mei stoppers??

hey meiden.

ik reageer maar 1x per dag zo'n beetje, werk namelijk ook fulltime. Blijf dit waarschijnlijk ook doen. =2  hele en 3 halve dagen (of 3hele en 1 halve dag dus) Mede ook omdat ik dus zelf op een kinderdagverblijf werk en mijn kleintje straks toch mee kan nemen. Als het te zwaar valt kan ik altijd nog iets minder gaan werken. Werk nu rond de 45 uur per week en dan dus nog 36, dus dat is al iets minder dus wil het wel proberen.

Daarnaast heb ik vandaag als het goed is mijn ovu-dag. Vanavond nog maar even klussen dus hihi. Heb wel enorme opgeblazen gevoel en zere tepels al paar dagen. Ben bang van het ontpillen. Hoop dat dat beetje snel over is. Ik ben nu 3 weken van de pil af en al 2 weken misselijk. Vanmorgen toch wel erg misselijk, maar hangt ook wel een beetje in de lucht denk ik.
Dus schmetterling,(en degene die daar op reageerde, sorry, naam kwijt)  klinkt allemaal vrij bekend en ben wel bij dat ik niet de enige ben. Niet dat ik wil dat jullie je beroerd voelen, maar dat het dus "normaal" is.

En alle andere meiden, harstikke leuk clubje voort zeg!

Vandaag ook iemand in de zenuwen onder ons....laat snel iets weten, ik zal voor je duimen!  

Hoi,

Leeuwtje, knap van je dat je fulltime wil blijven werken, ik heb ook erg veel bewondering voor vrouwen die dit ook echt willen en kunnen en weten te combineren. ook wel fijn als je je kindje mee kan nemen naar je werk.
echt fijn.

jammer dat je zoveel last hebt van het ontpillen, bij mij gaat het nu beter. mijn ongi is bijna over, dus over paar dagen weer aan de klus, hihi heb er nu alweer zin in.

liefs.

Welkom wens voor 3!!

Karin, fijn dat je je weer beter voelt! En een arts in ons midden, altijd handig!

Schmetterling, ook beterschap! We steken elkaar door het forum toch niet aan he??

Ik heb net even bijgelezen! Wat gaat dat snel, en dan mis ik maar 2 dagen! Maar ja het gewone leven gaat ook gewoon door.

Wat betreft opvang: lastig. Mijn vriend werkt onregelmatig, en ik zou het zonde   vinden om opvang te moeten regelen terwijl hij vrij is. De meeste creches zijn niet flexibel, ik heb op internet al wat rondgekeken. Ik wil dan 3 dagen gaan werken, en hij kan 1 vaste vrije dag krijgen waarbij hij wel de nacht in moet maar dat is geen punt. Zou dan 2 dagen opvang zijn, maar als hij vrij is is het dus niet nodig, en als hij laat heeft hoeft het maar een halve dag. Ik weet niet of dit gaat lukken bij een creche. Kom uit Den Haag en zie weinig flexibels, wordt dus misschein toch gastoudergezin in de buurt.

Die onregelmatige diensten zijn nu soms een drama maar mocht ik zwanger kunnen worden dan is het wel superleuk dat hij ook veel tijd door kan brengen met de kleine.

Leuk dat een aantal van jullie al moeder zijn, maar zo te lezen blijft het zwanger worden en zijn een spannende fase!

Fijne avond voor iedereen. Mijn NOD is pas 15 juni dus ik moet nog een hele tijd wachten!! Aan de andere kant als het wel een keer lukt dan ben je meteen 6 weken verder!

Hoi,

bloemetje, ik blijf alleen fulltime werken omdat dat maar 3,5 dag is hoor, je moet ook nog wat tijd over houden voor je kleintje he. en als ik het niet me kon nemen, had ik waarschijnlijk ook wel minder gaan werken. Ik heb bewondering voor alle vrouwen die werk en kind combineren, maar ook voor thuisblijfmoeders. Het gaat er uiteindelijk om hoe je als moeder het beste functioneerd en daar moet toch ieder voor zich een goede balans in vinden. Op dit moment zit parttime werken er nog niet echt in, maar misschien over 1 of 2 jaar wel en als er dan ooit een 2e komt en dus de zorg groter, bekijk ik het wel opnieuw. Op dit moment werken we beiden fulltime maar toevallig verdien ik iets meer. Op zich geen probleem, maar dan zou het logisch zijn dat mijn vriend eventueel minder zou werken en dat kan bij hem niet...dus vandaar.

mooidromen, wij bieden wel flexibele opvang alleen zijn VER uit jou regio, maar ik zou inderdaad nog even goed verder zoeken. Soms is het ook mogelijk om gedeeldelijk flexibel en gedeeltelijk vaste opvang te verkrijgen om zo de zekerheid van opvang op drukke dagen te hebben (zoals dinsdag, maar vaak ook maandag en donderdag) en daarnaast nog de ruimte voor je eigen schema.
Zeker in jou situatie is het dus wel belangrijk om op tijd opvang te regelen, want zulke plekjes zijn het eerste vol....

en rianne, weet je al iets, of wacht je nog met testen (lijkt mij heeeeel moeilijk!)

Suc6 meiden

Hoi dames,

Bedenk ik me toch wat leuks in ene. Stel dat ik dit keer netjes een min of meer gemiddelde cyclus zou hebben en ergens halverwege netjes ovuleer, dan zou dat net zijn in het weekend dat ik & manlief een weekend samen weg zijn.Luxe B&B voor twee nachtjes aan zee. Haha, kunnen de omstandigheden romantischer?

(de nuchtere persoon in mij zegt: haha, je bent zo onregelmatig ongi als maar kan - tussen de 3 en bijna 6 weken) en de vorige keren was het ook niet bepaald in een keer raak!)

Ach ja, we zien wel!

Hallo iedereen
ik zal me even voorstellen   ben jessica en ben gisteren gestopt met de pil!!!!
Dus ben ook een mei stopper vind het allemaal erg spannend en lang leve het internet zal ik maar zeggen want daar is zoveel te vinden.
Omdat mijn familie nog van niks weet ja behalve mijn moeder dan vind ik het erg leuk om op dit forum te lezen en gedachten te wisselen ben er erg blij mee.

Iedereen heel veel succes en vele zwangerschappen gewenst.

Liefs Jessica

hallo aangezien ik hier toch ben heb ik eigenlijk ook nog wel een paar vraagjes heb net gisteren de pil laten staan dus hahaha allemaal nieuw voor mij.
Hier komen ze.
1. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat de pil uit je lichaam is ik heb deze namelijk 11 jaar gebruikt?
2. Hoe kom ik er nu achter wanneer ik ongesteld kan of moet worden?
3. Ik slik nu foliumzuur is dit echt goed om te doen?
Sorry dat ik jullie hier gelijk mee lastig val maar zijn wel dingen die me bezig houden haha.

Liefs Jessica

Terug
Bovenaan