meistoppers 2008 !!!!!

Bloemetje, haha de kroeg, jij durft! Bij ons gaat de kleine overdag in ledikant op eigen kamer, en in de nacht bij ons op de kamer. Volgens de voorlichting toen was dat geen probleem als je maar regelmaat houdt. En daarnaast is volgens mij elk kindje weer anders!

HET SNEEUWT! Ik wandel net nog in de zon en nu is er sneeuw, dat is grappig, echt februari.

We gaan zo naar de verjaardag toe, heb net heerlijk een uur geslapen.

Zit nog te twijfelen of ik de mini monkey, draagzak die je ook in box kan hangen, zal kopen. Denk dat ik maar even afwacht wat voor kindje we krijgen.

En voor de al ervaren moeders. Hoe zijn jullie ritme aan gaan brengen?????

Nou dames, ik in ieder geval niet als eerste, ha ha... Baby zit nog prima in buik. Ik heb wel het gevoel dat ik wat vaker een harde buik heb (in rust dan, he, op de bank of in bed), maar echt veel kan ik het zeker niet noemen. Mijn idee van 41+ wkn blijft stevig in mijn hoofd zitten, al hoop ik dat VK morgen kan strippen (mijn D-day ; )) en dat het iets gaat doen... We zullen zien. Voel me nog steeds redelijk naar omstandigheden, het is nu (gelukkig!!!) een dag of 4 geleden sinds ik voor het laatst gebraakt heb. Ik slaap ook weer wat beter. Misselijkheid blijft wel, maar ach, dat ben ik inmiddels wel gewend...

Heb van mijn kerstbonus een paar boeken gekocht, dus kan nog rustig op de bank mijn tijd doorkomen. Al moet ik bekennen dat ik meer kinderboekjes aan het lezen ben, ha ha! Zodra ik op de bank zit, denkt Christian: leuk, boekje lezen! Aangezien ik niet veel anders kan dan halve dag op de bank zitten, ben ik de klos zeg maar. Hij heeft helaas 1 boek dat hij zo geweldig vindt, dat ik het niet meer kan ZIEN! Ik denk dat ik vanavond op zolder verstop of zo, want heb er echt geen zin meer in. Hij wil niets anders meer. Nou ja, boekje lezen is goed voor zijn taalontwikkeling moet ik maar denken...

Heb ook wat zitten oefenen met knopen van mijn nieuwe draagdoek en het is eigenlijk behoorlijk simpel. Moet er wel wat handigheid in krijgen, maar ik ben nu al blij met mijn aankoop. Stof is heerlijk zacht en ik ben benieuwd hoe het straks voelt met een baby erin. Volgens het boekje zou het zelfs mogelijk zijn borstvoeding te geven zonder baby eruit te halen. We zullen zien. (Mooie dromen: ik heb een Sleepy wrap, via internet gekocht, een tricot draagdoek die waarschijnlijk wel zal lijken op tricot slen e.d. Ik heb ook een buikdrager, maar daar kunnen ze pas in vanaf week of 6-8 ivm nekje en die was veel te belastend voor mijn schouders/rug, zeker ook omdat Christian altijd groot en zwaar is geweest. Nu dus heel bewust gekozen voor een draagDOEK waarmee het gewicht beter verdeeld wordt over schouders, rug en heupen)

@ Leeuwtje: goed dat je toch gebeld hebt! Je ziet, niet voor niets en ze vonden het heel normaal! Nou ja, lage bloeddruk is lastig ja, maar niet gevaarlijk. Ik hoop dat het voor jou (wat klachten betreft) hierbij blijft of dat je lijf er een beetje aan gaat wennen. Rustig aan dus maar.

@ Bloemetje: fijn dat je lekker geslapen hebt. En ja, de frustratie dat je nog zoveel wilt, en je lijf niet... ik weet het meid. Sommige dagen kon ik er ook echt niet tegen.

@ Mama van Marijn: wat kan het wisselen per dag, he? Een nachtje goed slapen en je voelt je meteen een ander mens. Fijn hoor. Want dag in, dag uit chagerijnig en prikkelbaar is ook niet leuk.

@ Vlinder: ik hoop eigenlijk dat we een paar dagen niets van je horen en dan opeens berichtje dat je vandaag bevallen bent ofzo... ; ) Hou je taai!

@ Mooie dromen: regelmaat kun je aanbrengen door dingen altijd in dezelfde volgorde te doen, sommige kinderen hebben dat heel strak nodig, andere weer niet. Maar ritme... als je daar mee bedoelt altijd op dezelfde tijden e.d., dat gaat je het eerste jaar niet echt lukken hoor. In mijn ogen bepaal jij de regelmaat, maar het ritme bepalen ze zelf. Mijn ervaringen om dat te sturen zijn: het lukt niet. Je kunt nog zo hard willen dat ze overgaan op 5 voedingen, of gaan doorslapen etc, maar dat doen ze pas als ze er zelf aan toe zijn.

