meistoppers 2008 !!!!!

quote: mama 2006 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2009 09:35:52'));

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Vlinder

24

1

1

5-2-2009

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
20/1
23/1

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
04/03
04/03

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

4   juli
22//11
22/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
16/1
19/12

Mama 2006
28
7
2

8 sept
11/03
05/02

Wens voor drie
30
4 ( 3, MK)
3

15 sept?
05/02    
echo  
en vk

Heb even de datum aangepast, er zijn 3 dagen afgepakt haha
Ben nu 9 week en 6 dagen ( anders 10w 2d klinkt toch heel anders)

quote: leeuwtje_83 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 19:00:30'));

Vlinder: uitgerekend op 05-02-2009

Vlinder zegt: 22-01-2009 en denkt zelf ook een jongetje...
Leeuwtje zegt: 26-01-2009, een jongen (met twijfel....)
Mama2006 zegt: 28-01-2009 en een meisje

Bloemetje zegt: 29-01-2009 en een jongen.
Mama van Marijn zegt: 1-02-2009 en een jongen!
Mooie dromen zegt: 1-2-2009 en zegt een jongen
Wens voor drie zegt: 12-02-2009 en een meisje

Daadwerkelijke datum en geslacht":

Karin: uitgerekend op 09-02-2009

Vlinder zegt: 05-02-2009, een meisje
Mooie dromen zegt: 7-2-2009 en een meisje
Mama2006 zegt: 08-02-2009 en een meisje
Leeuwtje zegt: 13-02-2009, een meisje.
Wens voor drie zegt: 12-02-2009, een jongen
Bloemetje zegt: 14-02-2009, een meisje.
Mama van Marijn zegt: 16-02-2009, een meisje.

Mooiedromen: uitgerekend op 05-03-2009
Vlinder zegt: 31-01-2009, een meisje
Mama2006 zegt: 22-02-2009 en een jongen
Wensvoordrie zegt: 27-02-2009, een meisje
Bloemetje zegt: 06-03-2009, een jongen
Mama van Marijn zegt: 7-03-2009, een meisje
Leeuwtje zegt: 12-03-2009, een jongen

Mama van marijn: uitgerekend op 27-03-2009
Mooiedromen zegt: 22-3-2009 en een meisje (hihi kan nu niet anders meer)
Vlinder zegt: 24-03-2009, MEISJE!!!
Mama2006 zegt 25-03-2009 en een meisje
Bloemetje zegt: 25-03-2009, ja, haha, een meisje
Mama van Marijn zegt: 28-03-2009 en dat wordt een zeker een meisje ;))
Wensvoordrie zegt: 01-04-2009 en dat is geen grapje! ;-) Meisje zeg ook ik!
Leeuwtje zegt: 02-04-2009, doe maar een meisje

Bloemetje: uitgerekend op 17-04-2009
Mama2006 zegt: 10-04-2009 en een jongen
Mooiedromen zegt: 12-4-2009 en zegt een meisje
Bloemetje zegt: 15-04-2009.
Leeuwtje zegt: 19-04-2009,ehm weet niet meer, doe maar meisje
Vlinder zegt: 20-04-2009, ik denk een meisje
Mama van Marijn zegt: 20-4-2009 en een jongen !!!!!!

Zo, even op daadwerkelijke volgorde gezet. Maarre, mijn gok voor Vlinder (en haar eigen gok) kan al niet meer dus...... Heb ik me iets te veel door haar gevoel laten meeslepen denk . Dan gok ik nu ook maar op 6-2 hoor, hahaha (maar dat mag natuurlijk niet echt)
Opvallend is wel dat er niemand meer dan een week overtijd geschat wordt ?! Tja, dat zal wel zijn omdat we niemand zo lang willen laten wachten, wat lief eigenlijk he.
Ik typ zo nog wel even eigen berichtje. X

Net terug van VK en boehoe, strippen was weer NIET mogelijk! Op zich was alles met baby weer prima, maar nog steeds voor geen millimeter ingedaald, dus nog steeds dezelfde redenen waarom het strippen niet ging. Ben ook weer een kilo afgevallen, zo hoef ik echt niet bang te zijn dat er iets blijft plakken, als ze al verdwijnen voordat baby eruit is! VK zei ook dat het niet indalen ws de reden is dat ik bij Christian overtijd gelopen ben en nu ook weer lijk te gaan doen. Tja, we doen er zo weinig aan he? Volgende week weer een afspraak (en dan zal er natuurlijk weer gevoeld gaan worden) en praktijkassistente begon al weer uitleg te geven over afspraak bij gynaecoloog bij 41+3/4 weken om conditie van kindje te controleren en inleiding met 42 wkn te plannen. Pfff, nu maar hopen dat ik die afspraken allemaal niet nodig ga hebben...

