mei stoppers??

Hallo Marsica

Een aantal antwoorden op je vragen:
1.) Bij iedereen is het verschillend wanneer de pil uit je lichaam is, mijn vriendin is in januari gestopt met de pil (had depil al 10 jaar geslikt) en was direct zwanger.
2.) Wanneer je ongesteld word is niet duidelijk, bij sommige is het gewoon gemiddeld 28 dgn en bij andere blijft de menstruatie enige tijd weg.
3.) Het is zeker al goed dat je foliumzuur slikt, want je weet natuurlijk nooit wanneer je zwanger bent en dan is je kindje al bestand voor minder kans te krijgen op een open ruggetje enzo.

Hoop je hierbij voldoende info gegeven, misschien dat iemand anders er nog een aanvulling aan kan geven.

Welke foliumzuur gebruiken jullie eigenlijk?

Ik zelf heb gekozen voor de etos zwanger worden pillen. Deze moet je wel 2 keer per dag nemen, maar zit een stof in dat je menstruatiecycles regelmatig maakt en wat je eisprong bevordert. Eerst had ik gewone foliumzuur maar omdat ik onregelmatig ongesteld ben kreeg ik van iemand dit advies waarbij het ook geholpen had.

Wij weten nog niet hoe we de dagopvang van de kleine gaan regelen. Ik werk onregelmatige diensten en dus is het vaak maar voor een paar uur nodig. Maar soms moet het de hele dag.  Mijn schoonouders willen wel heel graag vaste dag in de week oppassen, maar ik weet nog niet of ik dit zelf wel wil. Ik vind het ook belangrijk dat de kleine met andere kinderen leert om te gaan en je ziet vaker dat deze kinderen veel socialer zijn naar leeftijdsgenootjes.
Daar moeten we dus nog goed over nadenken, maar ik heb nog even de tijd.

Hoeveel uur blijven jullie allemaal werken na jullie zwangerschap? Ik werk nu 33 uur en wil terug gaan naar 28 of 24. Ook hier ben ik nog niet helemaal uit. Financieel maakt het niet zoveel uit, maar wil ook niet te weinig werken want dan mis ik op het werk heel veel, wat ik toch ook heel erg belangrijk vind. Mijn man wil wel misschien ook een dag minder werken als dit mogelijk is op het werk. Hij is namelijk militair en weet niet of het mogelijk is om part-time te werken.  Dan is hij ook meer bij de opvoeding betrokken.    

Hebben jullie het gehad over namen voor de aanstaande kleine?

ik hoor het morgen wel weer.

Rianne weet je al iets meer?

groetjes joyce

Hey Joycer1982

Ik las dat je vriend militair is
Mijn man  is ook militair  
Is je vriend al een keer uitgezonden(naar Afghanistan?)?
Mijn man is in 2006 in Afghanistan geweest toen ik zwanger was van ons dochtertje
Dit was best wel zwaar voor mij maar heb me er door heen geslagen

Groetjes

He goedemorgen meiden!!!!

Rian weet je al wat? verder niet nieuwsgierig hoor.............

Verder zitten er wel een paar in hun klus week he?
Ik denk ik ook weet het niet zeker doen geen ovu testen of dat soort dingen..

Heb wel een regelmatige c. van 27/ 28 dagen.

Hoe weet je ongeveer zonder die testen nu dat je vruchtbaar bent?..
Voel me echt ontzettende leek op dit gebied...

En wanneer moet (moet klinkt ook zo raar)

Hoi dames,
zo hier is lekker geschreven.
Marisca van harte welkom. Leuk, weer eentje dr bij, en spannend sinds gisteren gestopt met de pil, had je ook vanmorgen het gevoel he, ik vergeet wat, na dit zolang te hebben geslikt?

tc, je kan op sommige sites je vruchtbare dagen uitrekenen, als je regelmatige cyclus hebt zijn die wel vrij zeker. je kan er dan ook op zien wanneer je ongesteld bent, gewoon ff op google vruchtbare dagen berekenen. dan vind je wel wat.

rian, weet je al meer. hihi, we zijn niet nieuwschierig hoor, haha we weten alleen graag alles.

