Nou, alle moeite gedaan, maar bijna niemand te pakken kunnen krijgen! Nu weten dus alleen mijn schoonzusje en haar man het. Is ook lastig, onze beider ouders zijn op vakantie en hebben mobiel niet altijd aanstaan of horen deze niet goed. En mijn broer zal wel ergens voetbal zijn wezen kijken in een kroeg en de telefoon ook niet gehoord hebben. Nieuwe pogingen vandaag dus. Mijn man is trouwens erg trots dat het in 1 keer raak was, ha ha! "Ik heb goed raak geschoten! Ik ben een echte scherpschutter!" zei hij vandaag, ik kan er wel om lachen. Mannen...
Verder voel ik me met de dag zwangerderder zeg maar. Kan me dus ook nauwelijks voorstellen dat sommige vrouwen 9 maanden lang 'niet weten' dat ze zwanger zijn?? Heb nu al last van vermoeidheid, gisteren gewoon 2 uur op bed liggen slapen in de middag, was zooooooooooo moe! En de misselijkheid blijft, nu al 2 keer per nacht plassen en ik heb mijn eerste huilbui (uit het niets) gehad. Dat had ik de vorige keer ook. Dan moest ik opeens hard huilen, zonder reden en zonder echt verdriet te hebben , het moest er gewoon even uit... Ik hoop maar dat ik dit niet op mijn werk krijg.
Vind het eigenlijk wel bizar dat nu dus al vaststaat of ik een jongen of een meisje krijg, maar dat ik nog heeeeeeeeel lang moet wachten voordat ik dat zelf ook te weten kan komen! Ik heb nog geen instinctieve ideeen hierover (wat ik bij Christian wel had), maar misschien komt dat nog.
Vlinder, meid, balen van de tr*t in de bruidswinkel! Maar het verbaasd mij niet. Toen ik mijn trouwjurk kocht, deden ze daar heel negatief over, "vrouwen die zomaar zwanger worden en denken dat wij alles wel weer voor ze op kunnen lossen, terwijl ze een volledig verkeerd model hebben uitgekozen!". Ik weet nog dat ik dacht, oef, wat een stevige reactie. Ik heb zelf heel bewust gewacht tot 2 maanden voor de bruiloft met stoppen anti-conceptie, want ik wilde perse niet dat ik mijn 1500 euro jurk niet meer zou kunnen passen! Maar ja, je bent echt niet de eerste en bij een 1e kindje kan het ook best lang duren voordat je buikje begint te zien. Ik ben eerst nog 6 kg afgevallen die eerste 3 maanden en buikje kwam pas met 17 weken ofzo. Met 20 weken werd het pas voor anderen echt zichtbaar.
Wat betreft vertellen, ik heb een simpel idee daar over, ik vertel het nu iedereen waarvan ik wil dat ze ook weten als het fout gaat (zodat ze dan rekening met me kunnen houden e.d.). Dat is ons vorige keer goed bevallen. Ik zelf heb niet zo'n behoefte aan echo als bevestiging. Zolang er geen bloed komt, is het goed!
Bloemetje, lekker uit eten geweest? Hou je je nu al aan de eetadviezen, zeg maar? Ik had dit niet gedaan, maar nu moet ik toch mijn boekjes maar eens opsnorren waar ik ook al weer allemaal op moet letten. Heb nu ook pas weer beseft dat ik mijn dierbare koffie en thee weer even op een laag pitje moet zetten ... Ik ben een echte leut, helaas.
Leeuwtje, jammer van de test, maar fijn dat je het nu wel wat rust geeft. Vol plezier door met de volgende ronde, niet?
Jmv, jammer ook van jouw negatieve test, maar het is niet hopeloos he, ik blijf voor je duimen. Ik hoop dat de ongi ook echt wegblijft! Wat betreft buikkrampen, ik heb dit keer een paar dagen vage, misselijkmakende, zeurende buikpijn in onderbuik gehad, wat ik bij menstruatie ook vaak heb. Bij Christian waren het meer heftige krampen, maar ook herkenbaar van ongi. Ik heb nu geen buikpijn meer, sinds ik misselijk ben.
Wat heb je trouwens al vergaande ideeen over kinderkamers, zeg! Poeh, ik ben er eigenlijk veel te weinig mee bezig. Ben nu ook weer aan het dubben, hoe zat het ook al weer met zwanger zijn en schoonmaak/verfspullen? Mocht het nu wel met goede ventilatie, of beter van niet? Suf, dat je dit allemaal weer vergeet...
Jajo, na stoppen van de pil kun je last hebben van ontpillen, en een van de dingen kan onregelmatig bloedverlies zijn. Ook tussentijdse bloedingen. Vaak is het zo, dat als je 'midden' in een strip stopt je meteen een onttrekkingsbloeding krijgt en je kunt dan op moment van normaal ongi opnieuw een bloeding krijgen. Ik zou het nu dus als 1e ronde zien. Het lijkt me onlogisch dat je zo snel op elkaar 2 menstruaties (met eisprong!) zou hebben gehad. In ieder geval veel succes en bedankt voor de felicitaties!
Schmetterling, strand??? Ik woon voor lekker weer blijkbaar echt even in het verkeerde deel van het land, het is hier grijs, grijs en nog eens grijs! Ik heb zelfs lange mouwen aan. Gelukkig is het, na een dag eindeloze regen gisteren, nu wel droog... Maar geniet er van, lekker uitwaaien en zo lekker dichtbij!