mei stoppers??

Ik ken het gevoel schmetterling! Ik ben ook super onzeker, en ben ook al een keer zwanger geweest. Ik weet nog wel hoe ik me ongeveer voelde, maar ja het is al bijna 4 jaar geleden dus helemaal weet ik het ook niet meer en dan is ook nog eens iedere zwangerschap anders hoorde ik.
Die gevoelige tepels heb ik ook veel last van. Heel irritant, als ik geen bh aan heb en mijn shirt komt er langs dan is het al pijnlijk. Mijn borsten zelf heb ik niet zo veel last van. Voel ze wel meer dan normaal, maar niet  echt  pijnlijk ofzo.

Ik heb wel moeite met inhouden om te testen hoor, maar ik wil echt geen negatieve test zien dus dat maakt het ietsje makkelijker om te wachten! Ik wil echt minimaal  2 a  3  dagen overtijd zijn voor ik ga testen

Nog steeds geen ongesteldheid te bekennen, ga wel heel vaak naar de wc valt me op... En niet alleen mij, mijn opvolgster (moeder van 3 en bijna oma) vroeg me al of ik misschien zwanger was gezien mijn toiletbezoek en mijn uitstraling
Dat soort opmerkingen maakt het er niet makkelijker op om niet te testen!!!!

Oh ja, mijn uitstraling zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat ik net te horen heb gekregen dat ik waarschijnlijk eerder kan stoppen met mijn werk, mijn opvolgster pakt het snel op en als ze alles weet dan mag ik weg (doorbetaald ook nog)!!!!!

Hoi,

Rian, wat spannend, ik hoop voor je dat de ongi uitblijft en je een mooie positieve test in handen krijgt, ik ga voor je duimen.

Schmetterling, ik ben nog nooit zwanger geweest en ik was vorige maand ook zo onzeker, dacht vanalles te voelen, wat ik ook daadwerkelijk voelde, en toch ongesteld werd, ik werd er echt gek van. haha, ik hoop dat ik deze maand er wat rustiger onder ben, maar dat zal vast wel, vanaf 3 juni gaan we aan de slag in ons nieuwe huis. Dus dan moeten we een hoop doen en heb je minder tijd om erover na te gaan denken.

Hihi, Karin, goed dat je de tijd neemt om ff uit te zieken. Je moet inderdaad ook aan jezelf denken, maar ook prettig dat je morgen weer oppas hebt, zodat je weer naar je werk kan.

Ik weet nog niet goed hoe we het gaan doen als er daadwerkelijk kindje is. Ik zou graag willen blijven werken/ hebben dat financieel ook nodig. Maar het is met mijn tijdelijk contract natuurlijk niet echt zeker of ik kan blijven, ook al hoopt baas op een lange samenwerking, je weet nooit wat een zwangerschap daarin gaat veranderen. ook dan weet ik nog niet goed hoe ik het met opvang ga doen, kan je je kind ook voor halve dagen naar de opvang brengen? of zijn gastouders ook heel goed? Kunnen zij met kinderen mij hierop antwoorden geven?
Hoe duur is opvang per maand?

liefs

Even over kinderopvang, sinds de nieuwe regelingen van januari 2007 is het echt een heel stuk goedkoper geworden! C gaat naar een kinderdagverblijf, een standaard uurtarief voor opvang is ca 6 euro per uur. Hij gaat 2 dagen en daar krijgen we een rekening voor van ongeveer 530 euro, dacht ik. Maar we krijgen dus 420 of zoiets, terug van belastingdienst, dus wij betalen maar 100 euro per maand zelf. En dit omdat wij een vrij goed inkomen hebben, als je minder verdient, hoef je ook minder te betalen. Ik ken een alleenstaande moeder die 5 euro per maand zelf betaald...
(en ja, halve dagen is ook mogelijk) Belangrijkste van kinderopvang is dat je je op tijd inschrijft!! Er zijn plaatsen waar wachttijden meer dan een jaar zijn... Erg afhankelijk van je regio. Het beste is dus als je 2-3 maanden zwanger bent, hup inschrijven. Het is makkelijker annuleren, dan alsnog aanvragen.

Gastouders kunnen ook prima werken natuurlijk, persoonlijk hebben wij bewust gekozen voor kinderdagverblijf voor de contacten met leeftijdsgenootjes (en dat je niet meteen zonder zit als iemand ziek wordt). Het ligt er maar aan wat jezelf het prettigste vindt. En ook heel erg aan het kindje! Er zijn kinderen die echt niet kunnen aarden op een kinderdagverblijf omdat ze bijvoorbeeld te gevoelig zijn voor prikkels, die hebben dan een rustigere omgeving nodig.

