meistoppers 2008 !!!!!

Hoi allemaal,

Ooh Bloemetje ik vind het echt heel sneu voor je, iedere keer door je heupen zakken. Lijkt me superpijnlijk, ik hoop dat je met rust de dagen toch wel goed doorkomt. Kun je wel goed slapen? Ik heb sinds een paar dagen wat pijn aan mijn schaambeen, ik kan me herinneren dat ik dit bij Marijn en Thomas ook de laatste maand had. Ik merk het met name aan het draaien in bed dan krijg je zo'n enorme pijnscheut. En bij lang lopen ook. Maar dagelijks pijn en door je heupen zakken, mmmm.... sterkte hoor!

An,nog niet ongesteld geworden? Nou ik hoop dat alles in je buik weer snel normaal wordt en dat je weer vol goede moed kunt beginnen met klussen en hopen en wachten.... we duimen allemaal voor je!

Vanmorgen dus de glucose tolerantie test gehad in het ziekenhuis. Ik op nuchtere maag om 7.00 uur naar het ziekenhuis. Zo misselijk als een hond natuurlijk. Eerst nuchter prikken en toen een fles van 300 ml suikerwater drinken... 300 ml meiden!!!!, ik werd er helemaal niet goed van, draaierig, misselijk en ik mocht gelukkig even gaan liggen, want als je gaat spugen zijn de waardes van de test niet meer betrouwbaar en moet je terugkomen en dat wilde ik perse niet!
Na een uur vechten tegen de misselijkheid weer prikken ( in dezelfde arm, auw auw)
en toen na een uur wederom een keer in de andere arm.
Nu hebben ze 3 nuchtere metingen met een glucose shot erin zeg maar en hopelijk weet ik morgen meer. Ik hoop zo dat de waardes goed zijn, ik heb echt geen zin in dieet, insuline of zelf prikken....
Maar ja we zien wel, ik ga morgen maar eens bellen.

En nog steeds geen wondertje geboren he? Ik had dat niet gedacht, ik dacht met name vlinder dat je eerder zou bevallen, maar ja, het komt als het komt he?

nou lieve meiden
ik hou jullie op de hoogte  en wie toch weeën krijgt vannacht... succes !!!!!

Mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Dank je.
Ja, slapen gaat hier ook slecht, vannacht elke keer toen ik draaide of net iets anders ging liggen werd ik wakker van de pijn, ook onwijze pijn in onderbuik bij draaien(bandenpijn denk ik?). En gewoon echt doorzakken,zo vervelend is dat, durf ook niet meer alleen te ver weg, boodschapjes doen, paar dingetjes doe ik nog wel alleen. Maar verder niet. Voel me stilaan echt beetje aan huis gekluisterd. En voel me naar me werk toe ook erg schuldig dat ik steeds moet afbellen als ik weer een dag als vandaag heb. Voel me dr echt niet lekker bij. Al weet ik dat me lichaam zo doet, en ik dr niets aan kan doen, het niet in de hand heb.

Hopelijk hoor je morgen de uitslag. Anders is tot maandag wachten erg lang.
Zou fijn zijn als je geen dieet of iets dergelijks moet. Zou niet leuk zijn die laatste weken.
Morgen je laatste werkdag? Ooh daarna genieten meid.

Liefs

Gelukkig weer een rustige nacht gehad, redelijk geslapen. Baby heeft het waarschijnlijk nog prima naar de zin... Heb de laatste dagen wel vaker harde buiken in rust (zomaar op de bank of in bed dus), maar ja, om dat nu voortekenen te noemen? En zoveel zijn het er eigenlijk ook niet, stuk of 10 per 24 uur. Doen ook geen pijn, dus is gewoon een beetje 'oefenen' daar binnen. Verder niets bijzonders, dus we wachten maar weer af, nu 4 dagen 'overtijd'. Heb het gemiddelde van 2e kindje dus gehaald, ha ha. Ik las in boek dat 1e kindje gemiddeld 8 dagen te laat komt en 2e kindje 3 dagen. Ach, het komt wanneer het komt, he? Ik las in datzelfde boek ook weer hoe de baby zelf bepaald wanneer het komt, dus ik heb er geen invloed op, hoe graag ik ook zou willen...

