meistoppers 2008 !!!!!

Zo, ik heb de poll even naar voren gehaald, zal toch niet lang meer duren voor de eerste bevalt!

Oke, bedankt voor de flesuitleg Mama van Marijn! Stond op mijn lijstje van de kraamzorg, vandaar de vraag.

Bloemetje hoe gaat het bij jou?

Heftig hoor An, sterkte, ik hoop dat jullie snel ook mooi nieuws hebben! Het komt zeker goed, maar ik kan me voorstellen dat het soms enorm confronterend is.

Karin, hoe gaat het daar?

En vlinder...al nieuws?

Was vandaag bij VK, haha, voeten en handen staken uit. Zit geen vet bij alleen kind in die buik, je ziet alles en voelt alles, erg grappig. Urine was goed, bloeddruk ook. Moet het wel rustig aan doen, dus vriendlief is hard bezig met stofzuigen....

Vanavond laatste les yoga, daarna ga ik 2 keer per week zwemmen, vind het zo heerlijk voor mijn rug, en je belast niks.

De strijk is klaar! Wat een werk, maar goed, alles ligt klaar. Alleen nog een ledikantdeken halen, een wat dikkere, want het is best koud straks denk ik voor die kleine. Vrijdag proefdruk geboortekaartje, ben benieuwd!!

Fijne avond allemaal!!

Vlinder: uitgerekend op 05-02-2009

Vlinder zegt: 22-01-2009 en denkt zelf ook een jongetje...
Leeuwtje zegt: 26-01-2009, een jongen (met twijfel....)
Mama2006 zegt: 28-01-2009 en een meisje

Bloemetje zegt: 29-01-2009 en een jongen.
Mama van Marijn zegt: 1-02-2009 en een jongen!
Mooie dromen zegt: 1-2-2009 en zegt een jongen
Wens voor drie zegt: 12-02-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht":

Karin: uitgerekend op 09-02-2009

Vlinder zegt: 05-02-2009, een meisje
Mooie dromen zegt: 7-2-2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 08-02-2009 en een meisje
Leeuwtje zegt: 13-02-2009, een meisje.
Wens voor drie zegt: 12-02-2009, een jongen
Bloemetje zegt: 14-02-2009, een meisje.
Mama van Marijn zegt: 16-02-2009, een meisje.

Mooiedromen: uitgerekend op 05-03-2009
Vlinder zegt: 31-01-2009, een meisje
Mama2006 zegt: 22-02-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 27-02-2009, een meisje
Bloemetje zegt: 06-03-2009, een jongen
Mama van Marijn zegt: 7-03-2009, een meisje
Leeuwtje zegt: 12-03-2009, een jongen

Mama van marijn: uitgerekend op 27-03-2009
Mooiedromen zegt: 22-3-2009 en een meisje (hihi kan nu niet anders meer)
Vlinder zegt: 24-03-2009, MEISJE!!!
Mama2006 zegt 25-03-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 25-03-2009, ja, haha, een meisje
Mama van Marijn zegt: 28-03-2009 en dat wordt een zeker een meisje ;))
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en dat is geen grapje! ;-) Meisje zeg ook ik!
Leeuwtje zegt: 02-04-2009, doe maar een meisje

Bloemetje: uitgerekend op 17-04-2009
Mama2006 zegt: 10-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 12-4-2009 en zegt een meisje
Bloemetje zegt: 15-04-2009.
Leeuwtje zegt: 19-04-2009,ehm weet niet meer, doe maar meisje
Vlinder zegt: 20-04-2009, ik denk een meisje
Mama van Marijn zegt: 20-4-2009 en een jongen !!!!!!

