mei stoppers??

Nou, meiden, wat fijn dat jullie allemaal zo met me meeleven! Ik voel me echt een zeur en denk dan weer, "dat willen ze toch allemaal niet horen?". Maar dat valt mee, hi hi. Ja, vandaag was een betere dag (en prompt heeft meneertje heel lief 3 uur geslapen overdag!  ze voelen het echt die kids...), maar nog wel erg hongerig. Pfff, ik wil niet eens nadenken wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt. Heb wel geprobeerd gezond te blijven, dus het zijn 7 boterhammen en 4 stuks fruit of zo geworden, maar dan nog... Ik heb overgewicht en mijn grootste angst was altijd overtollige kilo's die er na een zwangerschap niet vanaf gingen. Bij Christian is dit allemaal niet gebeurd, 10 dagen na de bevalling paste ik mijn eigen kleren al weer! Maar bij hem ben ik wel 6 kg afgevallen die eerste 3 maanden. Heb de hele zwangerschap slecht kunnen eten. Maar nu???

Bloemetje, wel grappig dat je het vraagt, over mijn buikje. Ik zat net vanmiddag te denken, hij is toch echt dikker! En twijfelend: zat deze broek altijd zo strak? Als ik nu in de spiegel kijk dan lijkt het net alsof ik bewust mijn buik naar voren steek of zo, ha ha! Jeetje, Karin, denk ik dan, hou je buik eens in! Geen gezicht zo dik! Maar ja, zullen wel mijn verslapte darmen zijn die lekker uitzetten. Bij een tweede krijg je eerder een dikke buik, zeggen ze, he...

Dame van MvM is geweest, heeft de cadeautjes achtergelaten en de kratjes met flessen, dus mocht meteen gaan sparen. De test was knalpositief (ha, ha, gelukkig wel!) dus ik had genoeg hormoon. Maar men, wat stinken die bokalen!! (zit stofje in om te 'conserveren') Bleh! Dan maar snel plasje erin gooien met adem vast en snel weer dichtdraaien!

Mooie dromen, wij hebben ook een film over zwanger worden en zijn, van Lennart nilsson, echt een prachtige DVD. Maar toen we die gezien hadden, al die duizenden obstakels die overwonnen moeten worden... We waren helemaal perplex dat het dan toch zo vaak goed gaat! (en dat dit nu dus in 1 keer helemaal goed gegaan is bij ons???) De natuur is een wonderbaarlijk iets...

Leeuwtje, ik merkte mijn eisprong ook aan slijmerige afscheiding, was in ieder geval blij iets tastbaars te hebben. Ze zeggen dat dit slijm al komt voor de eisprong en dus echt je vruchtbaarste tijd aangeeft.

Vlinder, Bloemetje, maak er een leuke avond van!

En nogmaals voor alle wachtenden, spannend, duim duim!!!!

Hoi hoi,

Daar ben ik dan weer...
De hoofdpijn nagenoeg weg, alleen nog een paar bulten op mijn hoofd, en een schaaf naast mijn oog ....moet alleen nog even een nieuwe bril halen, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad, dus maar tijdelijk de oude op....

wat is er weer veel gebeurd zeg!!

schmetterling:: succes met klussen!!!!
 (wij zitten er ook weer in.........heb 'm nog niet horen klagen haha)

bloemetje:   balen zeg!!! ik hoopte het zo voor je!! nou maar hopen dat je medicijnen snel weer op het goede peil zitten en dat het  volgende maand dan maar raak mag zijn....!

blondje: welkom!!! hoe meer hoe beter!!

rian: ook jij succes met dubbel klussen!!! hoop dat het deze maand beter gaat!!

miss dreamer en jvm..... jullie zitten in hetzelfde schuitje, en maken het wel heel spannend he!! ik duim mijn duimer eraf!!!

karin: ik hoop dat je snel van je misselijkheid af bent.....dan kun je weer lekker genieten!!

mooie dromen: geniet van je feest!! hopelijk krijg je nog een beetje rust van tevoren!

21052007: nog even volhouden!!!!!

leeuwtje: ja.... mannen zijn volgens mij allergisch voor moeten....als ze ook maar het idee hebben dat iets voor ze bedacht is gaan ze dwars liggen........(hier wel tenminste)   gelukkig zijn ze makkelijk om de tuin te leiden haha

vlinder: lekker feesten!!!niet in slaap vallen op de dansvloer he!

voor degenen die ik niet heb gehad: zet'm op!! ik duim voor iedereen...... laten we dat zwangeren bankje maar eens even goed volproppen!!

slaap lekker allemaal!

groetjes ester

2105, balen, op naar de volgende ronde, gewoon doorgaan! We gaan met zijn allen weer hard aan de slag.

