***Meiden van 21/22/23 jaar***

hey meiden

@greet: dat is niet zo gek hoor dat je dat niet kent!! Ik kende het 3 jaar geleden ook nog niet haha!!
Ik zal ff wat info hier neerzetten, maar ik ben er achter gekomen omdat wij gestopt zijn met de pil en ik toen 8!! maand lang niet ongi werd! Toen ben ik dus doorgestuurd en kwam de conclusie pcos eruit!

Wat is PCOS?

Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS leiden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd. Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom is dus bij elke vrouw anders.

Samengevat kunnen de verschijnselen van PCOS zijn:

1. Anovulatie (niet ovuleren) of onregelmatig ovuleren
2. Onregelmatig of niet menstrueren
3. Onvruchtbaarheid
4. Overbeharing
5. Overgewicht
6. Acné
7. Insuline resistentie

De meest voorkomende reden voor patiëntes met PCOS om zich onder behandeling te laten stellen is onvruchtbaarheid. Met behulp van anti oestrogenen zoals Clomid kan worden geprobeerd de eisprong uit te lokken. Anti-oestrogenen blokkeren de werking van de oestrogenen uit het lichaam. Hierdoor wordt de aanmaak van FSH niet meer geremd en kan de eicel tot ontwikkeling komen. Ongeveer 80% van de vrouwen kan hiermee worden geholpen. Door de behandeling met Clomid kan overstimulatie optreden. Dit houdt in dat er meerdere eicellen worden aangezet tot groei. Er zijn een aantal lichamelijke klachten aan verbonden (bijvoorbeeld misselijkheid), maar ook het risico op meerlingzwangerschappen.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is!!

Enne ik duim voor jullie allemaal!!

gr

Goedenavond meiden!!

@1986anne: Wat leuk dat jij ook in de eerste ronde zit van eerste kindje. Jij bent ook best wel jong! gezellig...Spannend dat je NOD 20 oktober is, het komt al dichterbij! Mijn NOD is vandaag, maar voel nog geen ongi pijn gelukkig. Vandaag wel weer een misselijk gevoel, dus heb echt geen idee. Nee voor mij is het ook geen optie om te stoppen met werken, ik werk in de gezondheidszorg en er is zoveel wat er verandert (per week!). Dus ik blijf wel werken, hoop dat ik zo'n 25 uur nog aankan straks haha.

@greet85: Hey dankjewel! Dus het kan nog wel steeds...Nog geen RDtjus te bekennen en hoop eigenlijk ook echt dat ze wegblijven. Spannend!! Wanneer ga jij testen dan?? Ik ben ook steeds bang dat ik juist die klachten wil voelen, maar ook op momenten dat ik het even niet wens gebeurt het. Vanmorgen was ik ook ontzettend misselijk, vanmiddag valt het wel weer mee. Ik hoop voor ons beide dat dat positief nieuws is haha.

@jmv20: Nee ik weet het, dankjewel hoor! Ik wacht gewoon rustig af, ben momenteel wel veel rustiger dan 2 dagen geleden. Ik test woensdag pas weer, en hoop tot die tijd geen RD aub ;) Ik hoop idd op doed nieuws, gezien de klachten die ik al een poosje heb. Jij ook erg veel succes op 18 oktober! Hoop op veel glitters*!!

@coortje: Jeetje wat een verhaal!! Je kunt er zelfs onvruchtbaar van zijn??  Ow weet even niet wat ik moet zeggen. Gelukkig heb je een mooie dochter gekregen dus het kan wel degelijk!! Ongewild kinderloos gun je natuurlijk niemand.......We duimen voor je meid! Hoop op een vruchtbare maand voor jullie!!!

Ik dacht zondag zal het wel druk zijn haha, maar volgens mij heeft iedereen andere dingen te doen! Geeft niets hoor...ik wacht wel rustig af haha.
Groetjes lesy.

hey,

Dacht ook dat het drukker zou wezen op zondag, maar ja het is ook bij  mij altijd echt zo een dag samen  lekker relaxen vooral vandaag heb me pyama niet uitgehad

@jvm20   bedankt!! hopelijk betekenen die steken wel wat!en mischien ist juist goed niets te voelen.........

@coortje tjonge zeg,  poeh! fijn dat je een kindje heb, je weet iniedergeval dat het dus wel kan, en hopelijk ben je gauw zwanger van je tweede en zit je niet zo lang in al dat medische gedoe

@lesy87 geen bloed geeft moed toch! ik hoop echt dat ze wegblijven zou toch super zijn hé woensdag positief testen!! ik ga morgenochtend testen, vanmiddag had ik van die lekkere gegrilde kippenpootjes die je dan ff op moet warmen in de oven nou normaal kan je me er voor wakker maken maar nu ik stond gewoon te kokken boven de oven brrrrrrr werd er zo beroerd vanen me humeur poehpoeh ben zo opvliegerig vandaag arme man.
Weet je wat ook grappig is een online zwangerschapstest doen, bij mij kwam eruit 71% zwanger haha

Hoi meiden,

Ik lees al een tijdje stiekem met jullie mee en heb vandaag besloten om lekker met jullie mee te praten. Ik zal me even voorstellen, ik ben 23 jaar en zit nu ook in de eerste ronde voor mn eerste kindje. Ik heb volgens mij 25 okt. mn NOD. Ik vind het echt superspannend en heb ook het idee dat ik er ieder minuut van de dag mee bezig ben,maar dat zullen jullie wel herkennen! Natuurlijk hoop je dat het zo snel mogelijk raak is maar helaas lees ik ook vaker niet dan wel!
Allemaal veel succes in ieder geval!

