meistoppers 2008 !!!!!

Hoi,

Vlinder, spannend.
En drukke dag gehad gisteren. Nou meid, moest je niet meer schrijven voordat je bevallen bent, of geen tijd meer dr voor hebben.
Wens je een fijne bevalling toe, en een fijne kraamtijd meid. Zet hem op.
Hihi.
Kom je nog wel, hihi, is het gelukt met de klusjes van vandaag?

Hoe gaat het verder met iedereen? Het is rustig hier vandaag.

Liefs

Haha bloemetje!

Zo snel gaat het nog niet hoor!
Maar uhm tuurlijk lees en schrijf ik gewoon nog lekker mee! alle klusjes zijn vandaag weer gelukt mar meer fut om nog wat te gaan doen zit er vandaag helaas niet in....

Hoe gaat het verder met jou?

En met de rest?

Liefs Sabina

Vlinder,
Hihi, je weet maar nooit he, wou het gewoon ff gezegd hebben hehe.
Tja, de fut, begrijp dat die nu steeds minder word. Hihi.

En hoe het hier gaat, vandaag weer mindere dag. Maar ja, niets aan te doen.
Hoorde vandaag ook dat me broer niet op het trouwen zal zijn, moeder van zn vriendin is vanmorgen plots overleden. Kende dr niet echt.   Maar is toch schrikken.
Ik zo blij om een nieuw leven dat komt,en me broer en zn vriendin zo verdrietig om het verlies van iemand die hen erg dierbaar is. Wat ligt het zo dicht bij elkaar.

Liefs

He wat naar Bloemetje... gecondoleerd!

Tsja het leven en de dood staan soms erg dicht bij elkaar he?
Je ging toch maandag of dinsdag trouwen toch?
Helemaal klaar voor DE dag?

Zal aan je denken!

Liefs Sabina

Balen karin, je moet je wel echt beroerd voelen want normaal lezen we altijd een leuk, lang verhaal van je. Sterkte, enne het einde is in zicht hoor!

Vlinder, spannend, kan me voorstellen dat je niemand inlicht, maar superleuk vooruitzicht, straks een kleintje in je armen!

Dat is schrikken Bloemetje, zet je altijd weer met beide benen op de wereld vind ik. Hoe voel jij je verder?

Leeuwtje, leuk de kinderwagen! En je energie komt wel terug hoor, als het meezit, maar normaal schijnt het na 3 maanden beter te gaan.

Hier alles goed, vandaag 2 vriendinnen op bezoek gehad, kinderen zijn 9 en 10 maanden oud, erg leuke leeftijd, en ons wippertje en box en hydrofielluiers kwamen meteen van pas!

Net naar de apotheek geweest voor celstofmatjes.

Internist belde nog, schildklier is oke, moet 6 weken na de bevalling langskomen en ze zou het erg leuk vinden als het kindje meekomt, schattig he! Moet direct na de bevalling meteen minder gaan slikken dus to do lijstje maar bijgewerkt, denk ik nooit aan anders.

Nou, ik ben verkouden dus ga lekker op de bank niksdoen.

Doeg!

Bedankt voor jullie lieve woorden, het helpt me om het even van me af te schrijven. Vandaag gaat weer wat beter, ondanks het feit dat ik (weer) slecht geslapen heb (zo'n pijn in mijn bil, zelfs weer een paracetamol gepakt midden in de nacht) en vanochtend nog gewoon boven de WC-pot hing te kokhalzen... Snappen jullie het nog?? Rare dingen hoor die hormonen, maar ja... Voelde me gisteren gewoon ook emotioneel even helemaal in zak en as, vandaag ben ik ook weer wat positiever. Het is gewoon zo slopend om echt 9 maanden beroerd te zijn. Ik heb de laatste 9 maanden meer gebraakt als in mijn hele leven daarvoor, denk ik! Soms is het dan echt even te veel: en misselijk/braken en moe en pijn en slecht slapen en moeilijk lopen en darmkrampen (van verstopping), en, en... Iets teveel 'normale' kwaaltjes bij elkaar. Nou ja, tanden op elkaar, er komt een einde aan...

Kindje heeft in ieder geval nergens last van, begint nu steeds lomper te worden, ik vind alle bewegingen/schopjes echt onaangenaam worden. Ik weet dat ik spruitje natuurlijk iedere dag moet voelen (en dat moet eigenlijk geruststellend zijn), maar van mij mag-ie ook wel heeeeeeel rustig blijven liggen, pffff... Nee, beter nog, gewoon lekker eruit komen!! ; )

Verder is het dus erg rustig hier, ik voel van alles en heb ook regelmatig buikpijn, maar ik weet 100% zeker dat door alles komt BEHALVE mijn baarmoeder. Die komt niet verder dan wat steken in banden bij bukken (en tillen) en af en toe harde buik bij iets te veel inspanning. Niet echt voortekenen dus. Tja...

