Nou, een drukke dag gehad. Een paar vrienden zijn komen klussen in kamer van Christian en ik heb de hele dag de catering verzorgd, voor Christian gezorgd en 3 keer naar de bouwmarkt gereden om spullen te halen! Nu weet ik wel dat manlief nog veel harder gewerkt heeft (poeh, ze hebben veel meer klaar gekregen dan ik dacht ), maar nu ben ik moe! Gelukkig vandaag ook weer een goede dag, niet al te veel last van de kwaaltjes. Morgen in ieder geval een dag helemaal niets, relaxen!
Mooie dromen, gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een leuke dag gehad, ondanks alle vermoeiende omstandigheden de dagen ervoor. Je vroeg wanneer je een beetje een buikje gaat zien, volgens mij is dat echt heel wisselend, hoor. (ben wel jaloers op je plat-als-dubbeltje buik, dat is het bij mij zelfs voor zwangerschap nooit geweest!) Vaak merken vrouwen rond 6-10 weken dat hun broeken strakker gaan zitten, door de uitgezette darmen e.d. Het echte buikje van de baarmoeder komt vaak na 13-20 weken. Bij Christian zag ik zelf rond de 16 weken iets, anderen zagen het pas met 19 weken, en toen ging het opeens ook erg snel. Een paar weken later leek ik al zeven maanden zwanger! Ik dacht telkens, die buik kan toch niet nog dikker worden?? Maar ja, dat kan altijd ...
Wat borstvoeding betreft, ik ben helemaal voor, maar heb helaas een teleurstellende ervaring die me wel een beetje angstig maakt. Christian heeft NOOIT, met geen enkele kunstgreep die kraamzorg, verloskundige e.d. konden verzinnen, de borst gepakt. Het was alsof het hem fysiek gewoon niet lukte... Ik heb dus nooit echt borstvoeding kunnen geven, maar heb 10 weken lang alle voedingen afgekolfd. Dat was zwaar, maar ik had het wel langer willen volhouden, maar ik moest stoppen omdat ik ernstig ziek werd. Ben dus stiekem wel erg jaloers op al die vrouwen die zonder problemen maanden en maanden borstvoeding gegeven hebben. Maar ja, nu nieuwe kansen, nieuwe prijzen? Ik ga het gewoon weer proberen en zo nodig na 3 dagen al een lactatiedeskundige optrommelen!
Ester, meid, ik heb iets even helemaal gemist! Je hebt een flinke klap/smak gehad? Poeh, vervelend hoor, en dan ook nog je bril kapot. Fijn dat de hoofdpijn nu beter is, ik hoop dat je snel klachtenvrij bent!
Jmv, meid, wat ontzettend vervelend dat je ongi er toch aan lijkt te komen! Na zoveel hoop te hebben gekregen... en ja, vreemd dat het dan toch zo lang heeft moeten duren. Ik hoop dat dit eens maar nooit meer was! Heel veel succes bij een volgende ronde, met hopelijk heel snel duidelijkheid!
En ja, ook mijn figuur is niet ongeschonde door de zwangerschap gerold. Nog steeds theezakjes en blubberbuik. Wordt nooit meer wat, vrees ik. Maar ja, hopelijk kan ik de kilo's nu goed onder controle houden. De vorige keer was ik totaal 14 kg aangekomen (eerst 6 kg eraf en toen alsnog 20 kg erbij) en dus bijna meteen alles weer kwijt. Ik hou dus gewoon mijn vingers gekruist dat dit nu weer zo gaat lopen... (maar vervelend, zwangerschapsvergiftiging! Ja, daar kun je vele kilo's van aankomen. Ik had ook verhoogde bloeddruk op het einde, maar dit heeft nooit tot problemen geleid. Heb je er nog lang last van gehouden na de bevalling?)
Bloemetje, balen dat ze te weinig bloed hebben!! Dat zijn van die dingen waarvan je denkt, had je dat niet meteen kunnen zien?? Maar ja, het is gebeurd, niets aan te doen. Ik hoop dat je snel (goede!) uitslagen krijgt. En je ongi snel minder wordt.
Vlinder, wat fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad! En tja, een zwangere vrouw schijnt te stralen, zeggen ze? (geen idee of het waar is, als ik nu in de spiegel kijk zie ik wallen van hier tot...Alles behalve stralend!) Daarom zo interessant?? Of heb je nu al een heftig decollete gekregen? Nou, ik zou het ook gewoon bij mijn eigen vent houden, hoor, ha ha!