meistoppers 2008 !!!!!

Leeuwtje,
Ook ik zou de vk bellen! Daar zijn ze voor! Dus gewoon bellen.
Het kan inderdaad vanalles zijn, maar zou het wel laten chekken meid, je zo voelen is niet leuk.

Mooie dromen,
nog paar weekjes bij jou. Spannend hoor. Ben toch zo benieuwd naar alle buiken he.
Haha.

Hier gaat het vandaag wel, merk alleen wel laatste dagen dat vermoeidheid sneller toeslaat.

Liefs

He, vannacht eindelijk weer eens een beetje redelijk geslapen en dan schijnt ook nog eens het zonnetje, ik voel me meteen een stuk beter! Ben maar een beetje misselijk en ach, het is bijna weekend! Dan is manlief er weer (gezellig) en voor dat ik het weet is het weer maandag denk ik dan, en dan dus 40 wkn... Nog maar 2 weekjes max te gaan.

Heb meteen maar even van de energie gebruik gemaakt en nog wat nachthemden in opruiming gekocht, ik had eigenlijk weinig fatsoenlijk meer en kon op internet niets vinden. Heb nu natuurlijk wel weer pijn in bekken/rug, maar ben wel blij met mijn aankopen. Hoef ik me niet te schamen als de kraamzorg komt, ha ha! Ook de draagdoek die ik besteld heb is binnen, misschien vanmiddag eens een keertje gaan oefenen met het knopen. Heb zoiets bij Christian niet gehad, maar nu leek het me echt ideaal. Met die actieve peuter erbij is handen vrij hebben geen overbodige luxe... Ben benieuwd hoe het straks zal zijn met kleine mensje erbij.

Verder is het hier rustig. Laatste dagen veel last van verstopping en daardoor af en toe wat darmkrampen, maar verder niets. Op die paar voorweeen rond week 36 na, gebeurt er niet veel in de buik. Dit is voor mij ook weer erg herkenbaar van Christian. Toen 'rommelde' het even rond 36-37 weken, en toen volledige rust zeg maar, tot opeens (na het strippen) de weeen kwamen. Zo krijg ik (net als toen) wel het gevoel dat het nog wel eeuwen kan duren. Maar ja, als je toch moet wachten, dan liever zo dan met telkens voorweeen en valse starts (Vlinder meid, lijkt me zo zenuwslopend! Dat het al zo lang rommelt en nog steeds niets...).

@ Mama2006: gefeliciteerd meid, wat fijn dat de echo er goed uitzag!! En idd, als er eenmaal een kloppend hartje gezien is, dan is er weinig kans dat het nog fout gaat! Veel plezier met genieten en vertellen aan iedereen... Want ik denk ook niet dat je buikje tot 14 weken plat gaat blijven, ha ha! Het gaat sowieso sneller met een 2e, he...

@ Wens voor 3: ook een goede echo, jippie! Ik hoop dat jullie nog een gezellige dag met je gezinnetje hebt gehad! Hopelijk kun je nu ook lekker genieten...

@ An: fijn dat je weer (even?) van de spuiten af bent, maar pfff, spannend hoor, al die vage klachtjes aan je lijf... Je weet maar nooit he, ze zeggen dat je na een miskraam een stuk vruchtbaarder bent.

@ Mama van Marijn: ja, ook bijna verlof! Heerlijk meid. Zo te lezen gaat het weer beter met je, hopelijk kun je ook lekker gaan genieten van je weken thuis. En gedroomd dat je het ziekenhuis niet haalde, kan me voorstellen dat je dat geen fijne droom vond, ha ha! Maar ze zeggen dat vrouwen die zoiets overkomt heel nuchter en heel rustig zijn op dat moment. En bovendien, iedere bevalling die zo snel gaat, gaat eigenlijk altijd goed. Ach, je zult gewoon lekker in het ziekenhuis bevallen, let maar op!

