@ wensvoor3: ha ha, nee, dat zal havo 3 niet erg vinden, zo op vrijdag... En jij dus een rustig ochtendje thuis, ook niet verkeerd. Ik kan me voorstellen dat je dat wel lekker vindt! Ik geniet daar nu ook zo van.
PS ik vroeg me af, of jouw jongste ook zo moeilijk doet met (avond)eten? Ze zeggen dat het de leeftijd is en ze zijn ongeveer even oud, he... Heb je ook al veel last van peuterpuberen van hem? Nou ja, op zich valt het hier nog wel mee hoor, maar dat eigen willetje is echt niet meer te missen! Niet altijd handig als je moe en hoogzwanger bent...
@ Bloemetje: ben nu ook bezig met tekstje voor geboortekaartje, zodat we een proefdruk kunnen bestellen. Kaartje zelf (echt helemaal geweldig, liefde op 1e gezicht voor ons beide ha ha!) hebben we al gekozen. We gaan ze via internet bestellen, hier in het zuiden zijn maar weinig drukkers met geboortekaartjes en die zijn dan ook nog eens niet open op zaterdag, dus dat schoot voor geen meter op!
Wat betreft geboortelijst, ik ken het concept wel, maar geen persoonlijke ervaring. Ik heb idd ook gewoon telkens de vraag gekregen wat we wilden hebben als mensen de kraamvisite afspraken. Heb ook niet veel 'nutteloze' cadeau's gekregen, behalve de 'knuffeltic' die iedereen heeft... Echt, als er iets is waar kinderen weinig mee doen, dan zijn het knuffels en voordat je het weet heb je er 20 liggen. Zucht. Maar iedereen vindt ze schattig e.d. in de winkel en dan krijg je er weer een. Nou ja. Wat betreft envelopje/ kadotip op geboortekaartje, ik ben dat laatst wel tegengekomen. Ik vind het niet zo vreemd, want niet alle dingen die je (hard) nodig hebt zijn door anderen te kopen. Of te duur. Als jullie dat echt het liefste krijgen, zou ik het idd gewoon op het kaartje kenbaar maken.
En nu al gedachten aan een 2e , ha ha, nee, daar zou ik ook echt even mee wachten hoor. Mijn man en ik zeiden altijd, dan we 1,5 jaar een mooi leeftijdsverschil vonden, maar toen Christian 9 maanden was (en dat ging snel hoor) besefte ik plots dat we dan al weer aan de klus zouden moeten, en pffff, daar zat ik toen echt nog niet op te wachten. Was net zo blij dat het ontzwangeren achter de rug was en mijn lijf weer mijn lijf! En echt geloof me, die kriebels komen vanzelf wel een keer. Ze adviseren sowieso een jaar te wachten, om je lichaam te laten herstellen.
@ Mooie dromen: fijn dat controle weer goed was, en hoofdje naar beneden. Een gemiddelde 7 ponder, dat klinkt ook prima! Maar het is idd altijd maar afwachten wat er echt uitkomt. Zelfs schatting met de echo zitten er soms meer dan 10-20% naast.
Had je zelf last van ijzer tekort? (mijn schoonzusje had dat ook, heeft ijzertabletten gehad, maar had er zelf niets van gemerkt)
En tja, wanneer ik ga bevallen? Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ha ha! Maar Vlinder bevalt echt als eerste, dat kan bijna niet anders. En in theorie kun jij natuurlijk ook eerder bevallen dan ik, ha ha. Je loopt 3 weken 'achter' op mij, geloof ik? Dus als ik richting de 42 weken ga en jij lekker voor de 40 weken bevalt, dan is alles mogelijk, hi hi... We zullen zien.
@ Knorretje: oh, zaadonderzoek, spannend. Ik kan me voorstellen dat je man zenuwachtig is. Ik heb me altijd al afgevraagd hoe mannen het voor elkaar krijgen zo op commando een kwakje te produceren, lijkt me niet zo makkelijk... Ik hoop dat het allemaal goed is!
@ Mama van Marijn: fijn dat het een stuk beter met je gaat en de zenuwen weer gezakt zijn. En ja, dat kraampakket... Die viel me ook weer een beetje rauw op mijn dak, ha ha. Met week 27 stonden ze er al mee voor de deur, staat dus al zo lang dat het inmiddels al een laagje stof heeft kunnen vangen, ha ha! Ik moet het binnenkort toch maar tevoorschijn halen, het wordt langzaam tijd voor matrasbeschermer, klossen, e.d. (nog 10 dagen en ik zou thuis mogen bevallen... )
Wat dromen betreft, dat had ik in 1e en 2e trimester heel erg idd, maar nu eigenlijk helemaal niet meer? Terwijl ik bij Christian juist in 3e trimester enorm gedroomd heb, ik zelfs bij ontwaken baby kon voelen en ruiken (hallucinatie), zo levensecht! Maar nu, ik droom alleen wel eens dat ik in bed lig en niet kan slapen (wel heel levensecht ja) en dan word ik toch wakker, ha ha, als je me kunt volgen... Maar is idd hormonaal en je slaapt lichter, waardoor je ook veel meer dromen kunt onthouden.
@ Julia: ik moest wel even lachen, iedereen haalt je idd in... ha ha, ik voel me af en toe ook echt een oud wijf, zeker nu met de sneeuw loop ik ook erg voorzichtig om niet uit te glijden en dan wordt je van alle kanten ingehaald. Het wordt idd steeds zwaarder, maar een troost, straks na de bevalling komt je conditie ook zo weer terug (dat viel mij tenminste reuze mee).
Wat betreft werken na bevalling, voor mij is dat heel makkelijk omdat ik natuurlijk al een kind heb en mijn werksituatie al aangepast heb voor hem. Financieel gezien moet het ook zo blijven, dus ik blijf gewoon 3 dagen (24 uur) werken en de kinderen gaan naar kinderdagverblijf. Ik zou idd nu al wel vast afspraken maken over welke dag(en) je niet meer wilt werken, want kinderopvang is meestal niet 1-2-3 geregeld!
@ Vlinder: fijn, dat het in ieder geval geen griep was! (zo klonk het ook niet, vond ik) Het begin van het einde, dus, ha ha, je baarmoeder die zich aan het voorbereiden is... Spannend.
Jammer dat je ontevreden bent met je HA, maar ja, het is wel belangrijk dat je wat vertrouwen in je arts kunt hebben! Ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan.
@ An: fijn dat je toch eerder naar gyn kunt, ik kan me voorstellen dat het wat meer rust geeft. Je gebruikt tenslotte toch die medicijnen en dan ook dat bruin bloedverlies... Veel succes!