meistoppers 2008 !!!!!

@ Bloemetje: lieve meid, wat ontzettend vervelend dat je zo'n k*t dag hebt! Pijn is al niet leuk, maar als je dan ook nog hulpbehoevend er van wordt en het gevoel hebt er alleen voor te staan, dan is het leven soms even heel zwaar. Geen schande om dan even heel verdrietig en somber te zijn, echt niet! In ieder geval een hele, hele, hele stevige knuffel van mij naar jou!
Ik vind het echt bewonderswaardig hoe jij je door alle tegenslagen heen slaat, je blijft altijd zo positief. Het is idd soms heel moeilijk verkroppen dat je lijf je zo in steek kan laten, om iets waar je bewust zelf voor hebt gekozen (zwangerschap). Maar meid, vergeet nooit, je hebt gekozen voor een kindje, NIET voor al die (heftige) ongemakken. En daar flink van balen (zoals iedereen zou doen, hoor!), is echt geen uiting van ondankbaarheid. Het is gewoon oneerlijk verdeeld. De een gaat fluitend door een zwangerschap, de ander moet tot het uiterste gaan...

Ik zou je graag willen zeggen dat alles straks beter wordt (al wordt het na bevalling wel echt beter!), maar het is mijn ervaring dat rug/bekkenpijn echt alleen maar erger worden, omdat de belasting steeds groter wordt. En het is echt pittig, meid, dat je er nu al zoveel last van hebt. Moet je nog naar fysio ofzo? Ik kan me voorstellen dat het je strot uitkomt inmiddels, maar ja, toch maar rustig aan doen... (ik word er in ieder geval helemaal simpel van, bleh!)

Wat betreft je vriend, misschien toch proberen te bespreken. Je bent tenslotte (idd) voor goede en slechte tijden bij elkaar en het zou fijn zijn als je echt steun vindt, ook als het even niet lekker loopt. Mijn man heeft het trouwens ook wel moeilijk hoor, met mij zo zien. Hij heeft ook regelmatig verzucht dat hij het eigenlijk anders zou willen, dat het niet leuk is zo (duh...), etc. Op zulke momenten reageer ik dan ook geprikkeld, maar ik ken mijn mannetje. Als hij dat soort dingen zegt, is het ook even stoom afblazen voor hem, tenslotte is het voor hem ook erg frustrerend en vermoeiend. We praten er altijd over en dan weten we weer hoe de ander zich voelt.

@ Mama van Marijn: oh, wat vervelend, maar idd, het klinkt toch wel herkenbaar... Lijkt me ook een flinke koprol, zeker als je buik daarna anders aanvoelt. Goed dat je gebeld hebt hoor, toen ik het de VK vertelde keek die mijn streng aan en zei veel betekenend: "De meeste vrouwen bellen me dan..." Bovendien, in mijn foldertje staat dat je moet bellen als je je onzeker voelt over de zwangerschap...
Fijn te horen dat je je vertrouwen weer een beetje terug hebt. Het is niet makkelijk, dat (letterlijk!) blindelings van uit moeten gaan dat het goed zit in de buik. Heb vertrouwen, komt goed!
Oh ja, dat spugen in de ochtend (ook heeeeeeeeeeel herkenbaar, ik had dat vooral vanaf week 24) verdween bij mij rond week 32-33, hopelijk bij jou ook, of natuurlijk eerder! En tja, te veel oestrogeen? Die had ik nog niet gehoord, we zullen zien...

Mama2006: hoe verschillend een 2e zwangerschap kan zijn, breek me de b*k niet open... Daar weet ik alles van! Vervelend hoor, maar toch stiekem wel een beetje geruststellend, toch? Ik heb trouwens ook veel meer en veel eerder last van bandenpijn dan de eerste keer, dus misschien hoort dat er een beetje bij als het al opgerekt is geweest? Ik hoop dat je je snel beter voelt en zwanger op een prettige manier!

Wensvoor3: leuk hoor, je moeder in tranen! Fijn als je familie zo meeleeft.
En ja, wat bevallingsdatum betreft, je weet het idd niet. Maar toch bevallen de meeste vrouwen na de 40 weken, dus ach, meeste kans toch? Ergens tussen nu en 6 weken gaat het gebeuren!

