meistoppers 2008 !!!!!

Hoi Annet,
Dus het begint nu los te komen? Je weet dan wel waar je aan toe bent, maar leuk is anders. Neem de tijd he? Doe nu waar je je het prettigst bij voelt. Nogmaals veel sterkte gewenst!

Nou, dat is fijn, mannetje net geweest om de nieuwe vloer op babykamer te leggen, dus dan kunnen we zaterdag alles omverhuizen en inrichten, dan is het eindelijk klaar. Morgen komt mijn moeder helpen met schoonmaken, dus mijn nesteldrang (die de laatste week echt irri is) kan weer een beetje tot rust komen. Gisteren ook mega-last ervan en dus weer te veel gedaan. Auw, auw, ik voel het nu nog bij iedere beweging, maar ja, eigen schuld...

Het nadeel van wachten op het mannetje van de vloer: mijn middagslaapje zit er niet in vandaag, boehoe! Christian was al heel vroeg moe, ligt er van 10:30 al in en normaal ga ik met hem mee, maar ja, dat ging dus niet. En dadelijk zal hij wel wakker worden en dan stuitert hij door tot vanavond... Ben er nu al moe van. Christian is gelukkig wel weer beter, maar een beetje dwars en jengelig vandaag. De beste oplossing: lekker naar buiten! Maar ja, ik kom nauwelijks naar de WC gestrompeld, dus helaas... Dat zal dan wel uurtjes aftellen zijn tot hij weer naar bed gaat. Ben nu al misselijk, dus zal een lange zit zijn...

Vannacht matig geslapen, nu voor de 3e nacht op een rij ook voorweeen gehad. Ik kan me niet herinneren dat ik ze bij Christian heb gehad, maar nu heb ik heel duidelijk harde, pijnlijke buiken gehad, waarvan ik er eentje zelfs een beetje heb moeten zuchten. Dus dat zullen wel echt voorweeen zijn geweest, denk ik dan. Beetje dubbel: enerzijds wel fijn, want nu komt het echte werk dichterbij, anderzijds vervelend want het zegt helemaal niets over wanneer je bevalt. Je kunt weken voorweeen hebben zonder dat er iets echt gebeurd, he? Nou ja, ik hoop maar dat ik er niet teveel last van heb, want prettig is anders. Zoals vlinder al eens zei: je hebt echt niet nog meer redenen nodig om slecht te slapen als je hoogzwanger bent!

Verder is mijn jas kapotgegaan! Grrrr, de rits, geen redden meer aan. Baal wel, het ding hoefde nog maar een paar weekjes vol te houden! Wat een timing... Gelukkig past een oude jas van mijn man me wel, dus ik hoef geen kou te lijden, maar mouwen zijn veel te lang en zo... Voel me al niet erg elegant de laatste tijd, vind het ook helemaal niets om in een (veel) te grote (overduidelijk) herenjas rond te moeten sjouwen, bleh... (toch nog wel een beetje ijdel, ha ha!)

@ Bloemetje: mag ik je even streng toespreken? Autorijden terwijl je gisteren niet eens kon lopen van de pijn? Denk je nu echt dat het verstandig is?? Niet doen, echt niet!!! Autorijden is behoorlijk belastend hoor voor je heupen/rug, en hoe wilde je gas geven en remmen met een pijnlijk voet/enkel? Ik vind persoonlijk het zitten in de passagiersstoel al erg vermoeiend en pijnlijk, zelf rijden zit er echt niet meer in. Ik zou het ook niet goed durven, want wat als de pijn te erg wordt?
Ik zou gewoon de bedrijfsarts (liefst nog deze week) opbellen en aangeven dat je vanwege de ernst van je klachten niet in staat bent om lijflijk te komen. Ik kan me niet voorstellen dat hij/zij daar moeilijk over doet, ik heb mijn bedrijfsarts niet eens gezien al die maanden in de ziektewet. De reden van verzuim is duidelijk en als jij zegt dat het niet gaat, dan gaat het niet. Ik heb trouwens ook wel eens een afspraak in ziekenhuis verzet toen ik hoogzwanger was van Christian omdat ik geen vervoer had. Niemand die daar lastige vragen over stelde...
Maar tot zover mijn mening hierover...

Goed dat je met je vriend hebt kunnen praten en in ieder geval iets van wat je voelt hebt kunnen overbrengen. Jullie komen er wel! Ik hoop dat je alle hulp kunt krijgen die je nodig hebt.

@ An: heel veel sterkte met de afspraak vanmiddag. Hopelijk komt het nu allemaal spontaan af, zodat curettage niet nodig is.

@ Mama van Marijn: fijn dat je meisje zo druk was en je wat gerustgesteld bent, zelfs al heb je er slecht door geslapen.
Maar wat een droevig nieuws van je oom, toch nog zo onverwacht! En idd, jong nog... Gecondoleerd.

