meistoppers 2008 !!!!!

Vandaag 39 weken en nog steeds alle rust hier... Voel me nog steeds belabberd, gisteren weer gebraakt en alle dagen misselijk, dus ga morgen bij VK even uithuilen, hoor! En hopelijk maakt dat indruk (?) en willen ze idd wat moeite doen om het niet te lang te laten duren? We zullen wel zien. Veel meer dan strippen kunnen ze niet en tja, dat werkt niet als beebje er echt niet klaar voor is. Toch ga ik het wel vragen, want iedere kans die ik kan krijgen om het sneller achter de rug te hebben...

Ik merk nu dat ik echt mijn tijd zit uit te zitten. Ik kan me zelfs niet eens meer schuldig voelen dat ik Christian zo veel mogelijk aan anderen laat. De dag moet gewoon zo snel mogelijk voorbij, hoewel ik dan telkens weer opzie tegen de nachten. Het moeilijk in slaap komen, al die pijntjes, het enorme zweten en het standaard wakker worden om de 1,5 uur en vanaf 3 uur niet meer kunnen slapen van pijn in mijn bil... Ben altijd blij als de wekker aangeeft dat ik weer een nacht 'overleefd' heb... En bij iedere steek en kramp in mijn buik, begin ik te hopen: laat dit alsjeblieft een wee zijn/worden! Maar ja, dat gebeurd natuurlijk niet. Ik vind het moeilijk om het dan los te laten, kan echt liggen fantaseren over het bevallen, ik wil zo graag!

@ Bloemetje: hopelijk hebben jullie een geweldige dag vandaag!! Gedraagd je bekken zich een beetje en kunnen jullie heerlijk genieten! We horen wel hoe het geweest is, ha ha!
(wel erg droevig dat je broer er niet bij kan zijn... moeilijke tijd voor hem en vriendin lijkt me zo)
En ja, dat hikken, kan heel goed. Christian had echt enorm vaak de hik (en ook na zijn geboorte), al was ik zo blond dat ik tijdens zwangerschap nooit beseft heb dat het ritmische tikken hikken was, ha ha. Dat hoorde ik later iemand zeggen en toen dacht ik pas, verrek.... Meestal begint dat rond week 30, ja. Deze spruit heeft er trouwens nauwelijks last van.

@ Mama van Marijn: wat een vreemd verhaal!? Ik zou het ook maar raar vinden dat communicatie op deze knullige manier moet gaan! Opeens dus naar de gyn... Nu vind ik persoonlijk een geschat gewicht van 4300 gram niet echt het woord 'alarmerend' verdienen, zeker omdat het een stuk minder is dan Thomas was, toch? Hoe was je bevalling van hem, was die heel erg zwaar en moeilijk? Want dan kan ik me er wat meer bij voorstellen dat VK het een beetje te eng vindt om het zelf te doen. Ik weet wel dat mijn VK nu erg opgelucht is dat mijn ukje nu minder geschat wordt dan Christian (terwijl ik hem ook heel snel en makkelijk op de wereld heb gezet, dus bewezen heb goed een groot kind te kunnen baren), terwijl ik zelf best vertrouwen in mijn lijf heb dat zwaarder dan Christian ook prima zou gaan. Maar ja, zij zijn verantwoordelijk, he? Ik moet ook bekennen dat het geschatte gewicht van Christian ook 1 van de redenen was dat ik bij de gyn moest blijven, toen ik daar eenmaal aanbeland was. VK wilde me toen niet terug...
Maar het was hoe dan ook netter geweest als ze je daar netjes van op de hoogte hadden gesteld, wellicht zelfs al van te voren besproken hadden met je! Deze tussen-neus-en-lippen-door actie vind ik geen stijl... Nou ja, succes dan dus woensdag! Ben benieuwd wat gyn te melden heeft.