Het is nu alleen afwachten wat die nieuwe plannen van bezuinigingen in kinderopvang gaan inhouden... Ik had begrepen dat ze vooral wilde bezuinigingen op de opa/oma-subsidie en op gastouders die minder dan 4-5 kinderen onder hun hoede hebben. Voorlopig ga ik er dus nog maar even van uit dat er voor ons niets veranderd...

Hoi,

Karin, dank je voor je uitleg.
Word ik alweer wat wijzer van, hihi kan ik eens even kijken wat het allemaal kost.
100 per maand valt nog mee. wij werken beiden, ik parttime,vriend fulltime, dus dan is dat wel haalbaar, als ik niet zou werken, ja dan heb je dat allemaal niet.
je hebt wel gelijk dat als je gastouder hebt en ze ziek word, dan heb je zelf ook een probleem, met kinderopvang heb je dat idd niet.
Ik kan eventueel via mijn werk kinderopvang regelen, enkel is het probleem dat die niet zo vroeg open is, soms moet ik kwart voor zeven aan de slag op me werk. andere dagen half acht, maar dan zijn ze nog niet open wanneer ik daar passeer.
pff. word nog een geregel dan, maar ach, daar komen we ook weer uit :D

dank je karin.

liefs.

Kinderopvang voor mij was nogal een gedoe, nu heb ik gelukkig de laatste twee weken alleen maar dagdiensten, maar daarvoor had ik twee weken alleen maar avond/nachtdiensten (werk bij een groot evenementen bedrijf dus dan hen je veel onregelmatigheid), dat is echt rot.
Gelukkig heb ik voor de dagdiensten kunnen regelen dat mijn dochter flexibel kan komen, ik krijg elke twee weken een rooster en die belde ik dan door dus dat was mooi geregeld. Voor de avonden had ik deels een oppas aan huis de rest van de avond nam mijn man het over van mij.
Al met al liep het bij ons redelijk in de kosten, zelf betaalden we zo'n 300 euro per maand (dat is  dus na de  belastingteruggave) Nu verdiende ik behoorlijk veel, maar ja we zijn nu op het punt om te zeggen, dan maar even wat minder luxe maar wel gewoon blij en vrij zijn voor Alyssa en straks voor de tweede!

Hallo meiden

Ben een aantal dagen weg geweest, maar ga zeker volop meeschrijven. Ik zit nu in mijn eisprong fase, denk ik. Dus dit wordt flink klussen de komende week.
Ik zal me ook bij het lijstje zetten, maar ik weet niet mijn precieze nod. Ga uit van de laatste menstruatie. Ben namelijk zo wisselend ongesteld. eerst 28 dgn toen 49 dgn toen 22dgn en afgelopen keer 36 dgn. Dit komt waarschijnlijk ook doordat ik in februarie mijn neefje van 21 heb verloren. We hadden hier veel contact mee, dus heeft veel inpect op mij gehad.
Maar goed, ik ga eerst eens alles goed bijlezen.

groetjes joyce

NOD

Rianne                         26jaar         1e ronde         2e kindje         NOD 20 mei
Deze gebruiker         35jaar         2e ronde         2e kindje         NOD 24 mei
Karin                               28jaar         1e ronde         2e kindje         NOD 26 mei
Luus                               29jaar           1e ronde         3e kindje         NOD 30 mei
Vlinder                         24jaar           1e ronde       1e kindje       NOD 2   juni
Schmetterling         23jaar         1e ronde         3e kindje         NOD 2   juni
MissDreamer           34jaar         1e ronde         2e kindje         NOD 2   juni
Leeuwtje                     24jaar             1e ronde           1e kindje       NOD 3   juni
Sunlover                   33jaar             1e ronde           1e kindje           NOD   6 juni
Tc                                 29jaar                 e ronde         2e kindje           NOD   7 juni
Joyce                                      25 jaar          1e ronde              1e kindje         NOD 10 juni
Knorretje                       27jaar           1e ronde         1e kindje     NOD 11 juni
Jajo                                 29jaar             1e ronde             2e kindje       NOD   11 juni
Mariska0808                                                 2e ronde             1e kindje       NOD   13 juni
Bloemetje                       22jaar           1e ronde           1e kindje       NOD   14 juni
Wens voor 3               30jaar                 1e ronde           3e kindje     NOD   14 juni
Mooie dromen         30 jaar               1e ronde           1e kindje       NOD 15 juni

hoi,
fijn dat je er weer bent en ook volop gaat meeschrijven.
wat erg van je neefje, ik geloof best dat dat een behoorlijke indruk nalaat, en ja, daar reageert je lichaam ook weer op.
Nog veel sterkte met het verlies.

en veel succes met het klussen :D

liefs

Terug
Bovenaan