mei stoppers??

Hoi hoi,

Nou normaal ben ik altijd op tijd wakker nu was het half 10!!! Gelukkig geen haast vandaag, ik zal het wel nodig hebben.

Raar he, dat je ook ongi klachten kan hebben terwijl je zwanger bent, ik vind het wel verwarrend want jullie hebben de klachten maar het zet niet door en dan is het inderdaad de vraag; is dit goed nieuws!

Ik hoop natuurlijk dat ik niet ongi wordt maar ik ben ook wel benieuwd naar mijn cyclus de volgende keer omdat het zo onregelmatig is. Niet dat het klussen vervelend is hoor, maar om de dag is best veel soms! Ik heb liever 1 week waarin je weet dat het kan dat je er dan voor gaat de andere keren gewoon de romantiek hoogtij kan laten vieren!

Ja, Bloemetje dat wordt de BOB vanavond! Hihi, ja ik drink eigenlijk nooit meer. Had alleen een vriendin die wilde Sushi eten met me, ik ben daar normaal fan van maar heb maar gezegd dat er geen goede in Den Haag zit, en dat we naar Kijkduin gaan, was gelukkig goed.....

Had gisteren bericht van een vriendin dat haar kindje een navelbreukje heeft en geopereerd moet worden, De al moeders onder ons: wat is dat precies?

En...vorige week op bezoek en kreeg de bevallingsverhalen.....niet dat ik bang ben of dat het me tegenhoudt maar euh...fijn was anders geloof ik. Ik luister netjes naar iedereen en haal de handige tips eruit qua slapen, wandelwagens etc etc.

Klopt het dat je na de bevalling de eerste weken enorm bloedverlies hebt?

Nou genoeg...eerst maar zwanger worden. Hoe zou het met Yasmine zijn????

Fijne dag allemaal ik ga op verjaardagsbezoek!

Ik heb trouwens van de week nog een zwangerschapsagenda gekocht, lijkt me leuk alles bij te houden! Ik heb ook mijn laatste pilstrip bewaard, uiteraard ergens veilig weggestopt!

Zie dat ze op het forum, als je zwanger bent, nu hebben uitgebreid tot en met moeders uitgerekend in februari 2009. Had er een mail over gestuurd.

Nou, zon.........waar ben je???

Ik ga nu echt even douchen, voel me schuldig inmiddels!!

hoi,

mooie dromen, lekker toch een keertje uitslapen. lekker van genieten.
haha om de dag is soms veel, maar, sinds wij hiermee bezig zijn genieten we er allebei veel meer van. vooral ik, omdat het jaar terug, had ik heel veel last van pijn tijdens de daad. ben toen bij gyn geweest en ze zei dat het geen oorzaak had.
toen ik gestopt was met de pil was dit weer over.

ben ik eigenlijk erg blij om.
zo, ga nu weer op visite bij me oma, en vanmiddag bij me tante, heerlijk, is alweer bijna 6 weken geleden. Lekker van me familie genieten.

liefs

hey meiden,

ik heb echt de 1e 3 weken zoveel last gehad van het ontpillen (had ik al gezegd, maar voor de nieuwkomers nu ook duidelijk) Nu was ik donderdag een beetje misselijk en gisteren echt enorm misselijk, opgeblazen en moet. Voelt een beetje als een buikgriepje, maar is het niet echt (of het zet nog niet door). Ach hormonen veranderen ook weer als je stopt met de pil he, is voor je lichaam ook even wennen.

En gisterenavond, waren de RD's er al!. Zo vroeg heb ik het nog nooit gehad (25 dagen). Helaas dus, misschien was deze 1e ronde wel om te ontpillen en mijn lichaam weer op orde te brengen en gaan we na deze dagen weer een nieuwe ronde in, lichamelijk helemaal ontgift en gereinigd volgens mij hahaha (klinkt smerig, maar moet positief bekijken he)
Ik ga er maar even vanuit dat mijn cyclus weer naar 28 dagen gaat, is nl al 14,5 jaar zo, toevallig deze ene keer niet, maar verder echt altijd, vanaf dag 1.

nou meiden, hopelijk hebben jullie meer geluk deze ronde, fijn weekend nog.

heel veel liefs leeuwtje.

Hoi meiden

ik laat maar weer eens wat van me horen. Ik wil steeds heel graag reageren maar omdat ik de berichten niet kan teruglezen zie ik door de bomen het bos niet meer en ben bang dat ik dan op de verkeerde reageer....

Over de schimmelinfectie. Ik heb die ook eens gehad. Werd echt helemaal gek van de jeuk. Mijn moeder kwam met het leuke idee om er azijn op te doen, nou haha toen sprong ik natuurlijk helemaal de lucht in want dat prikt heel erg. Ik heb toen iets van de dokter gekregen dat je in moest brengen en het was zo over. Ik heb in die tijd geen bloedingen erna gehad maar dat is natuurlijk per persoon verschillend.