Zo, even op daadwerkelijke volgorde gezet. Maarre, mijn gok voor Vlinder (en haar eigen gok) kan al niet meer dus...... Heb ik me iets te veel door haar gevoel laten meeslepen denk . Dan gok ik nu ook maar op 6-2 hoor, hahaha (maar dat mag natuurlijk niet echt)
Opvallend is wel dat er niemand meer dan een week overtijd geschat wordt ?! Tja, dat zal wel zijn omdat we niemand zo lang willen laten wachten, wat lief eigenlijk he.
Ik typ zo nog wel even eigen berichtje. X

Hey meiden,

ik wil even laten weten dat ik iedere dag wel mee lees als ik een computer zie en schaam me eigenlijk ook wel dat ik niet meer hier ben de laatste tijd. Is zelfs al 1,5 week geleden zag ik. Ik leef echt met jullie mee hoor maar heb echt nog steeds geen energie en ben nu toch 14+5wk. Dan gaan we maar voor die magische grens van 16 weken........Het werken gaat trouwens wel weer beter hoor, maar het combineren dus nog niet denderend.

bloemetje: rustig aan blijven doen hoor! je kon vanmorgen dus al moeilijk je bed uit. ben je dan nog wel naar het werk geweest? dat zal toch zeker niet!!!! en idd, meestal schijnt bekkeninstabiliteit over te zijn na bevalling of kraamtijd. helaas is dat niet altijd zo maar gaan er nu natuurlijk nog wel voor!

mamavanmarijn: gisteren dus geen lekkere dag. Nou, mag je hier toch rustig kwijt!!! en jij hebt anders ook al een behoorlijk zware periode gehad in je zwangerschap hoor, dat zijn wij echt nog niet vergeten! Maar gelukkig vandaag weer fitter en gisteren leuk etentje nog gehad. Super! geniet nog maar even van je laatste zwangere weekjes, want voor jou schiet het ook al op!

an: wat confronterend zeg! tuurlijk komt dat even aan. vind het heel fijn en dapper van je dat je hier nog regelmatig schrijft. lijkt me niet altijd even makkelijk. Maar echt meid, hopelijk heeft het klussen nu weer snel resultaat want ik gun het je zo!

karin: lijkt me heel zwaar zo voor je allemaal. de zorg voor christian blijft natuurlijk toch de hele dag he....maar huis weer lekker op orde nu, heerlijk gevoel he! Ik heb afgelopen zaterdag ook flink lopen poetsen (iedere zaterdag wel maar nu nog wat meer) en dat heb ik 's avonds met veel pijn moeten bekopen. slapen gaat dan nog uitstekend gelukkig. ben gewend niet veel te kunnen draaien omdat de kat (ruim 6kg)strak tegen mij aan op bed ligt en dan geeft dekbed niet mee......
maar ik ging in de bank zitten en toen ik later opstond om drinken te halen kon ik gewoon niet lopen van de pijn. Stukje gestrompeld, vriend moest stiekem lachen omdat het er zo apart uit zag. maar toen hij zag dat het serieus was was ie heel lief hoor. naar paar minuten staan ging het wel, maar ik heb echt even staan huilen gewoon. En dan is dat bij mij gelukkig niet dagelijks. alleen nu voor de 2e keer op zaterdag na hele dag flink sjouwen (boodschappen/ stoffen/ stofzuigen/ dweilen/ badkamer helemaal/ toilet helemaal/ wassen en vouwen) dus ik kan me nu wel iets bij sommige van jullie voorstellen. ik hoop dat het niet erger wordt want je voelt je idd behoorlijk gehandicapt in je functioneren. (moet ik me trouwens zorgen maken???)

mooiedromen: jeetje, laatste keer zwangerschapsyoga alweer. ik ga me deze of volgende week ook maar eens opgeven, want dat lijkt me ook wel erg fijn. en ik ga het zwemmen ook weer oppakken. deed ik nl ook iedere week een uurtje maar kon tijdje niet met brandwonden. nu kan het een paar weken al wel maar moet even doorbijten om het weer op te pakken. energie werkt namelijk ook niet mee, maar weet wel dat het goed zo zijn voor me. En geen vet op je buik.....je maakt me (en vast een paar anderen) jaloers hoor! Maar wel mooi gezicht idd nu. kan je al beetje genieten van je verlof? want vorige week had je dat gevol nog helemaal niet he?!

