meistoppers 2008 !!!!!

Hoi meiden

Zonet bij de VK geweest, bloed geprikt en info gekregen!!
Direct een afspraak voor een echo gemaakt, ze wou het graag op korte termijn, aangezien ik niet echt weet hoelang ik zwanger ben.
Wat denk je?? Moet ik MORGEN al heen.

Ben best wel zenuwachtig, maar hoef gelukkig niet lang te wachten haha
Net trouwens bij een ander topic was een meid die bijna 11 week heen was maar er was geen hartactie meer !! Wat een verdriet.
Krijg zo toch meer angst voor morgen....

Liefs Mama2006

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Vlinder

24

1

1

5-2-2009

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
20/1
23/1

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
04/02
.......

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

4   juli
22//11
22/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
16/1
19/12

Mama 2006
28
7
2

5 sept
04/02
05/02

Wens voor drie
30
4 ( 3, MK)
3

15 sept?
volgt

hallo allemaal,

zoals beloofd even een korte update van mijn bezoek bij de gyn vanmiddag.
Een groeiecho en een afspraak stonden gepland. En ik was best een beetje nerveus. Weet ook niet waarom precies. Maar de groeiecho was goed. Twee weken geleden was de baby nog in het P95 segment ( betekent dat 95% van alle baby's kleiner is dan deze van mij, en dus  5% nog groter) en nu zat ze in P84 segment. Dus het lijkt er toch op dat de groeiecho gedaan is in een groeispurt.

Nou de gyn wist ook niet veel helderheid te scheppen en vroeg aan mij wat ik graag wilde.Ik zei heel stellig "nou ik wil gewoon bevallen poliklinisch in het ziekenhuis onder leiding van de vk. En bij voorkeur rond de 40 weken, dus dat ik niet weer op 42 weken loop."
Tja zei ze, dan moeten we dat maar doen!   Ik heb nog 1 controle groeiecho bij haar als ik 37 weken ben, dus over ruim 3 weken en dan kunnen ze ook redelijk waarheidsgetrouw het gewicht inschatten. Beeb was nu 2400 gram, veel al he?

Dus al met al, best een geruststellend bezoek. Ik ben weer terug bij de vk onder controle. En ik heb de vk ook verteld dat ik niet zo blij was met haar communicatie rondom dit alles, dat het nogal rauw op mijn dak gevallen was.

En nu   ben ik helemaal bek af. Twee uur in dat ziekenhuis rondgedoold. Beide knullen net in bad gedaan, dus mama gaat lekker nieuws kijken en met de beentje omhoog!

nou fijne avond en tot schrijfs weer,

liefs mama van marijn

quote: mama 2006 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-02-2009 14:34:48'));

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Vlinder

24

1

1

5-2-2009

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
20/1
23/1

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
04/02
.......

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

4   juli
22//11
22/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
16/1
19/12

Mama 2006
28
7
2

5 sept
04/02
05/02

Wens voor drie
30
4 ( 3, MK)
3

15 sept?
05/02    
echo  
en vk            

Hoi,

Mama van Marijn,
Met bekken gaat het sinds vanmiddag wat minder.Maar maandag ging dat eigenlijk best goed. Gelukkig, ben daar wel blij om.

Mama 2006,
Spannend morgen, ik duim voor je, maar komt vast wel goed.
Snel hoor, dat je terecht kan.
Ik denk aan je.

Mama van Marijn,
Fijn dat het geruststellend bezoek was. Erg prettig.
En beebs is inderdaad al flink van gewicht. Fijn dat je gewoon bij je eigen vk kan blijven, is net zo prettig.