@ Leeuwtje: lekker dat buikje begint te bollen! Is toch een erg vrouwelijk en machtig gevoel, niet? (al is de romantiek bij formaat skippybal er wel weer helemaal vanaf ; ))
En pfff, je bent al bijna klaar met je babyuitzet, ha ha! Wat leuk shoppen met je vader, leuk hoor dat ze allemaal zo meeleven. Maar ach, is niet verkeerd om kosten wat te spreiden, want je hebt stiekem toch heel wat nodig... Er gaan zo honderden euros zitten in alle doekjes, dekentjes, lakentjes, slabbetjes, rompertjes etc.

@ Mama2006: kan me voorstellen dat je met vlagen onzeker bent, dat had ik ook heel sterk, vooral deze 2e keer. Die eerste keer was ik denk ik erg naief, de gedachte dat het fout kon gaan kwam nauwelijks bij me op. Zelfs het hele concept windei, kende ik helemaal niet. Maar nu heb je andere ervaringen, he, en ik heb ook heel wat verhalen van anderen gehoord waardoor je beseft dat het allemaal niet vanzelfsprekend is. Maar hou voor ogen: 90% is tiptop in orde! Ik hoop dat je straks een prachtige echo hebt...

@ Wensvoor3: jij ook veel sterkte en vooral heel veel plezier bij de echo, ik hoop dat alles er nu prima uitziet en je kunt genieten!

Ik gisteren een heel bericht getypt, valt dat forum er weer uit.....

Ik ga zo alles lezen, zag wel vlug:

Bloemetje, trouw je nu vandaag?

Mama van Marijn, wat een verhaal, ja communicatie....goed doorvragen hoor, laat je ons weten hoe het ging?

Mama 2006, volgens mij hou je een bepaalde angst vanaf het moment dat je zwanger bent, ik geef nog steeds soms een duwtje tegen mijn buik om te kijken of de kleine nog reageert. Je moet maar van het beste uitgaan, maar begrijp je onzekerheid.

Hier alles goed, vandaag tussen de middag gezwommen tussen alle oudjes. Mijn yoga is afgelopen dus zwem nu maar  2 keer per week om de conditie er wat in te houden. Kamertje is zo goed als klaar. Had vorige week veel bezoek, deze week wat minder en vanaf volgende week rust! (behalve familie dan en hele goede vrienden).

Vrijdag zijn de enveloppen binnen dus kunnen we stickers plakken.

Nu de creche nog.....

Weet iemand hoelang je van tevoren de kinderopvangtoeslag het beste aan kan vragen? Ik heb mijn inkomen al laten berekenen in de nieuwe situatie.

Nou, ik ga jullie verhalen doorlezen!

Vlinder, karin, hoe is het? Komt dichtbij voor jullie , spannend hoor!

Bloemetje, ben je vandaag getrouwd? Hoe was het?
Gefeliciteerd! Een bijzonder moment in je leven!

Leeuwtje, rustig aan met werken hoor, anders krijg je het straks lastig. Soms kan het niet anders maar je moet wel je rust nemen! Leuk al die spulletjes he, ik kon ook dingen niet laten liggen, heb gewoon wat basisspullen gekocht, wij weten ook niet wat het wordt.

Karin, jeminee zeg je hebt echt een rotzwangerschap. Ik had je graag wat van mijn energie gegeven, het is altijd oneerlijk verdeeld met dit soort dingen. Nou ja, ik hoop dat de eerste kramp die je voelt gewoon een echt wee is, en dat je dan snel de kleine in je armen mag houden!

x

Hi Lieve meiden,

ben even uit de lucht geweest. Heb  een dag  in het ziekenhuis gelegen. Ik werd dit weekend helemaal onwel van het aanhoudende braken, krijg bovenbuikpijn, duizelig, zag sterren en  voelde me algeheel niet goed. Maar ik bedoel echt niet goed. VK gebeld en ze vertrouwde de zaak niet, ze was bang voor een zwangerschapsvergiftiging. Dus ik naar het ziekenhuis. Iedereen gebeld zaterdagmiddag, geen mogelijke oppas te vinden, dus ik ben alleen naar het ziekenhuis gegaan. Was in de veronderstelling dat ik binnen een uur weer thuis was. Aldaar, direct aan CTG en infuus gelegd. Bloed afgenomen, urine getest en een echo gekregen. Na ongeveer een uur vertelde de gyn dat ze niets gevonden hadden wat wees op een vergiftiging. Ik helemaal opgelucht, maar ze wilde na een uur nogmaals testen. Dus nog een keer de riedel door. En gelukkig wederom niets.