wensvoor3: hoe is het nu? meer last van kwaaltjes of allemaal super?!

pf, hier niet veel fut nog steeds niet, ga dadelijk weer lekker op de bank liggen. Volgende week laatste flessen MvM inleveren. Voelt op een of andere manier toch als een soort fase die voorbij is. Mijn buik begint sinds een week (of bijna 2) een aardige bolling te krijgen. Gelukkig ben ik nog steeds niet aangekomen, maar blijf al 2 a 3 weken op hetzelfde gewicht (dus val ook niet echt meer af want dat mocht niet).
Verder hebben we vorige week babykamer (kregen box bij) en kinderwagen (kregen maxicosi bij) gekocht. Ook een woezel&pip boxkleed (vinden we zo leuk!) laten we dan meeleveren. We laten het begin mei leveren, dat is voor ons ruim op tijd maar vond het wel lekker zo voor hemelvaart en pinksteren, heb dan toch even wat meer tijd voor de aankleding en toestanden. Dus toch een nieuwe gekocht, maar we waren het tenminste met elkaar eens nu en dat is moeilijk via MP ofzo.
De kinderwagen is de mutsaers Transporter geworden. Pas leverbaar vanaf februari maar maakt voor ons niets uit. Veel betere materialen gebruikt dan bij  vorig model, beter en kleiner in  te klappen  en net zo duur dus prima. Onze (=mijn) eisen waren stevige 4wieler met ruime boodschappenmand. Maxicosi mura vond ik buggy niet mooi van en Topmark bleek in de winkel een heel klein wagentje te zijn. Mutsy was hetzelfde maar dan duurder en X adventure vond ik ook mooi maar was lang niet zo degelijk (nu hebben we wielen die niet lek kunnen en gelagerd zijn en daarvan waren het opblaasbandjes  en plastic in de wielas) dus de keus was zo gemaakt. ook was ie niet zwaar, kon hem zo optillen voor in de kofferbak, klapte goed en heel compact in. En heel saai is het toch zwart geworden. Hebben ook lichtblauw of grijs overwogen, maar nu kan ik ook met kleurtjes combineren van bv luiertas of parasol en dekentje dus is prima zo. Een andere kleur ben ik misschien beu voordat een 2 komt en ik was niet van plan dan weer een nieuwe kinderwagen te kopen.

Toch heel verhaal geworden. Fijne avond allemaal!

Liefs Leeuwtje

owja, ik vind eigenlijk wel dat bijna uitgetelde dames iedere dag of om de dag zich even mogen melden hoor, hahahaha
dan weten wij dat alles nog ok is, hihihi. dus vlinder, alles nog rustig?
en bij jou ook Karin?
X

Bah, bah, bah, ik heb het helemaal gehad!!! Voelde ik me maandag al absoluut niet top, gisteren en vandaag zijn nog veel erger. Gisteren bijna de hele dag beroerd in bed gelegen, en vandaag weer brakend boven de WC-pot gehangen met tussendoor veel pijnlijke maag/darmkrampen. Ik voel me ellendig en ben zo moe (en moedeloos... wanneer ben ik eindelijk van deze ellende af!?). Heb vanmiddag ook weer een flink potje moeten huilen... Op het moment is het ook even moeilijk om te geloven dat het na de bevallling beter zal worden. Ben al zo lang ziek, zwak en misselijk...

Tja, jullie kunnen hier natuurlijk weer niets mee, helaas kan niemand me 'helpen', alleen moeder natuur met het opwekken van de bevalling... Ik denk (en VK eigenlijk ook) nog steeds ergens in/na week 41, dus dat betekent nog een weekje of 3 volhouden. Pfff. Momenteel klinkt dat even heel erg lang!

