meistoppers 2008 !!!!!

Wellness behandeling, dat klinkt heerlijk!
Vervelend van de waarde, maar goed, ze kunnen het maar beter in de gaten houden.

Ja, volle maan...wat een drama gisteren met die regen, was blij dat ik niet reed op de snelweg. De VK zei gisteren dat de meesten met nieuwe maan geboren worden.

Bij mij was alles goed, schatting: nu 6 pond, dus in orde als het komt. Kindje is volledig ingedaald dus hoef niet te liggen als de vliezen breken. Bloeddruk 115/70, normaal, en geen rare dingen in mijn urine. We hebben nu te horen gekregen wanneer we waarheen moeten bellen. Volgende week donderdag weer langs de VK. Zit nog wat vruchtwater in de buik dus dat was ook prima.

Wat een somber weer zeg vandaag! Ik zou het niet erg vinden iets eerder te bevallen dan kan ik straks meer genieten met mooier weer! Maar goed, je hebt het niet in de hand.

Ik ga om 12 uur weer zwemmen, beweegt toch het meest prettig, daarna even slapen en dan rustig aan vandaag.

We hebben een voorstel voor de creche! Gastouder gaat niet lukken alles zit vol. Voor ma en vr, we moeten dan nog wel op de lijst voor dinsdag, maar waarschijnlijk kan mijn vriend tijdelijk op dinsdag vrij krijgen. Morgen gaan we de creche bekijken. Zou wel fijn zijn want iemand van de yoga wil daar ook op ma, di en woe en dan is er pas in september plek, drama hoor, gouden business als je hier opvang begint en ook nog flexibel!

Fijne dag allemaal!!

Hoi,

Mama van Marijn,
Welness, klinkt heerlijk. Hihi, ben er jaloers op hoor.
En iets te hoog, vervelend, maar wel prettig dat het in de gaten word gehouden.
En slechter slapen? Hier ook, droom nu heel vaak over de baby. En heb ook nog hoop dingen aan te schaffen blijkbaar, wel kleine dingetjes, maar ok, moet ze nog wel hebben, en shoppen zit er niet echt in.

Mooie dromen,
Kindje ingedaald, mooi gewicht, het mag komen dus. Hoever ben je nu dan? Tja, in schema vind ik het moeilijk schatten haha.
Rustig aan doen dus, lekker zwemmen, en daarna ben je zo moe dat je heerlijk slaapt hihi.

Hier gaat het redelijk, vandaag weer ff gewerkt, was erg prettig, maar toch ook weer fijn klaar te zijn. Dus verder lekker rustig aan vandaag.

Liefs

Volle maan heeft hier geen wonderen verricht, baby zit nog rustig. Niets nieuws te melden dus. Ik had niet anders verwacht, bij Christian heeft de volle maan ook niet 'geholpen', ha ha! Ben net weer wakker, Christian is op kinderdagverblijf, dus heb weer wat kunnen slapen. Begin er wel echt van te balen, de halve dag in bed liggen, is eigenlijk zo'n verspilling van mijn tijd! Ik word er ook duf van, voel me niet opgeknapt daarna, alleen wat brak. Maar ja, als ik niet ga liggen, dan word ik echt heel beroerd, dat heb ik inmiddels wel geleerd. Dus ik blijf maar trouw iedere dag mijn bed in kruipen...

Het is idd wel erg belabberd weer vandaag! Bah, bah, wat een regen. Straks door de regen Christian weer ophalen, echt geen zin in. Heb net trouwens gehoord dat een kennis van me 'bevallen' (het was een keizersnede) is van een zoon, 5600 gram en 58 cm lang!! Pfff, en ze was pas 37 weken zwanger! Wat een reus. Is maar goed dat die niet tot 40-42 weken is blijven zitten, ik zou niet willen weten hoe groot het dan geworden zou zijn...