@ Leeuwtje: ik zou ook gewoon even bellen naar VK, je geeft zelf al aan dat je je ongerust maakt. Dat is al reden genoeg! De dames hebben het al voor me gezegd, kan van alles zijn. In iedere zwangerschap zakt de bloeddruk vanaf week 13-14, met een 'dieptepunt' rond de 20-22 weken. Daarna gaat bloeddruk weer heel langzaam omhoog, tot aan het einde van zwangerschap de bloeddruk ongeveer hetzelfde is als voor de zwangerschap (normaal dus). Dat kan gepaard gaan met duizeligheid en flauwvallen, als je daar gevoelig voor bent. Ook begint je spruitje aan een flinke groeispurt (tussen week 16-24 groeien kindjes, en buiken, behoorlijk hard) waardoor je een lage bloedsuiker kunt krijgen als je niet vaak genoeg eet, ook dat kun je voelen met duizeligheid, zweten, trillen. Daar had ik bij Christian vooral veel last van, had altijd koekjes e.d. op zak... En 16 weken is idd ook de tijd dat bloedarmoede zich voor het eerst kan gaan uiten.
Ik denk dus dat het idd een normaal kwaaltje is, kan in ieder geval zeker geen kwaad, maar het is makkelijker om er rekening mee te houden als je een idee hebt waar het vandaan komt. Ongeacht de oorzaak: eet op tijd (en zorg dat je altijd iets bij de hand hebt), neem voldoende rust, zorg dat je het niet te warm hebt, sta niet te lang, sta rustig op vanuit lig/zit (niet gehaast!), doe geen dingen waarbij flauwvallen ernstige ongelukken zou kunnen veroorzaken (en dan bedoel ik vooral op keukentrapjes klimmen, flink klussen enzo).
Veel succes meid!

hey meiden,

ik heb idd VK maar gebeld. normaal zou ik wel sneller afwachten maar nu zo net voor het weekend en toch ook de baby waar ik rekening mee houd (voor mezelf zou ik het niet doen..). denk anders is het meteen weer maandag want mezelf kennende bel ik toch niet in het weekend.
Ze gaf aan dat ik idd moest bellen met zoiets! en die keek in mijn gegevens en zei dat het idd door bloeddruk zou komen (te laag). Mijn ijzer was vorige keer wel goed (moet 23 december zijn, met bloedprikken want verder geloof ik niks meer gecheckt). Ze gaf aan dat 7,8 prima was (zal dan wel, zegt mij niks). Dus zoute dropjes bij de hand houden en kopjes bouillon drinken was het advies.
nou, dat gaan we dan maar proberen. Mijn vriend zijn bloeddruk is juist te hoog en van thuis uit heb ik meegekregen nergens zout aan toe te voegen (soms wel natuurlijk, maar niet standaard bij bv de aardappelen) dus ik kook nog steeds zoutloos....
Maarre, chips is toch ook behoorlijk zout, hihihi, en dat heb ik gisterenavond echt wel op hoor, hahahaha. en ook nog ketjap in de nasi. denk dat ik dus ook daarom 's avonds minder last had dan overdag, was weer aangevuld allemaal???.
Nu dus maar drop gekocht en zal weer opkikkertjes gaan drinken tussen de middag. Ik drink nl ook geen koffie meer sinds ik zwanger ben en heb geen zin meer in soepjes (alleen die lucht al!), dus dan zakt het natuurlijk nog iets sneller nu denk ik.
ach ja, zal wel weer goedkomen. Maar Karin, als ie nog blijft zakken tot 20e week en ik ben nu 16.....moet ik dus voorlopig nog even goed uitkijken begrijp ik! Bedankt voor die info. Toch maar dropjes en dextro mee als ik op pad ga (schijnt ook te helpen zei VK).
en rustiger aan doen. ja, dat is denk stiekem wel nodig......doe ik alleen toch niet voordat VK dat heel duidelijk heeft gezegd of dat ik zelf onderuit ga.....mezelf kennende (sorry! is niet mijn sterkste kant dus.....)
en ik sta niet te lang hoor, doe wel lekker afwisseld werk (achter de computer, op de groepen, dingetjes regelen....), wat ik goed nog de hele dag volhoud. eenmaal thuis knap ik pas af.
ook eet ik wel goed eigenlijk. maar buik heeft echt een groeiexplosie ondergaan afgelopen week/anderhalve week....

an: klinkt erg spannend allemaal! ik duim voor je!