Verder bij controle VK alles weer ok... Weer groeiecho gekregen en de schatting is toch wel weer naar boven bijgesteld, spruitje heeft in ieder geval zeker niet geleden onder mijn griep en het bijbehorende gewichtsverlies, en zal ws bij geboorte toch zeker 8 pond zijn of misschien zelfs iets meer. Maakt mij verder niet uit, want eerlijk gezegd was dat vanaf het begin al mijn eigen gevoel. Ik hoop dat we het snel zullen weten hoeveel het nu echt weegt...

Heb geen puf meer voor verdere reacties, een andere keer beter als ik me wat beter voel, goed?

Hi lieve meiden,

ik zit al in de pyama, ik duik zometeen lekker mijn bed in. Ben zo moe van het etentje gisteravond, maar ik zag de reactie van Karin en wilde nog even reageren.

Lieve Karin,
ik leef super met je mee. Het houdt gewoon niet voor je op. En inderdaad niemand kan het vervelende, misselijke en zieke gevoel wegnemen. Maar wel kunnen we met je meeleven en naar je verhaal luisteren. Ik hoop zo dat je lekker kunt slapen en een beetje kunt bijtanken..... sterkte meid met de laatste weekjes.
Dus nog even volhouden hoor!!!

op de rest reageer ik morgen even... welterusten alvast ......

mama van marijn

Hoi,
Mooie dromen,
het zal vast inderdaad niet lang meer duren voor de
eerste bevalt.
Gelukkig alles goed bij de vk.
Toch fijn. Om de hoeveel weken mag jij?
En laatste les yoga gehad, dan komt het weer dichtbij he. hihi.

Leeuwtje,
Gisteren niet naar werk geweest, vandaag ga ik weer uurtje.
Ben benieuwd hoe het gaat, t gaat niet denderend, maar ff uurtje
wat doen zal me goed doen. Vrienlief heeft gister ff schoongemaakt.
Dus daar hoef ik me niet druk om te maken vandaag. Dus rest van dag rust.
Waar zit die pijn meid, in je bekken? Doe je dan wel voorzichtig met tillen?

Karin,
Meid, voor jou mag het echt wel gaan beginnen.
Ik kan de frustratie zo lezen meid, wat naar. Echt niet leuk.
Gelukkig bij vk toch alles goed.
Meid, hele dikke knuffel voor jou!!!!

Mama van Marijn,
Brak van avondje uit eten. Ja, merk dat hier ook hoor. Dat dat
er behoorlijk inhakt.

Zo, hier net uit bed. Maar heb werkelijk geen oog dicht gedaan, pijn,
en heel slecht geslapen door dat hartkastje, je moet toch anders liggen
omdat die draden niet los mogen schieten, en dat ging dus echt niet.
Dus vanmiddag wanneer dat ding eraf is ga ik slapen, en erg lang denk ik.
haha.

Nou dames, tot straks.

x

Goedemorgen allemaal,

Sorry dat ik wat later reageer.
Gisteren was manlief vrij en zijn we bij een kinderdagverblijf wezen kijken waar we ingeschreven staan, moesten we naar de verloskundige, kwamen mijn ouders eten en moest ik 's avonds naar yoga.... druk daagje geweest dus!

Het gaat allemaal goed en zonder er te ver op in te gaan (wie weet leest er iemand mee) zit t wat te "rommelen" bij me... ik verwacht zelf (en de verloskundige ook) dat ik binnen een week wel bevallen ben!
Ik hou jullie wel op de hoogte hoor! maar vertel dit niet aan familie omdat ik anders de hele dag telefoontjes krijg enzo... hebben de andere meiden daar ook last van? dat er regelmatig op het einde gebeld/gesmst word om te vragen hoe het gaat? lijkt wel of de omgeving zenuwachtiger is dan ik ben!

Nou meisjes ik ga even verder surfen en tik vanmiddag nog wel een berichtje!

Plannen voor vandaag: vaatwasser uit en weer inruimen, kaartjes bruiloft in boek plakken en was opruimen en strijken... verder zien we wel!

Liefs Sabina

Terug
Bovenaan