Heey toch nog een paar berichtjes zie ik, yess!! Haha, ja geen bloed geeft moed ;) Hoop dat je morgen positief test!! Ik heb ook niet veel eetlust, al een week niet. Maar kokhalzen heb ik nog niet zodanig gehad geloof ik. Woensdag ben ik vrij, dus hoef maar 2 dagen te werken en daarna testen...valt nog wel mee. Zoveel geduld heb ik nog wel haha. Ja het is een heerlijke relaxdag, heb niet zoveel zin om te werken, maarja dat roep ik elke dag.

He cato85! Leuk dat je hebt besloten om met ons mee te kletsen!! Gewoon een gezellig groepje met jonge meiden die moeder willen morden of al zijn! Ben er ook wel elke minuut van de dag mee bezig, gewoon vreselijk haha. maar goed jij hebt je NOD 25 okt, dus nog 13 dagen wachten...ik weet dat het lang is helaas. Maar toch veel positifiteit toegewenst!!!

Groetjes lesy.

pffffffftttttttttt moeten jullie dit lezen, ga bijna geloven dat ik dat heb, wist echt niet dat het bestond zeg.....................

Misselijk zijn, een dikkere buik krijgen, vaak moeten plassen, en “overtijd” zijn. Allemaal symptomen van zwangerschap, maar ben je ook echt zwanger? Na een paar zwangerschapstesten blijkt dat je niet echt zwanger bent, maar schijnzwanger. Wat is schijnzwangerschap precies en hoe kan het dat je je toch zwanger voelt?

Wat is schijnzwangerschap?Schijnzwangerschap betekent dat een vrouw zich zwanger voelt en ook alle symptomen daarvan heeft, maar niet daadwerkelijk zwanger is. Een anders woord voor schijnzwangerschap is pseudokyesis.

Welke symptomen passen bij schijnzwangerschap?De symptomen van een schijnzwangerschap komen overeen met een echte zwangerschap. De vrouw is “overtijd” en kan last hebben van:

Misselijkheid
Overgeven
Moeheid
Veel slapen
Toenemen van gewicht
Vaak moeten plassen
Opgeblazen gevoel
Pijnlijke/gevoelige borsten

Wat zijn de oorzaken van een schijnzwangerschap?De meest voorkomende reden van schijnzwangerschap is dat de vrouw teveel bezig is met zwanger te raken. Doordat je zelf gaat/wil geloven dat je zwanger bent, gaat je lichaam dit ook geloven en daarom krijg je last van de symptomen.

@ cato welkom, gezellig!!!

@lesy87 werken geeft afleiding, tis zo woensdag zul je zien!!!!! moet ik nodig zeggen ey...........

Fijne avond meiden en tot morgen ik ga lekker vroeg na bed ben versleten van n dagje nix doen zeker

en dit
Mannen en schijnzwangerschapHet klinkt waarschijnlijk raar maar ook mannen kunnen last hebben van schijnzwangerschap! Wetenschappers aan de Universiteit van London ontdekten dat sommige mannen ook last kunnen hebben van schijnzwangerschap wanneer hun vrouw zwanger is. Ze hebben dan dezelfde symptomen als hun vrouw.

Er werden 281 toekomstige vaders met 281 mannen zonder zwangere vrouw vergeleken. En zo bleek inderdaad dat sommige mannen zo met hun vrouw meeleefde dat ze last kregen van dezelfde zwangerschapssymptomen. 11 van die mannen gingen zelfs naar de huisarts met hun klachten. De symptomen varieerden van vreetbuien tot misselijkheid en moeheid. Na de bevalling verdwenen de klachten van de vrouw en tevens die van de man.

Dit wordt ook wel het Couvade-Syndroom genoemd.

Bizar hé, wisten jullie dit allemaal??

Liefs

Jeetje, het bovenstaande stukje tekst is wel verwarrend...dan zou je kunnen zeggen dat de meeste meiden die er zo mee bezig zijn "schijnzwanger" zijn...Ow wat vreselijk...over voor de gek houden gesproken. Nou ik ga er nu echt niet meer mee bezig zijn, ik zie het gewoon wel haha. Slaap lekker greet85! Over leuke dingen dromen ;) Daar wordt je toch niet schijnzwanger van he? HAHA. Tijd voor een bakje koffie!! Owja, over koffie gesproken: niet meer dan 4 kopjes per dag als je zwanger wilt worden!!!

Groetjes lesy.

Terug
Bovenaan