meistoppers 2008 !!!!!

@ Karin: gefeliciteerd! En @beeb van Karin: en blijf zo liggen he? Nu niet meer draaien!

@ An: Ik denk aan je. Weet inmiddels uit ervaring hoe verdrietig het is als een zo anders zwangerschap verloopt dan gehoopt. En of dat nu na 6 weken of 12 weken of wanneer dan ook is, het is gewoon heel verdrietig. Sterkte!

@ de rest: Hier gaat het best goed. Ik bedacht me vandaag (na een lange drukke dag op het werk met wederom véél gezeur) Als alles goed mag blijven gaan, dan heb ik straks héél lang vrij van school en hebben ze mooi de tijd om daar orde op zaken te stellen. Mijn verlof (stel dat het goed blijft gaan, waar kan ik afkloppen??) zou dan aan het einde van de zomervakantie beginnen: ik zou de hele vakantie ervoor dus ook al vrij zijn: vanaf week 30 ongeveer rustig aan kunnen doen (tot zo ver dat dan kan met twee lieve kinderen). Dat zou echt wel relaxed zijn!

Goedemorgen meistoppers!!

@wensvoor3, dat klinkt goed, vrij vanaf 30 weken. Ik ben nu 30 weken en zou best al willen thuis rommelen de komende weken, maar moet nog 5 weken werken ..... Ervan genieten hoor van je 2 kids en een hele lange zomervakantie .....

@An, weet niet wat te zeggen. Ik wil alleen maar aangeven dat ik aan je denk en hoop dat  een echo snel uitsluitsel geeft voor deze onzekere tijd. Sterkte!

@karin, wat FIJN dat je beebietje gedraaid is helemaal uit zichtzelf. Wat een opluchting zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je van blijdschap gehuild hebt. Nu is de kans op een natuurlijke bevalling natuurlijk vele malen groter. Duimen duimen dat de kleine zo blijft liggen.

Ik was blij je verhaal te lezen want ik heb een hele slechte en onzekere nacht gehad. Ik heb sinds gisteravond 19.00 uur de baby niet meer gevoeld. De buik voelt slecht, ben weer aan het spugen, gespannen en ik snap niet hoe de baby nu ligt want het voelt zo vreemd en anders aan. De hele nacht geprobeerd een reactie te ontlokken van de kleine met duwen, maar geen teken van leven!!!
Vanmorgen om 5.30 uur eindelijk een trappetje in links in de buik... toen was ik wel een beetje gerustgesteld, maar ik hoop zo dat het allemaal goed is. Vanmorgen helemaal moe natuurlijk door de slechte nacht. En in de auto op weg naar mijn werk voelde ik gelukkig een paar hele harde trappen. Dus het zal allemaal wel goed zijn, maar ik ben ineens zo onzeker en voel me zo rot. Ben zo bang dat het alsnog niet goed gaat, raar he? Ik snap er niets van, waar dit gevoel ineens vandaan komt. Ik voel me vreemd, emotioneel en misselijk. Wel precies wat jij beschrijft wat er gebeurt bij een draaiing???? Zou het dat zijn? Ik heb ineens veel minder vertrouwen op 1 of andere manier.
Ben er echt helemaal verdrietig van.

sorry voor dit treurige verhaal hoor, ik snap dat het natuurlijk helemaal niet in verhouding staat tot wat An meemaakt momenteel, maar ben echt een beetje van slag ...

veel liefs mama van marijn

Leeuwtje,
Ja, blijf rustig aan doen hoor, want word alleen maar erger. Gisteren
baalde ik hier erg van, maar nu merk ik dat het gewoon niet anders kan.
Ik kan nu nog amper lopen van pijn in voet en bekken.

An,
Ik wil je heel veel sterkte wensen meid, ik hoop dat de echo volgende week uitsluitsel
geeft aan dit onzekere gevoel. Meid, dikke knuffel, en we zijn dr voor je.

Karin,
Yes, kindje gedraaid. En nu toespreken dat het blijft liggen he, hihi.
Wat naar dat je je daardoor zo rot kan voelen.
Voel je je nu wel beter?

Mama 2006,
hoe gaat het met jou?

Mooie dromen,
Druk bezig met de lijstjes? Hier speelt dat ook allemaal al door mn hoofd.
Binnenkort ook maar eens op lijstjes te zetten.
En collega vader geworden. Die andere collega moeder veronderstel ik?
Of is die man vader geworden van een tweeling?

Wens voor drie,
Heerlijk zulke lange vakantie hebben dan, hihi, en het gaat vast wel goed deze keer.
daar hopen we op. Vanaf 30 weken vrij. Heerlijk is dat.
Ik ben nu al vanaf week 23 volledig thuis, en weet niet of ik voor mn verlof nog kan
werken, maar dat vind ik dan toch weer te lang hoor.
Maar ja, komt dan ook weer door de omstandigheden. Zou veel liever tot week 34 gaan werken.

Mama van Marijn,
Bah, jij voelt je ook al zo rot. Niet leuk meid. Misschien is jullie meisje ook gedraaid?
En als je je zo blijft voelen vk bellen he?
Hoop dat je je snel weer wat geruster voelt.