Wat ik echt geleerd heb dat eerste jaar: volg vooral je gevoel. Ik ben zelf niet erg streng met regelmaat geweest, maar Christian was ook een kindje dat het niet zo hard nodig heeft en goed tegen prikkels kan. Als het anders was geweest, had ik met een huilende baby gezeten en had ik vanzelf mijn aanpak aangepast. Zo heeft hij tot 4 maanden overdag geslapen waar hij ook maar in slaap viel, box, kinderwagen, schoot... Maar opeens kon hij dat niet meer (huilen, huilen) en ben ik hem systematisch in zijn bedje gaan leggen voor ieder slaapje. En toen sliep hij weer goed.

Probeer er nu nog maar niet te veel over na te denken ; )), komt allemaal wel, is toch afhankelijk van je kindje en wat je er zelf bij voelt.

Hoi meiden

En is er al een meistoppers baby ????

Karin ik hoop dat de VK wat voor je kan doen vandaag, spannend hoor!!

Leeuwtje wat goed dat je gebelt hebt, daar zijn ze voor....
Wat vervelend zo'n lage bloeddruk.

Mooidromen goh jij komt er inderdaad ook vlak achteraan, maar liever nog even blijven zitten hahaha

Wens voor drie lekker aan het genieten meid??

Bloemetje toch wel de wieg van je familie, wij luchten gewoon tussen door en zo warm hoeft het op de kamer niet te zijn, ze slapen de eerste tijd toch met kruikjes.
Je baby kan inderdaad in de box of ledikant slapen, maar wij wouden dat niet.
Als Sanne in slaap viel brachten we haar altijd naar haar wiegje, lekker rustig voor haar.
Maar daarin verschillen de meningen hahaha.

Mama van Marijn zo hé wat een vitamine boost, wat een goed nachje slapen al wel niet kan doen.

Hier alles goed, gisteren onze beste vrienden vertel dat er weer een baby opkomst was.
Ze vroegen zich al af of wij wel een 2e kindje wouden, nou dus wel hahaha.
En zo langzamer hand gaat het het hele dorp rond.
Dit vindt ik trouwens weer zo'n rare tijd van de zwangerschap, je weet dat alles goed is want je hebt de kleine al gezien, maar mijn zwangerschapskwaaltjes nemen af ( gelukkig maar) en tja heb wel een klein buikje maar voor de rest gebeurt er nog niks.
We hebben nog steeds het hartje niet gehoort ( wel gezien ), 11 maart moet ik weer heen en dan hoop ik toch wel het hartje te horen.

Liefs Vera ( mama2006 ) maakt nu niet meer uit hahaha

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Vlinder

24

1

1

5-2-2009

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
20/1
23/1

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
04/02
.......

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

4   juli
22//11
22/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
16/1
19/12

Mama 2006
28
7
2

8 sept
11/03
05/02

Wens voor drie
30
4 ( 3, MK)
3

15 sept?
05/02    
echo  
en vk

Heb even de datum aangepast, er zijn 3 dagen afgepakt haha
Ben nu 9 week en 6 dagen ( anders 10w+2d klinkt toch heel anders)

Hallo allemaal,

Nou hier nog steeds geen baby hoor! hij/zij vind het veel te lekker bij me!
Ik denk dat Karin het gaat "winnen" van me... ik hoop trouwens dat ze je vandaag kunnen strippen meid en dat de weeen dan lekker op gang gaan komen.

Als ik woensdag nog niet bevallen ben (waar ik nu echt vanuit ga) gaan ze mij ook strippen (als het mogelijk is natuurlijk) maar ik moet zeggen dat ik daar best erg tegenop zie...
Zijn er andere meiden die dit al eens mee hebben gemaakt?
Voor diegene die niet weten wat het is: ze gaan dan met 2 vingers naar binnen en met 1 vinger maken ze dan de vliezen los van de baarmoederwand, dit maakt een hormoon vrij dat de weeen op zou kunnen wekken... lekker verhaal dus maar ik moet met maandverband in komen (gaat bloeden) en je kan er niet lekker van worden, het schijnt behoorlijk pijn te doen?!
Sorry voor het verhaal, maar ik wist dus eerst niet wat het inhield en las er wel van alles over op internet enzo...