Verder blijft het hier een beetje tobben. Iedere dag misselijk, moe, pijn en soms braken, ik krijg gewoon niet meer genoeg slaap om het tot rust te krijgen, denk ik. Christian helpt niet echt mee, sinds ik de 40 weken heb bereikt, is hij een heel stuk lastiger, ik denk dat hij onbewust aanvoelt dat zijn leventje (en dat van ons ; )) op het punt staat voor altijd te veranderen? Hij is iedere ochtend om 5:30 wakker (pfff!), ontzettend claimend naar mij toe, jengelig, irritant ondeugend en erg snel uit zijn hum. Hij is ook weer erg snel met slaan en duwen als dingen hem niet bevallen. Ik vrees dat hij zijn broertje/zusje niet zonder slag of stoot zal gaan accepteren. Tja, het is niet anders.

Gisteravond stond opeens politie voor de deur (ik was blij dat manlief al thuis was, anders was ik waarschijnlijk nog meer geschrokken). Gelukkig was het niets ernstigs (voelde me echt een druif dat ik meteen zo in de stress schoot bij het zien van uniform, maar ja, er is nog nooit politie aan de deur geweest!), scooter was tegen onze geparkeerde auto opgeknald en nu hadden we wat schade. Buren hadden het gezien en politie gebeld. Helaas was-ie door gereden, dus we weten niet wie het gedaan heeft en waarborgfonds zal het waarschijnlijk niet betalen (schade te klein, auto te oud). Nou ja. Manlief erop af gestuurd, ik weet sowieso niets van auto's, hij heeft het verder afgehandeld. En mijn bloeddruk kwam langzaam weer tot rust, ha ha!

@ Bloemetje: oh meid, balen dat je bekken je zo veel last blijft geven... Maar ja, dat viel te verwachten he, hoe zuur dat ook is. Ik kan me voorstellen dat je vastgeplakt aan je bank/huis langzaam kluizenaar gaat voelen (dat had ik bij zwangerschap Christian ook heel erg). En ja, dan zijn 9-11 weken nog errug lang, je hoeft je er echt niet voor te schamen dat je eigenlijk al zou willen dat kleine komt! (je moest eens weten hoe vaak ik dat gedacht heb!!) Het is nu eenmaal erg zwaar op deze manier en moeilijk om niet neerslachtig te worden. Ik hoop wel dat je het schuldgevoel naar je werk toe wat kunt loslaten, want dit is gewoon overmacht! En onthoud goed, niet je eigen keuze!

@ Vlinder: balen dat het strippen niet mogelijk was! Al die voorweeen hebben baby dus wel diep in je bekken geduwd, maar ja... Ik kan me voorstellen dat je er langzamerhand niet meer in gelooft dat het spontaan (voor 42 weken) komt, dat gevoel had ik bij Christian ook heel sterk. Maar houd moed, slechts 1% van zwangeren haalt de 42 weken!! De rest bevalt toch 'lekker' daarvoor... Ik hoop dat je snel aan de beurt bent. En/of dat strippen morgen wel lukt!
Ik las alleen met wat verbazing dat je een bed in woonkamer hebt voor bevalling? Moest dat? Of leek het jezelf een fijn idee? Ik heb namelijk ook overgewicht en als ik je foto op hyves zie, dan heb ik het gevoel dat we (qua figuur zeg maar) niet echt veel schelen. Maar ik heb gewoon ons bed (1e verdieping) op klossen staan en daar gaat het (hopelijk) ook gewoon gebeuren...
Wat betreft ledikantje op jouw kamer: ik zou het gewoon doen vanaf de geboorte, klinkt misschien stom, maar is ook een veilig gevoel je kindje zo dichtbij. Zo kun je makkelijker aan elkaar wennen en je kindje leren kennen, is mijn mening. Zeker bij een 1e is het toch allemaal al zo nieuw en onbekend... En als het om wat voor reden dan ook niet bevalt, dan heb je je baby zo terugverhuisd naar eigen kamertje! En wat je man betreft, mijn ervaring is dat meeste mannen best goed door kunnen slapen, terwijl moeder bij iedere kik klaarwakker is, ha ha! Mijn man slaapt zelfs door huilpartijen van Christian heen... Wij hebben toen Christian 2 weken op de kamer gehad, maar ik deed zelf geen oog dicht omdat ik bij iedere kreuntje en zuchtje wakker werd (en pfff, die ukjes kunnen een lawaai maken in hun slaap, ongelooflijk!) en toen is hij naar eigen kamertje gegaan. Maar ik heb nooit spijt gehad van die 2 weken, dat voelde het beste!

