meistoppers 2008 !!!!!

Hoi,

Mama 2006,
Fijne vakantie gehad?
En al buikje aan het krijgen, moeilijk hoor om het te verbergen. Dan zit het vast wel goed. Wanneer heb je je echo ook alweer?
Ja, word steeds zwaarder hier. En krijg steeds meer moeite met alles, bed uitkomen. Draaien in bed. Vannacht ook voor het eerst echt van de pijn wakker geworden.
Verder gaat het hier prima.

Kan het trouwens dat je met 29 weken kindje kan voelen hikken, voelde gister, en net ook een ritmisch getik in me buik, zag me buik ook elke keer op en neer gaan. Kan dat hikken zijn?

Liefs

Hey

@bloemetje, mooi dat het goed gaat, alleen die pijn bah lijkt me erg vervelend.Het kan inderdaad goed dat je kindje de hik heeft, mijn dochter had dat ook vaak, was leuk om te zijn, die buik die op en neer gaat hahaha.
Ik heb nog geen datum voor een echo, moet eerst woensdag naar de vk en dan het ziekenhuis bellen voor een afspraak.
Dus nog even wachten.

Liefs Mama2006

Hi meiden,

zo het is weer weekend... heerlijk hoor. Nu nog maar 1,5 week werken en dan heb ik lekker verlof. Ik kijk er zo naar uit.
Ik heb vanmiddag iets heel raars meegemaakt. Ik belde met de verloskundige op om te vragen wat ik het beste kan doen bij schaambot-pijn. Ik heb sinds 3 dagen ofzo best lang last van mijn schaambeen/bot. En eerst was het alleen bij het opstaan en ebte het daarna weg. Maar nu is het eigenlijk de hele dag door. Dus ik belde haar daarvoor en kreeg wat tips.

Zegt ze ineens: heeft Angela, onze praktijkwaarnemer jou al gebeld? Ik zeg nee. Nou ze heeft een afspraak voor jou gemaakt bij de gyn. Ik zeg waarom dan? Nou zegt ze: ze vond de groeiecho nogal alarmerend. Alarmerend !! Het woord alleen al.
Dus ik was echt helemaal verbaasd. Ik wist dat ik fors op groei voorlag, maar geen paniek. Ik schrok me echt een hoedje. De echoscopiste had ook aangegeven dat het best meeviel en dat ik pas over 2 weken kan weten hoe het ervoor staat omdat je een groeispurt moet uitsluiten. En het eindgewicht wordt geschat op 4300 gram. Nou ook best te overzien toch?

Nu gaat de gyn aanstaande woensdag met nog een groeiecho bepalen of ik kan bevallen onder de verloskundige of dat ik toch naar de gyn moet.
Nou ja zeg! Ik zeg tegen haar, dat ik het wel raar vind om zoiets zo toevallig te horen via een telefoongesprekje. Ze begreep ook niet waarom de praktijkwaarnemer niet had gebeld.

Dus woensdag ga ik naar de gyn toe.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Maar ik ga er maar vanuit dat dit het beste voor de baby is.   Ik hoop echter wel dat ik gewoon bij de verloskundige kan blijven. Maar ja, dat hoor ik dus ook woensdag.

raar he?

nou ja dat was het weer
heel fijn weekend weer
Mama van marijn

Hoi Meiden

Ik moet even mijn onzekerheid kwijt.
Ik weet dat ik zwanger, de test en de kwaaltjes zeggen het.
Maar wat als straks in week 10 á 11 bij de  echo  het een windei (wel groei baarmoeder maar geen kindje) blijkt te zijn, of dat er geen hartaktie is.
Ik weet dat de kans klein is, alleen soms denk "wat als het bij de echo zo blijkt te zijn"
Sorry hoor, soms sluipt die gedachte binnen en de volgende x denk ik "nee alles gaat prima".
Nou ja afwachten maar weer.....

Liefs Mama2006

Hoi dames,

Hier weer even een kort berichtje. Ben een weekje zoet geweest met de griep en ben nog niet helemaal opgeknapt. Bij de huisarts geweest en die zei dat mijn lijf natuurlijk nu alle energie stopt in beeb, dus dat het niet zo raar is. Ik heb wel een kuurtje gehad, dus hopen dat het nu met een paar dagen beter gaat. Heb morgen nog wel een open dag op mijn werk waar ik acte de presence moet geven. Op zaterdag, zonde van mijn weekend ;-).

Verder gaat het wat zwangerschap wel goed. Denk ik. Hoop ik. Het ene moment denk ik "natuurlijk gaat het allemaal goed" en het andere momenet ben ik angstig. Ik heb flinke koorts gehad met de griep en dat verhoogt wel de kans op een miskraam. Ik hoest al twee weken heel hard en denk dan domme dingen als "als ik het er maar niet uit hoest" Muts die ik ben...