Ze denken nu dat het mechanische pijn is. Door het braken en de grootte van de baby wordt de maag en middenrif iedere dag zo geprikkeld dat het niet meer tot rust komt en de spier dus overbelast raakt. Oplossing: indaling van de baby.
Maar ja, dat is niet te bespoedigen,dus maar rustig afwachten. Heb nu een paar rustige dagen achter de rug, met veel zitten/liggen en lezen en het gaat nu wel weer beter. Maar wat een gedoe zeg. Wel fijn dat ze alles willen uitsluiten door zo grondig onderzoek te doen. Maar ik vond het best heftig.

Aanstaande woensdag ( morgen) naar de gyn toe voor de groeiecho en het plan van aanpak ( lijkt wel een projectje zo) voor de bevalling. De vk vertelde dat ik zelf goed moest aangeven wat IK wilde. En me niet moest laten overreden door de gyn. NOu ja zeg, vond dat heel raar omdat de VK zo vreemd dit nieuws vertelt had. Maar ja, vind het nu wel fijn dat de gyn even meekijkt eerlijk gezegd. Om 1500 uur heb ik de groeiecho en om 1520 uur de afspraak met de gyn.
En eerlijk gezegd maakt het me niet meer uit wie mijn bevalling begeleidt. Ik wil toch poliklinisch bevallen in het ziekenhuis. Als de bevalling maar goed gaat en ik en de baby er gezond uitkomen.
De VK zei wel dat ze vanaf 39 weken gaat strippen bij me zodat ik vermoedelijk rond de uitgerekende datum ga bevallen. Bij een derde baby heeft dat blijkbaar meer kans van slagen.

Nou genoeg over mij.

@ karin, nog even volhouden lieve karin, het einde is ECHT in zicht. Het schijnt dat een paar goede orgasmes ook het begin van de bevalling kunnen activeren ... wie weet  .. is het een idee.
En anders inderdaad voorstellen aan de vk om te strippen, maar ja dan moet baby er wel klaar voor zijn, anders haalt het niets uit. Ik denk aan je, probeer de tijd door te komen, nog maar even..

@ vlinder, al gerommel in de buik? heb het gevoel dat het snel gaat gebeuren bij je.

@bloemetje, PROFICIAT met je huwelijk, Fijne dag gehad gisteren? Heb je genoten? Heeft je lichaam een beetje meegewerkt?

en voor de rest, ik moet nog even bijlezen.

veel liefs mama van marijn

hey meiden,
ga zo slapen, maar wou toch nog even op jullie reageren, zijn voor jullie toch vrij heftige dagen nu!

mamavanmarijn: daar schrok ik even van!!! ik dacht nog wel dat het wat beter ging de laatste weken.....ja, met ups en downs, maar dat die vooral door de laatste loodjes kwamen.....nou, rustigaan blijven doen dus!

mooiedromen: wij willen wel weten wat het wordt hoor, alleen moet ik daar nog even op wachten ;) ach, geeft ook niet. ik vind het al heel fijn dat ik de baby regelmatig voel. sinds ruim een week zelfs elke dag. en dat nu al! heerlijk gewoon. stelt toch wel gerust.
en kinderopvangtoeslag kan je het best zsm na de geboorte mee regelen, achter de rest van je regeldingen aan. kan 6 tot 8 weken duren namelijk..... (soms al wel iets eerder, maar dat garanderen ze niet, heb zelfs wel eens gehoord dat het in begin van het jaar, dus januari/februari, zelfs soms langer duurt....gelukkig doen daar ook niet alle KDVs moeilijk om, zolang je hun dat laat weten en wel je ouderlijke bijdrage betaald)

karin: en hoe was het bij de VK? geholpen???