@ Sabina: oei, nu nog een examen? Pfff, kan me voorstellen dat je er tegen op ziet, ik voel me soms zo wazig in mijn hoofd... Concentreren is idd niet echt makkelijk en dan ook nog zo'n droog, pittig onderwerp als anatomie en fysiologie... Heel veel succes meid, ik hoop dat het goed gaat!
En jahoe, 37 weken bereikt! Ik ben ook bijna zover, ga morgen klossen halen zodat manlief zaterdag het bed omhoog kan zetten. En dan zal ik toch ook maar het zeiltje erover gaan leggen, ha ha! Moet nog even kijken hoe, wat en waar, ik kan me van de vorige keer nog wel herinneren dat het aardig glijdt en kraakt...
Vind het trouwens wel lief hoor, "tjsakka", ha ha! Ach, we zijn eigenlijk allemaal moedige, sterke vrouwen, niet? Alleen niet iedereen wordt op dezelfde manier getest door het leven, he? Ben blij dat ik toch nog wat positiviteit kan uitstralen, terwijl het soms zo moeilijk voelen is.
(ik kan zelfs het tsjakka-gehalte wel ophogen door te bekennen dat ik de laatste 2 jaar ongeveer 3 maanden NIET in ziektewet heb gezeten... Heb wat dat betreft een erg zware periode achter de rug, als ik er aan terugdenk...)

Hoi,

An, fijn dat je nu weet waar je aan toe bent, alleen is het echt rot.
Heel veel sterkte meid, en neem je de tijd om dit te verwerken?
Dikke knuffel.

Karin,
Ooh lange dag vandaag. Hoop dat het met zo min mogelijk misselijkheid gepaard gaat. Hopelijk gaat het met Christiaan vanmiddag goed. en houd hij zich een beetje rustig.
Hier vanmorgen ook minder leuke ochtend, Buddy is vandaag erg druk en haalt alleen maar rottigheid uit. Dus heb hem tijdje buiten gezet, en nu ligt ie weer rustig te slapen. Tja, beestje merkt ook dat het niet erg lekker met me gaat. Maar gelukkig na paar keer streng toespreken word ie dan weer liever voor me ;)
En zaterdag verder met de babykamer, yippie, leuk.
En die voorweeën, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Kan het niet goed plaatsen wat dat juist is.
Enkel wel erg vervelend zo te lezen.

Liefs

Karin,
Ga ook zo me baas en bedrijfsarts bellen, denk ook ff de huisarts.
En je mag me streng toespreken hoor.
Vanmorgen dacht ik dat het lekker ging, maar nu niet meer.
Ja, als het niet gaat, dan gaat het niet. Dus zo maar eens paar belletjes plegen. Vragen of ik telefonische afspraak kan maken. Vind het alleen zo vervelend, tja, weet dat ik er niets aan kan doen, maar zit me toch beetje in over contractverlenging in augustus, zonder baan redden we het hier niet.

Ach we zien het allemaal wel, komt vast goed.

Liefs

Ha, ha, tegelijk!

Bloemetje: wat ik voelde waren harde buiken, maar dan pijnlijk over de hele buik, een beetje krampend als het ware (ongi achtig). De ene duurde maar 1 minuut, de andere wel zeker 5-6 minuten en dan heel onregelmatig een paar achter elkaar. Ze zeggen dat voorweeen (ook wel oefenweeen genoemd) binnen een paar uur weer spontaan stoppen en dat ze onder warme douche of zo wegtrekken.

Het zijn letterlijk oefeningen van de baarmoeder, voorbereiding op het echte werk, en ttreden meestal op na 36 weken. Ik geloof dat ze ook de baarmoedermond soepeler maken. Helaas betekent het niet dat de bevalling er snel aan zit te komen, ha ha...

Karin,

Dank je voor je uitleg.
Kan het ook dat je met 27 weken wel af en toe harde buik hebt. Ik heb afgelopen dagen af en toe opeens krampen onderin buik, en een onprettig gevoel over hele buik, buik voelt dan ook iets harder aan. Kan dat nu al dan? En is dat wel goed?

Heb ook werk gebeld, gemeld dat het helemaal niet lekker gaat en dat die afspraak bij de bedrijfsarts dus niet kan, dat ik dr niet geraak, gevraagd of ze een telefonische afspraak voor me kunnen maken, dat gingen ze proberen. Weten ze ook meteen dat het echt niet lekker gaat, heb hen ook gemeld dat ik regelmatig door mn heup heen zak.
Verder vanmiddag vriendlief blij gemaakt, eet laatste tijd nogal slecht:s tja, krijg het er gewoon niet in, maar vanmorgen zo een trek dat ik 6 boterhammen naar binnen heb gewerkt, haha. Hij was me zo blij hihi.

Liefs

Dag allemaal!

ik heb nog niet alles gelezen maar een stukje:

Bloemetje, kijk je wel uit? Balen zeg die pijn in je bekken, oefeningen hebben zeker geen baat ook door je rugklachten? Doe je wel rustig aan? En anders gewoon plat!

Mama van Marijn, kan me voorstellen dat je schrikt als je het minder voelt. Ik had ook een tijdje dat ik dacht: gaat het goed,maar vanaf een bepaalde week schijn je het veel minder te voelen omdat de ruimte minder is. Ben je nu wel weer gerustgesteld?

Hier alles goed, gisteren yoga gehad en nog extra oefeningen gevraagd voor de bekkenbodem: moest laatst niezen...ging niet helemaal goed!

Volgende week woensdag laatste werkdag, heerlijk.

hihi 6 mappen met geboortekaartjes liggen, wat een drama! Echt deze tijd: keus te over. De to do lijst na de bevalling is af, heb me ingeschreven bij het kraamhotel, en we gaan deze maand nog naar de notaris voor het testament. Al dat geregel.....maar goed, als ik dan de fotos zie van collega's die net bevallen zijn, dan smelt je weg!

Sterkte allemaal, ik lees later de rest van de reacties!

Terug
Bovenaan