanavond een beetje misselijk en mijn borsten doen nog ietsje meer  pijn  
maar ik blijf erbij dat het mijn beginnende ongi is
wil namelijk niet weer te veel hoop hebben en dat alles  in het niets loopt  
dat was toch een behoorlijke klap namelijk en wil dat niet nog een keer  
over 5 dagen zou ik ongi moeten worden dus als ik het nog niet ben ga ik over een week testen.moeilijk om nog een week te wachten maar ik ga er voor wil namelijk niet graag een negatieve test zien.

goeiemorgen dames

Heb toch nog even tijd om julie te laten weten dat ik op dit
moment nog niet ongi ben mogt ik het vanavond nog niet zijn
zet ik mezelf wel op de wachtlijst...
Me gevoel is niks veranderd verwacht dan ook zeker vandaag
nog ongi te worden zoniet dan ga ik zondag testen...

Hai ester
Hoe is het nu met je ?? is het al gestopt met bloedde?
Kan me inderdaad goed voorstellen dat je hier heel onzeker van word
toch zijn er een hoop vrouwen die hier ook last van hebben gehad en
toch een heel gezond kindje hebben gekregen...
Hoop voor jou dat het snel beter gaat..

Groetjes 21052007

hoi dames

Ik heb hier nog steeds erg veel kramp in mijn buik
mijn borsten voel ik ineens niet meer
en ben ook niet meer misselijk ik had gisteravond ook echt het idee dat ik ongi ging worden.
Want voor dat ik naar bed ging ging ik even plassen en het was een beetje licht roze
dus dacht nu gaat het komen maar vanmorgen weer lichtroze maar verder niets.
Nu hadden we gister wel gekookte bietjes gegeten dus dat is natuulijk heel erg rood maar komt dat ook in je plas?
Mijn vriend zij namelijk vanmorgen dat hij ook rood door zijn plas had hmmmm
zal het dan toch van de bietjes komen?Ik weet het nu ff niet meer want als ik zeg maar me afveeg zie ik geen bloed of was er op kan duiden dat ik ongi gaat worden.Maar in mijn buik voelt het wel zo.Die kramp heb ik zeg maar dat het niet lang meer gaat duren.
weten jullie of je in je plas kleurstof kan krijgen van wat je heb gegeten

Terug
Bovenaan