Alles rustig hier, gisteren dus bij VK geweest. Heb even goed uit kunnen huilen en ze was vol begrip. Op mijn verzoek vond ze het geen probleem om te kijken of ze kon strippen. Helaas was het niet mogelijk : (... Het kindje ligt nog steeds ergens boven de bekkeningang te zweven, geen haar op het hoofdje dat er blijkbaar aan denkt in te dalen, en zonder een beetje tegendruk van een (gedeeltelijk) ingedaald hoofdje is strippen geen goed idee. Dan zou er iets beschadigd kunnen worden of per ongeluk de vliezen worden gebroken. Maar ze wilde de volgende controle (en evt alle andere controles erna) opnieuw kijken of het wel mogelijk was. Nou ja, als het niet gaat, dan gaat het niet, dan heb ik daar wel vrede mee. Hopelijk de volgende keer beter.
Maar VK zei al heel snel spontaan: "Als je wilt, kan ik een afspraak maken bij de gyn om een inleiding te bespreken." Dat kon ik echt waarderen, ik had echt het gevoel dat ze begreep hoe heftig mijn gevoelens waren, dat ik dus niet hoefde te 'knokken' of 'smeken' om serieus genomen te worden. Het idee dat ik het voor het zeggen heb, dus... Maar goed, misschien klinkt dit wel heel erg suf, ondanks al mijn geklaag en gezeur, wil ik absoluut NIET ingeleid worden. Dus ik heb het aanbod afgeslagen, dan braak ik nog wel een paar dagen langer. Ik heb dit al 9 maanden op eigen kracht moeten doen, dus ik wil het ook op eigen, natuurlijke kracht afsluiten (en het liefste dus lekker thuis in mijn eigen bed). Ik wacht dus af wanneer spruitje zelf besluit te komen. Het komt wanneer het komt...
Ik ben nu weer wat rustiger, toch weer ergens wat nieuwe energie gevonden om het allemaal over me heen te laten komen. Ik schaam me ook wel weer een beetje voor al die negativiteit die ik over jullie heen heb gestort... Waren een paar heel chagerijnige dagen zullen we maar denken... Bedankt in ieder geval voor alle bemoedigende woorden! Ik hoop dat ik (zo nodig) hetzelfde voor jullie kan doen.
@ Bloemetje: wat fijn dat jullie een mooie trouwdag hebben gehad, ondanks dat je je niet helemaal top voelde. Een dag om nooit te vergeten, he?
Wel jammer dat je broer niets van zich heeft laten horen, ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie is, maar ik kan me goed voorstellen dat je je gekwetst voelt. Heb je inmiddels al wel contact gehad met hem?
En poeh, opeens een 'spannende' controle... kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar goed dat ze het netjes hebben nagekeken. Liever een keer te veel, dan een keer te weinig. Gelukkig was er niets aan de hand met baby of bloeddruk!
@ Mama van Marijn: ook een heftig weekend gehad, zo te lezen! Pffff, wat zul je je ellendig hebben gevoeld en dan ook nog helemaal alleen in dat ziekenhuis al die tests (en het wachten op de opslagen, brrr)... Geloof het of niet, maar ik weet precies hoe je je gevoeld moet hebben, want wat je beschrijft... is echt een exacte kopie van wat ik in zwangerschap met Christian heb meegemaakt (bij 35 weken)! (het is bijna griezelig) Ik had dezelfde klachten, ook met spoed naar ziekenhuis en precies al die onderzoeken gehad en ook bij mij konden ze niets (verontrustends) vinden. Een week later kwam het terug en heb ik zelfs een nacht ter observatie moeten blijven, omdat ik zo overduidelijk zo ziek was, zonder dat ze precies wisten waarom. Achteraf denk ik zelf dat het combi is geweest van grote baby, maag in de knel en oververmoeidheid. Met heel, heel veel rusten kwam het gelukkig niet nog een keer terug. Dus ik zou zeggen: doe vooral heel rustig aan meid! En hopelijk wil jouw kindje wel indalen op korte termijn, zodat er wat ruimte in je bovenbuik komt.
En dan vanmiddag weer rondje ziekenhuis gehad, je bent er maar druk mee... Gelukkig dat je weer terug bij VK bent (zoals je wilde) en dat het met de groei momenteel toch wel lijkt mee te vallen.
@ Mama2006 en wensvoor3: veel succes met echo morgen!!!
@ Mooie dromen: je zult even moeten wachten tot je het BSN (burger service nummer) van je kindje hebt (die krijg je vanzelf 2-3 weken na geboorte) en dan kun je het volgens mij meteen aanvragen. Je moet wel weten wat het uurtarief is van je opvang en hoeveel uur per maand. Ik moet zeggen dat wij nooit problemen ermee hebben gehad, altijd op tijd geld gekregen en wijzigingen worden snel doorgevoerd. Wij hebben in ieder zeker geen 6-8 weken hoeven wachten!