Bloemetje hoe was het bij je oma? Wij gaan morgen naar de oma van mijn vriend. Die familie is een beetje uiteen gevallen en alleen al uit nieuwsgierigheid ga ik even kijken daar. Erg he?

Ik heb deze maand nog 10 keer de pil geslikt en kwam toen met het idee om maar eens te stoppen(nooit over gedacht om eerst mijn strip af te maken) Ik dacht dat ik deze maand dan al vruchtbaar zou kunnen zijn. Maar ik bedenk me nu dat dat zeker dan pas volgende maand is? Kan iemand me daar iets over vertellen?
En over mijn cyclus....Ik slikte een pil die gelijk stond aan de Diana 35 en die zorgt ervoor dat je cyclus 28 dagen is, dus wat het nu zal zijn: geen idee!

Hebben jullie al stiekem leuke babynamen bedacht? Wij wel hoor. Voor een meisje vind ik het een stuk makkelijker dan voor een jongetje.

Nou fijn weekend allemaal!

Hallo allemaal,

Wat een gezellige boel hier!!!
Ik denk: ik ga ook maar eens meedoen!

Ik ben 27 en mijn vriend en ik willen ook voor de eerste gaan...
Nu is het bij ons erg moeilijk uit te rekenen hoe of wat met een cyclus, want vanwege een zware auto-imuunziekte heb ik ruim twee jaar zulke zware medicijnen (hormonen prednison, en lichte orale chemo) geslikt dat zwanger worden uit den boze was, en ik er ook domweg te ziek voor was.
Nou is het volgens mij met alles zo dat als je verteld wordt dat iets niet kan, dat ook gelijk je grootste wens wordt, dus je raadt het al...

Nu sinds vorige maand prednison nagenoeg afgebouwd en de laatse lichte chemo ruim 6 maand geleden gehad,....dus groen licht.
Daar komt bij dat de afgelopen drie pilstrippen mijn menstruatie dwars door de pil heen kwam na een week (nooit gehad, maar nu wel en heel heftig).
Dus toen ik de laatste keer 6 pillen op weg was en het er volledig doorkwam hebben we de pil aan de kant gegooid en besloten dat moeder natuur maar zijn werk moest gaan doen.
Nou heb ik dus geen idee hoe of wat qua cyclus, maar met de pil kon ik alles op de dag uittellen....(maar dat zal wel normaal zijn).
Verder had ik altijd extreem pijnlijke borsten en nooit buikpijn, en nu  heb ik helemaal nergens last van.... ik voel me super, ben minder moe als normaal en heel fit...
Erg vreemd vind ik zelf, maar goed... beter zo dan anders...

Als ik van een regelmatige cyclus uitga dan zou ik 10 juni mijn nod hebben zoals jullie dat zo mooi noemen, en ik ga er dus ook maar van uit dat dat zo is, maar hopen mag altijd toch??

Ik lees op internet ook heel veel over de symptomen van de eerste weken, maar daar staat heel veel bij over misselijk zere borsten e.d.,  maar ik hebverschillende vriendinnen die de laatste jaren bevallen zijn die letterlijk nergens last van hadden en pas na nod hebben getest en postief bleken.
Ook 1 die al vanaf dag 3 zo ongeveer buikpijn had, maar het kan als ik hun moet geloven alle kanten op...

Zijn er hier mensen die al eerder zwanger zijn geweest die daar ervaringen over kunnen uitwisselen........?

Ik hoop nog veel met jullie allemaal mee te kunnen lezen en leven!!

groetjes Ester

hoi.

mieke, het was heel leuk bij mn oma, vanmiddag gaan we bij de andere op visite, haha, druk schema iedere keer hoor. word je soms wel eens moe van, haha.

ester, ik ben nog niet eerder zwanger geweest, kan je er dus weinig over vertellen.
hier zitten meest vruchtbare dagen erop, maar gaan wel gewoon verder met af en toe klussen. haha.

zo dames. ik ga weer, ff douchen, en ff gezellig met vader en zijn vriendin zijn.

liefs

Ik word er toch wel een beetje moe van , nog steeds geen ongi, maar test vanochtend weer negatief. Inmiddels zit ik op dag 35. Heb nog eens heel goed naar mijn agenda en cycli gekeken enne... ik ben toch iets minder regelmatig dan ik dacht. Het varieert van 28-32 dagen en gemiddeld dus 30 dagen. Eigenlijk zou ik 28 mei dus als mijn NOD moeten zien. En zeggen ze met zo'n test, je moet uitgaan van je langste cyclus van het laatste half jaar, in mijn geval dus 32 dagen. Als ik dat doe, ben ik nog 'maar' 2 dagen overtijd. En als je ervan uit gaat dat een test pas na 1-2 weken na je NOD positief kan worden, dan is het nog steeds mogelijk. Hoe dan ook moet ik nog steeds doorgaan met WACHTEN!  Ik baal gewoon even heel erg! Ik heb nog nooit zo'n lange cyclus gehad. Heb inmiddels wel weer last van mijn borsten en ongi-buikpijn...