vanaf welke uren zijn kinderdagverblijven open?

liefs

Hallo mama1982

Mijn man is een keer voor 6 maanden naar bosnie geweest, maar toen woonde ik nog thuis bij mijn ouders. Hij zou afgelopen februari naar afganistan zijn geweest, hij dus alle oefeningen meegedraaid en de week voor ze gingen kreeg hij te horen dat hij 1ste reserve zou zijn. Dus niet mee hoefde naar afganistan. Ik natuurlijk heel erg blij. Voor hem was het een dubbel gevoel, want hij was er toch al een tijd met een vaste groep mensen mee bezig om daar naar toe te gaan. Natuurlijk vond hij het ook fijn om gewoon thuis te blijven. De eerst komende tijd hoeft hij niet te gaan want zit op de kms.
Dat is inderdaad balen dat als je in verwachting bent je ventje ver weg is in een oorlogsgebied. Zit de kans er in dat hij snel weer zou moeten gaan? Je mag volgens mij als militair 1 uitzending weigeren. Dit weet ik niet zeker.
Wat doet jouw vriend eigenlijk en waar is hij gelegerd? Mijn man heeft eerst altijd in Seedorf (Duitsland) gezeten, toen dit opgeheven werd is hij naar oirschot gegaan en vandaar uit is hij nu naar de kms.

Allemaal veel succes met klussen. Wij hebben ook onze week, maar ben niet zo actief op het moment. Ik moet maar denken we doen het voor een "goed doel".

Och wat lijkt me dat zo leuk om zo'n klein hummeltje in huis te hebben.

liefs joyce

Welkom Marisca!

Ik slik zelf foliumzuur van davitamon omdat dat gelijk een multivitamine is die je de hele zwangerschap kan blijven slikken. Ik heb wel een onregelmatige cyclus dus misschien zijn de pillen van de Etos een betere optie. Ik heb zelf een tijdje Teunisbloemolie geslikt voor een normale cyclus,maar volgens mij is het gewoon zoals het is.

Ik slikte 14 jaar de pil en ben de eerste maand enorm ziek geweest, was 2 dagen met enorme baarmoederkrampen ook in me rug, dacht aan een blindedarmontsteking maar was het dus niet. Daarnaast is mijn migraine enorm toegenomen, maar goed, als je zwanger bent is dat vaak helemaal weg!

Namen hebben we het wel eens over maar nog niet actief. Ik schrijf wel soms een naam op waar ik razend enthousiast over bent, maar dat zijn er dan maar 3 tot nu toe. Heb wel een boek gehaald met informatie over zwanger worden etc, ben dol op lezen dus komt goed uit.

Fijne dag allemaal!

Dag TC.

op www.zwangerschapspagina. nl kan je heel goed je vruchtbare dagen uitrekenen, omdat je toch een regelmatige cyclus hebt moet dat te doen zijn. Aan de andere kant zeggen sommigen dat het niet perse in die periode is, dus ja.....flink oefenen!

Hoi,

mooie dromen. ik heb ook al een boek over zwanger worden,zwanger
zijn,bevallen en de eerstkomende tijd daarna. Het boek van het
programma babyboom. daar staat echt zoveel informatie in. en ook
makkelijk te lezen zonder allemaal ingewikkelde woorden waar ik vaak
niet wijs uit raak.

joycher, wel fijn dat je man toen niet moest gaan. Maar begrijp dat het
voor hem even moeilijk was, nou ja, moeilijk, wel erg leuk dat hij
thuis bij jou kan blijven. Maar als je je hier zolang op hebt
voorbereid lijkt het me best lastig om zonder de collega's mee te gaan.

Ksm wat is dat? Ja, ken er weinig van. Van het leger.

De namen, ja. dat is een moeilijke hier. Ik weet een leuke meisjesnaam, en vriendlief vind hem ook wel mooi.

Verder zijn we het niet snel eens hierover. Vriend wil een typisch
Nederlandse naam, en ik wil graag een naam die zowel Nederlands,
Belgisch en speciaal is.

Stel ik nu veel eisen? Nee toch?

Groetjes Bloemetje

Terug
Bovenaan