@ Mama van Marijn: jammer dat je slecht slaapt en (naar ik begrijp?) ligt te piekeren over hoe het straks allemaal moet enzo. Misschien kom je wat tot rust als je verlof begonnen is en gaat het slapen ook weer beter. Wel leuk zeg, dat je heus afscheidje krijgt van je collega's! Klinkt heerlijk en fijne opsteker.
Jammer dat je suiker net op het randje was, ik hoop dat het niets te betekenen heeft.
Geniet lekker van je wellness (klinkt goed!).

@ Mooie dromen: heerlijk dat alles goed was op controle! Ingedaald, goed op gewicht, maar nog even een weekje of 2-3 wachten ivm al die verjaardagen in je omgeving, toch? Het einde is zo voor jou ook in zicht, spannend hoor! (maar ik mag echt eerst bevallen, he!)

@ Bloemetje: fijn dat werken toch even lekker was. En ja, je hebt een hoop kleine dingetjes nodig he, lang leve het internet? Ik stel me zo voor dat je de meeste dingetjes tegenwoordig ook via internet kunt kopen. Wij hebben zelf wel goede ervaringen met www.babywalz, paar dagen geleden nog iets besteld.
En nog even terugkomend op na de bevalling. Of je de eerste dagen in je eigen bed ligt, ik denk dat het ligt aan je eigen voorkeur. Bij Christian bijvoorbeeld voelde ik me te goed om de hele dag plat te liggen en zat ik het liefst rechtop. En rechtop zitten op de bank was veel comfortabeler en mijn onderkant deed veel minder pijn als ik op de stevige bank zat. Daarom heb ik keuze voor bank gemaakt. En ja, kleine sliep op de slaapkamer en daar moest ik heen lopen als hij huilde, maar die kleine stukjes lopen waren ook wel lekker en niet te vermoeiend voor mij. Maar goed, nogmaals, het zal er gewoon aan liggen hoe je je voelt op dat moment... Kraamzorg heeft trouwens (meestal) veel ervaring en die zal soms met zachte dwang je proberen te sturen als je (voor je lijf) beter andere keuzes kunt maken. Ze beschermen je tegen jezelf en teveel drukte.

Hoi,

Karin,
Kindje zit er nog. Het is veels te koud vandaag naar buiten te komen voor de kleine.
Heerlijk dat Christiaan lekker op kinderdagverblijf is, en jij kon slapen. Tja, het is niet leuk, maar wel het beste voor je lichaam. Meid, ik hoop dat het snel zover is.

En ja, ik zou elke keer weer naar boven moeten op trap. Maar de logica van een bed beneden, als je na bevalling daar in ligt, dan ligt je kindje boven, moet ik elke keer trap doen, is dus eerder voor de weken ervoor. En ja, of dat nodig is? Weet het niet.
Heb ook zo weinig ruimte.

Heb weer matrasje besteld voor wieg. moeten alleen nog eens ff naar winkel voor lakentjes en ik wil erg graag zo een hemeltje erbij, maar wil ik ook graag in de box. Dus ja, word nog keer internet afzoeken, of eventjes proberen naar winkel te gaan.

Liefs

Balen Karin dat ze niet konden strippen. Goed, je weet dat het niet langer dan een bepaalde tijd gaat duren maar toch, ik kan me voorstellen dat je wel klaar bent met je zwangerschap en de kleine graag wil verwelkomen!

Bloemetje, lekker hoor shoppen, en inderdaad via internet werkt het vaak ook prima. Zelfs op marktplaats staan vaak dingen nog nieuw met een prijskaartje te koop!

Ik zit donderdag op 37 weken dus dan mag het officieel komen. Maar ja, mijn vriend wil graag 23 februari naar de Griek met mijn ouders dus zet het maar op 24 februari, nee hoor grapje werkte het maar zo! Ik ben er alleen wel klaar voor, en geniet liever langer van de weken erna. Maar we houden de volgorde wel netjes aan dus ik wacht op Karin en Vlinder!

Fijne avond allemaal!

