He, vannacht eindelijk weer eens een beetje redelijk geslapen en dan schijnt ook nog eens het zonnetje, ik voel me meteen een stuk beter! Ben maar een beetje misselijk en ach, het is bijna weekend! Dan is manlief er weer (gezellig) en voor dat ik het weet is het weer maandag denk ik dan, en dan dus 40 wkn... Nog maar 2 weekjes max te gaan.
Heb meteen maar even van de energie gebruik gemaakt en nog wat nachthemden in opruiming gekocht, ik had eigenlijk weinig fatsoenlijk meer en kon op internet niets vinden. Heb nu natuurlijk wel weer pijn in bekken/rug, maar ben wel blij met mijn aankopen. Hoef ik me niet te schamen als de kraamzorg komt, ha ha! Ook de draagdoek die ik besteld heb is binnen, misschien vanmiddag eens een keertje gaan oefenen met het knopen. Heb zoiets bij Christian niet gehad, maar nu leek het me echt ideaal. Met die actieve peuter erbij is handen vrij hebben geen overbodige luxe... Ben benieuwd hoe het straks zal zijn met kleine mensje erbij.
Verder is het hier rustig. Laatste dagen veel last van verstopping en daardoor af en toe wat darmkrampen, maar verder niets. Op die paar voorweeen rond week 36 na, gebeurt er niet veel in de buik. Dit is voor mij ook weer erg herkenbaar van Christian. Toen 'rommelde' het even rond 36-37 weken, en toen volledige rust zeg maar, tot opeens (na het strippen) de weeen kwamen. Zo krijg ik (net als toen) wel het gevoel dat het nog wel eeuwen kan duren. Maar ja, als je toch moet wachten, dan liever zo dan met telkens voorweeen en valse starts (Vlinder meid, lijkt me zo zenuwslopend! Dat het al zo lang rommelt en nog steeds niets...).
@ Mama2006: gefeliciteerd meid, wat fijn dat de echo er goed uitzag!! En idd, als er eenmaal een kloppend hartje gezien is, dan is er weinig kans dat het nog fout gaat! Veel plezier met genieten en vertellen aan iedereen... Want ik denk ook niet dat je buikje tot 14 weken plat gaat blijven, ha ha! Het gaat sowieso sneller met een 2e, he...
@ Wens voor 3: ook een goede echo, jippie! Ik hoop dat jullie nog een gezellige dag met je gezinnetje hebt gehad! Hopelijk kun je nu ook lekker genieten...
@ An: fijn dat je weer (even?) van de spuiten af bent, maar pfff, spannend hoor, al die vage klachtjes aan je lijf... Je weet maar nooit he, ze zeggen dat je na een miskraam een stuk vruchtbaarder bent.
@ Mama van Marijn: ja, ook bijna verlof! Heerlijk meid. Zo te lezen gaat het weer beter met je, hopelijk kun je ook lekker gaan genieten van je weken thuis. En gedroomd dat je het ziekenhuis niet haalde, kan me voorstellen dat je dat geen fijne droom vond, ha ha! Maar ze zeggen dat vrouwen die zoiets overkomt heel nuchter en heel rustig zijn op dat moment. En bovendien, iedere bevalling die zo snel gaat, gaat eigenlijk altijd goed. Ach, je zult gewoon lekker in het ziekenhuis bevallen, let maar op!
@ Leeuwtje: ik zou ook gewoon even bellen naar VK, je geeft zelf al aan dat je je ongerust maakt. Dat is al reden genoeg! De dames hebben het al voor me gezegd, kan van alles zijn. In iedere zwangerschap zakt de bloeddruk vanaf week 13-14, met een 'dieptepunt' rond de 20-22 weken. Daarna gaat bloeddruk weer heel langzaam omhoog, tot aan het einde van zwangerschap de bloeddruk ongeveer hetzelfde is als voor de zwangerschap (normaal dus). Dat kan gepaard gaan met duizeligheid en flauwvallen, als je daar gevoelig voor bent. Ook begint je spruitje aan een flinke groeispurt (tussen week 16-24 groeien kindjes, en buiken, behoorlijk hard) waardoor je een lage bloedsuiker kunt krijgen als je niet vaak genoeg eet, ook dat kun je voelen met duizeligheid, zweten, trillen. Daar had ik bij Christian vooral veel last van, had altijd koekjes e.d. op zak... En 16 weken is idd ook de tijd dat bloedarmoede zich voor het eerst kan gaan uiten.
Ik denk dus dat het idd een normaal kwaaltje is, kan in ieder geval zeker geen kwaad, maar het is makkelijker om er rekening mee te houden als je een idee hebt waar het vandaan komt. Ongeacht de oorzaak: eet op tijd (en zorg dat je altijd iets bij de hand hebt), neem voldoende rust, zorg dat je het niet te warm hebt, sta niet te lang, sta rustig op vanuit lig/zit (niet gehaast!), doe geen dingen waarbij flauwvallen ernstige ongelukken zou kunnen veroorzaken (en dan bedoel ik vooral op keukentrapjes klimmen, flink klussen enzo).
Veel succes meid!