Karin: fijn dat je je weer wat beter voelt! is je lichaam nog even aan het opladen nu zo voor de bevalling?! en verstopping is niet fijn, ik weet er alles van....de eerste fles roosvicee laxo is al leeg (drink niet meer dan 1 glas per dag hoor, weet nl niet of er een max aan zit)
en nieuwe nachthemden. heb er laatst al wel 1 gekocht, maar idd kan je er beter maar een paar hebben.... en heb je al geoefend met knopen?lukt het een beetje??
maarre, ik zal geen keukentrapjes of stoelen opgaan, maar dat oefenen wordt lastig.....mijn zin is weer helemaal terug en aangezien ik dinsdag letterlijk uit mijn BH geklapt ben (beugel gebroken) kan mijn vriend ook niet goed van me afblijven... Was dus eerst woensdag naar de Prenatal voor een meegroeibh..
hihihihihi. Maar ik zal er aan denken......

mooiedromen: nou, ben ook benieuwd of het al is ingedaald maandag bij VK! Maar het gaat nog helemaal prima begrijp ik. Je hebt nog lekker de energie om dingen te doen, te zwemmen en met vriendinnen af te spreken. heerlijk hoor!
en al voorjaarskriebels, is erg herkenbaar! ligt natuurlijk ook aan het weer nu. en sneeuw in maart kan nog (net als vorig jaar), maar hoeft nu niet meer zo van mij, er is al meer winter geweest dan vorig jaar, dus van mij mag het voorjaar en de zomer wel komen.
hopelijk mag je eerst nog even van je zwangerschap genieten! Je kleintje heeft het nu tenminste zeker nog lekker warm enzo.

bloemetje: gewoon lekker rustigaan blijven doen dus.......

vlinder: jou zus "ziet" dus weleens vreemde dingen. heb ik heel af en toe ook en is van de ene kant heel mooi en van de andere kant soms ook wel lastig....want je wil sommige dingen niet zeggen (bv dit, want als het toch nu doorzet heb je het gevoel misschien dat je zus dat weet en "wacht")
maar ja, niks zeggen valt ook niet mee.... (zo wist ik dat mijn broertje papa werd toen zijn vriendin dat tegen hem zei....en ik zei erbij tegen een voor hem onbekende, hij wil het het liefst pas met kerst zeggen maar dat haalt ie niet. en dat bleek ook zo, zij kreeg kwaaltjes en toen haar collega's het door kregen, heeft ze het dus maar met sinterklaas verteld...)
ook erg vreemd hoor. Maar ik hoop voor je dat ze gelijk heeft!!!
enne, is de was en parkietenkooi nog wel gelukt? ;)

julia, 21052007, hoe gaat het met jullie???

JMV: laat je hier ook nog eens wat weten voor de meiden die geen hyves hebben??? Of heb je je energie nog niet zo goed terug....

:( nu is mij theepot leeg...... dan eerst nog maar een dropje hahahaha
Nou, ga ik even hotelletje regelen voor Hemelsvaartsweekend. kunnen we nog lekker even samen weg. Niet te ver hoor, gewoon in Nl. maar in de zomer zal niet lukken ;)

Fijn weekend allemaal!
liefs Leeuwtje

Hoe is het iedereen?

Karin, wat voor draagzak heb je gekocht? En fijn dat het wat beter gaat. Nog even en je kleine is er gewoon!

Ik dacht vannacht, er gebeurd wat maar het is weer rustig. Hoop ook dat het nog even duurt, vandaag is mijn moeder jarig, maandag oma van mijn vriend en volgende week mijn vader, zitten nu al elke keer te puzzelen met verjaardagen.

Leeuwtje, dus toch je bloeddruk. Ik had er vroeger veel last van en inderdaad altijd lakrisal en dextro bij me, en tussen de middag cup a soup. Het is vervelend maar aan de andere kant gezonder dan een te hoge bloeddruk, en waarschijnlijk stijgt hij nog wel wat tijdens je zwangerschap, was bij mij in ieder geval wel zo terwijl hij de eerste maanden echt te laag was.

Vlinder, dan zou het dus vandaag gaan gebeuren....spannend!

Nou, allemaal een fijne dag gewenst. Ik ga even op de fiets weg, lenzen halen en fotos ophalen, kan ik mooi eea nog inplakken! Lopen gaat lastiger dus we fietsen maar.