Ik zie erg uit naar donderdag, dan hebben we de echo. Nog 6 nachtjes slapen!

hey meiden,

wat een rust hier dit weekend zeg!

vrijdagmiddag heb ik weer lekker op de bank liggen pitten (net als vaker op vrijdagmiddag, dan is het helemaal op na 4,5 dag werken=44 uur)
vrijdagavond moest ik de boodschappen doen en toen nog naar een verjaardag. Zaterdag is 's ochtends en begin van de middag mijn schoonmoeder met schoonzus en haar vriend geweest en toen ze net weg waren kwamen mijn ouders. Zij bleven logeren en zijn vanmiddag weer naar huis gegaan.
gisterenavond dus lekker met z'n 4en naar de wok geweest. was gezellig. Maar gisterenochtend dus beetje op tijd op moeten staan om in huis nog eea aan kant te doen. gelukkig heeft vriendlief heel goed meegeholpen, anders was ik meteen alweer helemaal kapot geweest.
Nu even alleen thuis, dus even lekker hier bijkletsen en dadelijk nog even op de bank liggen. Misschien ga ik tv kijken, maar niet zeker dat ik dat haal, hahaha
verder alles wel goed. oja, gistermiddag ook nog even geshopt hier in het dorp en bij de HEMA al wat spulletjes meegenomen voor de baby. eigenlijk nog wel erg vroeg maar nu was mijn vader er ook bij en die vind dat ook leuk (meestal shop ik alleen met mijn moeder). Hij liep helemaal trost met het mandje door de winkel! en mijn moeder maar vragen of ik dit of dat nog nodig had of al wou hebben en legde het telkens in dat mandje erbij. Dus flink verwend, dat scheelt mij allemaal weer.....
Nu heb ik dus al ledikantlakentjes, moltonzeiltjes voor eronder, hydrofiele luiers, doseerdoosjes voor melkpoeder (en ik wil BV geven ;) maar voor daarna nog dus),1 compleet pakje (cremekleurig, want weet nog niet wat het wordt) dus met mutsje, shirtje, broekje en slofjes in maatje 50/56. Ik heb zowiezo al 6 rompertjes mt 50/56 dus dat koop ik nie meer bij. Lakentjes ofzo kan ik nog niet echt beslissen, wil eerst gordijnen en hemeltje kiezen en lakentjes eventueel ook afhankelijk van meisje/jongen.
Maar al redelijk wat geshopt dus en dat nu al, hahaha. en dan over 3 weken ook nog met mijn moeder naar de 9mndbeurs, dus de baby wordt nu al beetje "verwend".
Met mezelf gaat het verder wel goed geloof ik. rug/bekkenpijn lijkt het idd van vorige week. van de week met mijn collega de dreumesgroep gedraaid en we hadden 9 dreumessen. En was nog een onrustige dag ook dus veel en vaak kindjes getild. toen voelde ik mijn onderrug ook wel weer. maar gelukkig mocht ik ook nog kindjes uit school halen voor de NSO, dus kon even stukje flink doorstappen en dan loop ik het als het ware los. Dat was wel fijn.
bandenpijn heb ik af en toe. voel het iedere dag wel, bv met plotseling draaien of niezen, maar wisselend hoe erg en hoe veel. mijn baarmoeder zelf voel ik al vanaf ongeveer de 6e week, maar is verder niet pijnlijk ofzo. En kindje voel ik ook eigenlijk voortaan iedere dag wel even, soms zelfs paar keer. Het is echt een druk kindje! maar dat is nu nog niet storend. eenmaal wat groter zou iets rustiger wel fijn zijn denk ik (met oog op m'n ribben, maar dat duurt nog wel even). Ook mijn buik laat nu voor iedereen weinig meer te raden over, ik heb al een heel mooi "balletje" voorop. Mijn moeder moest toch wel even kijken hoor. ze zei "mijn kind krijgt een kind!"
ik zei, dat lijkt me eigenlijk toch best vreemd en apart maar ook wel mooi. Want mijn broertje is ook al papa, maar ik zei dat lijkt me toch wel anders tijdens de zwangerschap, want die draagt het niet zelf. en dat was ook wel zo zei ze. het is allebei geweldig, maar toch weer net even anders. En dat telt denk ik voor mijn schoonmoeder net zo, dus die probeer ik gewoon net zoveel overal bij te betrekken. Zij wordt tenslotte net zo goed oma!