liefs leeuwtje

Hoi,

Dank jullie meiden.
Het was een topdag, heerlijk genoten van onze dag. Me man stond daar met zn tranen in zn ogen, en omgekeerd toen we ja zeiden. Wat mooi was dat. Hihi. Het was echt heel fijn.
Enkel was ik grieperig, nu nog steeds. Maar voelde me maandag eigenlijk flink beroerd. Bah, erg vervelend, maar het heeft de dag er niet minder leuk om gemaakt. Het was echt heerlijk. En is zo fijn om te kunnen zeggen, jij bent mn man. Gisteren kwam ie naast me liggen zegt ie, zo mn vrouw, hoe voel je je :D Zo leuk.

enkel jammer dat broer er niet was. Heb ook helemaal niets van hem gehoord, niet eens een smsje,belletje,mailtje.
Terwijl ie wel me moeder smsde dat ze formulier voor hem moest meenemen(in belgie is dat nodig voor vrije dag als dochter of zus/broer trouwt) Nou, vind niet eens dat ie dat nodig heeft? En vind het dan erg jammer dat ie ons niet smst.
Weet niet goed wat ik hiermee aan moet, voel me dr toch best gekwetst om.

Leeuwtje,
fijn dat het goed met je gaat. Maar doe je wel rustig aan meid?
En resultaat van kastje heb ik nog niet. Krijg ik 18 feb.

An,
Dank je.
Hoe gaat het met jou?

Vlinder,
hoe gaat het met jou? Gaat het nog goed? Meid, je dacht veel te vroeg te gaan bevallen he.
Hihi, morgen is je officiele uitgerekende datum toch? Nou, ben benieuwd hoor meid.

Mama 2006,
Met jou ook alles goed?

Karin,
Meid, wat naar voor jou allemaal. Ik hoop dat jullie kleintje er snel is. En je kan genieten van je gezinnetje. Wat lijkt me dit zo moeilijk meid. Erg moeilijk.
Ik hoop dat je voorspoedige bevalling hebt.

Mooie dromen,
Enveloppen al stickeren, ik moet kaartjes nog gaan bestellen, zal ik ook maar eens deze week of volgende week doen. Nog eens keer goed natellen hoeveel kaartjes we nodig hebben.

Mama van Marijn,
Wat laat je me schrikken meid. Doe je nu wel rustig aan alsje?
Meid toch, wat is dat naar geweest zeg. Ik hoop dat je je nu wat beter voelt.

Gisteren is hondje geholpen, gecastreerd. Oh, wat zielig, gisteren zakte hij steeds door zn pootjes heen, kon niet staan, kon niet lopen. En veel pijn denk ik. Net ook veel pijn volgens mij, hij was erg druk, nu heeft ie uur geleden zn pijnstiller gehad en word hij stuk rustiger.
Hij vind het alleen ontzettend vervelend om die kap om te moeten.
Maar ja, moet ie toch nog zeker 5 dagen volhouden.

Liefs

Hi Bloemetje

wat fijn dat het zo'n mooie emotionele dag was. En zo hoort het ook toch? Nou geniet van het getrouwde leven (hihi).
Hoe is het met je bekken en de pijn? Los van de griep is dat redelijk gegaan volgens mij.
nogmaals proficiat.

en voor alle anderen bedankt voor de lieve woorden... het gaat na een paar superrustige dagen weer best goed met me. Vanmiddag om 1500 uur heb ik een groeiecho en aansluitend gesprek met de gyn. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Of ik bij de vk mag blijven of dat ik toch bij de gyn moet zijn.
ik stuur zelf wel een beetje aan, als dat medisch verantwoord is tenminste, om bij de vk te blijven. Ik wil toch poliklinisch bevallen en een vk blijft tenminste tijdens de bevalling bij je de hele tijd. De gyn heeft dienst en moet meerdere patienten doen.......

nou ja, jullie horen het wel vanmiddag. Ik zal even de resultaten vertellen ...

fijne dag
mama van marijn

Terug
Bovenaan