Karin, ja die film bedoelde ik, ik heb hem nog niet gezien maar een collega zei dat als je de dvd ziet dat het inderdaad een wonder is als je zwanger wordt! Gelukkig zijn we ons daar niet zo van bewust.

Weet iemand wanneer je eigenlijk een heeeeeeeel klein beetje ziet aan een buik dat je zwanger bent? Die van mij is normaal zo plat als een pannekoek (heb het peer model, niet de appel) dus vroeg me dat af.

Zien jullie dat we op dit forum zo ongeveer toploper zijn qua berichten! Superleuk en vooral omdat je gewoon de hele tijd je ei kwijt kan zonder dat iemand zegt: kappe nou.

Ester, jeetje jij bent aardig gehavend dan door de klap, gaat het al wat beter?

Fijne avond!

Ik heb me leeftijd aangepast, slik.....31 jaar vanaf vannacht  0:00 uur!

JUNI 2008

Mooie dromen               31 jaar               1e ronde           1e kindje         NOD  21 juni
kakkie                                    24jaar                 2e ronde         1e kindje         NOD ?????
Tijgetje                                  35 jaar                2e ronde             1e kindje           NOD 23 juni
mama_marieke           22 jaar             1e ronde               3de kindje       NOD 26/28 juni?

Leeuwtje                       24jaar                1e ronde           1e kindje       NOD  27  juni (als het goed is)
Schmetterling               23 jaar               2e ronde          3e kindje            NOD 29 juni
Rianne                                   26 jaar               2e ronde           2e kindje           NOD 29 juni (ongeveer)

JULI 2008

Jajo                                     29jaar              1e ronde             2e kindje        NOD   01 juli

Ester                                       27jaar               2e ronde            1e kindje           NOD    1 juli
Willemijn                                33jaar                1e ronde                2e kindje        NOD      2 juli

Snoopy                                    35jaar                2e ronde                1e kindje        NOD 03 juli
Daan                                       26 jaar                 2e ronde           1e kindje           NOD 04 juli

Sunlover                     33jaar                 1e ronde           1e kindje           NOD    04 juli
Luus                             29 jaar           2e ronde          3e kindje         NOD 07 juli
Wens voor 3                   30jaar                 1e ronde           3e kindje      NOD   07 juli
knorretje                              27 jaar                 2e ronde             1e kindje         NOD 08 juli
Joyce                                     25 jaar                 2e ronde              1e kindje         NOD 09 juli
an1974                               34jaar                  2e ronde         2e kindje         NOD 09 juli
Bloemetje                     22jaar                  2e ronde           1e kindje        NOD   9 juli
Mariska 0808               21jaar                    2e ronde              1e kindje           NOD 12 juli
21052007                       25 jaar                 2e ronde             2e kindje         NOD 19 juli

Wachtende:
MissDreamer           34jaar         1e ronde         2e kindje         NOD 2   juni
j_m_v                                    22 jaar              1e ronde            2e kindje            NOD   4 juni
Tc                                 29jaar                2e ronde         2e kindje           NOD   7 juni

Zwangeren

:
Yasmine, 24 jaar, 1e ronde zwanger 2e kindje
Karin, 29 jaar, 1e ronde zwanger 2e kindje, uitgerekend rond 4-2-2009, intake VK + 1e echo op 7 juli
Vlinder, 24 jaar, 1e ronde zwanger 1e kindje, uitgerekend rond 9-2-2009, 1e echo: 1-7 en intake 2-7

Hihi, Rian hoelang is jou cyclus? Ik sta 2 maanden in juni en zie jou weer onder mij staan terwijl ik 1 cyclus heb. Ik moet wel zeggen dat als ik volgende week ongi wordt ik overstap op de etos pillen. Als het helpt voor een regelmatigere cyclus. Ik vind het echt heel leuk hoor samen met mijn partner, maar als je helemaal niet weet wanneer je eisprong is (ook nog nooit gevoeld) dan is 47 dagen om de dag actie best veel! je hebt na je menstruatie wel een mooi startmoment en meetmoment.

Weet iemand of je ook aanvullende vitaminen moet slikken of zitten die er bij de etos ook in? Ik heb nu davitamon en dat kan je tot en met zwangerschap en borstvoeding blijven slikken.