Vandaag op controle geweest bij de gyn. Wat meestal een bezoekje van tien minuten is, was nu een ziekenhuismiddag van 2u lang.
Met de baby is alles goed, groeit goed, zit op een gewicht van 1500 gram nu.
Het ligt ook met hoofdje naar beneden. Alleen bloeddruk was te hoog. Hij was bij gyn 130/100.   Ze kon hem ook erg moeilijk opmeten. Dus moest naar een afdeling, en moest aan een ctg voor de hartslag van de baby te controleren. Gelukkig was dat goed, ook bloed was goed. Want dat moest ook meteen geprikt worden. Daarna nog keer bloeddruk genomen en toen was hij 117/75. Dus weer netjes gezakt.
Niets om me zorgen om te maken, ze wilden het goed controleren, fijn dat ze dat hebben gedaan, was alleen ff schrikken.
Verder alles goed.

Liefs

Alles rustig hier, gisteren dus bij VK geweest. Heb even goed uit kunnen huilen en ze was vol begrip. Op mijn verzoek vond ze het geen probleem om te kijken of ze kon strippen. Helaas was het niet mogelijk : (... Het kindje ligt nog steeds ergens boven de bekkeningang te zweven, geen haar op het hoofdje dat er blijkbaar aan denkt in te dalen, en zonder een beetje tegendruk van een (gedeeltelijk) ingedaald hoofdje is strippen geen goed idee. Dan zou er iets beschadigd kunnen worden of per ongeluk de vliezen worden gebroken. Maar ze wilde de volgende controle (en evt alle andere controles erna) opnieuw kijken of het wel mogelijk was. Nou ja, als het niet gaat, dan gaat het niet, dan heb ik daar wel vrede mee. Hopelijk de volgende keer beter.

Maar VK zei al heel snel spontaan: "Als je wilt, kan ik een afspraak maken bij de gyn om een inleiding te bespreken." Dat kon ik echt waarderen, ik had echt het gevoel dat ze begreep hoe heftig mijn gevoelens waren, dat ik dus niet hoefde te 'knokken' of 'smeken' om serieus genomen te worden. Het idee dat ik het voor het zeggen heb, dus... Maar goed, misschien klinkt dit wel heel erg suf, ondanks al mijn geklaag en gezeur, wil ik absoluut NIET ingeleid worden. Dus ik heb het aanbod afgeslagen, dan braak ik nog wel een paar dagen langer. Ik heb dit al 9 maanden op eigen kracht moeten doen, dus ik wil het ook op eigen, natuurlijke kracht afsluiten (en het liefste dus lekker thuis in mijn eigen bed). Ik wacht dus af wanneer spruitje zelf besluit te komen. Het komt wanneer het komt...

Ik ben nu weer wat rustiger, toch weer ergens wat nieuwe energie gevonden om het allemaal over me heen te laten komen. Ik schaam me ook wel weer een beetje voor al die negativiteit die ik over jullie heen heb gestort... Waren een paar heel chagerijnige dagen zullen we maar denken... Bedankt in ieder geval voor alle bemoedigende woorden! Ik hoop dat ik (zo nodig) hetzelfde voor jullie kan doen.

@ Bloemetje: wat fijn dat jullie een mooie trouwdag hebben gehad, ondanks dat je je niet helemaal top voelde. Een dag om nooit te vergeten, he?
Wel jammer dat je broer niets van zich heeft laten horen, ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie is, maar ik kan me goed voorstellen dat je je gekwetst voelt. Heb je inmiddels al wel contact gehad met hem?
En poeh, opeens een 'spannende' controle... kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar goed dat ze het netjes hebben nagekeken. Liever een keer te veel, dan een keer te weinig. Gelukkig was er niets aan de hand met baby of bloeddruk!

