Vlinder, wat geweldig!!!! Gefeliciteerd meid! He, he, er moest toch eindelijk IEMAND positief testen, he? Ga er lekker van genieten en hopelijk niet te veel kwaaltjes.
Wat betreft verloskundige, ik geloof dat gemiddeld een eerste afspraak bij 9-11 weken wordt gemaakt, een beetje afhankelijk van de praktijk waar je zit. (ik vind 15 weken wel erg laat hoor! Ze maken het liefst een termijnecho (waar iedereen recht op heeft) rond de 11-13 weken...) In mijn geval kon ik van te voren een informatie pakket ophalen, met ook dingen die je van te voren moest invullen e.d.
(en Gouda, grappig, ik ben geboren in Gouda, hi hi! maar al heeeeeeeeel lang niet meer woonachtig... momenteel is het zuid-limburg)
Joycer, wat betreft die afscheiding, het is niet zo dat afscheiding na de eisrong verdwijnt hoor. Rondom de eisprong is de afscheiding alleen wat anders (helder en slijmerig), daarna kan het weer 'gewone' afscheiding worden (grijs-wittig). Vaak hebben vrouwen met de pil minder afscheiding, dus als je stopt kan het opvallen dat je 'opeens' duidelijk meer lijkt te hebben. Betekend dus allemaal niet zo veel... Baarmoeder staat trouwens alleen maar open tijdens menstruatie en bevalling.
2105, je moet altijd rekenen van je eerste dag van menstruatie. In jouw geval dus 17e?
Ester, jammer van de RD's volgende keer beter!
Tijgetje, meid, we zitten echt in hetzelfde schuitje, he? Ik durf voorlopig ook niet te testen. Die negatieve test was zo'n domper! Gebruikte je eigenlijk voorheen de pil? Ontpillen kan echt een b*tch zijn. Ik wil in weekend weer testen. Dan ben ik op dag 40, als ik zou uitgaan van mijn langste cyclus, 8 dagen overtijd. (vanaf m'n NOD 12 dagen). Tja. Ik heb er zo'n dubbel gevoel over. Het kan nog steeds alle kanten op. Het ene moment denk ik, ben echt niet zwanger hoor! Het andere moment denk ik, zo'n lange cyclus, dat kan toch niet, ik moet wel zwanger zijn. En zo maak ik mezelf lichtelijk gek, ha ha! Het helpt natuurlijk niet dat ik diverse mensen ken die na 10-14 dagen overtijd alsnog positief testen...
Heb nu weer geen pijnlijke borsten meer, geen buikpijn meer, nog wel obstipatie, maar opeens sinds gisteren wel enorm moe, ondanks dat ik 9 uur per nacht slaap... Ik begrijp niets meer van mijn lijf... Ik vrees dat het allemaal tussen mijn oren zit, of zo...