Hier gaat het vandaag niet erg goed, erg veel pijn, aan teen en ook enkel. En mn bekken,
Vandaag niet normaal meer, kon me amper zelf aankleden. Zo vervelend is dat.
Maar we gaan gewoon door, wel erg rustig aan. En hopen dat het toch wat betert.
Al ben ik daar erg bang voor.

Liefs

Hee lief Bloemetje,

Ja het is vandaag een rare dag hoor, met zo'n zorgelijk gevoel in je buik.
Ik heb tot nu toe de   baby gelukkig wel een paar keer heel zachtjes gevoeld. Niet zoals anders, maar ik heb 'r gevoeld tenminste en dat is al wat.
De vorm van de buik is ook heel raar, puntig zeg maar en mijn navel steekt ineens een beetje uit, dus ze ligt gewoon heel raar denk ik.
Maar ik heb een paar plopjes en duwtjes gelukkig gevoeld.
Ik twijfel altijd of ik de VK moet bellen hiervoor. Ik wil ook geen overbezorgde zeur zijn die  om alles belt snap je?
Ik kijk even hoe het vanmiddag gaat en als ik me zo ongerust blijf voelen bel ik einde middag even. Maar ik hoop dat ik vanmiddag weer goed leven voel in de buik.

liefs mama van marijn

Mama van Marijn,

Beter een keer teveel dan te weinig bellen? Niet.
Als je je er niet goed bij voelt, dan is dat zo? Kan jij niets aan doen hoor.
Wss is ze gedraaid dan? Denk je? Maar echt bellen als je je niet prettig voelt meid.

Hier gaat het ***. sinds paar uur zak ik steeds door bekken/heup heen. Durf echt geen stap meer te verzetten, probeer het wel maar dan met krukken.
De teen doet ook zo onwijs zeer net als me enkel. Grrr, ook hier geen leuke dag dus. Hoop dat het morgen wat beter gaat. Maar ben er bang voor dat dit nog gaat beteren.

Sorry, niet zo een leuk verhaaltje, hoop dat de rest zich wat beter voelt.

Liefs

Hi Bloemetje,

Op weg naar huis in de auto heb ik toch maar de vk gebeld en haar de situatie uitgelegd. Ze vertelde dat dit rond 30 weken heel veel voorkomt en dat het minder voelen van je baby niet echt kwaad kan, maar wanneer je helemaal niets meer voelt, dan altijd wel aan de bel trekken. Als ik wilde kon ik langskomen op het spreekuur, maar ze zei ga in bad en voel nog eens aan je buik, met andere woorden heb vertrouwen!!!  En als ik echt ongerust bleef mocht ik altijd later op de avond bellen.

Toen ik thuis kwam heb ik gegeten en ben op de bank gaan liggen, toen voelde ik wel 2 minuten lang hele harde kicks. Maar wel helemaal bovenaan mijn buik, zeg maar net onder mijn borsten daar ergens. Dus ik weet bijna zeker dat de baby gedraaid is, maar ik was gewoon helemaal gelukkig dat ik haar zo duidelijk en goed weer voelde. Net alsof ze wilde zeggen: 'mama, geen zorgen maken om mij, het gaat allemaal goed!!!'

Dus ik bel vanavond niet meer naar de vk. Ik voel me nu wat gerustgesteld.

Maar jij zit ook mooi in zak en as, met al die pijn. Ik dacht vanmiddag nog, hebben ze het gips er niet gewoon te snel afgehaald? Of is het normaal dat je na het verwijderen van gips meer pijn hebt? Ik weet dat zelf niet. Maar ik zou toch goed in de gaten houden als het erger wordt, dan terug naar de arts hoor. Misschien is de scheur/breuk gewoon nog niet goed genezen.
Wat een gedoe zeg. En pijn is heel vermoeiend, zeker als je het de hele dag voelt.

nou lief Bloemetje sterkte ermee hoor!
we slepen elkaar er wel doorheen

veel liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Wat fijn dat jullie meisje zich lekker liet voelen net. Heerlijk. Geeft je weer gerust gevoel he?
En goed dat je toch vk hebt gebeld.

Dank je voor je berichtje.

Ja, ik heb ook idee dat het te snel is geweest, maar ook vooral bekken hebben harde klap gehad, zak er nu hele dag al doorheen, en dat is zo eng. Me lichaam laat me in de steek, en kan me nu goed inbeelden hoe Karin zich moet voelen. Al heeft zij het volgens mij nog stuk zwaarder.
Ook me vriend helpt me dr niet echt doorheen. Zit er vandaag gewoon ff helemaal doorheen, en krijg van hem dan te horen, ik wil het leuk hebben samen, en kan er niet tegen je zo te zien. Ja, dat kan ik begrijpen, dat wil ik ook, maar hij rent dan weg. En daar kan ik zo van balen, vind dat zo jammer. We horen dit samen te doen, en niet alleen de leuke dingen, maar ook als het niet goed gaat zoals nu.
Af en toe voel ik me gewoon zo alleen. Mis laatste dagen bijvoorbeeld me familie ook heel erg, die niet vlak bij de deur wonen.
Ach, ook hormomen wat lekker meespeelt.
Sorry voor het minder leuke bericht.
Lijkt zo alsof ik ondankbaar ben, maar dat ben ik helemaal niet, ben zo blij met ons wondertje dat gaat komen. En gelukkig is het ook erg druk vandaag. Zodat het af en toe me gedachte ff verzet van de pijn.

Liefs

Terug
Bovenaan