Ik had in ieder geval niets moeten zeggen over het braken, want vanochtend lag ik weer gewoon op mijn knietjes boven de WC-pot en hopla daar ging mijn ontbijt... :(
Lekkere manier om de 40 weken in te luiden, bleh...
Dadelijk maar weer mijn bedje in (Christian is gelukkig elders spelen) en wat proberen te slapen, dan is de dag ook zo weer voorbij.

@ Vlinder: ach, meid, wat balen dat je nog zit te wachten... Ik weet hoe het voelt, we hebben een "wedstrijd" die we allebei maar wat graag zouden "winnen", maar ik blijf bij mijn mening dat JIJ toch eerst gaat, desnoods met een inleiding, omdat ik vast weer ver overtijd ga... Lastig he, dat je het gewoon niet weet? Ik gun het je zo! (en mezelf natuurlijk ook ;))
En dan helpen al die nieuwsgierige telefoontjes ook niet, nee... Eigenlijk een suffe opmerking, "Wanneer komt de kleine?" ha ha, als je dat eens wist... Probeer je er niet teveel over op te winden en idd desnoods gewoon even niet opnemen (al weet ik uit ervaring dat dat ook veel onrust veroorzaakt en mensen gaan denken dat je "bezig" bent). Heb je nog een leuke DVD ofzo (miniserie die lekker lang duurt?) om de tijd mee te doden?
Wat strippen betreft: ik ben bij Christian gestript met 41+2 wkn. Ja, ik vond het pijnlijk, maar ik moet zeggen dat ik ook de inwendige onderzoeken van vandaag en vorige week pijnlijk vond. Ook het voelen van ontsluiting tijdens bevalling vond ik erg pijnlijk, dus bij mij doet het blijkbaar van binnen gewoon erg pijn... Daarna had ik idd bloederige slijmverlies (niet buitensporig veel hoor) dat ik prima met een maandverbandje heb kunnen opvangen. Heb toen een aantal uren veel harde buiken gehad (niet pijnlijk, direct effect van strippen, schijnt niets te zeggen over eventuele bevalling), was ik voor gewaarschuwd. Toen voelde ik een tijdje helemaal niets, gewoon normaal zeg maar en ongeveer 8 uur na het strippen kreeg ik darmrommelingen en diarree, na 2 uur ook nog met braken erbij. En 11 uur na het strippen: boem, de eerste wee en meteen een pittige waardoor ik ook zeker wist dat het een echte was. Binnen 5 minuten de volgende en tja, toen ging het dus loos, snel en heftig. Ruim 15 uur na het strippen lag Christian bij mij op de buik en keken we elkaar verwonderd aan...

@ Bloemetje: intake kraamzorg, spannend! Ik vind het idd wel een goed idee van haar om bed oid beneden te hebben (je hebt neem ik aan een trap? Traplopen moet je zo min mogelijk doen, zeker bij bekkenproblemen). Dan heb je de mogelijkheid om fatsoenlijk te rusten zonder onnodig trappen te moeten lopen.
Wat betreft hoe snel je weer op de been bent? Tja, ik denk dat het erg afhangt van hoe je bevalling is verlopen. Ik heb zelf een snelle, voorspoedige bevalling gehad met weinig bloedverlies, dus ik kon na 6 uur al weer wat rondlopen en heb vooral in bed gelegen als ik wilde/moest slapen en verder ook veel op de bank gezeten (was prettiger voor mijn beurse onderkant zeg maar...). En mijn bekkenpijn had vooral met overbelasting te maken, dus toen het gewicht van baby weg was, was pijn ook echt stukken minder. De kraamtijd is mij echt zo meegevallen, heb ook eigenlijk geen kraamvisite in bed ontvangen, maar gewoon lekker op de bank. (we woonden toen wel in appartement, alles gelijksvloers dus, scheelt ook, ik was in zes stappen van slaapkamer in woonkamer)
Mijn schoonzusje aan de andere kant, die had bloedarmoede op het einde en een zware bevalling van 22 uur (met braken!) en redelijk wat bloedverlies. Die is die eerste week nauwelijks haar bed uitgekomen en heeft alle visite op haar slaapkamer ontvangen. Zij had die rust ook echt nodig om een beetje te herstellen! Ik geloof dat ze pas na 5 dagen de kracht had om te douchen, voor die tijd werd ze op bed gewassen...
Je weet het dus niet, maar je hebt bekkeninstabiliteit en dat is niet meteen weg en dan is zo min mogelijk trappen lopen het beste!