Tot later!

Goedemiddag allemaal,

wat klink jij toch lekker opgewekt mooiedromen, ik word er helemaal blij van. ik had het even nodig zo'n lekkere positieve instelling. Ben vandaag echt stik-chagerijnig. Heb vannacht zo slecht geslapen. Mijn buik doet zo'n pijn als ik op mijn zij lig, de spieren kunnen de spanning dan niet aan. En op mijn rug liggen kan ik niet goed, dan krijg ik het benauwd. Dus tja, dat is woelen en een beetje op mijn zij/rug liggen proberen de hele nacht. Ben zo moe, en zo prikkelbaar vandaag bluuh! Ik zit gewoon mezelf in de weg, ik merk ook dat ik het op de jongens af reageeer en dan barst ik weer in tranen uit. Nou nou nou wat een rotdag. Maar ja, gelukkig komen vanmiddag vrienden van ons op bezoek dus dat is wel een lekkere afleiding.

En Leeuwtje, toch je bloeddruk, het is precies zoals mooiedromen schrijft beter te laag dan te hoog. Maar goed, hou jezelf wel goed in de gaten want als je duizelig wordt in druk verkeer, is het weer gevaarlijk.

En hoe is het met Vlinder en Karin, nog steeds de babies aan boord?

Nou ik hoop dat ik vandaag de moeheid een beetje van me kan afzetten en vannacht een betere nacht heb.

heel veel liefs van mama van marijn

Goedemorgen allemaal,

Ik voel me als herboren.... heb zo'n GOEDE nachtrust gehad.
Gisteren om 22.00 uur naar bed gegaan en net ervoor een vitaminieboost gedronken met kiwi, sinaasappel, banaan en druiven. Mmmm en de hele nacht in 1 stuk doorgeslapen tot vanmorgen 7.30 uur, toen maakte Marijn me wakker.
ooh wat een verschil ten opzichte van gisteren. Ben echt blij, heb weer een beetje energie terug.
Nou, hoe is het met jullie vandaag? Voelt iedereen zich goed?
Zit iemand al midden in de bevalling? ( die zal dit dan zeker niet lezen hihi)

Nou ben blij eens een lekker positief berichtje te kunnen poste.

fijne zondag allemaal
mama van marijn

Goed om te lezen Mama van Marijn! Mag ook wel een keer, een goede nachtrust, en dat doet wonderen!!

Hier schijnt de zon alweer volop naar binnen, heerlijk, beter dan die sombere dagen. Er komt zo een vriendinnetje langs en dan gaan we even een stukje fietsen. Daarna ga ik weer even slapen en vanavond een verjaardag van de familie (met eten, dus kan me lekker laten verzorgen).

Hoorde alleen net van een meisje van de yoga dat de opvang, waar zij zich ook had ingeschreven, geen plek heeft. Dat wordt nog wat!!

Ik ben ook zo benieuwd wanneer de eerste bevalt!!

Fijne dag allemaal!

Hi Meiden,
Fijn dat iedereen zich goed voelt. Hier ook.
Ook heerlijk geslapen. Om half 2 lag ik dr in, hadden nog feestje. En zijn daarna nog heel even mee naar de kroeg geweest. Oh wat was ik moe. Maar mannetje was dr erg blij mee dat ik mee was geweest. Hij vond het erg fijn. Hihi.
En vanmorgen werd ik half elf wakker. Nou ja, tussendoor ook nog een keer om te plassen, maar sliep meteen ook weer.
Dus heerlijk geslapen, en voel me goed vandaag. Ja, merk dat de rust die ik laatste weken echt neem me goed doen. Erg prettig.
Merk trouwens wel dat het laatste weken moeilijker word, wil nog zoveel doen.

Heb toch besloten wiegje van de familie hier neer te zetten, ook al wou ik het eerst niet. Maar als kindje eerste weken altijd bij ons op kamer slaapt, ook overdag, dan kunnen we nooit eens keer kamer verluchten, want moet lekker warm blijven, en pfff, moet toch echt frisse lucht hebben hoor.
Overdag kan kleintje toch in box of ledikantje slapen? Of zie ik dat verkeerd? Is dat teveel verandering?

Liefs

Terug
Bovenaan