@ Vlinder: oh spannend, ben je niet stiekem heel onrustig met al dat 'rommelen'? (ik ken dat niet van Christian's zwangerschap) Ik hoop zo dat jullie gevoel juist is en je kindje snel mag vasthouden!
En al die telefoontjes van familie en bekenden... ha ha, wacht maar tot je overtijd gaat, dan word je pas echt gek ervan. Christian was 10 dagen 'te laat' en ik werd gestoord van al die nieuwsgierige telefoontjes, sms'jes en emailtjes... Heb zelfs een keer (sarcastisch) gezegd: "De baby? Oh maar die is er allang hoor!" Duh!!! Als er iets gebeurd was had ik hen allang gebeld, dus als ik niet bel... betekent dat het kind er nog niet is! Dus, nee, ik zou ook zeker niemand vertellen dat het rommelt! Ik ken zelfs mensen die bij hun 3e kindje er zo geen zin in hadden, dat ze de uitgerekende datum geheim hebben gehouden...

@ Bloemetje: bah, alweer met zo'n kastje moeten rondlopen? Is dat om te zien hoe het met minder/andere medicatie gaat ofzo? Of voorbereiding op bevalling? Lijkt me idd voor geen meter slapen, gelukkig is het maar 1 nachtje. Ik hoop dat je vandaag wat bijgeslapen hebt!
En poeh, je hebt wel heftig last van bekkeninstabiliteit... Vervelend, omdat je toch nog een tijdje moet. Gelukkig gaat het idd wel over na de bevalling, maar dat heeft wel even tijd nodig, verkijk je daar niet op... Ik heb zelf veel bekkenklachten gehad, maar gelukkig is er nooit instabiliteit vastgesteld. Maar zelfs dan heeft het zeker 4-6 maanden geduurd voordat ik na bevalling van Christian geheel pijnvrij was (al was dagelijkse pijn wel snel weg).

@ Leeuwtje: leuk om ook weer eens iets van je te horen! Tja, nog steeds moe... Hoort erbij, he? Ik hoop dat 16 weken idd magisch gaat zijn voor je, maar het gaat niet altijd op. Gewoon goed op jezelf blijven passen! Helaas ook je eerste ervaring met bekken/rug/bandenpijn (kan van alles wat zijn als ik je zo hoor)... Ja, dat hoort er ook echt bij. Geen reden tot zorgen hoor, zo te lezen heb je ook echt veel gedaan. De oplossing is: rustiger aandoen. En dat zul je toch moeten, want hoe langer je zwanger bent, hoe eerder je dit soort overbelasting gaat krijgen. Dat wil niet zeggen dat je ook bekkeninstabiliteit ofzo gaat krijgen, hoor! Het is gewoon een natuurlijke reactie van je lijf op de hormonen. En maar goed ook, want anders zou dat kind er nooit uitkunnen!
Jullie zijn wel lekker op dreef, lees ik, poeh, wat hebben jullie al goed ingeslagen ha ha! Alle grote dingen al uitgekozen, fijn hoor. Wij waren (zelfs bij Christian) al weer bijna te laat, omdat we niet beseft hadden hoe lang de levertijd vaak is, ha ha!

@ mooie dromen: verkouden meid, bah, dat is vervelend... Hoop dat je er snel weer vanaf bent. En ja, ik voelde me idd erg beroerd... Fijn om te lezen dat mijn lange verhalen wel gewaardeerd (en gemist ; )) worden!
Wat betreft spoelfles, ik heb niets van ziekenhuis gekregen en gewoon gebruik gemaakt van sportbidon en zo'n spa-drinkflesje met tuitje. Werkte prima hoor. Het gaat erom dat je wat kunt spuiten. Een andere optie is plassen in de douche (met douchekop erop dus), zeker de eerste paar dagen kan dat ook erg lekker zijn.

@ Mama van Marijn: hoef je niet te verontschuldigen hoor, een dagje chagerijnig is echt geoorloofd, ha ha! Ik heb er zelf meer genoeg gehad... Een brak lijf is nu eenmaal erg vervelend, onder alle omstandigheden, maar vooral als je (hoog)zwanger bent. Maar je flinke sprayen heeft dus wat vruchten afgeworpen? Ik hoop dat je ook niet meer ziek bent tot het einde...
En mijn schoonmoeder oppassen als ik thuis ben, ja al sinds week 26 omdat ik het gewoon niet trek om meerdere dagen in de week alleen voor Christian te zorgen. Mijn man is van 7:00 tot 19:00 uur van huis (door reistijd) dus op zo'n dag moet ik echt alles alleen doen, ook het ochtend en avondspitsuur zeg maar. Iedere keer als ik meer dan een dag zo voor hem moest zorgen, werd ik erg ziek en beroerd (en pijnlijdend door het vele tillen e.d.), omdat het gewoon teveel energie vrat... Is dus maar tijdelijk hoor, om me in deze zwangerschap te ondersteunen. Onder normale omstandigheden zou ze dat ook echt niet doen, hoor!