Het is inderdaad vreemd dat je eigenlijk dezelfde klachten kunt voelen bij ongi en zwangerschap. Ik wist dat de eerste keer (gelukkig?) niet, dus toen ik na ca  5 dagen  overtijd pijnlijke borsten kreeg en ongi-buikpijn, dacht ik iedere ochtend weer: nu komt de menstruatie. Deed zelfs alvast een maandverband in... Dit heeft toen een week geduurd en toen kwamen de andere klachten waardoor ik besefte dat ik zwanger moest zijn. Ik reageerde heel sterk op geuren, had bijna nergens meer trek in, af en toe misselijk, heel snel vol en vaker plassen. Dat waren klachten die ik bij ongi nooit had gehad! Sterker nog, ik had zoiets van: zo heb ik me nog nooit gevoeld. Was een hele vreemde gewaarwording. Helaas heb ik toen geen testen gedaan (tot ruim 2,5 weken overtijd), dus ik weet niet of ik iemand ben die pas 'laat' positief word... In antwoord op iemands vraag, ik kreeg pas echte kwaaltjes in week 6 van zwangerschap. Maar ja, ik ken ook mensen die een week voor hun NOD al misselijk waren. Het is zo verschillend van vrouw tot vrouw.

Vlinder, balen van al die buikpijn, kan idd een griepje zijn, ontpillen, of... Wat zijn die mannen koele kikkers he, ach, test maar over 1-2 weken, dat zei die van mij ook. Heb dus maar even in het midden gelaten dat ik al stiekem een testje had gedaan, hi hi. Was toch negatief, dus wat niet weet wat niet deert... Al stond hij er wel achter dat ik vandaag zou testen (hij werd nu ook langzaam onrustig, hi hi). Ik duim ook nog voor jou!

Mooie dromen, fijn dat de schimmel iets beter gaat, ik denk dat een spoortje bloedverlies wel zou kunnen. Tenslotte is het ontsteking, waarbij slijmvlies erg kwetsbaar wordt en makkelijk kleine 'wondjes' kunnen ontstaan. Maar ja, het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Je had verder nog een vraag over navelbreukje, dat is een 'gaatje' in de buikwand tpv navel. Daar kan vetweefsel (soms zelfs stukje darm) in vast komen te zitten en dat kan erg pijnlijk zijn. Je ziet het als een flink uitpuilend naveltje, mn bij huilen (drukverhoging). Als baby's klein zijn opereren ze meestal niet, omdat het de eerste maanden vaak spontaan verbetert, maar ik geloof dat als het na 1-2 jaar nog zo is, dat ze een kleine operatie doen om het gaatje te sluiten (narcose stelt meer voor dan de ingreep zelf).

Over het bloedverlies na de bevalling, ik vond dat heel erg meevallen. Tuurlijk is het veel meer dan een heftige menstruatie en zeker die eerste paar dagen heb je dat kraamverband (mega-maandverband zeg maar) ook echt nodig. Maar na een weekje was het een 'gewone' lichte ongesteldheid en kon ik gewoon maandverband gebruiken. En bij mij hield het na 3 weken (gelukkig) al weer op, maar het kan ook tot 6-8 weken erna aanhouden. Wat allemaal veel erger is, de hechtingen, moeilijk poepen, moeilijk en pijnlijk plassen... En de andere geneugten van het kraambed, ha ha . Ach, ik vond het allemaal zo meevallen. Ook de bevalling zelf. De (lange) zwangerschap vond ik veel zwaarder.

Leeuwtje, op zich toch best fijn dat de RD's er nu al zijn, ik hoop dat je idd nu al ontpild bent! En nu vol er tegen aan, hi hi! Het kan namelijk heel goed hoor, bij mijn eerste werd ik 1 keer ongesteld na het stoppen van de pil en daarna dus een jaar niet meer...

Fijn dat sommige van jullie nog lekker kunnen uitslapen, geniet ervan! Dat mis ik nu soms wel heel erg... We hadden gisteren een feestje, lagen er om 0:30 uur in, maar helaas om 6:30 is zoonlief weer wakker, wakker, wakker... We zitten dus al weer een tijdje beneden, terwijl hij druk aan het spelen is. Toen hij nog kleiner was, werd hij om 8:00 uur weer moe en ging hij weer naar bed, dan gingen wij in weekend lekker mee, maar helaas... Hij slaapt nu nog maar 1 keer per dag, dus vanavond maar weer op tijd naar bed voor ons allemaal. Ik ben wel benieuwd hoe ik dat allemaal ga redden als ik nu weer zwanger raak en ik weer zo moe ben als bij de eerste...

Ester, welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen. Het is fijn om te kunnen spuien over NOD's, kwaaltjes, klussen en vooral ook hoop, spanningen en verwachtingen. Ik snap dat er veel te lezen is, dus even in het kort. Ik ben 29 jr, getrouwd, heb een zoontje van 15 maanden, werk 24 uur per week op universiteit.

Terug
Bovenaan