@ Wens voor 3: ja, geduld is een schone zaak... ; ) Ik ben ergens toch wel blij dat Christian ook ver overtijd was, dat maakt het toch iets makkelijker nu. Hij was trouwens ook niet ingedaald en toch hebben ze mij bij 41+2 wkn toen ook kunnen strippen, dus misschien durven ze meer bij die termijn? Of lag hij in ieder geval wel een beetje met zijn hoofdje in het bekken, ipv zwevend daar boven zoals deze baby? Nou ja.
Leuk dat je het al besproken hebt met de oudste, ha ha, ik moest wel lachen, "Meisjes gillen alleen maar"... Heerlijk die logica van kleuters, he? Tja, nog even afwachten of hij zijn zin krijgt.
Ik las ook met enige verbazing dat je 3 keer een 3-punts dagcurve hebt moeten doen!? Alleen vanwege het te hoge BMI? Nogmaals mijn BMI is ook (echt) te hoog, maar ik heb niet meer dan 3 willekeurige bloedsuikercontroles gehad, gewoon bij VK zelf... Dan bekruipt me het gevoel dat VK bij jou erg voorzichtig is of bij mij erg laks? Tja, wat een verschillen... Ben in ieder geval wel blij dat ik die dagcurves niet hoefde, want idd, dat is zo'n gedoe, al helemaal met kinderen erbij lijkt me! (ik heb het bij zwangerschap van Christian 1 keer moeten doen van gynaecoloog, was al erg genoeg)

@ Mama van Marijn: ik word al plaatsvervangend kotsmisselijk als ik je verhaal lees. In vroege ochtend 300 ml suikerwater op een nuchtere maag!? Dat was bij mij never-nooit-niet goed gegaan, denk ik... Je bent een echte bikkel dat je het binnen hebt weten te houden! Wat een akelige test...
Ik hoop dat het niet voor niets was en dat alle uitslagen goed zijn!

@ Mooie dromen: fijn dat de creche geregeld is! Dat is altijd een geruststelling, he? En wat betreft crecheboekje, meestal is dat gewoon een schriftje hoor. Het kinderdagverblijf in Eindhoven waar Christian eerst zat voor onze verhuizing, zorgde daar zelf voor. Wij hebben niets hoeven doen. Hier in Maastricht doen ze niet aan crecheboekjes.

Hoi,

Karin,
Beebs zit nog lekker in de buik. Ja, ze bepalen zelf wanneer ze komen. Spannend hoor meid.
En wat jammer dat Christiaan niet meewerkt. Dat hij beetje in een moeilijke periode zit? Blijft altijd spannend hoe een kind erop gaat reageren.
Ben ik al met onze hond. Vind dat ook erg spannend hoe hij daarop gaat reageren, is een beestje dat erg gevoelig is voor veranderingen. Dus ben benieuwd.