Hoe staan jullie tegenover borstvoeding?

mooiedromen
Je hoeft na dagravit mama en baby van etos geen andere vitamine pillen te slikken
Daarin zit alles wat je op 1 dag nodig heb.Ik lees ook dat er zelfs meer vitamines in zit dan gravitamon wat de vk vaak eigelijk zecht wat je moet nemen.En over borstvoeding ik heb bij mijn dochter 6 maanden borstvoeding gegeven.het ging in het begin niet makkelijk ze wilde mijn borst niet pakken na een week tobben hebben we besloten met tepelhoedjes te werken.En dat ging heel goed.En ik heb gehoord dat als je kindje 6 weken is ze weer een andere zuigbehoefde krijgen en dat je dan de kans heb dat ze dus gewoon de borst ineens pakken.En dat gebeurde bij mij ook dus na 6 weken kon de tepelhoedjes weg gelukkig want was niet leuk elke keer uitkoken en niet vergeten mee te nemen anders zit je dus zonder voeding erg vervelend als dat gebeurd.En heb daarna ontzettend genoten om borstvoeding te geven tot dat de hittegolven kwamen toen had ik echt zo iets van nee niet weer mijn shirt omhoog alles plakt zo en begon ik het niet leuk te vinden toen ben ik het gaan afbouwen.maar ik woonde toen in een flat en het was toen gerust 35  tot 37  graden dus je kan je voorstellen hoe het was denk ik.Maar ik wil zeker met de tweede ook borstvoeding proberen te geven.

Karin Ik ben in mijn zwangerschap 30 kilo aangekomen en ik was daarna het niet zo snel kwijt.Ik heb er in totaal echt 2 jaar over gedaan.Ik zit nu weer op mijn gewicht wat ik had maar zie toch dat ik mijn oude lichaam nooit terug zal krijgen want mijn buik is verslapt en mijn borsten zijn ook verslapt en ik vind ze zelf ook erg hangen.En ik kon er echt niets aan doen ik lette heel erg op mijn eten maar het vloog er gewoon aan.Ik hoop dus dat het niet nog een keer gebeurd.Ik had ook hoge bloeddruk tot uiteindelijk zwangerschapsvergifteging  misschien kwam het daardoor.dus ik ken je angst daarvoor Ik hoop ook echt dat het niet meer zal gebeuren.bij niemand niet want het is echt niet leuk

21052007 balen zeg dat je rd begonnen is hopen dat ronde 2 meer geluk brengt

ester Zo dat is dan een behoorlijke klap geweest zeg
klinkt nou niet echt fijn hoop dat je snel weer de oude bent
en dat je tijd  om een nieuwe bril te halen  
en lief dat je zo voor me duimt

ik blijf ook voor iedereen duimen Ben ontzettend blij dat er al drie zwangere zijn maar had gehoopt dat er meer zouden zijn.Ik hoop dat er nu snel meer bij komen.

hoi dames,
hier ben ik ook weer even.
wat is hier weer lekker veel geschreven.

karin en vlinder, genieten jullie lekker van je zwangerschap? ondanks de mindere dagen?

mooie dromen, van harte gefeliciteerd. weer een jaartje erbij. wat gaat het toch snel he, ik ben ook weer bijna aan de beurt, in augustus, 23, vind dat toch ook weer een leeftijd waarvan ik het gevoel heb dat het nu opeens snel gaat met de leeftijd.

nou, ik heb gisteren toch bloed laten prikken? Krijg ik net een brief, dat er onvoldoende bloed is genomen om alle onderzoeken te doen moet ik weer terug, terwijl ik graag zo snel mogelijk de uitslag heb, duurt het nog lange r
en daar ben ik absoluut niet blij mee. Ben al ongerust, en duurt het allemaal nog langer.

Verder niet zoveel nieuws hier, vandaag laatste spullen uit oude huisje ophalen, en nog 1 ding schoonmaken, kunnen we dat hoofdstuk helemaal afsluiten.

fijn weekend dames, ik kom nog wel kijken hoor straks.

Goedemiddag!

Mooie dromen: hele fijne verjaardag gewenst meid! geniet ervan! heb je al leuke kadootjes gehad?

Karin: wat leuk dat je nu je kadootjes al had! ik moet helaas nog even wachten...Ik had ook echt een hele dikke test(veel HCG in urine) maar anders zou ik anderhalve week met de flessen moeten doen!
Een tip die ik kreeg   van de consulente: voor gebruik even de flessen buiten open draaien.. schijnt de geur "iets" te doen vervagen!

Nou ik heb een heerlijke avond gehad, vooral omdat Nederland gewonnen heeft, het was wel mega druk! Heel veel sjans gehad (zal ik er dan toch mooier uitzien?), ik heb altijd wel aanspraak maar gisteren was het echt meer dan anders! zelfs de broer van Jurgen Raymann wilde me vaker zien... helaas voor hem, maar ben heel gelukkig met mijn eigen kereltje!

Nou meiden ik kom net uit mijn bed, ga even eten en schoonmaken, en kadootjes kopen voor vaderdag.. tenminste voor het geval we het toch morgen aan naaste familie gaan zeggen dat we in verwachting zijn! hoef ik ook die flessen van MvM niet te verstoppen!!!

Fijne dag allemaal,

Kus Vlinder

Terug
Bovenaan