meistoppers 2008 !!!!!

Hoi,

Mama 2006,
Ja, bijna de vrouw van, hihi, vind het wel spannend hoor. En via waar heb jij het gedaan, heb op internet zitten kijken, maar vind het eigenlijk best duur. En tja, voor je je gewenste resultaat hebt.
Ik vind het best moeilijk. Dus nu ff in de boeken kijken, en even uitrekenen hoeveel je dan kwijt bent. Ben benieuwd. Ga daar zo maar eens mee aan de slag.

Mama van Marijn,
Fijn dat je je beter voelt en weer beter kan slapen. Hier slaap ik laatste dagen erg slecht, voel me vandaag alsof ik drie weken niet heb geslapen, voel me zo vervelend en moe. Pff, echt niet leuk.
Hoop dat ik binnenkort wel weer eens lekker slaap. Heb het ook erg warm vandaag. Terwijl het hier 18 a 19 graden is binnen.

En wat fijn die aandacht die je kan besteden aan Thomas, wel leuk is dat dan. Ff tijd voor hem alleen, en wat fijn dat Marijn het zo goed doet op school. Geeft toch wel een gerust gevoel denk ik?

Hier gaat het redelijk, vandaag weer veel pijn, maar ook van de paracetamol af. Vind het niet prettig om te slikken tijdens zwangerschap. Ben alleen zo moe, moe, moe, slaap barslecht. en voel me echt verrot. Hehe, dat mensen zeggen dat je je zwangerschap meestal stralend doorloopt, he, dat gevoel heb ik echt niet hoor.

Verder gaat alles goed hier.

Liefs

@ Bloemetje: wat jammer dat je je zo moe (en zo rot) voelt, is echt heel vervelend, weet er alles van. Een paar nachten slecht slapen en je verandert meteen in een enorm wrak. Het stralend zwanger zijn gaat ook GEHEEL aan mij voorbij, zullen we maar zeggen... Soms vind ik het al erg genoeg dat mensen tegen me zeggen dat ik er goed uit zie, terwijl ik helemaal niet zo voel. Maar ja.
Gisteren waarschijnlijk iets te lang gestaan/gelopen en Christian moeten tillen, ik had zo'n pijn, kwam bijna niet meer uit mijn stoel overeind, kon nauwelijks meer lopen. Serieus over nagedacht om toch wat paracetamol voor het slapen gaan te pakken, maar ja, ik slik ook niet graag en ben toch in slaap gevallen. Het is nu wel wat gezakt, maar ik durf dus eigenlijk niets te doen. Ben weer blij dat mannetje weer ergens spelen is vandaag, want als ik weer zou moeten tillen, dan wordt het vast weer erger...
Maar gefeliciteerd met je ondertrouw! Nu komt het dichtbij, ha ha! Straks is er geen weg meer terug en dan idd vrouw van... Ik vond het echt wennen in het begin om 'mijn man' te zeggen ipv mijn vriend. Maar wel erg stoer ...

@ Mama van Marijn: fijn dat je de 'strijd' tegen het snot aan het winnen bent en minder last hebt van je holtes. Zwanger en ziek zijn is echt geen combi...
En wat een spannende dagen: Marijn naar kleuterschool, Thomas naar KDV, ik kan me voorstellen dat je retetrots bent op je mannetjes (en wat worden ze toch groot he?). Beetje sneu dat Thomas zijn broertje mist, maar ik kan me goed voorstellen dat het echt even anders is. Geef hem maar heerlijk die 1-op-1 aandacht, na een paar goede mamaknuffels ziet de wereld er anders uit, ha ha!
Ik kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelt als je je meisje af en toe weinig voelt, ik had dat ook rond de 28-30 weken. Het is al een rustig kindje, maar toen ging er soms echt bijna 20 uur voorbij zonder dat ik het voelde. Een paar gedacht, misschien toch VK bellen? Maar ja, dan melden ze zich altijd he? Na 31 weken ging ik het beter voelen en is die stress weer verdwenen. En tja, nu met het toenemende ruimtegebrek worden de bewegingen steeds vaker pijnlijk en ben ik erg blij dat het rustig is! Maar ook ik zou graag willen dat het eruit is, zodat ik tenminste kan ZIEN hoe het met mijn kind gaat! Het blijft toch altijd maar gissen wat er allemaal in je buik gebeurd, ik hou daar ook niet van.

Mama2006: ha, ha, ja om 13:00 uur uit bed, dat doe ik ook niet vaak, maar wel echt lekker. Ik was trouwens wel om tussen 5:30 en 7:00 uur wakker om ventje aan te kleden, eten te geven, etc, voordat papa hem weggebracht had en ik weer het bed in kon.
En tja, de sneeuw, ik begrijp dat de ene helft van nederland een pak heeft liggen en de andere helft helemaal niets. Hier ligt ca 15 cm en met de strenge vorst (vannacht was het hier, zuid-limburg, blijkbaar -23 graden ) zal het nog wel even blijven liggen. Ik vind het in ieder geval errug koud! Gisteren is het overdag hier niet warmer dan -8 graden geweest, brrr....

