mei stoppers??

Hoe doen jullie het eigenlijk, zijn jullie al aan de foliumzuur?
Ik ben er meteen mee begonnen toen we besloten om voor een tweede te gaan.

En voor de rokers onder ons, stoppen jullie nu al met roken of pas als je echt zwanger bent?
Ik wilde eigenlijk nu al stoppen, maar het zou wel heel erg opvallen in mijn omgeving, zeker omdat ik bijna dagelijks mijn zusje over de vloer heb. Daarnaast moet ik eerlijk toegeven dat ik het ook wel lastig vind om te stoppen.
Bij mijn dochtertje ben ik gestopt zodra ik wist dat ik zwanger was. Dus ook niet toen we besloten om ervoor te gaan.

Hoi,

ik ben gelijk begonnen met foliumzuur, en roken doe ik niet, maar als ik dat had gedaan was ik meteen gestopt, alles voor me kleintje, ook let ik nu op dat ik gezonder eet, ben al te zwaar dus ik wil nu echt opletten. niet lijnen maar gezonder eten. ook dat is best moeilijk.

je kan toch tegen je zus zeggen dat je gewoon wil stoppen?

groetjes Bloemetje.

Het gezondere eten let ik nu ook heel erg op. Ik heb een mooi gewicht, maar eet normaal alles wat los en vast zit, daar let ik nu dus wel heel erg op dat ik dat niet doe. Verder drink ik ook nog maar maximaal  2 kopjes koffie per dag in plaats van minimaal 6.
Wat betreft het stoppen met roken, ik zou inderdaad kunnen zeggen dat ik gewoon wil stoppen, maar ja ik ben zo stom geweest om op mijn ouders  hun trouwdag (nog geen maand geleden)  te zeggen dat ik pas wil stoppen als ik in verwachting ben.
Ik ben overigens wel enorm geminderd! Van een pakje per dag naar 5 per dag.
Als ik nu zou stoppen weet iedereen in de familie meteen waar we mee bezig zijn en  onze familie kennende kunnen  ze het maar beter nog niet weten.  

Grrr, net weer een heel verhaal getypt, k*t-forum doet weer moeilijk, weg tekst...

Maar goed, ik heb nu vandaag (volgens mij) een vruchtbare dag, heb die heldere, slijmerige afscheiding, die bij mij 2-3 dagen duurt. Dan ben je op je vruchtbaarst zeggen ze, he? Dan is mijn eisprong deze maand er wat sneller bij, is nu dag 12, normaal gebeurd dit op dag 14. En uitgerekend vandaag zegt manlief: "Pffff, niet weer, het moet wel leuk blijven, he!"  Tja, de dag is nog niet voorbij, misschien tijd voor wat pikante lingerie en verleiding???

Vlinder, ziet er goed uit die NOD lijst! Idd een stuk overzichtelijker. Maar wat zijn wachtenden? Overtijd maar nog geen positieve test ofzo?

Bloemetje, wat spannend allemaal! Lijkt me lastig wachten als je zoveel voelt in je lijf, als dan ook nog je vent denkt dat het raak is... Ik ben benieuwd!

Mooiedromen, balen zeg een cyclus van 47 dagen! Komt dat van pil, of had je dat altijd al?

Rianne, welkom! En ja, ik ben meteen met foliumzuur begonnen, nu een week geleden, sinds ons besluit. Maar gezonder eten, nee, dat kan ik nu echt nog niet opbrengen hoor! Als ik eenmaal zwanger ben, dan is het anders, maar nu... Balen dat je je zo duidelijk hebt uitgesproken naar je familie toe  wat betreft stoppen met roken. Ik kan me voorstellen dat je niet meer durft en bang bent voor ongewenst commentaar. Volgens mij niets zo erg als, dat mensen weten dat ervoor gaat... Trouwens, enorm schattig die rompertjes! Laat ons even weten of het helpt, anders leg ik een hele stapel onder mijn kussen, ha ha

Missdreamer, ook welkom natuurlijk. Ik denk idd dat jij de oudste bent...

Ja bij mijn familie is dat echt een  heel GROOT  probleem, mijn broer en schoonzus hebben het aan den lijve ondervonden.
Op ieder bezoekje en bij iedere familiebijeenkomst als verjaardagen enzo kreeg  mijn schoonzus een zwangerschapstest want ze wilden wel als eerste weten als ze zwanger was. Het heeft bij hun 7 rondes geduurt en aangezien we een grote familie hebben kun je je voorstellen dat dat heel vervelend is!
Daarbij kreeg mijn broer continue de vraag of ie wel in het goede gaatje zat om baby's te maken, of ze nog lessen nodig hadden om te weten hoe baby's uberhaubt gemaakt worden en nog meer van dat soort irritante dingen...
Ieder klein dingetje valt ze op en hebben  ze wat over te zeggen, dus stoppen met roken moet echt nog even wachten!

Hallo!

Spannend Bloemetje!!!

De nieuwe onder ons: welkom.

Wat betreft mijn cyclus: ja, 15 jaar pil is niet bevorderlijk, mijn cyclus is geweest: 37,40,28,47 dagen. Ik kan er dus geen touw aanvast knopen, Mijn vriend is er wel blij mee want nu wordt het onbeperkt actie!

Weet iemand heeeel toevallig of er glijmiddel bestaat maar dan eentje die niet zaaddodend werkt???

Wat een heerlijk weer vandaag zeg!

Foliumzuur slik ik als sinds januari, op advies dokter. Roken en drinken doe ik niet, en mijn vriend is zelf met roken gestopt, moest van mij, tot ik zwanger ben. Ik eet normaal wel redelijk gezond, alleen de filet americain heb ik vandaag voor het laatst op.

Nou, fijn weekeinde allemaal!

En het nieuwe lijstje ziet er perfect uit. Ik wordt 14 juni 31, zou een mooie verrassing zijn als er geen ongesteldheid komt! Bedankt voor de uitleg NOD

Zo, hopelijk derde keer goede keer, want telkens lukt het niet om het bericht gepost te krijgen.

Karin, wat jammer dat je vriend net nu zegt, nee het moet leuk blijven, dat is oefenen toch altijd? heb je hem nog kunnen overhalen?
misschien werkt pikante lingerie wel :)

mooiedromen, ik denk wel dat er glijmiddel is die niet zaaddodend is. weet niet welke, misschien eens even vragen bij drogist? huisarts?
jammer dat je cylcus nog zo in de war is.

rian, jammer dat ze alles meteen opmerken, en ook overal opmerkingen over maken, ik denk ook dat het zeer vervelend is dat als je tijdje bezig bent en het maar niet wil lukken, dat het dan soms pijnlijk kan zijn.
maar je bent wel van een pakje naar 5 sigaretten per dag gegaan, dat is ook al super. in ieder geval minder schadelijk al.

nou, dames,
tot snel weer.

voor de moeders onder ons: fijne moederdag dames, geniet er lekker van.

Gisteren nog een heel verhaal erop gezet, maar schijnbaar zit ie er niet tussen. Ik test nu even of het weer werkt!

Terug
Bovenaan