Karin,

Ontzettend bedankt voor je lieve berichtje.
Op mijn beurt heb ik weer zoveel bewondering voor jou. Jij hebt het al vanaf begin van zwangerschap zo zwaar. En steeds weet je een ander weer een glimlach op het gezicht te toveren.
Ook jij bent ontzettend sterk en moedig hoor. Hoe jij je er doorheen sleept.

Ja, gisteravond maar gesprek aangegaan. Ik zat er echt even helemaal doorheen. Vervelende is dat vriend geen prater is. Het woord is bijna altijd aan mij, maar heb wel kunnen zeggen wat ik wou, dat ik hulp verwacht in huis, dat ik het echt niet meer alleen red. Hij zegt dat hij er echt niet tegen kan dat ik me zo voel.
Toen ik ook vroeg, wat ga je tijdens bevalling doen? Dat is ook geen pretje hoor? Ja, daar wist ie niet op te antwoorden.
Maar nu heeft hij denk ik echt wel door dat ik het gewoon niet meer trek. En dat ik hulp nodig heb. Ik hoop dat hij dat nu eindelijk doorheeft en me helpt met de taken in huis. Want hoewel het allemaal niet gaat doe ik een groot deel toch nog zelf, omdat het anders niet kan.
Ook het feit dat ik me soms zo alleen voel, heb ik hem uitgelegd, ik mis me familie nu ontzettend.
Gelukkig begreep hij me. En hoop dat het nu wat veranderd.

We zullen zien, maar heb er vertrouwen in.
Dank jullie meiden, dat ik verhaal hier kwijt kan.

Liefs

Hee Karin en Bloemetje,

ja het kan soms anders lopen dan gewenst he?
En Bloemetje goed dat je het gesprek bent aangegaan. Het is echt niet fijn als je je alleen voelt in een relatie, zeker niet tijdens de zwangerschap. De hormonen zullen ook echt parten spelen maar dan nog. Het niet meer kunnen vertrouwen op je eigen lijf is een rot gevoel, hoe dan ook. En samen is het dan makkelijker doorheen te komen dan alleen.
Ik denk echter wel dat het gips te snel eraf gegaan is. Anders kun je toch niet zoveel pijn hebben erna? Ik zou toch even naar een arts bellen of gaan, ook al ben je helemaal klaar ermee, want nog 12 weken zo rondlopen kan ook niet toch? Laat je weten als je  je beter voelt of contact hebt gehad met een dokter?

Vannacht heb ik wederom slecht geslapen, alleen nu omdat de baby als een gek aan het trappen was. Ik was zo gelukkig, het maakt me niets uit dat ik moe ben nu, ik ben gewoon zo blij dat ik de baby goed gevoeld heb. Dat was voor mij echt een geruststelling. Het bellen met de vk heeft me minder gerustgesteld dan ik gehoopt had. Ik merk toch dat ik zelf vertrouwen moet blijven houden en in contact moet blijven met de kleine in mijn buik. Maar vannacht heeft ze het goed gedaan.
De buik voelt ook meer ontspannen aan nu, Ik denk echter wel dat ze helemaal gedraaid is en gisteren in een soort horizontaal hangmatje lag en nu met het koppetje naar beneden. Ik hoor het dinsdagavond wel dan heb ik mijn afspraak met de vk staan.
Pffffff, wat een rotdagen zeg.

Mijn collega van ook 30 weken zwanger is na 2 weken ziekenhuis met weeenremmers eindelijk weer thuis. Ze hebben haar baarmoedermond met een bandje dichtgemaakt. Ooit van gehoord? Ze had al 3 cm ontsluiting hoorde ik. Nou ja goed dat ze weer thuis is.

Verder gisteravond gebeld door mijn vader, zijn broer ( mijn oom dus) is plots overleden. Die man had vorige week gehoord dat hij longkanker had en is gisternacht overleden aan een hartstilstand. Nou zeg, ongelofelijk hoor. Man was pas 64 jaar, net gestopt met werken .....

TJa leven en dood staan dicht bij elkaar.

Nou lieve meiden een fijne en gezonde dag vandaag gewenst en tot snel schrijfs maar weer.

mama van marijn

Goedemorgen allemaal!

Wat een vervelende verhalen allemaal zeg...