@ Mooie dromen: ha ha, confrontatiespiegel, tja... Ik vind zelf de weegschaal veel erger, want in de spiegel zie je tenminste nog die bolle buik, de weegschaal geeft genadeloos een hoog getal, zo hoog als je nog nooit gezien hebt... En dan moet je er maar op vertrouwen dat die kilo's straks ook weer verdwijnen, he? Maar is voor het goede doel.
Je hebt wel gelijk, ik maak me over een heleboel praktische zaken helemaal niet druk, want idd, ik weet wel hoe ik een baby moet verzorgen, oppakken, etc. Dat is dan idd het gemak van een 2e. Ik zit meer met: hoe gaan we dat allemaal combineren met dat eigenwijze mannetje van 2 erbij, ha ha! Ach, die eerste paar weken zijn toch hectisch en het kost altijd wat tijd om weer in een ritme te komen. We zullen wel zien hoe het loopt. We passen ons wel weer aan!

@Vlinder: poeh, voorweeen, dat lijkt me helemaal niets (heb ze zelf nooit gehad), maar ja, babytje wat ingedaald, dan heeft het toch nut gehad. En fijn dat het verder nog even 'potdicht' zit, zijn/haar tijd komt vroeg genoeg. Ik moest wel even lachen, dat je moest bellen van je man, zo gaat het bij ons ook altijd... Ik denk altijd 'ach, daar ga ik niemand mee lastig vallen' , maar dan staat manlief (die mij inmiddels wel kent) met de telefoon in de hand. "En je belt! Beter een keer teveel dan te weinig."
Lekker rustig aandoen dus maar, en hopelijk niet echt de griep? Zo ja, dan veel beterschap...

@ Knorretje: wat leuk om iets van je te horen, maar wat ontzettend jammer dat het bij jullie nog niet zo ver is. Ik kan me voorstellen dat je het nu fijn vindt om wat onderzoeken te laten doen, fijn dat je een lieve huisarts hebt! Ik hoop dat het bij jullie toch ook snel raak is!!! Succes.

@ An: ik kan me voorstellen dat het moeilijk ontspannen is als er telkens wat bloed bij zit... Spannend hoor, ik duim dat het gewoon helemaal goed zit en je onzekerheid snel weg mag trekken!

Hoi meiden,

Hier was ik weer. Ik zie dat ik vandaag zo verstrooid ben dat ik gewoon aantal meiden vergeet.
Sorry dames.

An,
Vervelend dat bloed erbij, ik heb het ook gehad, een week of drie lang, volgens mij tussen week 8 en week 11.
Erg spannend is het dan, maar hier is het goed gegaan, en als je er een goed gevoel over hebt, dat zegt vaak al veel. Ik hoop dat je wel kan genieten meid.

Wens voor drie,
Fijn dat er een datum vast staat, en je iets eerder mag voor echo?
Succes met dat wachten meid, wachten duurt altijd zo lang.

Mooie dromen,
Daar was je weer. Lekker genoeten van het weekeinde. Super.
En spannend wachten op reactie van het bedrijf, wat willen jullie dan gaan doen als alternatief voor geboortekaartje?
En hehe, voor de spiegel, ja, ik stond twee weken geleden bij me moeder voor de spiegel, en met kleding passen voor het trouwen, haha, toen stond ik echt ff te kijken. Ben ik dat.
Haha.

Karin,
Ja, jij weet ook hoe dat voelt. Vandaag dus echt niet leuk.
Ja, ik heb ook vaak gevoel dat ik dr echt niet op en top stralend zwanger
uitzie hoor, en zeker nu niet. Maar t'is voor een goed doel he. Weet wel dat een tweede
toch nog tijdje op zich zal laten wachten hoor, hihi. Daar wil ik nu echt nog niet aan
denken. 9 maanden zwanger, maar net zolang ontzwangeren hihi.
Fijn dat je vandaag lekker alleen bent en rustig aan kan doen.
En ja, over paar weekjes is het toch echt mn man, hihi, zal wel ff wennen zijn.

Liefs

Bloemetje, wanneer ga je in ondertrouw? Spannend! Toch bijzonder trouwen met een dikke buik!

Karin, ben benieuwd wanneer je bevalt...je bent snel aan de beurt!

Mama van Marijn, spannend hoor die knullen om je heen en dan al die ontwikkelingen, leuke jongensnamen trouwens. Enne beterschap voor jou!

