Vandaag 39 weken en nog steeds alle rust hier... Voel me nog steeds belabberd, gisteren weer gebraakt en alle dagen misselijk, dus ga morgen bij VK even uithuilen, hoor! En hopelijk maakt dat indruk (?) en willen ze idd wat moeite doen om het niet te lang te laten duren? We zullen wel zien. Veel meer dan strippen kunnen ze niet en tja, dat werkt niet als beebje er echt niet klaar voor is. Toch ga ik het wel vragen, want iedere kans die ik kan krijgen om het sneller achter de rug te hebben...
Ik merk nu dat ik echt mijn tijd zit uit te zitten. Ik kan me zelfs niet eens meer schuldig voelen dat ik Christian zo veel mogelijk aan anderen laat. De dag moet gewoon zo snel mogelijk voorbij, hoewel ik dan telkens weer opzie tegen de nachten. Het moeilijk in slaap komen, al die pijntjes, het enorme zweten en het standaard wakker worden om de 1,5 uur en vanaf 3 uur niet meer kunnen slapen van pijn in mijn bil... Ben altijd blij als de wekker aangeeft dat ik weer een nacht 'overleefd' heb... En bij iedere steek en kramp in mijn buik, begin ik te hopen: laat dit alsjeblieft een wee zijn/worden! Maar ja, dat gebeurd natuurlijk niet. Ik vind het moeilijk om het dan los te laten, kan echt liggen fantaseren over het bevallen, ik wil zo graag!
@ Bloemetje: hopelijk hebben jullie een geweldige dag vandaag!! Gedraagd je bekken zich een beetje en kunnen jullie heerlijk genieten! We horen wel hoe het geweest is, ha ha!
(wel erg droevig dat je broer er niet bij kan zijn... moeilijke tijd voor hem en vriendin lijkt me zo)
En ja, dat hikken, kan heel goed. Christian had echt enorm vaak de hik (en ook na zijn geboorte), al was ik zo blond dat ik tijdens zwangerschap nooit beseft heb dat het ritmische tikken hikken was, ha ha. Dat hoorde ik later iemand zeggen en toen dacht ik pas, verrek.... Meestal begint dat rond week 30, ja. Deze spruit heeft er trouwens nauwelijks last van.
@ Mama van Marijn: wat een vreemd verhaal!? Ik zou het ook maar raar vinden dat communicatie op deze knullige manier moet gaan! Opeens dus naar de gyn... Nu vind ik persoonlijk een geschat gewicht van 4300 gram niet echt het woord 'alarmerend' verdienen, zeker omdat het een stuk minder is dan Thomas was, toch? Hoe was je bevalling van hem, was die heel erg zwaar en moeilijk? Want dan kan ik me er wat meer bij voorstellen dat VK het een beetje te eng vindt om het zelf te doen. Ik weet wel dat mijn VK nu erg opgelucht is dat mijn ukje nu minder geschat wordt dan Christian (terwijl ik hem ook heel snel en makkelijk op de wereld heb gezet, dus bewezen heb goed een groot kind te kunnen baren), terwijl ik zelf best vertrouwen in mijn lijf heb dat zwaarder dan Christian ook prima zou gaan. Maar ja, zij zijn verantwoordelijk, he? Ik moet ook bekennen dat het geschatte gewicht van Christian ook 1 van de redenen was dat ik bij de gyn moest blijven, toen ik daar eenmaal aanbeland was. VK wilde me toen niet terug...
Maar het was hoe dan ook netter geweest als ze je daar netjes van op de hoogte hadden gesteld, wellicht zelfs al van te voren besproken hadden met je! Deze tussen-neus-en-lippen-door actie vind ik geen stijl... Nou ja, succes dan dus woensdag! Ben benieuwd wat gyn te melden heeft.
@ Leeuwtje: lekker dat buikje begint te bollen! Is toch een erg vrouwelijk en machtig gevoel, niet? (al is de romantiek bij formaat skippybal er wel weer helemaal vanaf ; ))
En pfff, je bent al bijna klaar met je babyuitzet, ha ha! Wat leuk shoppen met je vader, leuk hoor dat ze allemaal zo meeleven. Maar ach, is niet verkeerd om kosten wat te spreiden, want je hebt stiekem toch heel wat nodig... Er gaan zo honderden euros zitten in alle doekjes, dekentjes, lakentjes, slabbetjes, rompertjes etc.
@ Mama2006: kan me voorstellen dat je met vlagen onzeker bent, dat had ik ook heel sterk, vooral deze 2e keer. Die eerste keer was ik denk ik erg naief, de gedachte dat het fout kon gaan kwam nauwelijks bij me op. Zelfs het hele concept windei, kende ik helemaal niet. Maar nu heb je andere ervaringen, he, en ik heb ook heel wat verhalen van anderen gehoord waardoor je beseft dat het allemaal niet vanzelfsprekend is. Maar hou voor ogen: 90% is tiptop in orde! Ik hoop dat je straks een prachtige echo hebt...
@ Wensvoor3: jij ook veel sterkte en vooral heel veel plezier bij de echo, ik hoop dat alles er nu prima uitziet en je kunt genieten!