@ An: meid, wat droevig, je vriendin met 'goede' nieuws, lijkt me erg hard aankomen... Tuurlijk ben je wel blij voor haar, maar pfff, je had het voor jezelf ook zo anders gewenst. Hou je taai. Ik hoop dat je snel weer goed ingesteld bent op de bloedverdunners en je wat beter gaat voelen. (en dat je ook snel weer met die tabletten mag stoppen...)

Hoi,
Vlinder,
Dank je. Ja, het staat zo dicht bij elkaar. Ik ben zo blij en geniet van ons kleine wondertje.
En me broer en zn vriendin hebben zulk verdriet om dit verlies. Het is zo gek. Zo raar.
En maandag is de dag. We zijn dr klaar voor. Vandaag met nagelak me nagels mooi gemaakt, hihi, dagen dr voor ook beetje verzorgt uitzien he. hihi. Zondagavond ga ik van die nepnagels zetten. Hoop dat het me lukt, want ga het zelf doen. Dus hehe, spannend. De ringen vandaag opgehaald.
Hoop alleen dat ik betere dag heb dan gisteren en vandaag. Maar vrees ervoor, want het gaat weer beetje neerwaarts.

Mooie dromen,
Hehe, to do lijst bijgewerkt, haha. Leuk joh, hihi. Ja, dan denk je dr inderdaad aan.
Werkte je voor zwangerschap ook met lijstjes? Ik eigenlijk nooit, me administratie was ook steeds een ramp hier, haha, nu ligt alles netjes beneden en word het dagelijks bijgewerkt als dr post binnenkomt. Haha, ook veel ordelijker geworden, haha. Gek is dat vind ik. Wat hormonen al niet doen.
En hoe het hier vandaag gaat? Iets minder. Maar ja, we weten dr ondertussen met om te gaan.

Karin,
Fijn dat je je emotioneel wat beter voelt vandaag. Fysiek niet echt. Jammer. Lijkt me moeilijk om er negen maanden lang zoveel last van te hebben. Inderdaad erg slopend denk ik.
Maar inderdaad, einde is in zicht. En hoop dat dat einde er snel is voor je.
En ja, die bekkeninstabiliteit. Het schiet echt niet op, en begin het er soms echt moeilijk mee te krijgen. Het is al zo vroeg, en moet inderdaad nog max 13 weken. En merk dat het met de week erger en zwaarder word. Haha, me buik groeit dan ook best wel, krijg soms reacties, zeker dat het er maar eentje is? Grr, vind dat zo vervelend, nou als dat zo was had ik het wel verteld hoor. Haha.
En ja, hou er ook rekening mee dat het niet meteen weg is, maar hoop wel dat ik weer gewoon kan werken.

Trouwens meiden. Ff vraagje, vanaf wanneer ben je eigenlijk hoogzwanger?

Liefs

Hoi Meiden

Hier ben ik ook een x weer, ben net terug van vakantie weekje centerparcs.

@Karin ben blij dat je je iets beter voelt, 9 maand beroerd zijn lijkt mij echt een hel!!!
Meid nog even vol houden, het is bijna zover, eindelijk!!!!!!

@Mooiedromen goed dat de schildklier oké is  , ook al verkouden wij hier ook al weer, bah...

@bloemetje hou jij het nog en beetje vol?? het zal voor jouw wel al lastiger worden met die dikker wordende buik.
Gecondoleerd met de moeder van je broer zijn vriendin.

@vlinder oooo bij jouw wordt het echt spannend, dus aankomende week misschien.
Meid als je toevallig   dezer dagen  begint, succes en zet hem op!!
O,ja en dat gevraag hoe het gaat en of het al zover is heb ik ook gehad ( was toen 1,5 week overgelopen) ik werdt er gek van !!!! Heb aan iedereen gevraagt om dat niet meer te doen, want ik vond het al erg genoeg dat wachten.

@Leeuwtje ook weer even hier. Leuk joh spulletjes kopen, die zwarte kinderwagen is een goede zet, net als je zegt daar kun je weer veel gekleurde dingen mee combineren. Mooi lijstje heb je gemaakt..

@Mama van marijn hoe ist bij jullie?? je bent ook alweer een behoorlijk eindje op weg.

@An kan me voorstellen dat het een hele klap is van je vriendin. Veel succes met klussen en ik hoop dat je snel weer onder de zwangeren bent en blijft.

Hier alles goed (voor zover ik weet, heb natuurlijk nog geen echo gehad).
De misselijkheid is de laatste dagen gelukkig wat afgenomen, maar mijn borsten zijn al pijnlijker geworden.
Als ik plat lig voel ik al een balletje die net boven mijn schaambeen uitkomt, echt geweldig.
En over die dikke buik maar niet te spreken, mens hier in het dorp kijken mij al erg twijfelent aan. Ik kreeg bij mijn dochetr ook al snel een buik en nu bij de 2e nog sneller. Nog even verborgen houden, na de echo mag iedereen het weten.

Liefs Mama2006

Terug
Bovenaan