Hier alles goed, net naar de VK geweest en de huisarts. Alleen ijzertekort maar krijg nu pillen. Groei is gemiddeld, ze verwacht een 7 ponder met mijn lengte, maar dit weet ze in week 38 redelijk zeker (voor zover iets zeker is). Als ik in het kraamhotel beval en er komen complicaties ben ik met  1 deur door in het ziekenhuis, stelt weer wat gerust. Hoofdje ligt nog steeds naar beneden, zelfde houding als 4 weken geleden.

Vanavond yoga met man...rugmassage..laat maar komen!

het gesprek bij de huisarts ging goed, volgende week woensdag zaad inleveren en dan een dag of 4 tot de uitslag. Zal dus wel maandag worden. Nog twee weken spannend dus. man is er helemaal gestrest van, zo zielig. Als het zaad goed is moeten we het nog drie maanden proberen. Maar dat vind ik ook niet erg, als het zaad goed is valt er al 20 kilo zorgen van mijn schouders af dus dat helpt dan misschien al. Ik hou jullie op de hoogte.

liefs knorretje

hee allemaal,

Vandaag kwam ik thuis van mijn werk, stond het KRAAMPAKKET op de stoep bij de voordeur. Oooh, die kraamverbanden, ik was de afmeting even vergeten van die dingen, lappen verbanden zijn 't. Ik moest wel lachen. Weer een stappie dichterbij zullen we maar zeggen.
Hebben jullie het kraampakket ook al binnen?

Ik hoorde vandaag op het werk dat een collega die ook eind maart is uitgerekend nu opgenomen is in het ziekenhuis met weeenremmers omdat ze al 8 cm ontsluiting had!!! Jeeminee dacht ik, ze is pas 29 weken. Dan wordt je wel weer even met beide beentjes op de grond gezet ....  tja....... ik heb er de hele middag aan gedacht,   hopelijk gaat het goed komen met haar babietje....

Nou ik ga zometeen lekker lezen en daarna slapen,

liefs mama van marijn

Hoi,

Hier was ik weer. Na twee uur geboortekaartjes bekijken hihi.
We zijn er wel aardig over eens over wat we leuk vinden, haha hebben er nu nog een stuk of 7 waaruit we gaan kiezen wss, haha zijn het er wel over eens dat het eentje uit deze drie boeken word.

Mooie dromen,
ijzertekort, moet je daar nu medicijnen voor nemen?
En gemiddeld het kindje, is wel fijn om te horen. Beter dan dat het te laag of te hoog is.

Knorretje,
Fijn dat je met redelijk goed gevoel bij dokter terug kwam. En dat dokter zaad onderzoekt, hopelijk is dat goed, ik duim voor je.

Mama van Marijn,
Ja, dan schrik je ff, met 29 weken al 8cm ontsluiting. Krijgt ze nu weeënremmers? Oh wat het spannend en ontzettend onzeker voor haar zijn. Ben benieuwd hoe het afloopt.

Zo, zo maar eens naar bed. Ben erg moe. Lange zware dag geweest, hoewel ik niets heb gedaan. Baaldag gehad, dus maar hopen dat ik vannacht lekker slaap.

Liefs

Zwanger!!!!!
leeftijd
sinds
ronde
hoeveelste
kindje

uitgerekend
VK
Echo

Vlinder

24

1

1

5-2-2009

Karin
29
1
2

9-2-2009
26/11
17/11

Mooie dromen
31
1
1

5-3-2009
volgt
volgt

mama van marijn
36
2
3

27.3.2009
20/1
23/1

Julia
31
2
1

11/04/2009
13/11
24/11

Bloemetje
23
4
1

17.04.2009
04/02
.......

21052007
25
1
2*

27 juni
24/11
25/11

J_M_V_20
23
5
2

4   juli
22//11
22/11

Leeuwtje
25
7
1

24 juli
16/1
19/12

Mama 2006
28
7
2

5 sept
04/02
volgt

An1974
34
8
2

11 sept?
26/01
volgt

Wens voor drie
30
4 ( 3, MK)
3

15 sept?
05/02

Hallo, heb even de datum aangepast ga nl 26-1 naar de gyn ipv 12-2. Ik maakte me toch een beetje ongerust. Bij de 1e zwangerschap op de dag van de positieve test een afspraak en nu pas na 7weken. En er is nog steeds sprake van dezelfde medische indicatie. Heb nu wel van de ha de injecties gekregen die ik iedere dag mezelf moet geven, maar vind het toch een beetje raar dat er verder geen controle is.
Ben vandaag erg moe, dus ik zal wel erg weinig doen, af en toe hele gemene steken in mn borsten. Af en toe nog een klein beetje bruinige afscheiding bij het afvegen, verder alles rustig hier

groetjes Annet

Terug
Bovenaan