En ja, die pijn, vandaag nog erger dan gisteren. Grrr, volgens fysio gaat het ook alleen nog maar erger worden nu, en moet ik alles echt ff aan anderen overlaten. Maar dat is moeilijk. Echt moeilijk. Gelukkig heeft hond nu wel door dat het niet lekker gaat met me, hij is erg rustig en lief voor me. Luisterd goed naar me. Al erg fijn.
En dat gevoel naar me werk, mja, kan dat niet loslaten. Vind dat erg moeilijk. Baal er steeds van dat ik weer niet kan, dat het weer niet gaat. Dat mn lichaam me weer in de steek laat. En ja, weet dat ik in ziektewet zit, en ik alleen kan gaan als me lichaam het ff toelaat. Maar toch is het moeilijk en pijnlijk. Ik zit niet zo in elkaar om thuis te blijven. Heb ook aangegeven maar 1 weekje vrij te willen in zomervakantie, omdat ik al lang genoeg thuis heb gezeten. En die week echt nodig is voor de opvang. Heb anders geen opvang.
Tja, klinkt misschien egoistisch dat ik nu al erg veel zin heb om weer te werken na bevalling? Weet het niet, mis het werken nu gewoon ontzettend hard, contacten met collega's.

Voel vandaag trouwens kindje minder dan normaal. Moet ik me daar druk om maken? Meestal is het erg druk, maar vandaag tot nu toe alleen om uurtje of 8 nog maar gevoeld.
Oh oh, ga me zorgen maken. Niet doen, zit vast wel goed

Liefs

Hoi hoi,
Ik ben de keukenkastjes aan het schoonmaken......ach ja je moet wat! Het ruimt wel op moet ik zeggen.

Mama van Marijn ben benieuwd naar de uitslag maar in ieder geval fijn dat je weer even van het ziekenhuis afbent. Duurt altijd allemaal zolang vind ik.

Jeetje Bloemetje balen van je heftige klachten. Ben je zwanger, krijg je dit!

Karin,oh oh, ik ken het , ik had toen 3 politiemannen voor 1 gestolen autoradio, nou zit mijn vent zelf bij de politie en mocht er ooit wat zijn laten we het via zijn vader lopen, want je schrikt je rot van zo'n uniform. Voor mij is het wel handig, laatst stroomde midden in de nacht het balkon over, en toen kwam ie even langs om de boel te ontstoppen midden in de nacht.

Dit was echt een crecheschrift met creche erop, we moeten er wel zelf voor zorgen maar hoorde inmiddels dat kruidvat en bruna ze heeft in alle soorten.

An, hoop zo op mooi nieuws, wat een heftige tijden zijn het dan he.

Nou, ik ga verder boenen!

Bloemetje: tandarts verdooft gewoon, wel aangeven dat je zwanger bent.

Ik voel nu met 37 weken de kleine veel minder, maar die kan niet meer zo bewegen. Volgens mij wisselt het bewegen uberhaupt, en anders bel je de vk toch, wanneer heb je een afspraak? Ik duwde soms gewoon even op mijn buik, en als het dan bewoog wist ik wel weer genoeg! Vaak helpt rustig op de bank liggen met je hand op je buik ook.

Mooie dromen,
Dank je voor je antwoord.
Ja, voel het nu wel weer wat bewegen. Heb alleen een erge baaldag, en maak me erg druk, waardoor kleintje ook stuk rustiger word. Merk ik wel vaker, alleen vandaag ff niet bij stilgestaan. Nu zit ik ff op de bank en voel ik het weer meer.
Heb alleen ook zo een pijn in onderrug en onderbuik. Maar komt denk ik ook door bekken.
Ik mag 4 maart weer naar de gyn. Vind dat zo lang wachten steeds, ben nu 31 weken en mag nog steeds maar om de 4 weken. Vind dat erg lang.
Dus volgende keer maar ff aangeven dat ik het weinig vind, kom er ook niet zonder tussenkomst van ha tussen:S ook dat vind ik raar.

ach, maak me vandaag overal druk om. Ff dipdag.

Mama van Marijn,
Ben benieuwd hoe de uitslag is. En vandaag laatste dag werken. Leuk, daarna ff paar weekjes ontspannen.

Liefs

Hehe, en aangeven dat ik zwanger ben, hihi ziet ie vast wel nu :)
Dank je voor je antwoord, van sommige hoor je dat het niet mag. Dat ze het niet doen. Maar is dus blijkbaar bij elke tandarts anders.
Kzie het wel als ik erheen moet.

Liefs

Terug
Bovenaan