karin: nog even meid!!!! Je kan het! wat verschrikkelijk dat je zelfs nu niet nog even mag genieten. Ik lees de frustratie idd. Je kiest voor een nieuw wondertje, maar niet voor zo'n zwangerschap! en lijkt me vreemd om straks, na deze 9 maanden, weer langzaamaan je eigen lichaam terug te krijgen. Ik hoop dat je VK meewerkt en je niet te lang laten lopen. Want compleet uitgeput bevallen is natuurlijk ook niks. Dus ik hoop dat je snel mag bevallen en nu je bevalling toch in ieder geval vlot mag verlopen! suc6 (alvast)!
Maar wel dapper van jezelf dat je je alvast op langer wachten insteld. anders valt het natuurlijk nog meer tegen......ik vind dat je het goed doet in jou situatie hoor! (niet dat je veel keus hebt maar toch, je instelling doet ook wat) Als je kindje nu ook even rustiger blijft.....(of er maar gewoon uit komt idd)

vlinder: gerommel dus: Suc6 meid! en ook jij natuurlijk een goede bevalling gewenst (alvast?!) en een heerlijke kraamtijd. laat je maar eens flink verwennen! als je er aan toe bent horen we je wel weer.

mamavanmarijn: ook jou lichaam heeft deze zwangerschap een strikte gebruiksaanwijzing he. hopelijk kom je de laatste werk"weekjes" nog goed door en mag je nog even heerlijk genieten van je zwangerschap!
enne, je telefoontje naar de VK, raar zeg! dat heb ik (gelukkig!) nog niet eerder gehoord. Je berichtje lijkt vrij rustig, maar ben je dat ook echt? Je zegt het zelf al wel goed, het zal wel het beste voor de baby zijn en een extra echo is nooit erg. alleen echt vreselijk stom dat je dat zo te horen krijgt! Ik zou denk wel redelijk in de stress schieten. (misschien bij een 2e of 3e zwangerschap iets minder snel omdat je dan al de hele "40 weken" eens hebt meegemaakt? geen idee, het zal toch ook iedere keer wel weer anders zijn)

bloemetje: je moest weer een kastje om, bah! was de meting (of hoe je het ook noemt) goed? Dat was toch voor je hart?
en morgen DE dag! heeeeeeeeele fijne dag toegewenst! en suc6 met je nagels vanavond. En wel positief blijven denken he! morgen gaat het vast wel helemaal goed met jou, want dit wordt dan JULLIE dag!
en je broer kan er dus niet bij zijn, wat jammer. maar voor hem is het verlies van zijn schoonmoeder zo ineens idd ook vreselijk (en ik weet dat nu dus, daar komt een hele zware tijd aan voor zijn vriendin en daardoor ook voor hem)
en je voelt gehik! wat lijkt me dat apart! ben benieuwd wanneer en of ik het mee mag maken! en je zwangerschap zal idd steeds zwaarder worden helaas, net als je buik. hoe meer gewicht........hoe meer je bekken moeten dragen.....

mooiedromen: hahaha, babyspullen gelijk getest dus. en celstofmatjes???? ik denk dat ik iets mis.......
en schildklier oke, wat een geruststelling. en met kindje terugkomen, wat schattig. leuk als ze zo geïnteresseerd is.

mama2006: weekje centerparcs, heerlijk hoor! en al bobbeltje en buikje?! hihihi, heerlijk toch wel stiekem he. je bent ook wel onzeker merk ik. is ook wel logisch, je hebt voor je gevoel nog niet voldoende bevestiging. had ik eigenlijk ook wel. Ik heb een knopje (zo goed mogelijk) omgezet en zei tegen mezelf: alles gaat helemaal prima! anders had ik ook niet zo'n buik! en ik voel gewoon dat het goed zit!
ja, iemand anders kan je niet meer vertrouwen geven, dat moet je zelf hebben eigenlijk denk ik. Maar ik heb er wel vertrouwen in, ook bij jou!

wensvoordrie: dus jou baby gebruikt jou gewoon als hotel, hahaha. ja, energievretertjes zijn het zeker. laat staan als je dan ook nog griep hebt. en zelfs uit de buik blijven het meestal nog energievretertjes, hahaha. Hopelijk gaat het idd met kuurtje snel beter. ben je nog bij de open dag geweest? idd zonde van je weekend.....
en bang om het er uit te hoesten. klinkt mij heel bekend eigenlijk, hahaha. muts die ik ook ben. Als ik naar de wc moet en het wil niet denk ik weleens, als ik dadelijk maar niet perongeluk die baby uit pers..... kan natuurlijk helemaal niet! Maar dan heb ik zo'n (darm)kramp enzo. ja, toch natuurlijke reactie denk ik dat je angsten nu boven komen met die hormonen.

nou meiden, fijne avond nog!
liefs leeuwtje

Bloemetje:

Alvast van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Ik hoop dat jullie een prachtdag hebben (helemaal zoals jullie willen hebben)! het sneeuwt hier zelfs een beetje!

Geniet geniet geniet,

Liefs Sabina

Terug
Bovenaan