@ Mama2006: fijn dat kwaaltjes aan het afnemen zijn! (ik zou er een moord voor begaan, ha ha...) Al kan ik me voorstellen dat het ook een gevoel van "Tja..." opwekt, maar dat zal wel blijven lijkt me tot je zelf kunt voelen dat het goed gaat daar binnen...

Hoi,

Karin,
Maar de eerste tijd ben je toch vaak in je eigen bedje? Of zie ik dat nu verkeerd, en niet beneden in de kamer? Lijkt me toch onhandig. Als je kleintje dan huilt moet je toch weer naar boven? Tja, want kleintje ligt lekker boven.
Maar voor de laatste weken is het idd wel handig denk ik, merk dat ik nu vaak in de middag erg moe ben. En ja, ga niet naar boven, want dan moet ik weer die trap op. Misschien dus wel een strak plan.

Liefs

En balen dat ze niet konden strippen.
Vervelend, en tja, Vlinder of jij, ik weet het niet wie het eerst gaat zijn. Misschien wel zelfde dag? Kan ook nog he, hihi.

Meiden, zo te lezen mag het bij allebei wel gaan gebeuren nu. Ik duim voor jullie en hoop dat het snel uit zichzelf komt.

xx

@mooie dromen: nee, is niet als mini monkey. Is echt een langwerpige doek, ca 5-6 m lang die je zelf moet knopen. Zit niets aan, geen clips, touwtjes, knoopjes, plooien of wat dan ook. Je kunt het dus ook niet als box-hangmatje oid gebruiken.

hallo dames,

en iemand bevallen vannacht? zou wel heel leuk zijn ......
ik heb de volle maan niet gezien het heeft hier ZOOOOOOOOO hard geregend en niet normaal gewoon. Ik werd er wakker van.
Hoe gaat het met jullie vandaag?
Ik kom momenteel nog even om in het werk, de laatste dagen he? zo druk gewoon, maar ja het is echt aftellen geblazen, nog maar 2 dagen werken. En ik heb morgen een hele leuke afscheidslunch heb ik begrepen. Heel sjiek in Slot Zeist, lief van mijn collega's he? Dat is best uniek als interim freelancer, dat collega's zoiets doen. Je bent altijd tijdelijk aanwezig he?

Nou verder heb ik vorige week weer een glucosetest moeten doen ( meting voor diabetes) en nu was de waarde nét te hoog. Mag 7,8 zijn en het was dus 7,9.
Nu moet ik terug donderdagochtend voor nog een test, dus hopelijk valt deze lager uit anders moet ik alsnog bevallen onder leiding van een gyn. Nou ja we zien wel.
Ik ben een beetje moe aan het worden merk ik, slaap niet zo bijster goed en ben een beetje aan het malen over de bevalling, baby ed.
Daardoor maak ik me er maar niet meer zo druk om. Tja!
probeer de komende dagen maar even goed op mijn eten te letten, gezond en niet teveel zoet.

Verder gaat het hier prima z ´n gangetje. Maandag aanstaande op mijn eerste verlofdag ga ik lekker naar een wellness center voor pedicure, en gezichtbehandeling.
MMmmm ik kijk er zo naar uit.

nou dat was het weer
liefs mama van marijn

Terug
Bovenaan