@ Karin: geduld is een schone zaak, maar wat jammer dat ze niet konden strippen nog. Bij mij waren de jongens niet ingedaald en bij de jongste ben ik toen wel gestript. Dat was toen met 41 weken en met 41.3 weken. Bij de oudste was het niet nodig want die kwam al met 37.2

@Mooie Dromen: 23 februari is een mooie dag hoor. Op die dag, twee jaar geleden werd mijn jongste geboren, op de verjaardag van mijn vader. Reken maar dat ik die datum nooit meer zal vergeten!

@ Bloemetje: shoppen is altijd leuk. Als het in het eggie niet lukt, is internet ook nog een leuk alternatief.

@Mama van Marijn: Bijna verlof, lekker hoor. Ik mag later in de zwangerschap ook weer voor glucosetesten, omdat ik een te hoog BMI heb. Moet jij dan ook 3 keer op een dag? Ik vond dat de vorige keer een heel gedoe, ik moest 3 keer op een dag 3 keer naar het ziekenhuis. Met een kind al lastig te regelen, met twee straks helemaal. Want de tijden staan nogal vast en lopen dwars door de haal- en brengtijden heen. Hoe gaat dat bij jou?

Hier gaat het wel aardig. Ik voel me absoluut zwanger (moe en misselijk en gezwollen borsten, niet normaal). Volgende week dinsdag heb ik nog een echo om de termijn precies te bepalen. We hebben de oudste inmiddels verteld dat er een beginnetje van een baby in mijn buik zit en hij reageerde heel enthousiast. Al moet het volgens hem wel een jongetje worden, want "meisjes, die gillen alleen maar". Ach ja, we zullen het wel zien.

Welterusten voor nu en voor de allerhoogst zwangeren alvast een spoedige bevalling gewenst!

Hi wensvoordrie,

De eerste test was een bloedtest na het drinken van een suikerdrankje ( niet nuchter), die was dus te hoog in de waarde.
Nu moet ik nuchter naar het ziekenhuis komen, waarbij ze direct bloed afnemen, daarna suikerdrankje drinken en dan na een uur weer prikken, en dan weer een uur wachten en weer prikken. Dus de test duurt 2 uur en ik moet dus nuchter zijn ( dat wordt wat met mijn misselijkheid 's ochtends .......)
Maar ik moet dus blijven wachten in het ziekenhuis omdat ik niet teveel inspanning mag verrichten om de suikerwaarde goed te meten.
Ik hoop maar dat het goed is, ik heb geen zin in rompslomp met dieet en gyn begeleiding.
Maar ja, het is zoals het is, ik wacht gewoon maar af.
Morgenochtend ga ik naar het ziekenhuis voor de test, dus ik hoop vrijdag of anders maandag erop uitslag te krijgen.

Vandaag een fijne dag op het werk, lekker uitgebreid afscheidslunchen met collega's in slot Zeist zometeen. En dan alleen nog vrijdag ... heeeeeeeeeeeeeeerlijk.
Heb zo'n zin in mijn verlof.   Even niets meer.

Nou meiden fijne dag
en het is een mooie dag voor een bevalling toch? zonnetje schijnt... laat de eerste meistoppersspruit maar komen ..hahahaha

liefs mama van marijn

Wens voor 3, ja, als je het zo leest is 23 februari een mooie dag! Dan gaan we daarna maar uit eten naar de Griek...

Lekker vooruitzicht, Mama van Marijn, verlof! Heerlijk, ik moet wel zeggen dat mijn weken omvliegen!

Net de creche bezocht, leuke meid, en ze zijn redelijk flexibel, en hebben max 9 kinderen op 1 groep. We gaan hier ons dus inschrijven dus zijn per 1 juni verzekerd van plek, voorlopig op de ma en vr en als er plek komt op de di. Ik ben zelf wel tot half juni vrij denk ik, dus ga het dan gewoon brengen om te wennen en kijken hoe het gaat.

Trouwens weet iemand waar je crecheboekjes kan kopen?

Terug
Bovenaan