Mama van Marijn: gecondoleerd met het verlies van je oom, wat vreselijk jong nog zeg! ik begrijp wel uit je verhaal dat hem een lange lijdensweg bespaard is gebleven?!
En je baby misschien gedraaid... ja ze zijn eigenwijs soms he? en gewoon bellen hoor, als je je zorgen maakt!

Bloemetje: die pijn: echt vreselijk joh! volgens mij hebben ze het gips er inderdaad veel te vroeg afgehaald! gaat het vandaag wat beter met je bekken/heup? hoop het voor je! en wat goed van je dat je een gesprek met je mannetje aangegaan bent!

Karin: heb echt zo'n "tsjakka"gevoel bij je... ondanks dat je echt een vreselijk zware zwangerschap hebt, blijf je maar positief! knap hoor!

Even een update van mij!!!

JOEPIE!!!!! vanaf vandaag mag het komen! ben vandaag 37 weken zwanger en mag dus officieel vanaf vandaag thuis bevallen!
Gisteren klossen gehaald voor onder t bed maar moet er nog 4 bijhalen (dachten namelijk dat de twee pootjes naast elkaar in het midden niet op klossen konden omdat ze te dicht bij elkaar staan, maar opgemeten en het lukt!

Gisteren ook bij vk geweest, bloeddruk goed, nu in totaal 12 kilo aangekomen en kindje is nu helemaal ingedaald!
Volgende week terugkomen!

Vandaag weinig tijd om in huis te klussen, ik heb vanmiddag een examen... volg een pedicure-opleiding naast mijn werk en vandaag is er dus een examen... zie er als een berg tegen op... k*t onderwerp: specifieke anatomie en fysiologie van het lichaam en dat betekend alles weten van de bekkengordel en eronder... dus ook alle spieren, pezen, zenuwen en botjes! bleh....
En mijn concentratievermogen is nu ook optimaal natuurlijk.... NOT!!!!

Nou meisjes tot vanmiddag!

Liefs Sabina

Mama van Marijn,
Gecondoleerd met het overlijden van je oom. Wat kan het snel gaan.
Maar er blijft hem wel een lange lijdensweg gespaard?
En je meisje flink druk geweest. Helemaal gerustgesteld nu?
Gelukkig.

Vlinder,
Succes met het examen vanmiddag. En vandaag officieel thuis mogen bevallen, ooh heerlijk, hihi. Fijn gevoel denk ik?

Hier gaat het redelijk, voet goed pijnlijk, ook enkel. Bekken gaat nu, maar ja, ben nog maar uurtje geleden uit bed gerold. En merk dat het douchen alleen al behoorlijk slopend is geweest.
Morgen wil ik proberen auto te rijden, moet maandag naar bedrijfsarts, maar dr is niemand die me brengen kan. Dus toch maar proberen, alleen vriend vond dat niet leuk toen ik het zei. Wat denken jullie? Anders moet ik me afspraak ff proberen te verzetten.

Liefs

Succes met je examen Vlinder! En heerlijk de magische 37 weken grens bereikt.

Bloemetje: van een leien dakje gaat het echt niet he? Rot is dat. Veel succes maar weer voor vandaag.

mama van marijn gecondoleers met het overlijden van je oom.

vlinder suc6 met je examen.

Bloemetje het zit je ookniet mee he, echt super vervelend dat je zo'n pijn blijft houden. Ik zal maar mooi proberen of je de bedrijfsarts niet kan verzetten, of vragen of het een telefonische afspraak kan worden. Tijdens mn eerste zwangerschap had ik ook regelmatig even telefonisch overleg met de beste man, zag het op het laatst ook niet zitten ombij hem lang te gaan.

Hier begint het los te komen, werd vanmorgen wakker en vloeide behoorlijk. Heb me vandaag maar afgemeld op mn werk, gelukkig wist mn leidinggevende dat ik pril zwanger was en mn vriendin moest ook werken. Heb me bij de nachtdienst ziek gemeld met buikgriep en heb mn vriendin even gebeld want die zal met me meerijden, en die heeft mn leidinggevende ingelicht over de stand van zaken. Heb hem net zelf even gesproken en hij was  er nogal van onder de indruk, blijf morgen ook thuis en maandag ga ik ip weer naar curusus als ik me goed voel
.Heb nu menstruatieachtige pijn in onderbuik en rug. Heb met het zh gebeld en heb vanmiddag om 14.45 een afspraak.
groetjes annet

Terug
Bovenaan