@ Mama van Marijn: ook een heftig weekend gehad, zo te lezen! Pffff, wat zul je je ellendig hebben gevoeld en dan ook nog helemaal alleen in dat ziekenhuis al die tests (en het wachten op de opslagen, brrr)... Geloof het of niet, maar ik weet precies hoe je je gevoeld moet hebben, want wat je beschrijft... is echt een exacte kopie van wat ik in zwangerschap met Christian heb meegemaakt (bij 35 weken)! (het is bijna griezelig) Ik had dezelfde klachten, ook met spoed naar ziekenhuis en precies al die onderzoeken gehad en ook bij mij konden ze niets (verontrustends) vinden. Een week later kwam het terug en heb ik zelfs een nacht ter observatie moeten blijven, omdat ik zo overduidelijk zo ziek was, zonder dat ze precies wisten waarom. Achteraf denk ik zelf dat het combi is geweest van grote baby, maag in de knel en oververmoeidheid. Met heel, heel veel rusten kwam het gelukkig niet nog een keer terug. Dus ik zou zeggen: doe vooral heel rustig aan meid! En hopelijk wil jouw kindje wel indalen op korte termijn, zodat er wat ruimte in je bovenbuik komt.
En dan vanmiddag weer rondje ziekenhuis gehad, je bent er maar druk mee... Gelukkig dat je weer terug bij VK bent (zoals je wilde) en dat het met de groei momenteel toch wel lijkt mee te vallen.

@ Mama2006 en wensvoor3: veel succes met echo morgen!!!

@ Mooie dromen: je zult even moeten wachten tot je het BSN (burger service nummer) van je kindje hebt (die krijg je vanzelf 2-3 weken na geboorte) en dan kun je het volgens mij meteen aanvragen. Je moet wel weten wat het uurtarief is van je opvang en hoeveel uur per maand. Ik moet zeggen dat wij nooit problemen ermee hebben gehad, altijd op tijd geld gekregen en wijzigingen worden snel doorgevoerd. Wij hebben in ieder zeker geen 6-8 weken hoeven wachten!

Goedemorgen,

Karin,
Fijn dat alles rustig is, en je je iets beter schijnt te voelen.
Prettig dat je vk zo meedenkend is, en je echt begrijpt. Geeft je fijn gevoel denk ik.
En begrijp wat je zegt hoor, je hebt dit 9 maanden op eigen kracht gedaan,
dan begrijp ik dat je het ook op eigen kracht wil afsluiten. En daar gaan we voor he?

Hier mindere dag, redelijk geslapen, maar met veel pijn, elke draai, elke beweging in bekken doen zo een pijn. Dus vandaag blijf ik thuis. Het gaat echt niet lekker, dus, ja, dan moet dat he.

Karin,
Relatie met broer was al niet echt goed, sinds hij vriendin heeft is ie steeds chaggo, is familie niet meer belangrijk. En trekt hij zich van niets of niemand wat aan. Me vader zegt dat ie aan hem had gevraagd gelukswensen over te brengen?
Maar ben ik dan heel ego als ik vind dat je met zulke gelegenheid zelf ff wat laat weten? Vandaag word zn schoonmoeder begraven, heb netjes sms gestuurd gisteren met veel sterkte. Verder houdt het nu ff op voor mij.

Liefs

Mama van Marijn, pfff wat een stress dan ineens. Maar gelukkig weet je zelf goed wat je wilt, en dat is het belangrijkste. Aan de andere kant je hebt nu wel duidelijkheid, dus dat lijkt me ook prettig!

Bloemetje, nog van harte met je trouwen. Ondanks de nare bijsmaak dat je broer er niet was. Ja, familie kies je niet uit, ik heb natuurlijk ook problemen met mijn broertje, en het hangt altijd als een domper over je leven heen. Aan de andere kant denk ik altijd maar, er is bij iedereen wat, dus het hoort bij het leven. Alleen op bijzondere dagen merk je het extra.

Hier alles goed. Gisteren de klossen gehaald en voorraad toiletartikelen. Zometeen lunchen met een vriendinnetje. Besloten maar met de auto te gaan (ben niet zo'n fan van een grote auto in de stad, en twijfel over aanschaf eigen auto). Gisteren nog een blender gekocht icm een staafding dus kunnen we straks en voedsel pureren en ik kan mijn fruitsapjes blijven maken.

Zou Vlinder al bevallen zijn??

Fijne dag allemaal!

Terug
Bovenaan