Verder rustig weekend gehad met de nodige voorweeen, en echt helemaal nergens geen zin meer in, zelfs niet om mensen te bellen en zo...
En ik word echt super gek van de vragen die iedereen stelt....: is het er nog niet? wanneer komt ie nou? etc etc.
En het liefst wil de hele familie elke dag even bellen of het er og niet is... of dat het rommelt... ja het rommelt vandaag precies al twee weken!!!! maar zo had ik mijn moeder vrijdag voor het laatst gesproken en ik had een fut om van het weekend verder te belllen dus ze belde gistermiddag... want het was zo stil....(de schat) ach ze worden ook voor het eerst opa en oma (allemaal trouwens) dus iedereen is op van de zenuwen, alleen ben ik diegene die thuis zit te "wachten" tot er  een wee komen gaat!

Nou even genoeg gezeurd, zoals jullie zien heb ik het HELEMAAL gehad!
Laat hem/haar vandaag maar komen, het is een mooie datum (9-2-09)

Liefs Sabina

Hoi Lieve Schatten,

Daar was ik ook weer. Paar dagen niet erg actief geweest blijkbaar.

Karin,
Nog geen baby, hij/zij zit lekker. Hopelijk kunnen ze je vandaag strippen meid. Zou
heerlijk zijn als het op gang zou komen bij jou. Blijf duimen.
Meid, succes! Ik denk aan je.
En regelmaat aanleren, handig jou verhaal. Leren we toch wat van.

Leeuwtje,
Hoe voel je je nu? Gaat het wat beter?

Mama 2006,
Ik deel jou mening hoor, als ons kleintje in slaap valt in de box, dan wil ik het graag in
bedje of wiegje leggen. Vind het belangrijk dat ze leren waar ze moeten slapen, en niet
hele dag in de box. Langs andere kant vind ik het dan ook wel weer belangrijk dat het leert
slapen met geluiden om zich heen. Want dat zie ik dan weer bij me broertje(hij is 6) en daarbij moesten we thuis altijd stil zijn als hij sliep, gevolg, hij word nu van het minste wakker.
Dat vind ik dan ook weer niet nodig.

Vlinder,
Ik had echt het gevoel dat je het weekend bevallen was meid. Tja, mijn gevoel laat me vandaag in de steek. hihi.
Maar meid, spannend hoor, woensdag strippen als je nog niet bent bevallen.
En klinkt inderdaad niet erg prettig, ben benieuwd hoe het gaat.
En begrijpelijk dat je het nu stilaan helemaal zat word. En die vragen, grr, zou dr ook gek van worden, en familie van man kennende, tja, zouden het misschien ook alle dagen doen.
Maar als ik het echt te zat word, de stekker uit het contact hoor. Mobiel op stil. Hihi.

Zo, hier vandaag weer mindere dag, maar wel heel goed weekend gehad, redelijk weinig pijn. Dus dat is erg prettig.
Net ook intake van de kraamzorg gehad. Erg interessant.
Ze heeft me wel aangeraden om een bed beneden te zetten. Omdat ik veel last heb van mn bekken. En ze raad me aan om toch eventueel wat beneden te zetten. Maar ja, eerste week ben je toch vaak in je bedje? Boven, bij de kleine? Of zie ik dat verkeerd?
Ben helemaal vergeten te vragen hoelang een herstel eigenlijk is na een gewone bevalling? Hoe snel loop je weer rond?

Tja, toch wat vergeten, maar misschien kan iemand van jullie daar wel antwoord op geven?

Liefs

Hallo,

Karin is die draagdoek ongeveer gelijk aan een minimonkey?

Vlinder, ik hoop dat het spontaan begint voor je, vaak hoor je wel als iets gepland wordt dat vaak ervoor de natuurlijke route begint. Ik kan je niks vertellen over strippen, misschien even apart topic plaatsen?

fijn mama2006 dat het goed gaat. Ja, 3 dagen terug, maar goed, je weet nu wel hoe of wat. Ik ben toen 3 weken teruggezet maar zit nu bijna op 37, dus het haalt zich wel weer in!

Bloemetje, herstel...volgens mij afhankelijk per persoon! Sommigen staan de dag erna de vaatwasser weer uit te ruimen, keizersnee zal langer duren. Ik zou gewoon zolang de kraamhulp er is rust proberen te nemen, dan kan het nog!

Ik moet zo naar de VK ben benieuwd of de kleine is ingedaald. Daarna gaan we het systeem halen om de maxicosi vast te klikken, scheelt elke keer gordelirritatie, en daarna naar mijn moeder voor haar verjaardag, dan zijn we even klaar...3 dagen verjaardagen is veel, maar gelukkig hier nog rustig, want was al bang dat ik op 1 van die dagen zou bevallen!

Fijne dag!

Terug
Bovenaan